Print side | Luk vindue

Fællekøb: Sony HX900 & HX1000. Debat

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1673
Udskrevet den: 06-April-2025 kl. 21:11

Emne: Fællekøb: Sony HX900 & HX1000. Debat
Skrevet af: Thorvald
Emne: Fællekøb: Sony HX900 & HX1000. Debat
Skrevet den: 24-August-2004 kl. 21:08

Hej Alle

For oversigt over tilkendegivelser / bestillinger se emnet:

Fællesindkøb. Sony HX900 & HX1000. Skema

/Lars

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 24-August-2004 kl. 21:23

Hej Thorvald.

Hvem er forhandleren,  God Pris ??

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet den: 24-August-2004 kl. 21:27
Forhandler ej GodPris til den pris, jeg nævnte. Det var med vilje, at jeg ikke nævnte forhandleren, hvis nu de gerne vil være anonyme, ligesom i fælleskøbet med Kiss DP-558.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Auri
Skrevet den: 24-August-2004 kl. 23:33

Sony RDR-HX900 til 850$ hos amazon.com, skal man være opmærksom på noget specielt hvis man køber denne lækkerbisken i USA?

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 00:25

Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Sony RDR-HX900 til 850$ hos amazon.com, skal man være opmærksom på noget specielt hvis man køber denne lækkerbisken i USA?

Ja, den kan formentlig ikke bruges i Danmark - og så bliver den langt dyrere når du skal ligge afgifter, moms, fragt mv. oveni (regn med ca kr. 8.500 før du har den stående i reolen i stuen).

Hvorfor ikke blot deltage i fællesindkøbet - så kan prisen komme helt ned på kr. 6.175,- (ved 21 deltagere) - og så er du sikret 2 års garanti/reklamations-ret.

/Lars

- Se evt. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=349 - her for en forklaring på hvorfor du ikke skal købe i USA

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 00:42

Det er en helt kanon pris vi kan komme ned på hvis nok tilmelder sig:

kr. 6.175,- inkl. moms og fragt (i Danmark)

Så se at komme frem af busken og meld jer til nu!

Forhandleren oplyser at der bliver rift om maskinerne (akkurat som vi så med JVC DR-MH30) - så der skal ikke ventes for længe hvis vi skal modtage maskinerne fra den første sending til Europa!

Iøvrigt er det pt. kun muligt at bestille maskinen i sølv farve. Det vil muligvis ændre sig senere til også at omfatte sort...

/Lars

Skrevet af: Keld
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 07:01

Hej Thorvald.

Er der ikke blevet givet en tilbudspris på HX1000?

Skal der købes 21 stk. af hver model, eller er det et samlet antal for begge modeller?

Skal jeg sende en "pb" til dig, eller hvordan tilmelder jeg mig?

Keld

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 08:07

Hvis der er nogen andre forhandlere, der synes de kan give et endnu bedre tilbud end de 6175 for HX900 - så kom bare ud af busken!!  Tilbud på HX1000 ses også gerne.

- Og Sony freaks: I har her alle tiders mulighed for at få opfyldt Jeres drømme om en lækker digital videomaskine med mange gode funktioner - til en pris I ikke sådan lige kan finde andre steder. Så skynd Jer og tilmeld Jer!

-------------

Thorvald.

Skrevet af: thsto
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 09:14

Hvis der kun er en lille prisforskel op til 1000 modellen, så er jeg klart intereseret i den store model

Mvh

Thomas

Skrevet af: mikael
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 10:53

Jeg er interesseret i at købe enten 900'ren eller 1000'ren afhængig af prisforskellen. Når der kommer oplysning om leveringstid og priser på begge modeller, er jeg parat til at skifte til 100% seriøs på en af modellerne.

Mvh.

Mikael

Skrevet af: Tobtenor
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 11:25

Hej T.

Skriv mig endelig op som interesseret i 900-modellen.

Mvh

Tobias

-------------
Smile, your not alone!

Skrevet af: Auri
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 11:51

Er der nogle problemer i at lægge Mp3-filer ind på HX900/1000.

Jeg er interesseret i at have overskuelig oversigt over min musik, og har hørt at nogle mærker er bedre til dette end andre! (Thompson etc.)

Der står at den kun afspiller mp3 fra Cd! Men kan man ikke lægge mp3 filer ind fra DVD --> HD?

Auri

Skrevet af: ndms
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 12:03

Interesseret i 900 model. Er den regionsfri?

Hvor langt tid mon der går til køb og levering?

Sano

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 12:04

Dem der siger de er interesserede i den ene af de to modeller afhængig af pris mv., skriver jeg foreløbigt på med en halv til hver.

Auri: dit spørgsmål hører til her: Sony RDR-HXserie - debat om funktioner

Dette emne er beregnet for tilmeldinger, info om priser, men helst ingen diskussion om maskinerne.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: karcenty
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 12:53

Hej Thorvald.

Jeg er interesseret i en RDR-HX1000

Mvh. Karcenty

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 13:05

Hej Thorvald.

Jeg prøvede at besvare det spørgsmål, du sendte til min postkasse i morges, ved at trykke på besvar.

Hvis du ikke har fået svaret, skal jeg herved gentage, at jeg er 100% seriøst interesseret i en af modellerne, alt efter hvad prisen på HX1000 havner på.

Keld

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 13:09
Ok, Keld, jeg skriver dig lige på med ½ til hver, foreløbigt. Har endnu ikke modtaget svar vedr. pris på HX1000

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Miguel
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 13:11

Hej Thorvald

Jeg er MEGET interesseret i Sony RDR-HX900 , så skriv bare mig på listen også.

/Michael

-------------
Venlig hilsen
Miguel

Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 14:33

Hej Thorvald,

Jeg er interesseret i begge modeller alt afhængig af prisen på HX1000, så jeg vil gerne skrives på begge med 0,5.

