Print side | Luk vindue

Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167297
Udskrevet den: 29-Maj-2025 kl. 13:00


Emne: Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan
Skrevet af: kwh73
Emne: Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan
Skrevet den: 08-April-2025 kl. 16:39
Er der ikke andre der har norlys, tidligere boxer tv via antenne og kort, som den sidste måneds tid oplever konstante udfald med alt mellem 15 minutter og et par timer imellem til trods for 100 procent signalstyrke, også når udfaldene kommer. 

Udfaldene kommer oftest 3-4-5 gange af 1 sekund eller 2, og tager vel samlet 15-20 sekunder af gangen. Og det sker kun på betalingskanalerne og dermed ikke på DRs kanaler. Og det sker på præcis samme tidspunkt på forskellige lokationer, altså både i mit fritidshus i Gladsaxe og min lejlighed i på Østerbro og prøvede hos min mor i Ballerup med endnu et kort og præcis det samme, og en i Århus oplever præcis det samme, også en på Bornholm. 

Mit bud ville være at alle oplever det, men ved ikke hvor mange der har klaget eller måske bare i lang tid tror at det måske bare er deres egen antenne hvis man har været vant til lidt udfald nogle gange. Jeg har kæmpet med norlys helt elendige support i flere uger for at få dem til at fatte at de har et problem, men som frygtet sidder de bare og ignorere halvdelen man skriver og guider til ens eget udstyr. 

De nægter åbenbart at tage det videre op i systemet. Det var præcis samme arrogance som for 5 år siden hvor de havde en planlagt nedetid og da de så åbnede op for signalet igen, så var flere kanaler ramt i månedsvis af en generel dårlig kvalitet som lignede noget ekstra lav bitrrate, og dengang fik de en del klager fra folk, men de guidede dem bare til at købe nye antenner eller kabler til ingen nytte og måneder senere fik de så endelig fattet at problemet var deres og fik det løst. 

De har tilbudt at sende en tekniker ud, men truer også med at jeg selv ender med regningen på 1000kr hvis fejlen viser sig at være hos mig, og med deres total ignorering af deres problemer som de burde takke for at gøre dem opmærksom på og diverse beviser på at det foregår forskellige steder på præcis samme tid osv osv , kan man alligevel frygte at ende med en regning fra dem da de tydeligvis har meget lidt lyst til at gøre det mindste selv for at kigge på det selv. 

En tekniker på min adresse vil være spild af tid og penge for alle parter, men det er det eneste de kan tilbyde og gider ellers ikke at høre på mig mere fordi jeg endte med at skrive til dem i mindre høflige toner til sidst, da de bad mig om 3 tidspunkter og kanal hvor det skete, for så ville de tage det videre i systemet. Da jeg så havde givet dem 5-6 tidspunkter, så får jeg en mail tilbage hvor de totalt ignorerede de oplysninger jeg havde givet dem, og nærmest bad mig om at sidde og kigge alle 40 kanaler igennem for at dokumentere hver enkelt til dem. 

Jeg har aldrig været ude for så sørgelig support og så fra sådan et milliardselskab 



Svar:
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 08-April-2025 kl. 21:05
Lang historie kort, du får ikke noget brugbart ud af det selskab. Dead

Jeg har selv haft dem efter jeg havde Stofa i en årrække. Det startede med en komplet pakke med TV, internet og modtagerboks. Så fik jeg boksen til 25kr/md. Så allerede der mistede jeg tilliden, da første regning kom og der stod boksen til 75kr/ md. Og der havde boksen overhovedet ikke virket med trådløs på noget tidspunkt. Efter mange klager returnerer jeg boksen og får pengene retur.

Så sker der det at jeg flytter en md ind i et nyt kvartal, så jeg ringer til dem om kun at betale for en md. Men det kan jeg ikke få lov til, jeg skal nok få mine penge retur, lover de. Men der gik over et år inden de havde udbetalt alle pengene. Og i den tid havde jeg skrevet og ringet utallige gange. Så aldrig mere Norlys - meget misvisende navn Disapprove


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 06:23
jep har samme problem og er ved at blive godt sindssyg. 


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 14:34
Ja det er virkelig belastende , men det er ingenting i forhold til at prøve at få Norlys til at fatte at problemet er deres. De nægter simpelthen at gå videre i systemet med det ligemeget hvad man bringer af beviser for at det er deres eget teknik der har et problem. Det eneste de kan tilbyde er at sende en tekniker ud som de samtidig gør klart at man selv kommer til at betale 999kr for hvis fejlen viser sig at være sin egen. 

Der er ingen tvivl om fejlen er deres så det virker bare som spild af tid hvad en tekniker dog skal ud for for at se et perfekt tv signal. Men det må så være næste skridt. 

Vil foreslå du kontakter dem hvis du ikke allerede har selvom de helt sikkert vil gøre hvad de kan for at lægge skylden på dit udstyr frem for at høre på fornuft. 

Jeg kan kun tro at alle med egen antenne og kort oplever det samme og på de præcis samme tidspunkter, så jeg undrer mig virkelig over hvis de stadig ikke har fået mange klager ind, eller nogen af dem selv i support ikke lige har sat sig og set en times tv for at konkludere at de har et problem. 


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:20
Har du overvejet at kontakte et forbrugerprogram, Ekstra Bladet eller lignende med din historie?
Umiddelbart lyder det som guf for dem....


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:46
Hehe nej det orker jeg nu ikke, selvom de fortjener det. Deres trustpilot siger også meget om hvor elendig kundeservice de generelt har. 

