Print side | Luk vindue

Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167297
Udskrevet den: 13-April-2025 kl. 03:14


Emne: Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan
Skrevet af: kwh73
Emne: Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan
Skrevet den: 08-April-2025 kl. 16:39
Er der ikke andre der har norlys, tidligere boxer tv via antenne og kort, som den sidste måneds tid oplever konstante udfald med alt mellem 15 minutter og et par timer imellem til trods for 100 procent signalstyrke, også når udfaldene kommer. 

Udfaldene kommer oftest 3-4-5 gange af 1 sekund eller 2, og tager vel samlet 15-20 sekunder af gangen. Og det sker kun på betalingskanalerne og dermed ikke på DRs kanaler. Og det sker på præcis samme tidspunkt på forskellige lokationer, altså både i mit fritidshus i Gladsaxe og min lejlighed i på Østerbro og prøvede hos min mor i Ballerup med endnu et kort og præcis det samme, og en i Århus oplever præcis det samme, også en på Bornholm. 

Mit bud ville være at alle oplever det, men ved ikke hvor mange der har klaget eller måske bare i lang tid tror at det måske bare er deres egen antenne hvis man har været vant til lidt udfald nogle gange. Jeg har kæmpet med norlys helt elendige support i flere uger for at få dem til at fatte at de har et problem, men som frygtet sidder de bare og ignorere halvdelen man skriver og guider til ens eget udstyr. 

De nægter åbenbart at tage det videre op i systemet. Det var præcis samme arrogance som for 5 år siden hvor de havde en planlagt nedetid og da de så åbnede op for signalet igen, så var flere kanaler ramt i månedsvis af en generel dårlig kvalitet som lignede noget ekstra lav bitrrate, og dengang fik de en del klager fra folk, men de guidede dem bare til at købe nye antenner eller kabler til ingen nytte og måneder senere fik de så endelig fattet at problemet var deres og fik det løst. 

De har tilbudt at sende en tekniker ud, men truer også med at jeg selv ender med regningen på 1000kr hvis fejlen viser sig at være hos mig, og med deres total ignorering af deres problemer som de burde takke for at gøre dem opmærksom på og diverse beviser på at det foregår forskellige steder på præcis samme tid osv osv , kan man alligevel frygte at ende med en regning fra dem da de tydeligvis har meget lidt lyst til at gøre det mindste selv for at kigge på det selv. 

En tekniker på min adresse vil være spild af tid og penge for alle parter, men det er det eneste de kan tilbyde og gider ellers ikke at høre på mig mere fordi jeg endte med at skrive til dem i mindre høflige toner til sidst, da de bad mig om 3 tidspunkter og kanal hvor det skete, for så ville de tage det videre i systemet. Da jeg så havde givet dem 5-6 tidspunkter, så får jeg en mail tilbage hvor de totalt ignorerede de oplysninger jeg havde givet dem, og nærmest bad mig om at sidde og kigge alle 40 kanaler igennem for at dokumentere hver enkelt til dem. 

Jeg har aldrig været ude for så sørgelig support og så fra sådan et milliardselskab 



Svar:
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 08-April-2025 kl. 21:05
Lang historie kort, du får ikke noget brugbart ud af det selskab. Dead

Jeg har selv haft dem efter jeg havde Stofa i en årrække. Det startede med en komplet pakke med TV, internet og modtagerboks. Så fik jeg boksen til 25kr/md. Så allerede der mistede jeg tilliden, da første regning kom og der stod boksen til 75kr/ md. Og der havde boksen overhovedet ikke virket med trådløs på noget tidspunkt. Efter mange klager returnerer jeg boksen og får pengene retur.

Så sker der det at jeg flytter en md ind i et nyt kvartal, så jeg ringer til dem om kun at betale for en md. Men det kan jeg ikke få lov til, jeg skal nok få mine penge retur, lover de. Men der gik over et år inden de havde udbetalt alle pengene. Og i den tid havde jeg skrevet og ringet utallige gange. Så aldrig mere Norlys - meget misvisende navn Disapprove


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 06:23
jep har samme problem og er ved at blive godt sindssyg. 