Skal være i sølv udgaven

Jan

Skrevet af: hedi
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 15:10

Jeg vil meget gerne have en Sony RDR-HX900 .

MEN DEN SKAL VÆRE SORT !!!

HENRIK

Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 15:42

Hi Thorvald,

Jeg melder mig også som interesseret i begge maskiner. Vil gerne lige høre prisen på HX1000, før jeg committer mig 100% til den ene eller anden model. Silver-udgaven naturligvis

/Nils

Skrevet af: L.N.H.
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 18:03
Hej Thorvald,

Jeg er ligeledes interesseret i HX900 eller HX1000
alt efter hvad prisen ligger på!

hilsen

LNH

Skrevet af: nse_55
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 18:56

Hej,

Hvor fast er prisen?

HX900'eren kan fåes til 5850kr incl fragt i Tyskland, og der er den ikke engang registreret hos de store prissammenligningsportaler, så det kun prisen hos en forhandler, jeg har fundet. Hvis prisen falder tilsvarende på den, som den har gjort det ved fx. Philips HDRW-720 og Panasonic DMR-E85, så bliver den betragteligt billigere hurtigt.. 

Skrevet af: larsen
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 19:02

HX900'eren kan fåes til 5850kr incl fragt i Tyskland

Men der skal vel lægges dansk moms til , når man ikke selv henter den. det er også noget nemmere hvis der er noget galt,at man kan kontakte sin danke sælger.

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 19:05

Larsen:

Nej, den nævnte pris er incl fragt og tysk moms. Du skal ikke betale dansk moms. Det kan så diskuteres om forhandlere ikke burde være momsregistreret i Danmark pga. omsætning, men det er en anden diskussion.

Hvis der opstår problemer med den sender du den bare ind til Sony's danske servicecenter.

Skrevet af: Timsen
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 19:13
Hejsa..
Er da også ganske interesseret i Sony RDR-HX900 & RDR-HX1000 - afhængig af prisforskellen naturligvis

Har alt i QS-serien, så der skal da naturligvis være modellen i sølv...

Greetz,
TN...

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 19:28

nse_55: Det lyder jo godt, hvis ikke fælleskøbet bliver til noget.

Men er du sikker på der ikke lægges 10% ekstra moms, så den svarre til den danske, det kan evnt. ske i tolden, mener bestemt at have hørt man skal betale dansk moms i dette forum, men har ingen anden viden om det.

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 19:35

Ja, jeg er helt sikkert. Der kan ikke komme ekstra beløb på, da det er handel indenfor EU, så er der ingen told. Det er op til butikker at opkræve moms.

Reglerne er sådan, at hvis en butik omsætter for mere end 250000kr, tror jeg nok, så skal det momsregistreres i det pågældende land. Der er mange online forhandlere der glemmer det i Tyskland, men som forbruger vil du aldrig kunne komme til at hæfte for det.

Skrevet den: 25-August-2004 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Men er du sikker på der ikke lægges 10% ekstra moms, så den svarre til den danske, det kan evnt. ske i tolden, mener bestemt at have hørt man skal betale dansk moms i dette forum, men har ingen anden viden om det.

Der er helt klare regler fra Told&Skat på det punkt. Se vejledningen http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137523&vID=200341&i=3#i137523 - Internet handel for private . Først når forhandleren (i et andet EU land) har solgt for mere end 280.000 kr. pr. løbende år til Danske forbrugere skal han momsregistreres i Danmark og begynde at betale dansk moms af det efterfølgende salg. Det er op til den udenlandske virksomhed at momsregistrere sig i Danmark når salget har oversteget dette beløb og derefter opkræve beløbet af forbrugeren og afregne med det danske skattevæsen.

Det er derfor op til forhandleren at opkræve den danske moms (jeg har aldrig set en forhandler der håndhæver dette!).

Det skal stå enhver frit for at handle i Tyskland eller andetsteds, men pengene går dermed til en Tysk virksomhed samt det tyske skattevæsen (i stedet for at forblive i Danmark).

/Lars

Skrevet af: Whaheed
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 19:59

Der er så sandelig flere tyske forhandlere der opkræver dansk moms. Bestilte forleden den nye JVC hos netonnet.de og fik denne mail efterfølgende og blev bedt om at acceptere den forhøjede pris:

Dear Mr. xxx ,

many thanks for your order!

Please be aware, that the amount of VAT charged has to be in accordance with the local Danish VAT of 25%.

You'll find the whole amount to be paid below.

/Knut

Skrevet af: kURT N
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 22:41

Hej Thorvald

Jeg er meget interesseret i Sony RDR-HX900. Helst i sort og den skal også meget gerne kunne vise JPEG filer

Skrevet af: OleJ
Skrevet den: 25-August-2004 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af hedi hedi skrev:

Jeg vil meget gerne have en Sony RDR-HX900 .

MEN DEN SKAL VÆRE SORT !!!

HENRIK

NEMLIG! , KAN MAN FÅ DEN I SORT ?

/OLE

Skrevet af: hedi
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 09:46

Ja man kan også få den i sort.

Se evt. længere oppe i tråden.

Henrik

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af hedi hedi skrev:

Ja man kan også få den i sort.

Se evt. længere oppe i tråden.

Vi har vist ikke fået endeligt bekræftet endnu, om HX900 også kan leveres i sort. Der er modstridende oplysninger på det punkt.

Der kører en sideløbende snak om det under dette emne:

Sony RDR-HXserie - debat om funktioner

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 11:25
Se opdateret info allerøverst i dette emne - det første indlæg med tilmedlingsliste, priser m.v.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af kURT N kURT N skrev:

og den skal også meget gerne kunne vise JPEG filer

Det kan den IKKE, hverken  900 eller 1000'eren

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 14:11

Hej Alle

Skemaet over bestillinger / tilkendegivelser er flyttet til:

Fællesindkøb. Sony HX900 & HX1000. Skema

Debatten fortsætter i dette emne. God fornøjelse

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Oprindeligt skrevet af kURT N kURT N skrev:

og den skal også meget gerne kunne vise JPEG filer
Det kan den IKKE, hverken  900 eller 1000'eren

Har Sony bekræftet det overfor dig? (så vil jeg sørge for at opdatere feature listen).

