kaos hos power / dårlig oplevelse råd
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167161
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 06:16
Emne: kaos hos power / dårlig oplevelse råd
Skrevet af: sr7009
Emne: kaos hos power / dårlig oplevelse råd
Skrevet den: 30-Januar-2025 kl. 21:00
jeg købt den 14 / 12 2024 et stk lg g4 65 i power ishøj .
levering den 6 jan ... da dagen så kommer sker der ikke noget ikke noget tv til mig . jeg får først fat på dem dagen efter . der er sket en fejl i deres system . nå ny levnings datos aftales . den 14 jan .
dagen før det skal leveres så ringer de . at de ikke har flere pt og der er så ny levning den den 28 eller jeg kan få et han har "fundet" levet den 16. tager det det levering den 16 .
den 15 ringer jeg til dem for jeg undre mig og spøger om det er en demo model de har
" fundet " det bekræfter han det er (skal de ikke oplyse det før handel ?) (første gang jeg snakket med ham om det var det nyt )
jeg får så mulighed for at vælge et som en anden kunde skulle have men som de ikke har hørt retur fra pga lån nok ikke gået igennem det har været uden af kassen og er bliver kaliberet (skulle jeg ikke betale for ) det kan leveres den 24 ellers så skulle der komme nye den 31 hvor jeg kunne få et . ved at være lidt desperat siger jeg ja tak til det den 24 . den 24 bliver leverings tidspunktet så rykket 3 gange . først mellem 12 og 13 . så mellem 15 og 16 og så til mellem 17 og 18 og det kommer så 1839.
ja ok .. jeg pakker så ud og vil sæt op den 25 så opdager jeg at : der mangler opsætnings skabelon , plast stykker til bag på (over ledninger og over vægbeslag .
og at vægbeslaget er riset og der er mærker efter skruer og at det kan ses at det har været hængt op . nu går jeg så og venter på at de finder en dato hvor de lever et sprit nyt tv og tager det gamle med retur .
hvad hade i gjort i den her situation? de er helt med på ( ham jeg har snakket med ) at jeg skal kompenseres men hvordan og hvor meget hade i sagt var rimeligt ? :)
(stavefejl rettet )
|
Svar:
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 30-Januar-2025 kl. 21:53
Bed om et nyt TV leveret med det samme! I har fået så dårlig oplysning om det TV der er modtaget, så jeg ville tro at det er et brugt TV.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: sr7009
Skrevet den: 30-Januar-2025 kl. 23:02
ja ikke det har jeg godt ... og venter på levnings dato :/ skal så vente en uge mere ..
hvordan ville i godtage kompensation ?
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Januar-2025 kl. 23:42
Jeg ville ophæve handlen og købe TV et andet sted.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: HessiDude
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 07:43
KlausDM skrev:
Jeg ville ophæve handlen og købe TV et andet sted.
Klaus | Enig - og jeg havde endda gjort det for længst. Din tid, energi og overskud er for kostbar til den slags pis (undskyld sproget).
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 09:00
Prisen er, så vidt jeg kan se, noget højere nu, end den var i december. Derudover ser det heller ikke ud til, at den er på lager nogensteder.
Spørgsmålet er så, om den overhovedet kommer det.
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 10:16
sr7009 skrev:
ja ikke det har jeg godt ... og venter på levnings dato :/ skal så vente en uge mere ..
hvordan ville i godtage kompensation ?
|
Du skal ikke godtage kompensation, du skal ha leveret et fejlfrit nyt TV eller ha dine penge retur. Det Power tilbyder dig er under al kritik.
Det kan betyde at du skal købe et nyt TV et andet sted hvor de behandler dig ordentligt som kunde.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: sr7009
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 12:07
som det ser ud nu får jeg begge dele ... både nyt og kompentation.
nogen der ved hvordan man kommer ind i servis opsætningen og kan se hvor lang tid tvet har kørt ?