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 14:34
Ja det er virkelig belastende , men det er ingenting i forhold til at prøve at få Norlys til at fatte at problemet er deres. De nægter simpelthen at gå videre i systemet med det ligemeget hvad man bringer af beviser for at det er deres eget teknik der har et problem. Det eneste de kan tilbyde er at sende en tekniker ud som de samtidig gør klart at man selv kommer til at betale 999kr for hvis fejlen viser sig at være sin egen. 

Der er ingen tvivl om fejlen er deres så det virker bare som spild af tid hvad en tekniker dog skal ud for for at se et perfekt tv signal. Men det må så være næste skridt. 

Vil foreslå du kontakter dem hvis du ikke allerede har selvom de helt sikkert vil gøre hvad de kan for at lægge skylden på dit udstyr frem for at høre på fornuft. 

Jeg kan kun tro at alle med egen antenne og kort oplever det samme og på de præcis samme tidspunkter, så jeg undrer mig virkelig over hvis de stadig ikke har fået mange klager ind, eller nogen af dem selv i support ikke lige har sat sig og set en times tv for at konkludere at de har et problem. 


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:20
Har du overvejet at kontakte et forbrugerprogram, Ekstra Bladet eller lignende med din historie?
Umiddelbart lyder det som guf for dem....


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:46
Hehe nej det orker jeg nu ikke, selvom de fortjener det. Deres trustpilot siger også meget om hvor elendig kundeservice de generelt har. 

Jeg kunne selvfølgelig også bare have accepteret at en tekniker kom hjem til mig langt tidligere frem for at skændes med dem i snart en måned på mail at de totalt ignorere alle de beviser man kommer med som enhver kan se at problemet ikke kommer fra kundernes udstyr i det her tilfælde, men de er gode til at prøve at gøre folk usikre på om der nu kan være være noget man har overset og har travlt med at true med egenbetaling til tekniker hvis de finder fejlen er ens egen, og med deres fralæggelse af ansvar ved man aldrig hvor sikker man kan være på at få den regning allligevel. 

De ville end ikke sende mine mails videre op i systemet til teknisk afdeling. "Det kan vi desværre ikke" fik jeg at vide. Og en dag får de det sikkert endelig løst og uden at man får en besked om at de beklagede at de ikke tog det seriøst. 

Jeg har også skrevet at jeg forventer ikke at skulle betale fra den dag jeg først gjorde dem opmærksom på problemet og til den dag de får det løst men det sker nok næppe. De burde takke kunder for at hjælpe dem med at påpege fejl de ikke har opdaget, frem for deres arrogante mistænkeliggørelse af at det garanteret er kundens eget udstyr og så ellers ikke røre en finger. 

Beklager mine konstante lange smørre, har svært ved at fatte mig i korthed :)... og mine konstante gentagelser. 


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:48
Forståeligt.

Du skriver så langt du vil, men det ville være fantastisk med nogle linjeskift/afsnit undervejs.
Din smører er utroligt svære at læse i den nuværende form :)


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 17:50
Ja det er sandt. Har prøvet at rette lidt op på det :) 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 20:00
Jamen jeg havde tilkaldt tekniker, dengang jeg havde problemer med først modtagerboks, senere modem. De skriver altid det med at betale selv hvis ingen fejl der er, og jeg kom aldrig til at betale for besøget, da der var fejl på udstyret de havde leveret.

Men hvis du kan påvise eller fremprovokere fejlen, skal du da bare sende bud efter dem.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 20:23
Jeg kan ikke fremprovokere fejlen da den ikke kommer fra mig, og jeg vil kun kunne vise flere eksempler fra video jeg har optaget hvis det ikke lige sker mens teknikeren er her, men da der helt sikkert ingen fejl er fra min side har jeg da også nu bedt om at få sendt en tekniker hurtigst muligt hvis det er den eneste måde de vil tage det videre op i systemet. 