Jeg kunne selvfølgelig også bare have accepteret at en tekniker kom hjem til mig langt tidligere frem for at skændes med dem i snart en måned på mail at de totalt ignorere alle de beviser man kommer med som enhver kan se at problemet ikke kommer fra kundernes udstyr i det her tilfælde, men de er gode til at prøve at gøre folk usikre på om der nu kan være være noget man har overset og har travlt med at true med egenbetaling til tekniker hvis de finder fejlen er ens egen, og med deres fralæggelse af ansvar ved man aldrig hvor sikker man kan være på at få den regning allligevel. 

De ville end ikke sende mine mails videre op i systemet til teknisk afdeling. "Det kan vi desværre ikke" fik jeg at vide. Og en dag får de det sikkert endelig løst og uden at man får en besked om at de beklagede at de ikke tog det seriøst. 

Jeg har også skrevet at jeg forventer ikke at skulle betale fra den dag jeg først gjorde dem opmærksom på problemet og til den dag de får det løst men det sker nok næppe. De burde takke kunder for at hjælpe dem med at påpege fejl de ikke har opdaget, frem for deres arrogante mistænkeliggørelse af at det garanteret er kundens eget udstyr og så ellers ikke røre en finger. 

Beklager mine konstante lange smørre, har svært ved at fatte mig i korthed :)... og mine konstante gentagelser. 


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:48
Forståeligt.

Du skriver så langt du vil, men det ville være fantastisk med nogle linjeskift/afsnit undervejs.
Din smører er utroligt svære at læse i den nuværende form :)


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:50
Ja det er sandt. Har prøvet at rette lidt op på det :) 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 20:00
Jamen jeg havde tilkaldt tekniker, dengang jeg havde problemer med først modtagerboks, senere modem. De skriver altid det med at betale selv hvis ingen fejl der er, og jeg kom aldrig til at betale for besøget, da der var fejl på udstyret de havde leveret.

Men hvis du kan påvise eller fremprovokere fejlen, skal du da bare sende bud efter dem.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 20:23
Jeg kan ikke fremprovokere fejlen da den ikke kommer fra mig, og jeg vil kun kunne vise flere eksempler fra video jeg har optaget hvis det ikke lige sker mens teknikeren er her, men da der helt sikkert ingen fejl er fra min side har jeg da også nu bedt om at få sendt en tekniker hurtigst muligt hvis det er den eneste måde de vil tage det videre op i systemet. 

Men utroligt de har brug for at spilde tid på det når jeg er kommet med så mange oplysninger der tydeligt påviser at det ikke har noget at gøre med min adresse. Jeg har tjekket 3 forskellige steder på samme tid med 3 forskellige af mine kort, og udfaldende kommer præcis samtidig alle steder og det er fra flere forskellige master,  men det er åbenbart ikke nok for dem til selv at sende det videre til baglandet som de kaldte det. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 23:23
Så håber jeg de finder ud af det. De teknikere jeg har haft på besøg var helt ok. Det er firmaet den er helt gal med.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Samsung_M
Skrevet den: 10-April-2025 kl. 20:40
Har ikke en løsning vil blot meld mig i koret af dem der oplever PRÆCIS det samme. Den periodiske fejl kom ud af det blå og var faktisk begyndt at tro at det var mit TV der var ved at være "træt" - nu er jeg ikke så ikker længere. Modtager i øvrigt mit signal fra Hadsten-senderen via en traditionel antenne på loftet (Triax et-eller-andet) og har indtil fejlen dukker op virket upåklageligt i >5 år.


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 10-April-2025 kl. 21:02
Det har vel varet en måned efterhånden, er det også så længe du har oplevet det? Jeg vil råde dig til at kontakte Norlys, da jo flere der kontakter dem og fastholder det er deres fejl, jo mere må de da tage det seriøst. 

Jeg bad selv på mail om at de så bookede en tekniker til mig som var det eneste de kunne tilbyde, og jeg selv skulle betale hvis fejlen ikke var min. 

Det gik så i stå da en ny arbejder derinde svarede min mail og som åbenbart intet havde sat sig ind i sagen, så han/hun sagde at de kunne godt booke en tekniker for at komme og kigge på mit signal, men jeg skulle være klar over det kostede 999kr pr time, og nævnte så intet om at det selvfølgelig kun var hvis fejlen var min. 

Så jeg måtte skrive igen og gøre det klart for dem endnu en gang at det er dem der vil sende en tekniker for at de gider gøre mere ud af det, da jeg ved at en tekniker intet vil finde hos mig. Jeg skulle nok efterhånden have ringet til dem i stedet, for mail korrespondancen er en opslidende uendelig historie... foretrækker bare at skrive så jeg kan få alt med som jeg vil fortælle dem af beviser osv, men lige lidt hjælper det når de ignorerer halvdelen af det og så en ny svarer som ikke har sat sig ind i noget. 

Så jeg vil anbefale at du ringer og holder fast i at det helt sikkert ikke er dit udstyr hvis du er sikker på at det ikke er, og henvis til andre der oplever det samme, og tag imod den tekniker som de højst sandsynligt vil ende med at tilbyde, men igen kun hvis du er helt sikker på det ikke er dit eget signal. Nummeret de gav mig er 70114040

Du kan nok finde din signalstyrke og signalkvalitet i menuen på dit tv. Mit er 100 procent begge steder med en udendørs krokodille antenne eller hvad man kalder dem, som heller aldrig i 9 år har lavet de mindste udfald. Og i Norlys guides skal man bare have et signal over 70 procent for at det skulle virke upåklageligt. 

Jeg er 100 procent sikker på fejlen er deres. Testet 3 forskellige kort på 3 forskellige adresser i 3 forskellige byer, og udfaldene kommer præcis samtidig alle steder med et 100 procent signal, som heller ikke dropper når udfaldene kommer. Og der er ingen problemer på gratis kanaler. Jeg fatter ikke at de oplysninger ikke er nok til at Norlys selv tager sig sammen og får lavet en dybdegående undersøgelse af deres eget udstyr der sender de kodede signaler ud igennem kortene. 



