Bruger du dba efter den katastrofale opdatering?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167311
Udskrevet den: 24-Maj-2025 kl. 04:31
Emne: Bruger du dba efter den katastrofale opdatering?
Skrevet af: jake51
Emne: Bruger du dba efter den katastrofale opdatering?
Skrevet den: 14-April-2025 kl. 17:50
Hvad tænkte de lige på med den opdatering 
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Svar:
Skrevet af: Bromberg
Skrevet den: 14-April-2025 kl. 21:17
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 14-April-2025 kl. 22:20
Nej de slettede min annonce med 8 billeder. Så dem gider vi ikke 
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-April-2025 kl. 23:26
Hvor er svarmuligheden for dem der stadig kigger på DBA, men ikke har noget til salg?
Jeg er altid på udkig efter et sæt DLS R50 eller R60 i sort ask til billige penge :-) Og nej, jeg er ikke på Facebook og dermed heller ikke marketplace.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 00:25
Har lagt en bog til salg, men så blev jeg bedt om mit bankkontonummer, og det synes jeg ikke at dba skal have. Men hvor er det dog blevet besværligt!
------------- mvh MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
|
Skrevet af: Palleba
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 01:12
Den er blevet meget uoverskuelig, og der mangler en masse underkategorier under f.eks "Elektronik og hvidevarer" hvor jeg færdes mest. Søgefunktionen duer ikke, og beskedsystemet er heller ikke godt.
Dårlig hjemmeside er den blevet til, desværre.
------------- Med venlig hilsen Palleba
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 02:00
Jeg har solgt min Zidoo derinde efter opdateringen. Et enkelt hit på min Wii U, men køber ville tydeligvis dele rovet op og sælge det videre for profit, og han kunne ikke få prisen langt nok ned
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 05:49
Rigtig dårlig ændring
Kikker stadig lidt, dog mindre nu med den nye opdatering
En rode bunke
De får dårlig kritik alle steder fra.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 06:39
Er der nogen der kan huske hvordan det gik QXL?
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 09:08
Jeg bruger stadig DBA og har både solgt og købt, ligesom jeg også har givet og modtaget bedømmelser. Et par gange har jeg benyttet mig af Fiks Færdig, og det fungerer fint, med tilbagemeldinger fra DBA om hvor langt varen er i processen, og spørgsmål om jeg er tilfreds med varen, så sælger kan modtage sin betaling.
|
Skrevet af: calimero
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 14:17
Det er blevet komplet umuligt hurtig at søge direkte i en kategori. Det brugte jeg næsten hver gang jeg skulle søge efter en vare. Det er blevet nødvendig at klikke langt flere gange for at finde varer. Desværre er der åbenbart mange andre som også finder det sværere at bruge, udvalget på de varer jeg søger på, er skrumpet helt vildt. Jeg har ikke Facebook, men da min hustru sidst satte 2 ting til salg på Marketplace, fik hun mere end 20 scam beskeder pr annonce, fuldstændigt ubrugeligt. Hun købte et par sko for et par uger siden, og sælger startede næsten med at svare uforskammet grundet alle de scam beskeder sælgeren havde fået, og forvekslede min hustrus besked med en lignende... Men hvad skal man bruge i stedet for??
|
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 15:30
Guloggratis! De har dog også lavet ændringer for nylig, men ikke noget der ødelægger sitet.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 16:05
https://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article17205682.ece" rel="nofollow - https://mediawatch.dk/Medienyt/Web/article17205682.ece
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-April-2025 kl. 21:55
Synes nu den har fungeret fint de sidste par gange jeg har købt / solgt derinde.
Synes det er meget værre den måde folk opfører sig på.
Skambyder, glemmer at dukke op til aftaler m.m.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-April-2025 kl. 07:47
Skambyder og dukker ikke op……
Sådan har kulturen været i mange år.
|
Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 16-April-2025 kl. 08:01
Hvad er blevet lavet om?
------------- Beovision Avant 55" OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB 2. Generation (A2169) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2
Beovision 8 40" Apple TV 3. Generation (A1469)
|
Skrevet af: John Bach
Skrevet den: 16-April-2025 kl. 11:00
Skrevet af: archfrog
Skrevet den: 16-April-2025 kl. 11:57
Ja, har flere gange oplevet at folk forhandler en latterlig pris frem og så dukker de ikke op.
Eller dem som spilder to timer af éns tid på at spørge alskens spørgsmål for så at godkende handlen og bagefter skrive "Uh, jeg fandt en anden til kr. 12 mindre, den køber jeg!" (for en ting til kr. 3.000+!).