/Lars

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 15:15
Ja, det ser det ud til - se her: Sony RDR-HXserie - debat om funktioner sidste side, tror jeg.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Har Sony bekræftet det overfor dig? (så vil jeg sørge for at opdatere feature listen).

/Lars

Hej.

Ja jeg fik i dag en mail fra SONY support Dk, at hverken HX1000 eller HX900 kan vise Jpeg filer,  desværre...

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet af: Kjeld
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 15:34
Hvad er forskellen egentlig på 900 og 1000 ?
Kjeld

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 15:42

Jeg tror det kun er HDD'en, HX1000 har 250 Gb, og HX900 har 160 Gb.

Men der er vist ingen manualer fremme endnu, så det er svært at sige om der er andre forskelle..

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet af: Kjeld
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 15:45
Ja det ville jo være rart at kende forskellene 

Hvornår kommer manualerner ?

Kjeld

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 16:56

Oprindeligt skrevet af Kjeld Kjeld skrev:

Ja det ville jo være rart at kende forskellene 

Hvornår kommer manualerner ?

Jeg er ret sikker på at det kun er størrelsen på HDD der er forskellen (160GB vs. 250GB). I Sony's pressemeddelse beskrives ingen forskelle - og pdf udgaven af meddelelsen er navngivet HX1000.....

Vi kan dog først være helt sikre når Sony frigiver mere info. eller manualen bliver tilgængelig.

Jeg har ingen dato på manualen (har aldrig modtaget svar på min forespørgsel overfor Sony) - holder dog jævnligt øje med http://www.docs.sony.com - Sony's side .

[Tilføjelse: Det synes dog som en stor prisforskel (ca. kr. 2.000,-) for sølle 90GB (endda større forskel i vejl. udsalgspris )]

/Lars

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 17:17
Ja det bliver spændende, men det værste er hvis den ikke kan tilpasse en recording til en skive, men sådan at man må vælge faste tider! Det er der vel ikke noget nyt om ??

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 17:38
Jeg sidder også og venter på mere info før jeg melder mig til fællesindkøbet. Der må altså være andre forskelle end de 90 GB på harddisken. Den forskel kan slet ikke retfærdiggøre den prisforskel.

Ligeledes er jeg spændt på om de, som andre også snakker om lige nu, har fleksibel optagelse. I den prisklasse og med de features der ellers tilbydes specielt mht optagelse, er det da et kæmpe selvmål, hvis der kun kan vælges faste tider ved optagelse/overførsel til disc. Jeg krydser fingre og håber det bedste.

Skrevet af: boink
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 17:59

Vedr. fleksibel optagelse

Nu bliver jeg lidt nysgerig. Hvilke maskiner kan det i dag ?

Jeg går ud fra i tænker på, at overførsel af optagelse fra HD til DVD skive bliver tilpasset skiven. På den måde kan man altid optage i højeste kvalitet på HD, uden at tænke på længde af optagelsen og senere overførsel til DVD skive.

Hvis det skal indstilles inden optagelse på HD, synes jeg da det bliver lidt mere besværligt. Der kunne jo være udsendelser der blev længere end forventet.

-------------
Henrik

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af boink boink skrev:

Vedr. fleksibel optagelse

Nu bliver jeg lidt nysgerig. Hvilke maskiner kan det i dag ?

Jeg går ud fra i tænker på, at overførsel af optagelse fra HD til DVD skive bliver tilpasset skiven. På den måde kan man altid optage i højeste kvalitet på HD, uden at tænke på længde af optagelsen og senere overførsel til DVD skive.

Hvis det skal indstilles inden optagelse på HD, synes jeg da det bliver lidt mere besværligt. Der kunne jo være udsendelser der blev længere end forventet.

Jeg mener alle de nye Panasonic, Pioneer og JVC optagere har denne facilitet. En fastsat optagelse kan med FR optagelse tilpasses præcis til DVD'ens størrelse. En optagelse på f.eks. 2t10min vil kunne opnå bedre kvalitet med FR optagelse end med de faste intervaller (som kunne være 3 timer - dermed 50 min spildplads som kunne have givet bedre billedkvalitet).

Der kan så vidt jeg forstår være begrænsninger til FR - og ulemper der måske gør det overflødigt. For det første skal optagelængden kendes på forhånd - eksempelvis timeroptagelser med PDC vil ofte ikke kunne optages i FR mode. Yderligere, hvis optagelsen sker med reklamer vil det være uhensigtsmæssig at optage direkte på skiven (da reklamepauserne også udgør 'spildplads'). Jeg håber at kunne optage alt i HQ+ kvalitet til HDD på Sony optagerne - og herefter redigere reklamer mv. væk for til sidst at 2-pass encode / tilpasse til en fuld DVD. Men vi må afvente udmeldingerne fra Sony.

/Lars

Skrevet af: Websurfer11
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 18:21

Jeg påtænker da i den nærmeste fremtid at købe en dvd/hd-optager, sandsynligvis en SONY RDR-HX900, hvis anmeldelserne ellers er overvejende positive.

Jeg fatter ikke at folk har så travlt nu, med risiko for fejlkøb, at haste til fælleskøb. Min anbefaling: Afvent de første anmeldelser. Hvis de er gode - slå til. Den tid du har ventet begunstiger dig prismæssigt, således at den maskine du til den tid køber er faldet og fordelen ved fælleskøbet er derfor minimal. Du ved også nogenlunde, hvad det er,du køber.

Skrevet af: boink
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 18:38

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg håber at kunne optage alt i HQ+ kvalitet til HDD på Sony optagerne - og herefter redigere reklamer mv. væk for til sidst at 2-pass encode / tilpasse til en fuld DVD.