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-April-2025 kl. 22:49
Ja det dur ikke at lave aftaler via tlf med deres kundeservice. I skal lave en aftale på skrift, og få understreget det ikke er jer der ønsker teknikerbesøg. Det er meget rart at have, hvis de sender regninger ud.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 13-April-2025 kl. 07:29
Hmm.. Det rammer åbenbart ikke alle.. 
Jeg oplever ikke de problemer I andre beskriver..🤔

-------------
Mvh

Moulder


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 13-April-2025 kl. 07:45
Jeg oplever heller ikke de beskrevne problemer. (Hove senderen)


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 13-April-2025 kl. 10:50
Tak for feedback... det gør det så ikke mindre mystisk, kun at det så nok er derfor de måske ikke har fået flere klager ind angående det. 


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 22:20
Har også problemerne her i det nordjyske.. 

Og ja der har varet i over en måned, og formentlig to nu.. 

Anvender deres steaming istedet .. 

Men der er da grotesk, hvis fejlen ligger ved dem.. 

Troede jeg bare skulle tage mig sammen og op og rette antennen på loftet.. 

Men noget tyder på at det ikke er ved mig fejlen ligger.. 


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 22:31
Jeg fik endelig ringet til dem i dag og igen forklaret hvordan det umuligt kan være mit antennesignal der er problemet da det sker på præcis samme tidspunkt på 3 forskellige adresser med 3 forskellige kort og ingen problemer med gratis kanaler.

Den fejlsøgning de kunne lave på kortene viste ikke noget, og han sagde de ikke havde fået nogen klager fra andre angående det samme. Så det eneste han lige kunne komme på var at mine kort efterhånden var 9 år gamle og måske de ikke opdaterede som de skulle eller whatever, så han ville prøve at sende nye kort og se om det hjalp, og ellers ville de være på rimelig bar bund. 

Det lyder bare underligt, for der må da være mange med ældre kort som man skulle tro også ville kontakte dem med problemer hvis det skulle være alle med ældre kort der pludselig allesammen ikke er i stand til at opdatere. Men nu må jeg se. 

Men vil anbefale at ringe ind hvis man er sikker på det ikke er sit eget antennesignal der ikke er stabilt. 


Skrevet af: crown7
Skrevet den: 22-April-2025 kl. 13:41
Jeg har nøjagtig samme problem, og jeg har lige talt med Norlys. 
Der er klar over problemet og arbejder på at finde årsagen og en løsning. De mener at omkring 5-600 brugere er omfattet, men mon ikke der er et stører mørketal som det hedder. Mange vil jo nok tro det er deres antenne det er galt med.

Jeg er gammel BOXER kunde og har stadig de gamle BOXER CA moduler, og det lyder også til at i andre har ret gamle kort og CA moduler?

Det er også lykkedes for mig at bestemme at problemet sker SAMTIDIGT både i mit sommerhus ved Kolding og her på adressen ved Herning. så det peger på et problem med CA modulerne. Især da det kun sker på betalingskanalerne.

Jeg må indrømme at jeg er helt overrasket over at Norlys erkender problemet, det kunne sagtens blive sådan et problem som bare løber i ring da der er mange små tekniske led i den kæde som som sikrere at signalet når frem til mit TV.

Jeg har fået sagsnummer SP-INC0177518 hos Norlys support hvis nogen oplever samme problem og vil henvise ;-)




Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 22-April-2025 kl. 16:28
Ja det var da overraskende hvis de endelig erkender, efter jeg har kæmpet med deres kundeservice på mail og Facebook i en måned for at overbevise dem om at de havde et kæmpe problem, men de simpelthen nægtede at tage sagen videre i systemet.

Og ham jeg så snakkede med i telefon lige inden påske, virkede som den første som endelig troede på mig og alle mine påvisninger og beviser for at det ikke havde noget med dårligt antennesignal at gøre, han ville prøve at sende nye kort, og han havde ikke hørt om problemet før, og at de normalt skulle have 10-15 forskellige folk der klagede før de rykkede på et problem. 

Jeg har stadig ikke modtaget nyt kort, og havde da også meget svært ved at se at det skulle gøre nogen forskel når det pludselig skete samtidig på alle mine kort og for flere andre. For hvis det skulle være en ny måde de opdaterede kortene, som så ikke ville virke på ældre kort, så skulle man jo tro de ville vide at de var begyndt at opdatere på en ny måde og hurtigt kunne regne ud hvor problemet kom fra. 

At det skulle være ældre moduler lyder så ligeså underligt, det er jo Ci+ moduler, men igen, så må det jo rigtigt nok være et eller andet siden alle ikke har problemet. Bare en gåde hvordan de så hårdnakket kan sidde inde i kundeservice og totalt affeje egne fejl igennem så lang tid, men igen, de gjorde det samme for 5 år siden ved en anden fejl som mange ellers klagede over men de fik overtalt flere til at købe nyt udstyr til ingen nytte, før de endelig fik fixet fejlen efter nogle måneder. 

Der var en der for et par dage siden havde lavet et opslag herinde hvor han efterspurgte hjælp til en god antenneforstærker fordi han var begyndt at opleve udfald, og som automatisk gik ud fra det er hans eget udstyr. Jeg mistænkte at det sikkert var det samme problem han havde så skrev og advarede ham, og han havde da også helt fint signalstyrke. Så ja, det viser nok at der er mange der bare tænker det er nok deres egen antenne og spilder penge på at prøve at udbedre det, og hvis man havde kontaktet kundeservice, så ville de som udgangspunkt kun guide og tilskynde til egne problemer desværre. 