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 13:53
sr7009 skrev:
som det ser ud nu får jeg begge dele ... både nyt og kompentation.
nogen der ved hvordan man kommer ind i servis opsætningen og kan se hvor lang tid tvet har kørt ?
|
Det får man af at stå fast over for en forhandler - tillykke! 
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: jensoest
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 20:02
Jeg har været udsat for nogenlunde samme elendige købsoplevelse, dog hos Elgiganten.
I forbindelse med Black Friday bestiller jeg et 77” LG G4. Det bliver leveret den 29. november 2024. Tv’et viser sig at have pixelfejl. Elgiganten går med til at ombytte. Men da det nye tv skal leveres den 13. december, udskyder de umotiveret til den 19. december og herefter til den 23. december. Dage hvor Elgiganten bare forventer, at man kan være hjemme hele dagen til at tage imod.
Tv’et, Elgiganten så rent faktisk kommer med den 23. december, er desværre til min store forfærdelse blot et refurbished tv. Det fremgår tydeligt ved, at beskyttelsesfilmen er væk, og der er fingeraftryk på skærmen. Da jeg beder om at få det ombyttet til et helt nyt tv, som jeg jo har bestilt og betalt for, vender Elgiganten bevisbyrden om, så det er mig, der skal bevise, at jeg ikke selv har taget beskyttelsesfilmen af. Håbløst.
Da jeg så beder om at udnytte returretten, vil Elgiganten have, at jeg de-facto skal betale 1.000 kr., idet Elgiganten kun vil refundere tv’ets pris og ikke de to gange leveringer. Håbløst.
Generelt bruger Elgiganten en uge på at svare på ens henvendelser, og typisk er det med en ufattelig arrogance og ligegyldighed. Og der er tale en ny person hver gang – en person som tilsyneladende ikke gider at besvære sig med at læse den forudgående korrespondance. Håbløst.
Til sidst orker jeg ikke mere, giver op og ender derfor uretfærdigvis med at betale fuld pris for et refurbished tv. Men jeg synes simpelthen, at det er skandaløs og uanstændig behandling af en kunde. Det burde ikke være lovligt.
|
Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 22:33
jensoest skrev:
Til sidst orker jeg ikke mere, giver op og ender derfor uretfærdigvis med at betale fuld pris for et refurbished tv. Men jeg synes simpelthen, at det er skandaløs og uanstændig behandling af en kunde. Det burde ikke være lovligt.
|
Ved du overhovedet hvad refurbished betyder? Mon ikke der blot er tale om et TV som er returneret, af den ene eller anden årsag?
|
Skrevet af: jensoest
Skrevet den: 31-Januar-2025 kl. 23:21
Ja, jeg har tidligere købt flere refurbished produkter, men hvor det specifikt var angivet som sådan på købstidspunktet og med klækkelig rabat.
Men det var nu ikke for at starte en diskussion om definitionen af ordet ”refurbished”, at jeg skrev. Så lad os bare kalde det et ikke-helt-nyt-produkt, hvor man ikke ved, hvor det har været anvendt tidligere.
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 04-Februar-2025 kl. 21:42
Jeg hælder mod Flippos tanke. Jeg selv stiller mig undrende over, hvordan du mener, dette udsagn: "Det fremgår tydeligt ved, at beskyttelsesfilmen er væk, og der er fingeraftryk på skærmen."
kan overbevise dig om, der er tale om et refurbished produkt?
Med tanke for der er tale om et forholdvist nyt produkt, så er chancen for, du har fået fingrene i et refurbished produkt nok ikke særlig store, men jeg er helt enig i det sidste, du har skrevet.
Problemet er at alle vil have et nyt produkt, men de vil også gerne kunne benytte sig af returretten. I den sidste ende er det nok kunderne, der kommer til at betale for servicen, men klar besked burde man kunne forvente uanset forholdene. At Elgiganten overhovedet gider denne diskussion forstår jeg ikke, da det ikke gavner deres omdømme, og det er peanuts i deres verden...