Ja laursen, det ville netop være smart.

Men som jeg har kunnet forstå skal både panasonic og JVC brænde i realtime. Jeg ved ikke helt med Pioneer. Det er jo ikke så sjovt igen med optagelser over 2 timer. Er der nogle med disse maskiner, der har gode erfaringer med dette ? eller er det for besværligt at bruge ?

-------------
Henrik

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 18:40

Priserne falder nok ikke ret meget den første måned efter udgivelsen...

Med hensyn til FR-optagelser: Der er ingen mening i, at optage i HQ+ på HDD for derefter at bruge FR-overspilning - man kan under alle omstændigheder ikke opnå bedre kvalitet på DVD'en end HQ+. Dog kan man sige, og det er måske det laursen tænker på: Man optager et afsnit af en serie, der med spildplads varer f.eks. 1 time og 10 minutter. Efter at spildplads (reklamer m.v.) er klippet væk varer optagelsen 40 minutter - og det kunne måske godt passe nogenlunde med HQ+ på en DVD, der er fyldt ud med FR-mode. Nu ved jeg ikke hvor mange minutters HQ+ der kan være på en DVD, men jeg gætter på 45 minutter.

Men der er flere måder at bruge FR på. f.eks. hvis man har 9 afsnit af en serie optaget i EP-mode, så kan det være der er ialt 365 minutter, men der kan kun være 360 minutter på DVD'en i EP-mode, så vælger man FR, så overspilningen af de 365 minutter justeres til at kunne være på de 360 minutters kvalitet. På den måde får man alle 9 afsnit med, istedet for at overspille 8 i EP og så have små 40 minutters spildplads, alternativt kan man vælge at overspille de 8 i FR-mode så de 8 optagelser justeres til at fylde skiven ud - og det giver så en lidt bedre billedkvalitet, teoretisk.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 18:42
Jeg synes ikke jeg har hørt om nogen maskiner, der kan kopiere i high-speed ved anvendelse af justeringsmetoden.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Jeg fatter ikke at folk har så travlt nu, med risiko for fejlkøb, at haste til fælleskøb. Min anbefaling: Afvent de første anmeldelser. Hvis de er gode - slå til. Den tid du har ventet begunstiger dig prismæssigt, således at den maskine du til den tid køber er faldet og fordelen ved fælleskøbet er derfor minimal. Du ved også nogenlunde, hvad det er,du køber.

Øhhhhhhhhhh .......... hvad bygger du det på? Jeg synes ikke jvc'en er faldet i pris? Pioneer 5100 er faldet siden lanceringen - men der er altså også gammel efterhånden og afløst af nye modeller. Jeg er ikke utilbøjelig til at være enig med dig i din anbefaling men det er mere ud fra en betragtning om at hvis man vil vide præcis hvad man køber bør man vente. Og hvis man yderligere vil have maskinen til "fælleskøbspris" - så kommer man nok til at vente mindst 6 måneder og nok nærmere den tid der er til næste generation lanceres.

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 19:15

Jeg synes det ville være fint ,hvis man kunne høre hvad andre mener om maskinen evnt. fra udland før den endelige deadline til fælleskøb udløber. Undskyld hvis jeg gentager mig selv.

Larsen

Skrevet af: Poulsen98
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 19:20

Hej

Hvordan ser det ud med regionsafspilning på disse maskiner, kan de kan klare alle regioner?

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 19:21

og jeg glemte lige...

Hvordan skal man registrere sig som interesseret i en HX900

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 19:25

http://www.shopman.dk - www.shopman.dk kan JVC DR-MH30 købes for kr. 6.865,- incl. levering i danmark, og det er vel nogenlunde den pris I gav i fællesindkøbet, så hvis man ikke absolut vil købe i en dansk butik, har Websurfer11 vel ret.

Med hensyn til Thorvalds gæt på 45 min. optagelse på en skive i HQ+, står der i "pressemeddelelsen" her på siden den 23/8, at der kan optages næsten 40 min.

Keld

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 19:41

Hej boink

Oprindeligt skrevet af boink boink skrev:

Men som jeg har kunnet forstå skal både panasonic og JVC brænde i realtime. Jeg ved ikke helt med Pioneer. Det er jo ikke så sjovt igen med optagelser over 2 timer. Er der nogle med disse maskiner, der har gode erfaringer med dette ? eller er det for besværligt at bruge ?

Der er ingen recordere som kan ændre kvalitet hurtigere end realtime.

Sådan en process er - med dagens teknik - altid realtime.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

http://www.shopman.dk - www.shopman.dk kan JVC DR-MH30 købes for kr. 6.865,- incl. levering i danmark, og det er vel nogenlunde den pris I gav i fællesindkøbet, så hvis man ikke absolut vil købe i en dansk butik, har Websurfer11 vel ret.

Sådan læste jeg altså ikke Websurfer11's indlæg - altså at han mente køb i udlandet. For sammenligningens skyld bør han vel sammenligne priser på fælleskøb i DK med senere køb også i DK. Men det samme gælder sikkert Sony-maskinerne - altså at de er betydeligt billigere i Tyskland eller andre lande end listepriserne her i landet.  Men den prissammenligning er ærlig talt ikke rimelig. Diskussionerne om køb i udlandet (evt via Shopman - som man lige så godt kan undgå for hvorfor betale dem for at formidle en kontakt man lige så godt selv kan klare) og fordele/ulemper derved har vi vist været gennem mange gange.
Og hvis man er den velovervejede forsigtige type der grundigt undersøger tingene (læser anmeldelser, manualer og brugerfora) før et køb for at være sikker på at købe noget ordentligt og dermed ikke hopper med på et fælleskøb for at undgå fejlkøb, skulle det undre mig meget om man så er parat til at løbe risikoen ved køb i udlandet med de risici der så opstår ved reklamation/reperation osv. blot for at spare nogle basseøre.