Tak for feedback, så sker der da forhåbentlig endelig noget. 



Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 23-April-2025 kl. 17:07
Hej
Har været i dialog med Norlys flere gange i dag, og da jeg har kontaktet dem grundet samme fejl, ikke bare hos mig men også hos flere andre, så er min sag nu koblet sammen med flere sager af samme art. Jo flere der kontakter Norlys jo hurtigere vil det gå... 
God dag...  


Skrevet af: Falch
Skrevet den: 23-April-2025 kl. 21:44
Jeg har samme fejl med små korte udfald, hvor skærmen går i sort. 
Jeg har 4 kort i alt og har oplevet fejlen både hjemme og i sommerhus. 

Jeg har talt med Nordlys 2 gange. Første gang sendte de opdatering til mine kort, da det kunne være fejlen. 

Anden gang var hetil aften. Jeg oplyste at mine tal for signal lå i 100%/100% da jeg oplevede fejlen, det er testede på flere kort, flere fjernsyn og flere adresser. 

Deres konklusion var at det måtte være mine kort der er blevet for gamle. De oplyste mig at det kostede 399,- pr kort som jeg skulle betale, da fejlen bestemt ikke lå hos dem. 

Det var ikke helt den melding jeg havde forventet. 

Jeg forsøgte at fortælle dem at flere oplevede samme fejl og ville give dem sagsnummerer i denne tråd, men blev blankt afvist de ville på ingen måde bruge oplysninger fra andre kunder i min sag. 

Jeg kunne vælge at man ringede tilbage imorgen efter at personen havde talt med kundeservice eller få et chefkald. Så det blev er chefkald. 




Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 23-April-2025 kl. 21:58
Klart det bliver chefkald med det svar.
Måske vi skal køre det gennem EB 😉


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 23-April-2025 kl. 22:00
Hej. Det skal du selvfølgelig aldrig acceptere. Det kan blive ved at forbavse mig hvor helt groteskt elendig deres kundeservice er. 

Hvordan de kan blive ved at fortælle folk at de ikke kender til problemet fra andre lige meget hvor mange der åbenbart kontakter dem, er helt utroligt. 

Ham fra norlys jeg snakkede med sidste tirsdag, han var flink nok og kunne jo godt se jeg havde undersøgt grundigt at problemerne ikke var mit antennesignal og han tilbød at sende 4 nye kort som jeg selvfølgelig ikke skulle betale for, og havde intet bud på hvad det ellers kunne være, men ville sende et enkelt kort først for at se om det var det der var problemet. Og det har jeg så ikke set skyggen af endnu hvis det overhovedet dukker op.

Men som ham den forrige skrev at han havde fået at vide at de var klar over problemet og det skulle være noget med modulerne, og han havde et sagsnummer man kunne henvise til. 

Du skal da i hvert fald aldrig nogensinde betale for et nyt kort, som sikkert heller ikke er problemet. Hvis man mister sit kort og har brug for et nyt koster det vist samtidig "kun" 250 eller mindre, så sådan en medarbejder burde simpelthen fyres for at prøve at hustle og misinformere deres kunder. 


Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 26-April-2025 kl. 23:07
Har gamle Boxer kort og oplever problemet.
Har lidt forskellige boxer CA moduler, lader ikke til at betyde noget om det er det ene eller andet type CA modul fra boxer tiden. Jeg har ingen CA moduler med Norlys navnet på, har andre som oplever problemer en af de nyere Norlys CA moduler? 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 26-April-2025 kl. 23:48
Hej
Ved ikke med de andre men jeg har kun moduler og kort fra boxer tiden.
Tror ikke der kan være mange endnu som har fra "Norlys" ??


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 27-April-2025 kl. 00:01
Jeg har også boxer modulerne men selvfølgelig ci+ udgaven, og vil tro langt hovedparten af deres antenne kunder er tilbage fra boxer tiden og har både boxer kort og boxer moduler, så det kan de aldrig begynde at beskylde kunders eget udstyr for pga det, selvom man aldrig kan vide med dem. Ser ud til folk stadig får forskellige ting at vide når de kontakter dem, hovedsageligt at de ikke har hørt om problemerne før 🙄

De kort jeg blev lovet i telefonen at han ville sende samme dag den 15 april, dem har jeg sjovt nok heller aldrig set skyggen af, så kan næsten aldrig være blevet sendt som lovet, så det ser ud til at deres katastrofale kundeservice fortsætter også selvom jeg endelig ringede og ikke skrev. Og nu har de så heller ikke svaret på skrift i 3-4 dage hvor jeg gør dem opmærksom på jeg ikke har modtaget de kort som lovet.

Er der nogen der har nyere kort som oplever problemet? 


Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 27-April-2025 kl. 19:23
Spændende om vi oplever udfaldene på samme tidspunkt. 
Havde lige en helt masse udfald omkring 90-91 minuttet af Liverpool vs Tottenham kampen. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 27-April-2025 kl. 20:01
Oplevede også forstyrrelser her på Bornholm, dog på TV2 Hovedkanal under 19Nyhederne. Og igen ca 20 min. senere med varighed ca. et minuts tid under Lokale Nyheder.. Desuden var lyd og billede ude af synk under begge udsendelser.


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 00:14
Jeg er ret sikker på udfaldene kommer præcis samtidig. Jeg har tjekket 3 af mine kort på 3 forskellige adresser og der kommer udfaldende præcis samtidig alle steder så kan kun tro det er samme tidspunkt for alle andre med samme problem. Jeg har for nogle uger siden lagt en video op på norlys Facebook side hvordan jeg generelt oplever udfaldene. Det er gemt godt væk på deres side under "omtaler" og vælg "senest" og scroll ned til video med basketball og en lang frustrerende tekst til Norlys 😁


Skrevet af: Usukjelds
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 09:12
Er der nogen, som kan komme med helt præcise tidspunkter for, hvornår disse udfald er opstået? 

