Print side | Luk vindue

Apple TV 4K buffer ofte

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167140
Udskrevet den: 07-Juni-2025 kl. 05:50


Emne: Apple TV 4K buffer ofte
Skrevet af: aerik
Emne: Apple TV 4K buffer ofte
Skrevet den: 18-Januar-2025 kl. 19:43
I den forgangne uge er mit Apple TV 4K begyndt at tabe forbindelsen til nettet.

Det opleves når der streames, billedet bliver grynet og/eller taber helt forbindelsen.

Jeg har forsøgt at nulstille Apple tv’et
Jeg her forsøgt med kabel

Har opgivet at opdaterer Apple TV da den går kold under vejs (afgiver melding om 50-100 timer for opdatering)

Bruger jeg andre enheder opleves der ingen problemer

Ideer modtages.



Svar:
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 18-Januar-2025 kl. 22:08
Har du forsøgt at genstarte din router?

-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Kand
Skrevet den: 19-Januar-2025 kl. 10:40
Tænker symptomet med internet bliver langsommere kan skyldes AppleTV prøver at hente opdatering og der er noget galt på dit AppleTV så cpu forbrug stiger. Har du søgt efter en måde at lave hard reset af dit AppleTV så det kan opdateres?




Skrevet af: aerik
Skrevet den: 19-Januar-2025 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Har du forsøgt at genstarte din router?

Jeg har endda forsøgt at opsætte mit netværk på ny


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 19-Januar-2025 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

Tænker symptomet med internet bliver langsommere kan skyldes AppleTV prøver at hente opdatering og der er noget galt på dit AppleTV så cpu forbrug stiger. Har du søgt efter en måde at lave hard reset af dit AppleTV så det kan opdateres?



Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde en måde at restore den på en anden måde en normal nulstilling 


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 19-Januar-2025 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

[QUOTE=Kand]
Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde en måde at restore den på en anden måde en normal nulstilling 
Så vidt jeg ved, så er der kun den ene mulighed du allerede har forsøgt.
Prøv evt. at koble dit ATV til et hotspot på din telefon, for at se om det gør nogen forskel.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 19-Januar-2025 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

[QUOTE=Kand]
Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde en måde at restore den på en anden måde en normal nulstilling 
Så vidt jeg ved, så er der kun den ene mulighed du allerede har forsøgt.
Prøv evt. at koble dit ATV til et hotspot på din telefon, for at se om det gør nogen forskel.
Jeg lavede et hotspot og den fejlede ikke en eneste gang. Slog den tilbage på netværket og der var fejl efter 5 min.
Tak for sporet, jeg vil arbejde mig igennem og se om jeg kan finde flaskehalsen i mit netværk.
(Bare sjovt det kun er atv der fejler)


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 19-Januar-2025 kl. 21:22
Fejlen er fundet:

Efter genopsætning af mesh netværket, opdagede jeg at Apple tv’et hoppede på det fjerneste accespoint.
Efter at have låst Apple TV til nærmeste accespoint, har det fungeret upåklageligt



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-Januar-2025 kl. 07:02
Super du melder tilbage

Lignende fejl ses hos nogle Sonos brugere

Når man har flere AP eller MESH skal man have et godt overblik 


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 20-Januar-2025 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Fejlen er fundet:
Efter genopsætning af mesh netværket, opdagede jeg at Apple tv’et hoppede på det fjerneste accespoint.
Efter at have låst Apple TV til nærmeste accespoint, har det fungeret upåklageligt
Men du havde jo også problemmer med en kablet forbindelseConfused


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 20-Januar-2025 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Fejlen er fundet:
Efter genopsætning af mesh netværket, opdagede jeg at Apple tv’et hoppede på det fjerneste accespoint.
Efter at have låst Apple TV til nærmeste accespoint, har det fungeret upåklageligt
Men du havde jo også problemmer med en kablet forbindelseConfused
Ja, der står vi. To mulige løsninger: jeg havde fucket op i kablingen, eller også har mit netværk været udfordringen hele tiden inden gendannelse af netværket.

Men vigtigst er det virker nu LOL


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 03-Maj-2025 kl. 17:47
Nu er den så galt igen, og jeg er lidt i tvivl om hvad det er denne gang

Apple tv’et har tendens til at skulle loade/buffe ofte.
Jeg gendannede Apple tv’et i går, her hentede den dog uden problemer opdateringen med 60 mbps, sønder er jo umiddelbart ikke netværksproblemer

Men lige så snart man vil streame Netflix eller viaplay mv, kan den ikke holde den høje billedkvalitet, og ofte stopper den op i afspilningen

Jeg har prøvet at gendanne Apple TV, men uden det løste det





Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Maj-2025 kl. 20:03
Visdomstænder?!

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 03-Maj-2025 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Visdomstænder?!

Autocorrect - viaplay mv. skulle der have stået 


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 04-Maj-2025 kl. 13:28

Jeg har døjet med lignende problemer, efter fiber installation, med ny router og MESH noder fra Yousee.
Har endda fået ombyttet hovedrouter/modem, og alt virkede perfekt en måneds tid. Men udfald startede så igen, og jeg brugte igen tid på genstarter og kundeservice.
Mine Apple TV døjede tit med dårligt eller manglende wifi, mange kortvarige wifi udfald på alle enheder, hvor router genstart eller reset hjalp i kort tid. Jeg kunne intet sted i huset komme over 120 Mbps på mit wifi, undtagelsen var 0.5 m fra hovedrouter i stuen, med kabel dog en stabil hastighed på 945 Mbps begge veje, ud af 1000/1000 hastighed. Noden længst væk mistede også pusten i tide og utide, på trods af softwarens oplysning om perfekt installation.
Jeg gad ikke længere den ustabilitet på wifi, og tog beslutningen om, at kable MESH noderne. Jeg havde dog tekniker tid, med hjælp over telefonen til fejlretning. 
Kabel var alligevel i tidernes morgen trukket til alrum til en switch med fordeling til værelser. Så noden i alrum fik kabel fra switchen, en ny switch indkøbt til hjemmekontoret, så arbejdsplads og node kunne kables.
Og halløj en fest, nu ligger wifi på +930 Mbps begge veje på alle WiFi enheder. 
Teknikeren ringede, og kunne se mine tiltag, og sagde ganske kort "bedste løsning".
Men oplyste dog også, at ved tjek i log en uge tilbage, at der var perioder med ekstrem støj, som i noget som -88 dB signal. Lige netop den dato og tidsrum, kunne henføres til vores ladestander, men forklarede ikke alle andre udfald på alle tider i døgnet.
Men er nu helt tilfreds med, at WIFI er stabilt med meget høje hastigheder og ingen udfald.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 04-Maj-2025 kl. 18:56
Kører med et Deco m5 setup

Overvejer dog kraftigt at skifte det ud med et ubiquiti system og starte hele husets opsætning forfra

Indtil jeg tager mig sammen, vil jeg dog prøve at ændre opstillingen i hjemmet og sætte mere kabel i spil


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 08-Maj-2025 kl. 09:50
Jeg fandt flaskehalsen og en løsning men ikke en forklaring

Hvis ikke atv er kablet, så buffer den, uanset hvor tæt den er på noden.
Ingen af vores andre streamingenheder har problem t

Løsning: har opsat netværket anderledes i hjemmet og kabler fra en node til atv



Print side | Luk vindue