Skrevet af: fnielsen
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 21:13
Hej Thorvald

Gider du skrive mig på som interesseret i HX900.

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 26-August-2004 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Med hensyn til Thorvalds gæt på 45 min. optagelse på en skive i HQ+, står der i "pressemeddelelsen" her på siden den 23/8, at der kan optages næsten 40 min.

Keld

Nu er det så ikke altid Shopman kan skaffe varen til den pris han har stående. Og han kræver et gebyr fra dig inden han går igang med at bestille varen. Jeg ved ikke hvor mange af jer der så TV2 programmet 16 1/2 lidt før sommeren, her havde de netop Shopman på tapetet, og der var flere som ikke havde fået varen eller pengene tilbage efter måneders slid. Da TV2 opsøgte ham forsøgte han at stikke af i sin bil. Så måske vokser træerne ikke altid ind i himlen når det drejer sig om handel i udlandet.

Pas altid på når en forhandlers priser ligger langt under resten af markedet. Der er altså ikke store penge i radiobranchen, så avancerne er små, har en forhandler 20 til 25% er han glad. Og ud af det skal forretningen køre med personale og det hele.

Min personlige anbefaling er prøv at hold dit køb i dit eget land, for din egen skyld. Tjek forhandleren om han køber sine produkter hos leverandøren i landet eller om han henter det rundt om i Europa eller verdenen. Vi har set nogle sindssyge ting. Tag bare powerplasma.dk og hele missæren omkring dem. Andre sælger amerikanske produkter herhjemme på trods af de ikke er CE godkendte. Det bliver hyggeligt hvis boligen er futtet af og det viser sig det er plasmaen fra staterne der har gjort det, plasmaen uden CE mærkning.

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Med hensyn til FR-optagelser: Der er ingen mening i, at optage i HQ+ på HDD for derefter at bruge FR-overspilning - man kan under alle omstændigheder ikke opnå bedre kvalitet på DVD'en end HQ+.

Men der er flere måder at bruge FR på. f.eks. hvis man har 9 afsnit af en serie optaget i EP-mode, så kan det være der er ialt 365 minutter, men der kan kun være 360 minutter på DVD'en i EP-mode, så vælger man FR, så overspilningen af de 365 minutter justeres til at kunne være på de 360 minutters kvalitet.

Det kan være jeg tager helt fejl, men jeg mener faktisk den bedste kvalitet opnås ved at optage i HQ+ kvalitet på HDD og herefter dual pass overføre til DVD (Sony skriver 'using Dynamic Variable Bit Rate (VBR) dubbing to a DVD disc'). Jeg bruger selv samme fremgangsmåde når jeg på PC'en optager TV, DV el. VHS for herefter at Dual Pass indkode til DVD format med http://www.pegasys-inc.com/en/product/tp.html - TMPGEnc eller http://www.cinemacraft.com - Cinemacraft Encoder . Ved dual pass (først analyseres materialet for herefter at MPEG2 indkodes) opnås absolut bedste kvalitet - langt bedre end realtime indkodning. Min forestilling er, at når først materialet er færdigredigeret på HDD, udvælges de optagelser der skal lægges på DVD og maskinen optimerer herefter selv til at fylde skiven ud.

Jeg vil aldrig bruge HQ+ direkte på DVD da materialet så ikke er DVD Video kompatibelt (ifølge pressemeddelsen står også kun om HQ+ i forbindelse med HDD optagelse).

Oprindeligt skrevet af Poulsen98 Poulsen98 skrev:

Hvordan ser det ud med regionsafspilning på disse maskiner, kan de kan klare alle regioner?

Det vil jeg ikke forvente - jeg har dog allerede set en annoncering på en regionsfri løsning fra  http://www.homecinemaheaven.com/upgrades/sonyupgrades.htm - Excel Sprinter . Håber dog selv at Stonedesign får stykket en http://www.stonedesign.dk/en/features_keymaster.html - Keymaster løsning sammen. Endelig kan optageren muligvis gøres regionsfri som for de nuværende Sony modeller (fra http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Sony+RDR-GX3 - Service menuen ).

Oprindeligt skrevet af Poulsen98 Poulsen98 skrev:

Hvordan skal man registrere sig som interesseret i en HX900

Skriv blot her at du vil skrives på listen

/Lars

Skrevet den: 26-August-2004 kl. 23:52

Hej Laursen

Thorvald har sørget for at få mig på listen

Ellers tak for hjælpen og svarerne

Skrevet af: firlings
Skrevet den: 27-August-2004 kl. 09:23

Hej Thorvald!

Vil du skrive mig på som interesseret til en HX900. Jeg håber, at du vil skrive en post i forummet, så snart du ved noget om den regionsfrie løsning, da jeg ligesom Poulsen98 helst vil have en regionsfri afspiller.

DVD-samlingen tæller nemlig i forvejen både region 1 og 2 film, og dem skulle jeg jo gerne fortsat kunne se.  

/ firlings

Skrevet af: SkiveBio
Skrevet den: 27-August-2004 kl. 09:25

Hej Thorvald!

Først og fremmest tak for et kanon stykke arbejde du laver mht fællesindkøb etc.

Jeg vil gerne skrives på som interesseret i en RDR GX-1000 (silver) men skal dog lige studere brugsanvisningen først (håber den kommer meget snart), inden jeg skifter over som 100 pct. seriøs. Det med at Flexibel Recording højst sandsynligt stadigvæk er et ukendt begreb hos Sony irriterer mig en hel del.

mvh SkiveBio

Skrevet den: 27-August-2004 kl. 19:00

God nyhed til alle interesserede i Sony fælleskøbet.

Vi har nu valgt forhandler. Det skyldes, at der kom en forhandler ind i billedet, der gav et tilbud, der på sin vis er bedre end det oprindelige tilbud.