I skriver de er periodiske, så kan man estimere sig frem til, hvornår de bør opstå igen? Bare så jeg kan tjekke på mit eget tv. 

Har ikke selv oplevet problemet.


-------------
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup


Skrevet af: Per Lund
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 10:41
Har også problemer i Struer. Jeg troede det var et 5g problem men vil nu forfølge Norlys sporet. Tak for info.



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

I skriver de er periodiske, så kan man estimere sig frem til, hvornår de bør opstå igen?


Det tror jeg ikke man kan estimere. Periodiske skal nok i denne forbindelse forståes som tilfældige.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 13:42
Jeg betegner det som sporadisk? Men også ment som tilfældigt.



Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 13:53
Teorien er at det er når der kommer koder til kortene, og det er nok svært at spå om hvornår. Men det er formentlig ca. samme tidspunkt vi oplever udfald, hvis koderne kommer med det samme signal (hvis man er på samme frekvens kanal)
Min oplevelse er sort skærm uden nogen form for fejl besked, men kun i 1-2 sekunder, dog flere gange lige efter hinanden og så virker det igen i en længere periode, sikkert indtil næste gang der kommer koder, som kort/modul har problemer med. 



Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 14:01
Ved ikke om de skifter koder flere gange i døgnet, men ham jeg snakkede med sidst hos Norlys, han nævnte at deres udfordring skulle ligge i deres antenner og kryptering.. 
Men igen vi kan kun prøve at presse dem hele tiden? Dog ønsker de nok ikke at det kommer rigtig frem i lyset men kan jo være det er vejen til udbedring af fejlen..



-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 14:15
Jeg skulle få et nyt kort nok i morgen som bliver spændende at teste om det stadig har udfaldene. Hvis det har og der virkelig er nogen som ikke oplever udfald, så kan det efterhånden kun være modulerne. Det er bare en gåde de ikke har løst det endnu, og ved heller ikke hvor seriøst de stadig ikke tager det. De må vel vide at de for efterhånden tæt på 2 måneder siden må have ændret noget i deres måde at afkode kortene som gør at kunder med enten ældre kort eller moduler er ramt. Og kan kun tro at langt størstedelen af deres antennekunder har kort og moduler fra dengang det hed boxer.


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 14:29
Thumbs Up

En anden ting det er det med synk af billede og lyd?
Det har jeg oplevet på TV3 kanalerne ind i mellem og i flere år, at det har været ude af trit, men hører så fra andre at de har oplevet det hele tiden?
Sidst jeg havde tekniker ude der blev ikke fundet fejl her på adressen, nu er der desværre bare kommet flere problematikker til, som rammer flere kanaler og flere steder i landet.



-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 15:04
Er problemet der både hos folk med CI+ moduler og dem med moduler uden +? Jeg kan nemlig mistænke CI+ modulerne for at være årsagen til udfaldene.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 15:09
Kører det ikke kun i CI+ ???
Skal vel være CI+ efter det blev ændret fra det alm. dvb-t (mpeg2) til dvb-t2 (mpeg4) 


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Valgren Valgren skrev:

Thumbs Up

En anden ting det er det med synk af billede og lyd?
Det har jeg oplevet på TV3 kanalerne ind i mellem og i flere år, at det har været ude af trit, men hører så fra andre at de har oplevet det hele tiden?
Sidst jeg havde tekniker ude der blev ikke fundet fejl her på adressen, nu er der desværre bare kommet flere problematikker til, som rammer flere kanaler og flere steder i landet.


Synkroniseringsproblemet på viaplay kanalerne oplever jeg også.. Og på det sidste har jeg også bidt mærke i en mærkelig pive-lyd som lidt I baggrunden på tv3-kanalerne.. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Valgren Valgren skrev:

Thumbs Up

En anden ting det er det med synk af billede og lyd?
Det har jeg oplevet på TV3 kanalerne ind i mellem og i flere år, at det har været ude af trit, men hører så fra andre at de har oplevet det hele tiden?
Sidst jeg havde tekniker ude der blev ikke fundet fejl her på adressen, nu er der desværre bare kommet flere problematikker til, som rammer flere kanaler og flere steder i landet.


Synkroniseringsproblemet på viaplay kanalerne oplever jeg også.. Og på det sidste har jeg også bidt mærke i en mærkelig pive-lyd som lidt I baggrunden på tv3-kanalerne.. 

Pivelyd har jeg ikke lige hørt, men det skal jeg da prøve at høre efter til aften :D 


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Valgren Valgren skrev:

Kører det ikke kun i CI+ ???
Skal vel være CI+ efter det blev ændret fra det alm. dvb-t (mpeg2) til dvb-t2 (mpeg4) 


Nej, det har intet med det at gøre. CI+ er noget udbyderen bruger for om ønsket at kunne styre bl.a. om man kan optage fra programmet, eller springe over reklamer i en allerede foretaget optagelse. Jeg har tidligere i 12-13 år haft Stofa og efterfølgende Norlys indtil 31/12 2024. Det var ganske vist DVB-C. Det gav nogle problemer med CI+ moduler. Disse problemer kunne/ville Stofa ikke hjælpe med, hvorefter jeg returnerede CI+ modulerne som jeg havde købt hos Stofa og efterfølgende købte nogle brugte moduler uden +. De kørte problemfrit indtil jeg sagde abonnementet op.
Ovennævnte problemer har jeg tidligere beskrevet i en anden tråd for nogle år siden.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 28-April-2025 kl. 16:27
Okay, spændende, jeg har desværre kun CI+ modellerne, så kan ikke engang teste om det virker uden..

