Print side | Luk vindue

Viaplay og 5.1 lyd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167249
Udskrevet den: 16-Marts-2025 kl. 23:04

Emne: Viaplay og 5.1 lyd
Skrevet af: mitri
Emne: Viaplay og 5.1 lyd
Skrevet den: 16-Marts-2025 kl. 09:38
Kan det virkelig passe at Viaplay kun tilbyder MEGET få titler i  5.1 på film og serier??
Jeg undre mig over at Viaplay kun tilbyder meget få titler i 5.1 lyd af film og serier, selvom de skriver dolby audio ved mange af deres titler.
Langt de fleste titler streamer jeg kun i stereo via AppleTV 4K (seneste version), der er ikke noget problem på andre streaming tjenester, og der er som sagt også enkelte titler der er i 5.1 på AppleTV 4K. 
Alt er opdateret til nyeste app's, seneste firmware, etc.
Andre der observerer det samme??

Mvh.
Michael 

-------------
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500

Svar:
Skrevet af: Ddur
Skrevet den: 16-Marts-2025 kl. 13:24
Jeg har netop opsagt mit Viaplay abonnement pga. Viaplay’s seneste røvrenderstrategi, så derfor kan jeg ikke afprøve det lige nu. Men jeg vil sige, at jeg har haft samme oplevelse som dig tidligere. Og jeg har også lagt mærke til den relativ nye ”Dolby Audio” angivelse. For mig at se, er det en temmelig ligegyldig angivelse, da Dolby Audio jo kan være alt fra mono til Atmos.

Prøv alligevel at lege lidt med at ændre lydformatet på din Apple TV fra Off (Auto, Atmos) til On (Dolby Digital 5.1). Jeg får selv lidt underlige resultater ifm. Netlfix, når jeg ændrer disse indstillinger.

Skrevet den: 16-Marts-2025 kl. 14:12

Ja, det giver nogle underlige resultater på andre tjenester, og der er som sagt også enkelte titler jeg får i 5.1 på Viaplay....så det må være dem der har et issue. 

-------------
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500

Skrevet den: 16-Marts-2025 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Ddur Ddur skrev:

Jeg har netop opsagt mit Viaplay abonnement pga. Viaplay’s seneste røvrenderstrategi, så derfor kan jeg ikke afprøve det lige nu. Men jeg vil sige, at jeg har haft samme oplevelse som dig tidligere. Og jeg har også lagt mærke til den relativ nye ”Dolby Audio” angivelse. For mig at se, er det en temmelig ligegyldig angivelse, da Dolby Audio jo kan være alt fra mono til Atmos.

Prøv alligevel at lege lidt med at ændre lydformatet på din Apple TV fra Off (Auto, Atmos) til On (Dolby Digital 5.1). Jeg får selv lidt underlige resultater ifm. Netlfix, når jeg ændrer disse indstillinger.

-------------
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500

Print side | Luk vindue