Men utroligt de har brug for at spilde tid på det når jeg er kommet med så mange oplysninger der tydeligt påviser at det ikke har noget at gøre med min adresse. Jeg har tjekket 3 forskellige steder på samme tid med 3 forskellige af mine kort, og udfaldende kommer præcis samtidig alle steder og det er fra flere forskellige master,  men det er åbenbart ikke nok for dem til selv at sende det videre til baglandet som de kaldte det. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-April-2025 kl. 23:23
Så håber jeg de finder ud af det. De teknikere jeg har haft på besøg var helt ok. Det er firmaet den er helt gal med.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Samsung_M
Skrevet den: 10-April-2025 kl. 20:40
Har ikke en løsning vil blot meld mig i koret af dem der oplever PRÆCIS det samme. Den periodiske fejl kom ud af det blå og var faktisk begyndt at tro at det var mit TV der var ved at være "træt" - nu er jeg ikke så ikker længere. Modtager i øvrigt mit signal fra Hadsten-senderen via en traditionel antenne på loftet (Triax et-eller-andet) og har indtil fejlen dukker op virket upåklageligt i >5 år.


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 10-April-2025 kl. 21:02
Det har vel varet en måned efterhånden, er det også så længe du har oplevet det? Jeg vil råde dig til at kontakte Norlys, da jo flere der kontakter dem og fastholder det er deres fejl, jo mere må de da tage det seriøst. 

Jeg bad selv på mail om at de så bookede en tekniker til mig som var det eneste de kunne tilbyde, og jeg selv skulle betale hvis fejlen ikke var min. 

Det gik så i stå da en ny arbejder derinde svarede min mail og som åbenbart intet havde sat sig ind i sagen, så han/hun sagde at de kunne godt booke en tekniker for at komme og kigge på mit signal, men jeg skulle være klar over det kostede 999kr pr time, og nævnte så intet om at det selvfølgelig kun var hvis fejlen var min. 

Så jeg måtte skrive igen og gøre det klart for dem endnu en gang at det er dem der vil sende en tekniker for at de gider gøre mere ud af det, da jeg ved at en tekniker intet vil finde hos mig. Jeg skulle nok efterhånden have ringet til dem i stedet, for mail korrespondancen er en opslidende uendelig historie... foretrækker bare at skrive så jeg kan få alt med som jeg vil fortælle dem af beviser osv, men lige lidt hjælper det når de ignorerer halvdelen af det og så en ny svarer som ikke har sat sig ind i noget. 

Så jeg vil anbefale at du ringer og holder fast i at det helt sikkert ikke er dit udstyr hvis du er sikker på at det ikke er, og henvis til andre der oplever det samme, og tag imod den tekniker som de højst sandsynligt vil ende med at tilbyde, men igen kun hvis du er helt sikker på det ikke er dit eget signal. Nummeret de gav mig er 70114040

Du kan nok finde din signalstyrke og signalkvalitet i menuen på dit tv. Mit er 100 procent begge steder med en udendørs krokodille antenne eller hvad man kalder dem, som heller aldrig i 9 år har lavet de mindste udfald. Og i Norlys guides skal man bare have et signal over 70 procent for at det skulle virke upåklageligt. 

Jeg er 100 procent sikker på fejlen er deres. Testet 3 forskellige kort på 3 forskellige adresser i 3 forskellige byer, og udfaldene kommer præcis samtidig alle steder med et 100 procent signal, som heller ikke dropper når udfaldene kommer. Og der er ingen problemer på gratis kanaler. Jeg fatter ikke at de oplysninger ikke er nok til at Norlys selv tager sig sammen og får lavet en dybdegående undersøgelse af deres eget udstyr der sender de kodede signaler ud igennem kortene. 



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-April-2025 kl. 22:49
Ja det dur ikke at lave aftaler via tlf med deres kundeservice. I skal lave en aftale på skrift, og få understreget det ikke er jer der ønsker teknikerbesøg. Det er meget rart at have, hvis de sender regninger ud.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub



Print side | Luk vindue