-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 29-April-2025 kl. 09:05
Hej alle...

Jeg har lige blevet informeret via sms at fejlen med sort skærm og pixeleringer nu er rettet?

Tænker at vi nu går i testmode og ser om fejlen er forsvundet?

Hvis ikke så skal man besvare den sms med tilhørende sagnummer man har modtaget ved kontakt med Norlys.

Ønsker alle en god (test) dag...


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 29-April-2025 kl. 09:12
Det ville da være lækkert og på høje tid. Jeg har ikke modtaget nogen sms, men har skrevet til dem mange gange hvor de aldrig tog mig seriøst at de kunne sende mig en undskyldning og kompensation når de engang fatter at fejlen kommer fra dem selv og fik den rettet, men det sker nok ikke 🙂


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 29-April-2025 kl. 09:25
Jeg fik en sms efter jeg havde været i kontakt 2. gang hvor de koblede vores sagsnumre sammen.
Har efterfølgende fået to mere med status og den sidste nu at det skulle være løst..
Jeg vil også sige at jeg i aftes og her til morgen ikke har oplevet nogle fejl så kan kun håbe..


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: Usukjelds
Skrevet den: 29-April-2025 kl. 09:32
Kunne ikke se nogen fejl på mit tv i aftes. Hvordan ser det ud for jer andre? Har I stadig fejlen?

-------------
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 05-Maj-2025 kl. 16:17
Jeg tænker om de overhovedet har løst fejlen endnu, for jeg har bemærket de seneste dage at når man skifter kanal mellem betalingskanalerne, så kommer billedet hurtigt frem, så jeg tænkte om kanalerne er gratis for tiden, så jeg har lige prøvet at tage kort og modul ud, og ganske rigtigt er alle kanalerne gratis. Er det noget andre kan bekræfte? Man kan jo næsten kun tænke en sammenhæng mellem udfaldene hvor de måske så bare har åbnet op for betalingskanalerne fordi de måske ikke har løst problemet endnu hvilket så selvfølgelig er godt nok frem for udfald 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 05-Maj-2025 kl. 16:27
Hej
Har lige prøvet at starte et af mine tv og så trække kort og modul ud, og kanalen kører ufortrødent videre ☺️ Så ja, virker som de har frigivet de kodede kanaler p.t. 
Så må vi se hvor længe det kører 🤷


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: Samsung_M
Skrevet den: 05-Maj-2025 kl. 16:42
Ha! Jeg har gjort præcis samme erfaring. Amatører


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-Maj-2025 kl. 15:02
Er problemet der stadig nu efter kanalerne igen er kodet?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 07-Maj-2025 kl. 16:13
Jeg har ikke haft kortet siddende i tvet længe nok siden det blev nødvendigt igen til at være sikker på problemerne ikke er tilbage, men vil tro det endelig er løst. Edit. og her efter nogle timer har der ikke været problemer. 

Men bliver nødt til at dele det svar jeg lige har fået fra deres kundeservice da jeg bla havde spurgt til om de havde fundet ud af hvad fejlene så skyldtes og om de overhovedet havde fixet dem siden jeg havde bemærket at de bare havde åbnet op for det hele gratis. 

Jeg er målløs over at hun stadig prøvede at tørre udfaldene af på mit eget antenne signal og at det skyldes at jeg havde for godt signal på 100 procent og jeg burde have en antennedæmper på. Den undskyldning kan jeg også huske de brugte for 5 år siden da de havde nogle lignende landsdækkende problemer som de på præcis samme måde i flere måneder ikke ville anerkende.

Der skal godt nok ignoreres mange ting for at komme op med sådan en undskyldning med at det var mit signal der var for godt der var problemet. Så skal det ignoreres at udfaldene kom på præcis samme tidspunkt på 3 forskellige adresser jeg tjekkede, og ingen adresser havde problemer med gratis kanaler, for ikke at snakke om alle de andre der kom på banen med præcis samme problemer, og flere til sidst fik anerkendt at norlys havde et problem de arbejdede på, og flere også fik sms om at problemerne  endelig var blevet løst, og at jeg så sjovt nok heller ikke havde udfaldene længere fra den dag, og aldrig har haft så meget som et glitch udfald i de over 9 år jeg har haft den udendørsantenne som blev sat op gratis af antennemontør i samarbejde med Boxer som en del af Abonnementstilbuddet. Det er simpelthen forrykt hvad der foregår for deres kundeservice.

"Du spørger ind til, hvorfor vi har åbnet op for alle kanaler, så man kan se alle kanaler uden at have et kort i sit fjernsyn. Vi har haft en krypteringsfejl på flere af vores kanaler, hvor de påvirkede kunder fik en 016-fejlkode. Indtil den fejl er løst har vi åbnet op for alle kanalerne og når de er løst, så vil dem der er påvirket af fejlen få besked, når de igen kan sættes deres kort i deres fjernsyn. 

Jeg er oprigtigt ked af at høre om de forstyrrelser du oplever på dit tv-signal. Jeg har snakket med vores teknikere om det og vist dem det billede du har sendt af dit fjernsyn, hvor vi kan se signalstyrke og signalkvalitet.

Du har til dels ret i, at fejlen er hos os, men nok ikke på den måde du tænker: Det er faktisk sådan, at det signal du modtager er for godt. Når signalstyrken og signalkvaliteten er på 100 procent, så er det alt for højt og kan give de problemer, du oplever. Signalet skal helst ligge mellem 75 og 95 procent. Anbefalingen fra vores teknikere er derfor, at du får sat en signaldæmper på, det skulle fikse det.