------------- Min hjemmebio: Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.
|
Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 05-Februar-2025 kl. 11:23
Er det ikke en kendt taktik fra Power... De trækker ting i langdrag, indtil kunden til sidst er så træt at kunden køber et andet og lidt dyrere produkt.
Det er sjældent jeg prøver at handle i Power. Men har forsøgt nogle gange.... Og hvergang dette sker, ophæver jeg købet. Faktisk er det kun lykkedes mig at få mit produkt én gang :-o
Jeg prøvede endda at finde mit produkt i en anden butik, som jeg kontaktede, og fik bekræftet de havde det på lager.... Men så ville de ikke sælge til den pris jeg var blevet lovet nogle uger tidligere... da hvis jeg skiftede butik, så var det en ophævelse af køb... Og nu havde de ikke samme tilbud længere...
Så jeg betaler hellere lidt mere, og får varen, samt bedre service :)
------------- Mvh
Henrik Nielsen
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 05-Februar-2025 kl. 14:20
Det er altid træls når sådan noget sker.
Jeg mindes ikke at have haft problemer med Power.
Det sidste køb var en skabsfryser en fredag eftermiddag kl. 16:15. Der blev straks slået 3000 af prisen. Da jeg sagde at jeg gerne ville have det leveret, spurgte han hvornår. “Bare det ikke er i dag”, svarede jeg. “Det var godt du specificerede at det ikke skulle være i dag, for vi har en aftale med GLS så vi kan bare ringe”. Vi aftalte at det skulle være mandag efter kl. 12. “Jeg laver lige en faktura. Du får gratis fragt med”. Mandag kl. 11:45 var GLS ved min dør. Jeg var ikke hjemme, men kom snart. Fragtmanden hjalp endda med at få det ned af vores indkørsel selv om det var kantstenslevering.
Ingen problemer.
|
Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 08-Februar-2025 kl. 16:34
Bilka er bare best god oplevelse hver gang og personale rabat. Og et 65 tommer helt ind i gang ved GLS tak - power og Elgiganten kan være svære at danse med
------------- Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
Skrevet af: sr7009
Skrevet den: 12-Februar-2025 kl. 22:32
så er der kommet et nyt tv til mig også kun ca 3 månder efter jeg bestil det :/
og for at gøre det sjovt så hade power på denne levering skrivet ink opbæring og opsætning
fint nok og de ville komme mellem 15 og 19 . kl 1130 ringer til mens jeg er på job at de var der inde for 45 min til 60 min .. arg måtte igen gå før tid og lave det øv for koleger mm :/
skal snakke med vare hus chef i morgen om forløb mm blive nok ikke handlet store ting i power lige med det første :/
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 12-Februar-2025 kl. 22:48
Så skal de da ikke komme før mellem 15 og 19. Du skal fortælle dem at det er den tid i har aftalt, og du ikke kan forlade dit arbejde fordi de siger at de kommer tidligere. Hvad er det for en banan republik de færdes i.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-Februar-2025 kl. 18:47
Power har jeg aldrig haft held med de par gange jeg har prøvet at købe hos dem. Først et TV, som så alligevel ikke var der - Mere irriterende et køleskab, som jeg betalte online og fik besked på var på lager og klar til afhentning, da jeg så kom for at afhente det var der en forvirret lagermedarbejder der sagde til mig at de slet ikke havde fået nogen hjem af dem.
Butikkens forslag til en løsning, var at sælge mig en udstillingsmodel uden emballage til fuld pris. Det takkede jeg nej til.
Elgiganten har jer aldrig haft problemer med.
|
Skrevet af: sr7009
Skrevet den: 18-Februar-2025 kl. 21:55
jadet er vildt som power er arggg . og nu når det er den anden vej så er de bum stille
svare ikke på mail og tager ikke tlf når jeg ringer .....
|
|