Vi siger hermed tusind tak til TapeConnection for, at I har lyst til at være med i dette fællesindkøb!!  

Priserne er de samme, så hvis vi kommer over 20 seriøse købere, kan de nye DVD-optagere fås til en fantastisk tilbudspris. (Se: Fællesindkøb. Sony HX900 & HX1000. Skema)

Derforuden giver TapeConnection 3 års garanti (!) og sidst men ikke mindst kan vi blande indkøbet af RDR-HX900 og RDR-HX1000 - dvs. det samlede antal af de to maskiner skal blot op på over 20 seriøse købere.

Det må siges, at være et flot, flot tilbud!   

Det er simpelthen alletiders, at recordere.dk's sponsorer har lyst til at deltage i disse fælleskøb!!   

-------------

Thorvald.

Skrevet af: hech
Skrevet den: 27-August-2004 kl. 19:29

Hej Thorvald

Nu er jeg også blevet lidt interesseret

Hvis forhandleren er/bliver TapeConnection vil vi så kunne hente maskinen i

deres forretning i Århus ? (jeg har ikke så meget fidus til internet-butikker)

Vides der noget om hvornår maskinen kan leveres ?

HECH

Skrevet den: 27-August-2004 kl. 19:40

Hej Henrik

Oprindeligt skrevet af hech hech skrev:

Hvis forhandleren er/bliver TapeConnection vil vi så kunne hente maskinen i deres forretning i Århus ? (jeg har ikke så meget fidus til internet-butikker)

Ja, selvfølgelig

Vides der noget om hvornår maskinen kan leveres ?

Engang i september, men den præcise dato kendes vist ikke endnu.

TapeConnection har dog advaret os om, at jo hurtigere vi lukker første runde af fællesindkøbet, jo hurtigere kan vi få den leveret. Sony løber nemlig snart tør for maskiner i deres første leverance, men hvis vi er hurtige så kan det stadig nås.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: ole post
Skrevet den: 27-August-2004 kl. 20:43

Jeg er 100 % interesseret i rdr -hx900 silver

håber at høre nærmere .

ole post

-------------
Ole Hansen

Skrevet den: 27-August-2004 kl. 21:21

Hej Thorvald.

Du må godt samle mig i rubrikken 100% seriøs til en HX900.

Keld

Skrevet den: 27-August-2004 kl. 21:42

Kunne vi få svar på flg.:

Kan Hx-900 leveres region fri?

Kan jeg overføre filer til Pc via usb/ethernet?

Lukker vi listen lige så snart vi er 20seriøse? eller ,estimeret, hvornår lukker listen?

ndms

Skrevet den: 27-August-2004 kl. 22:23
  1. Regionsfri - er jeg ved at undersøge
  2. Nej - hvis man kunne var der nok blevet reklameret med det.
  3. Tja, det kunne godt være man skulle lave en hurtig første runde, for at sikre hurtig levering. På den anden side er der nok mange, der gerne ville se en i det mindste foreløbig manual. Så jeg ved ikke hvornår vi lukker for denne runde.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 27-August-2004 kl. 22:39

Også jeg er intereseret i HX 1000, men vil gerne lige se manualen inden jeg melder mig som 100 % intereseret, den må da snart være på trapperne ?

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 28-August-2004 kl. 05:46

Hej Thorvald

Nu er jeg også blevet lidt interesseret

Hvis forhandleren er/bliver TapeConnection vil vi så kunne hente maskinen i

deres forretning i Århus ? (jeg har ikke så meget fidus til internet-butikker)

Hvorvidt afspilleren afhentes eller sendes er principielt ligegyldigt. Hvordan vi rent praktisk foretager fælleskøbet er ikke 100% fastlagt endnu, men det mest afgørende er sådan set at vi når et vist antal, og at de kunder der vælger fælleskøbet ikke har tænkt sig at stille sig op i butikken og stille diverse spørgsmål og kræve rådgivning. Ikke fordi vi har noget imod det generelt, men prisen er lissom lagt efter at varerne skal "ind og ud", dvs. at vi forventer at de primære spørgsmål stilles her i forummet. Jeg vil dog følge med her så vidt som muligt, og det siger sig selv at evt. deciderede defekter håndteres som ethvert andet køb hos TC.

Bare for en ordens skyld vil jeg gerne nævne at der i TC ikke gøres forskel på om man bestiller på nettet eller i butikken - returret og garanti er den samme uanset hvordan man vælger at handle, og dette gælder også fælleskøbet.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 28-August-2004 kl. 05:49

1. Regionsfri - er jeg ved at undersøge
  2. Nej - hvis man kunne var der nok blevet reklameret med det.
  3. Tja, det kunne godt være man skulle lave en hurtig første runde, for at sikre hurtig levering. På den anden side er der nok mange, der gerne ville se en i det mindste foreløbig manual. Så jeg ved ikke hvornår vi lukker for denne runde.

Jeg vil meget gerne hjælpe med diverse spørgsmål - men måske er jeg lidt træg i opfattelse :-) Hvad mener du præcist med nummer 2?

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 28-August-2004 kl. 08:45

Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

2.   Nej - hvis man kunne var der nok blevet reklameret med det.
Jeg vil meget gerne hjælpe med diverse spørgsmål - men måske er jeg lidt træg i opfattelse :-) Hvad mener du præcist med nummer 2?

Jeg tror det var svar på dette spørgsmål:

Oprindeligt skrevet af ndms ndms skrev:

Kan jeg overføre filer til Pc via usb/ethernet?

Og jeg er helt enig med Thorvald - faktisk 100% sikker på at der ikke er ethernet eller usb adgang til at overføre data til/fra DVD/HDD i Sony modellerne.

/Lars

Skrevet af: -IH-
Skrevet den: 28-August-2004 kl. 11:41

Hej,

Jeg er som ny bruger med på en Sony RDR-HX900 såfremt vi bliver 21+ - så skriv blot mig på listen !