Men, generelt for DBA lader det efterhånden til, at folk stort set vil have penge for at købe éns ting.
Jeg har tænkt på, at DBA måske skulle anvise folk at udbudsprisen er salgsprisen. Der er stor forskel på Sjælland og Jylland på dette punkt, tror jeg: jyderne VIL have et nedslag, medens sjællænderne er mere ligeglade. Selv synes jeg at det er latterligt med nedslag, fordi man sætter bare prisen tilsvarende op på forhånd.
Jeg har brugt DBA rigtigt meget igennem årene, men er holdt helt op. Og den sidste opdatering har da om noget fjernet lysten til at bruge DBA helt. Også selvom jeg har savnet muligheden af at få anmeldelser af sælgere, og give dem også, i mange år, da jeg førhen brugte Ebay.com meget.
------------- https://www.bluetoothgoodies.com/a2dp/" rel="nofollow - LDAC for Windows , Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 16-April-2025 kl. 16:01
Kan du også lave en afstemningen om folk synes, at rec.dk er stukket helt af, efter de nu også er begyndt at teste biler?
Det kunne være ret spændende at høre læsernes mening.
------------- Beovision Avant 55" OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB 2. Generation (A2169) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2
Beovision 8 40" Apple TV 3. Generation (A1469)
|
Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 16-April-2025 kl. 18:47
dba er bare blevet vanvittig dårlig, mere er der ikke at sige om det... https://dk.trustpilot.com/review/www.dba.dk" rel="nofollow - https://dk.trustpilot.com/review/www.dba.dk
Frank
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 17-April-2025 kl. 09:52
Bruger ikke dba længere
------------- .....
|
Skrevet den: 17-April-2025 kl. 12:12
Har lige lavet en søgning på tecnic lego, som kun gav 16 annoncer. Før de ændrede dba, var der så mange sider, at jeg kunne bruge timer på at gå dem igennem. Der er ikke noget at komme efter mere, kunderne er forsvundet 
|
Skrevet den: 17-April-2025 kl. 13:04
Munch skrev:
Har lige lavet en søgning på tecnic lego, som kun gav 16 annoncer. Før de ændrede dba, var der så mange sider, at jeg kunne bruge timer på at gå dem igennem. Der er ikke noget at komme efter mere, kunderne er forsvundet  |
Prøv at komme et h ind i navnet, så det staves technic, så er der noget at se på 😉
Frank
|
Skrevet den: 17-April-2025 kl. 13:21
Frank13 skrev:
Munch skrev:
Har lige lavet en søgning på tecnic lego, som kun gav 16 annoncer. Før de ændrede dba, var der så mange sider, at jeg kunne bruge timer på at gå dem igennem. Der er ikke noget at komme efter mere, kunderne er forsvundet  |
Prøv at komme et h ind i navnet, så det staves technic, så er der noget at se på 😉
Frank |
Oh tak, det kan jeg ikke forstå hvorfor jeg skrev forkert. Måske påske tømmermænd 
|
Skrevet den: 17-April-2025 kl. 14:36
Munch skrev:
Frank13 skrev:
Munch skrev:
Frank |
Oh tak, det kan jeg ikke forstå hvorfor jeg skrev forkert. Måske påske tømmermænd  |
Højst tænkeligt 😂😂 der var noget i tv om at vi drikker mere ved helligdage 🥳
|
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 17-April-2025 kl. 15:29
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 18-April-2025 kl. 15:30
Virker fint til mit behov, har solgt og købt flere gange siden det nye layout kom på, uden nogen problemer.
|
Skrevet den: 18-April-2025 kl. 19:27
Fint der er kommet handelsgaranti på, lidt ala paypal.
|
Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 19-April-2025 kl. 10:45
Desværre er DBA blevet rigtig dårligt efter opdateringen. Primært er det opdelingen, eller mangel på samme, i kategorier der generer mig. Mange underkategorier er fjernet eller er først tilgængeligt når man har søgt sig frem efter et specifikt søgeord.
Jeg har solgt via Facebook marketplace, men det er ikke meget bedre.
|
Skrevet den: 19-April-2025 kl. 11:00
bphhm skrev:
Desværre er DBA blevet rigtig dårligt efter opdateringen. Primært er det opdelingen, eller mangel på samme, i kategorier der generer mig. Mange underkategorier er fjernet eller er først tilgængeligt når man har søgt sig frem efter et specifikt søgeord.