Dette burde vi have spottet da du henvendte dig om det første gang."



Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 07-Maj-2025 kl. 18:07
Jeg lod mine kort og moduler blive siddende i apparaterne efter at krypteringen var fjernet så har ikke opdaget krypteringen var kommet tilbage :/

Vil dog sige at jeg har ikke oplevet problemer siden jeg fik besked om at fejlen var rettet tilbage fra d. 29. april...


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: csell
Skrevet den: 08-Maj-2025 kl. 09:57
Hej.

Min søster havde udfald den 5 maj lige som jer andre.
Efter en kanalsøgning på hendes Panasonic TV, kunne vi se en masse kodede kanaler gratis indtil den 7 maj.
I går den 7 maj flyttede jeg hendes Boxer Ci kort uden plus, fra hendes Dreambox 900 DVB-T2
til hendes Panaconic TV og vi kunne igen se, den ene TV2 Hovedkanal hun betaler for. Så det er vel OK.

Men mit problem er, at vi ikke har kunnet modtage noget på hendes Dreambox siden 5 maj?
Heller ikke hvis jeg laver en kanalsøgning. Den siger intet signal.

Så jeg spørger om der er nogen der ved, hvikle ændringer der teknisk er lavet?

Eller hvilke bokse der virker, eller ikke virker?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 08-Maj-2025 kl. 10:26
Signalet så ud til kortvarigt at være kodet igen i går, men senere på aftenen og i dag er kodningen fjernet. Jeg har ikke oplevet de kortvarige udfald på Hove senderen som I andre skriver om (Nordjylland?), men der var et par dage hvor krypteringen drillede og jeg måtte have kort og CI moduler ud for at få signalet tilbage - det er ikke noget jeg kan huske at have oplevet tidligere (10+ år). 

/Lars

Opdatering - her d. 8/5 kl. 16 er krypteringen nu på igen 


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 08-Maj-2025 kl. 15:33
Alle jer med præcis samme problem, som også fik det løst for ca 14 dage siden, da nogle modtog sms om at problemet var blevet løst, modtog i nogen fejlmeddelelse på jeres TV fra kortet, om nogen specifik fejlkode, for hende jeg skriver med i kundeservice hun bliver ved at ignorere alverdens fakta og i stedet forholder sig til et stillbillede af mit 100 procent signal og en fejlbeskrivelse fra hende til teknisk afdeling som hvis jeg stadig oplevede udfaldene som jo ophørte samtidig som hos jer andre... Men hun holder fast i at fejlene jeg oplevede måtte være fordi mit antennesignal var for stærkt, til trods for udfaldene skete på 3 forskellige adresser på præcis samme tidspunkt og udelukkende på de kodede kanaler, og udfaldende ophørte da det ophørte for alle andre. Men alt det bliver ignoreret for at holde fast i det ikke var det samme jeg oplevede som de andre som modtog fejlkode c16 på deres TV og var grunden til de også gjorde kanalerne gratis i en periode mens de endelig løste det. 

Men hun påstår altså at de andre som har modtaget sms om at fejlen var løst, de oplevede en såkaldt c16 fejlkode og at den kom frem på skærmen hos dem med problemerne og derfor var det ikke det jeg var omfattet af. 

De er simpelthen så fulde af lo.. derinde og nu er det selvfølgelig løst, men har svært ved at finde mig i at blive ved ikke at blive taget seriøst af dem og at de opfinder en eller anden langt ude tese, som umuligt har noget med virkeligheden at gøre hvis de forholdt sig til det man beskriver. 

Det er en skam de er de eneste der sidder med antenne tv udbuddet, ellers var de forlængst opsagt ovenpå den joke af en kundeservice de kører. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 23-Maj-2025 kl. 12:39
Hej Alle

Er der andre end mig der igen oplever problemer med signalet fra Norlys??
Mere direkte har jeg de sidste dage oplevet pixeleringer på Frekvens 570 og 666 ??
frekvenserne viser bla. Kanal 5 samt TV3+ og Tv2 Danmark?


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Maj-2025 kl. 16:36
Hej.

Jeg ønsker at se, om der skulle være et mønster i fejlen.
Er det specielle master eller MUX det er ramt?



Fra: http://norlysdk-prod-endpoint-media.azureedge.net/media/y0eefeu2/sendemaster-og-frekvenser-2024.pdf" rel="nofollow - https://norlysdk-prod-endpoint-media.azureedge.net/media/y0eefeu2/sendemaster-og-frekvenser-2024.pdf

Valgren bruger MUX 2 og MUX 5 på Hammeren sender, som er Vertikal polariseret.

Er der andre der ved, hvilke sendere der ellers har eller har haft problemer?

Hilsen Carsten. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 23-Maj-2025 kl. 19:00
Hey

Jeg bruger ikke Hammeren Carsten, og ved ikke lige hvor du har det fra..

Jeg bruger Rø og det er Mux2 og Mux5..


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Maj-2025 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Valgren Valgren skrev:

Hey

Jeg bruger ikke Hammeren Carsten, og ved ikke lige hvor du har det fra..

Jeg bruger Rø og det er Mux2 og Mux5..


Undskyld.

Hammeren var den første jeg fandt, der brugte begge dine frekvenser.
Jeg glemte i et øjeblik, at det er frekvenser der genbruges.

https://www.dansk-tv.dk/tvbornho.htm" rel="nofollow - https://www.dansk-tv.dk/tvbornho.htm

Hilsen Carsten. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 23-Maj-2025 kl. 21:26
Hey

Intet problem, men hammeren er mere rettet mod Helligper/Teglkaas da de ikke fanger Rø-senderen.