Sølv, som der står skrevet, er fint med mig.

Er der iøvrigt nogen, som endnu har fundet en MANUAL til denne model ? Amerikansk eller europæisk gør ikke noget. Har også set et sted at manualen skulle medfølge på DVD ?

IH

Skrevet den: 28-August-2004 kl. 12:09

Der stod i dvd-hdd forummet at:

Features beskrevet/bekræftet af Sony

• i.Link/FireWire/IEEE1394 indgang

Er det muligt at overføre data via i.Link/Firewire til PC????

ndms

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 28-August-2004 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af ndms ndms skrev:

Der stod i dvd-hdd forummet at:

Features beskrevet/bekræftet af Sony

• i.Link/FireWire/IEEE1394 indgang

Er det muligt at overføre data via i.Link/Firewire til PC????

ndms

Nej. Det er kun IN. Der er kun én vej til PC'en, og den inkluderer et "medie"

Skrevet af: itjan
Skrevet den: 28-August-2004 kl. 16:48

Jeg er nød til det, skriv mig for en RDR-HX900.

Skrevet af: jacob d
Skrevet den: 28-August-2004 kl. 20:32
Jeg vil godt med på listen til RDR-HX900.

Skrevet af: Lucifer
Skrevet den: 28-August-2004 kl. 23:09

Håber ikke det er for sent med tilmeldingen, men jeg vil meget gerne med på listen vedr. Sony RDR-HX 900 i sølv!

Er der nogen der gider sætte mig på listen?

Hilsen Lucifer

Skrevet af: hutlihut
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 10:12

Hej.    Jeg er interesseret i et stk. RDR-HX900 i sølv .m.v.h.  hutlihut.        &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;    ..

Skrevet af: hoyer
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 14:49

Hej

Jeg er også interesseret i en HX900 i sølv.

Mvh

Jacob

Skrevet af: nbryde
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 15:54

Jeg er med på en bestilling af en HX900 i sølv

mvh.

Nicholas

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 16:13
Jeg er for øjeblikket på listen til en HX1000, men er der noget om man selv skal bestille hos TC,når den tid kommer? eller hvordan?

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 17:57

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Jeg er for øjeblikket på listen til en HX1000, men er der noget om man selv skal bestille hos TC,når den tid kommer? eller hvordan?

Det er vist stadig ikke besluttet helt hvordan det skal foregå. Under de tidligere fællesindkøb skulle man bruge en kode når man bestilte varen hos forhandleren for at få den billige pris.

Jeg kunne dog godt snart tænke mig at vi fik sat en deadline for bestillings-runden så vi kan få leveret fra første sending til Danmark.... Thorvald?

/Lars

Skrevet af: Flemse
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 19:25

Jeg er også med på en bestilling af en HX900 i sølv.

Jeg har ingen ide om hvordan et fælleskøb fungerer i praksis både mht til tilmelding og køb.

Er det nok at tilkendegive en tilmelding her i forummet?

Kan man evt få en yderligere forklaring?

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 20:10

Thorvald, var det eventuelt ikke en ide at bede de interesserede i at tilkendegive, om de er 100% seriøse på nuværende tidspunkt.

Hvis der så er nok til at lukke en første runde, synes jeg bare vi skal se at komme videre. 

Keld

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 20:30

Jeg synes det er bedre at vente til vi ved noget mere om maskinen.

Larsen

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Flemse Flemse skrev:

Jeg har ingen ide om hvordan et fælleskøb fungerer i praksis både mht til tilmelding og køb.

Er det nok at tilkendegive en tilmelding her i forummet?

Kan man evt få en yderligere forklaring?

Der er heller ikke nogen nedskreven procedure, men man kan sige at:

• Fælleskøbene er en måde at opnå samle rabat. Vi bestiller mange på en gang. Forhandleren kan dermed ofte opnå en bedre pris hos leverandøren, og da vi samtidig ikke har samme behov for individuel support (det klares jo her fra forummet senere) så er det muligt at sælge apparaterne til os med rabat.
  • Der er intet salg igennem recordere.dk, det er en normal handel imellem forhandler og kunde. Hver intereesseret bruger her, skal selv - når tid er - købe hos forhandleren.
  • Der gælder selvfølgelig de normale betingelser ved salg/fjernsalg. 2 års reklamationsret. 14 dages returret osv. I dette fælleskøb giver forhandleren (Tape Connection) dog mere end loven siger. De giver f.eks. 30 dages ombytningsret og 3 års garanti.
  • Nu vil de forhandlere som støtter fælleskøbene selvfølgelig blive ked af, hvis de bestiller 50 apparater hjem og alle retunerer dem igen. Så står de jo med håret i postkassen, og en masse apparater de efterfølgende må sælge til "demo priser". Det siger sig selv, at den slags vil lukke fællesindkøbene, og derfor har vi denne tilmelding/tilkendegivelse her. Man skal være rimelig sikker, inden man tilmelder sig 100%.
  • Vi har et ansvar overfor de forhandlere som støtter denne gode ide. Tænk at det kan lade sig gøre at købe lækre apparater herhjemme, til priser der kan konkurrere med de tyske priser.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 21:05
Det kan godt være det lyder lidt egoistisk men i hvert fald jeg venter med en tilmelding til jeg kender maskinens specifikationer mere detaljeret (og det er altså ikke hvilke farver den fås i som jeg tænker på) og jeg vil også gerne kikke lidt i en manual først.

Hvis det så betyder at jeg går glip af den til fællesindkøbspris so be it, men jeg hiver ikke 6000 + kr op af lommen med den info jeg har på nuværende tidspunkt.

Hvad er der egentlig at komme videre med, når maskinen ikke engang er på markedet endnu? Strengt taget bør det være TC der sætter en deadline. Så de kan arrangere tingene med deres importør.