-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: csell
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 08:53
Hej.

Vi besøgte min søster på Frederiksberg i går eftermiddag og aften.
Hun have intet signal på antenne TV. Og efter adskellige kanalsøgninger på hendes
Panasonic TV lykkedes det mig kun at kunne se 3 kanaler:

https://www.dansk-tv.dk/tvkosmop.htm" rel="nofollow - https://www.dansk-tv.dk/tvkosmop.htm

Oversigt for København, Frederiksberg, Storkøbenhavn og Nordsjælland:

MUXKBH-1:France 24 Engelsk,France 24 Fransk
MUXKBH-2: Bispebjerg Lokal-TV

Og slet intet fra MUX 1 eller MUX 2, hvor hun abonnerer på TV2 Hovedkanalen hos Norlyset.

Hilsen Carsten.

Opdatering:

Det akutte antenne arbejde i weekenden nu er afsluttet.
Så denne gang var det ikke Norlysets fejl.



Skrevet af: crown7
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 19:32
Er det kun mig eller er problemet kommet tilbage igen ??
Jeg har haft korte udfald igen på to forskellige adresser, og igen kun på betalings-kanalerne. Nu kommer de dog kun enkeltvis.
Startede igen i fredags.


Skrevet af: Falch
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 19:38
jeg er også begyndt at have problemerne igen på betalingskanalerne. 
Jeg har det også på flere adresser. 

Desværre er Nordlys umulige at få til at tage det seriøst. 


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 19:46
Jeg oplevede det også ude hos mine forældre der har oplevet det i en uges tid eller så noget, hvor udfaldene kom ca ligeså hyppigt som de tidligere, men meget kortere af gangen, så kun lige et hurtigt glitch uden sort skærm... men jeg oplever det underligt nok ikke hjemme i mit fritidshus som jeg ellers gjorde med de forrige problemer. Tænkte det så måske var fordi jeg var begyndt at bruge et nyt kort jeg modtog i forbindelse med det forrige problem, men har så også prøvet med det gamle kort og der oplever jeg det heller ikke så det er rimelig underligt. Så det må næsten være et problem der ikke opstår fra alle master. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 19:54
Hej..
Jeg har forleden skrevet et indlæg at jeg har begyndt at have problemer igen,
Jeg prøvede at svare retur på den sidste sms jeg modtog fra Norlys om at problemet var løst, herefter ville de åbne min sag SP-INC0177915 men der kom svar retur at denne sag var lukket så sms ville ikke blive læst.
Jeg vil såsnart de åbner imorgen ringe til Norlys og så må de åbne sagerne op igen for det her er simpelthen ikke okay..
Ringer nogen af jer andre ind så oplys gerne mit sags.nummer..
God aften til alle..


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: Falch
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 19:57
jeg har ringet ind mange gange. De nægter at tage imod sagsnr med henvisning til GDPR. 
Det er virkelig elendig kundeservice de køre der. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 19:59
Jeg ringer til dem i morgen så ser vi hvad der sker..

-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 25-Maj-2025 kl. 20:01
Norlys kommer til at smadre alle de produkter de har overtaget, man skulle kunne bandlyse deres tempo af opkøb, især når de meget tydeligt sylter kunderne på samtlige produkter, når det handler om kundeservice og stabilitet. 


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 26-Maj-2025 kl. 11:56
Hey..

Har snakket med Norlys, for det første oplyses der allerede fra start ved deres valgmuligheder at de har problemer med deres betalings-kanaler. Fik så fat i en medarbejder som jeg nok "kom til at hænge lidt godt til tørre" Men når det nu er sagt så havde vedkommende flere gange fat i sin "Bagvagt" og blev ved med at relatere til mit gamle sagnummer som er lukket, bad dem om at bare går ind og kigge i den sagsagt og ligeledes var den hængt op imod kvh73 sagsnummer. Jeg har nu fået tilsendt et nyt sagsnummer: SP-INC0186713 som er oprettet med samme kriterier som tilbage i April.
Så ringer nogen af jer ind med samme problematik som Pixeleringer/ingen lyd/sort skærm så oplys gerne mit sagsnummer, så sagerne kan blive koblet sammen...

God dag og så holder vi lige Norlys beskæftiget nogen tid endnu.... 


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer


Skrevet af: csell
Skrevet den: 26-Maj-2025 kl. 14:55
Hej.

Har lige talt med sin søster. Hun oplyser, at det akutte antenne arbejde i weekenden er afsluttet i går.
Så denne gang var det ikke Norlysets fejl.

Jeg opdaterer fejlmeldingen.

Hilsen Carsten.

 


Skrevet af: crown7
Skrevet den: 26-Maj-2025 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Har lige talt med sin søster. Hun oplyser, at det akutte antenne arbejde i weekenden er afsluttet i går.
Så denne gang var det ikke Norlysets fejl.

Jeg opdaterer fejlmeldingen.

Hilsen Carsten.

 

Tror ikke vi taler om samme problem.


Skrevet af: Falch
Skrevet den: 28-Maj-2025 kl. 07:44
Jeg fik endelig Nordlys til at tage min henvendelse alvorligt og det virkede til at de anerkender der er et problem. 
Så nu må vi se hvad de kan udrette hos dem.


Skrevet af: Valgren
Skrevet den: 28-Maj-2025 kl. 22:35
Spændende, jeg fik en sms i går eftermiddags at de havde yderligere spørgsmål vedr. min sag, jeg ville blive ringet op af en medarbejder efter kl. 17:00 og venter stadig på det opkald 🙆😉

Men da fremgang at de "indrømmer" fejl ☺️

Vi ser hvad der sker... 


-------------
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer



Print side | Luk vindue