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 21:06

Det er da OK at larsen har den mening, men hvis vi nu eventuelt er 20, da allerede nu kan sige, at vi vil købe maskinen "ubeset", kan andre jo bare lade være med at notere sig som 100% seriøse.

Keld 

Skrevet af: Lucifer
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 21:14

Lige for at sætte det på plads, jeg er 110% købsinteresseret i Sony RDR-HX 900 i Sølv.

For at hele fællesindkøbet ikke ender i kaos, ville det være på sin plads at finde ud af fællesindkøbs-proceduren så hurtigt som muligt så alle er klar over hvordan man skal forholde sig.

Jeg, som er relativ ny bruger her i forummet, kan af og til være lidt i tvivl om hvem der gør hvad og hvem man skal henvende sig til for at f.eks. komme med i et evt. fællesindkøb.

I øvrigt syntes jeg at fællesindkøbs-idéen er meget prisværdig og håber at der kommer flere af samme i forbindelse med andre produkter.

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 21:16

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det kan godt være det lyder lidt egoistisk men i hvert fald jeg venter med en tilmelding til jeg kender maskinens specifikationer mere detaljeret

Hvad er der egentlig at komme videre med, når maskinen ikke engang er på markedet endnu? Strengt taget bør det være TC der sætter en deadline. Så de kan arrangere tingene med deres importør.

Ja det er præcis min mening,og jeg synes ikke det er egoitisk tværtimod, på denne måde formindsker vi jo risikoen for , at mange retunere den igen.

den eneste grund til , at det haster er jo at vi absolut skal have de første maskiner der kommer til Danmark, men det synes jeg ikke er strent nødvendigt.

Skrevet af: itjan
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Ja det er præcis min mening,og jeg synes ikke det er egoitisk tværtimod, på denne måde formindsker vi jo risikoen for , at mange retunere den igen.

den eneste grund til , at det haster er jo at vi absolut skal have de første maskiner der kommer til Danmark, men det synes jeg ikke er strent nødvendigt.

Det kan der være forskellige meninger om, jeg vil gerne have den så hurtigt som muligt.

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 22:43

Jeg synes det er fair at nogle ønsker at vente til de har set den komplette liste af faciliteter på disse optagere. Jeg ville selv ønske at Sony havde frigivet manualen på nuværende tidspunkt.

Dog synes jeg ikke der er noget forgjort i at se om vi kan nå op på over 20 tilmeldinger på nuværende tidspunkt - det udeluker jo ikke en eventuel 2. omgang senere. Jeg tror mange har tilsluttet sig fælleskøbet med forventningen om levering lige så snart maskinen lander på det danske marked - hvis vi venter til efter den danske lancering vil mange fra fælleskøbet måske købe andetsteds (Tyskland?).

Hvorfor ikke blot prøve at løje stemningen for et køb nu? (Måske Thorvald skulle tilføje en kolonne til interesse-listen med den enkeltes forventning til leveringen?)

Igen, jeg håbede selv at manualen kunne nå at komme - men det lader ikke til at kunne ske før maskinen 'lander' (Sony er tavse ).

/Lars

Skrevet af: Farum
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 23:03

Hej Thorvald/Lars - jeg har tidligere skrevet mig på som interesseret i en 900/1000 - men det irriterer mig frygteligt, at en producent af digitale cameraer - Sony - kan lancere to recordere, der ikke kan håndtere JPEG - formatet. Det er da ubegribeligt - jeg har på nuværende tidspunkt over 1500 still-billeder, og kan ikke få mig selv til at købe en recorder, der ikke kan klare sådanne.

Nu hælder jeg mere til en Pio 520/720 - kan nogen hjælpe mig med en kombination af Sony og noget andet ?

Skrevet den: 29-August-2004 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Farum Farum skrev:

det irriterer mig frygteligt, at en producent af digitale cameraer - Sony - kan lancere to recordere, der ikke kan håndtere JPEG - formatet.

...

Nu hælder jeg mere til en Pio 520/720 - kan nogen hjælpe mig med en kombination af Sony og noget andet ?

Jeg synes måske problemet ligger i at basere sig på en ikke standardiseret måde at se billederne på. Mange er også begyndt at gemme i MPEG4 (DivX/Xvid) formatet som kun et fåtal af afspillere vil kunne klare om 5 år (i bedste fald indtil der vedtages en standard).

Jeg har efterhånden også en anseelig samling af digitale billeder i JPEG format fra mit Canon kamera - og kunne måske også ønske at der var en standard for JPEG på DVD medie. Men indtil videre bruger jeg http://www.ulead.com/dps/runme.htm - Ulead DVD Pictureshow til at danne en DVD Video af mine billeder som kan afspilles på alle nuværende og fremtidige afspillere. Med programmet kan man vælge at arkivere sine originale billeder i en separat mappe på samme DVD - så den også kan bruges til alm. slideshow visning på PC el. lign. (og samtidig virker som backup).

Ikke at jeg er glad for den løsning - men den gør mig uafhængig af den enkelte fabrikants valg af ekstra faciliteter (WMA, MP3, JPG, DIVX etc. etc.).

/Lars

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-August-2004 kl. 23:43

Nu må du ikke glemme, at DVD standarden blev til længe før der var tænkt på alle de "ukurante" formater, som man efterhånden er blevet vant til.

Jeg ved ikke om de nuværende afspillere fra "de store" har interesse i at vise jpg, divx osv. Jeg tror mere på at vi snart skal have et ordentligt media center, f.eks. en ny dekoder med harddisk og pc funktionalitet, men så længe at der ikke kan blive enighed fra det forum der sætter standarden, så forvent ingen mirakler.

Jeg kunne godt tænke mig at der kom et alternativt OS ligesom Symbion til mobilos, og så kunne man få en masse funktionalitet og f.eks. muligheden for at downloade nye programmer til sin afspiller.

Men mon ikke meget ændrer sig når alle har en lysleder i "bagdelen" på sin afspiller...

Print side | Luk vindue