Jeg har solgt via Facebook marketplace, men det er ikke meget bedre. |
Jeg havde en del sælgere som jeg fulgte, det var personer som jeg vidste af og til satte ting til salg som jeg er interesseret i at købe, nu kan man ikke følge sælgere mere og min "liste" er nu pist væk. Muligheden for at følge sælgere, vil på et senere tidspunkt blive mulig, men chancen for at finde de sælgere igen, er nok lille.
Frank
|
Skrevet af: spanky
Skrevet den: 20-April-2025 kl. 17:50
Jeg bruger det væsentligt mindre end før opdateringen, søgefunktionen er blevet besværlig, favorit listen er gemt væk og selve opbygningen er bare underlig, måske en vanesag, men har sku svært ved at vende mig til det.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128422&title=spankys-hjemmebio" rel="nofollow - Min hjemmebio tråd
|
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 20-April-2025 kl. 19:59
Frank13 skrev:
Jeg havde en del sælgere som jeg fulgte, det var personer som jeg vidste af og til satte ting til salg som jeg er interesseret i at købe, nu kan man ikke følge sælgere mere og min "liste" er nu pist væk. Muligheden for at følge sælgere, vil på et senere tidspunkt blive mulig, men chancen for at finde de sælgere igen, er nok lille. |
Det virker som om de har gemt ret gamle data/indstillinger - så måske dukker dine sælgere op, når funktionen bliver tilføjet igen.
Jeg har ikke brugt DBA i to-tre år, men kunne ved login forleden se, at min gamle annonceagent stadig var aktiv (den var på andelsboliger som ikke engang findes som kategori længere ...)
|
Skrevet den: 20-April-2025 kl. 22:06
longjohn2 skrev:
Frank13 skrev:
Jeg havde en del sælgere som jeg fulgte, det var personer som jeg vidste af og til satte ting til salg som jeg er interesseret i at købe, nu kan man ikke følge sælgere mere og min "liste" er nu pist væk. Muligheden for at følge sælgere, vil på et senere tidspunkt blive mulig, men chancen for at finde de sælgere igen, er nok lille. |
Det virker som om de har gemt ret gamle data/indstillinger - så måske dukker dine sælgere op, når funktionen bliver tilføjet igen.
Jeg har ikke brugt DBA i to-tre år, men kunne ved login forleden se, at min gamle annonceagent stadig var aktiv (den var på andelsboliger som ikke engang findes som kategori længere ...) |
Det vil i hvert fald være rart hvis det sker. Så vil dba for mit vedkommende blive noget mere medgørlig end som det er nu. Syntes også at det er underligt, at kategorier som der før var, ikke findes mere, eller måske gør de, men det kræver en indsats at finde ud af hvor det nu er placeret.
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 22-April-2025 kl. 14:40
Efterhånden kører den fint. Fornemmer de stadig tilretter... Eller jeg har lært den...
|
Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 23-April-2025 kl. 11:39
Jeg har en del annoncer der... Men der er mindre trafik.... Jeg har lige solgt, han skrev han ikke kunne se mine kontakt oplysninger længere... Så han måtte skrive besked med hans nummer og bede mig ringe til ham... Jeg kigger ikke meget længere efter ting jeg vil købe... Deres ændringer i kategorier er for mig helt håbløs. Noget Hi-Fi dukker op sammen med hvidvarer... Køretøjer har jeg også problemer med at finde nu, hvis jeg søger efter specifikke modeller. Så jeg er begyndt at bruge FB noget mere, selvom det også er lidt håbløst, men dog bedre end DBA... Jeg købte dog en ting til 40 kr... udover porto, skulle jeg betale for "sikker betaling", husker ikke det præcise beløb, men mener det var 19 kr... Det er simpelthen for meget... (ifht varens pris) Jeg har købt meget privat og er aldrig blevet snydt... Sikker betaling kan være ok, men det skal være en meget mindre del af pris...
Så hvis der ikke ændres vilkår og kategorier, kommer jeg til at handle der mindre i fremtiden. På trods af det, tjener de nok flere penge nu, med deres "fix og færdig", så tænker det er en succes for dem... Så må vi få andre finde andre steder at handle
------------- Mvh
Henrik Nielsen
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-April-2025 kl. 14:34
Noget der i hvert fald ikke fungerer godt efter opdateringen er anbefalingerne i appen. Jeg har kigget lidt på streaming-tingester (både til mig selv og i længere tid på udkig efter en til et familiemedlem) og forleden var de første 50 forslag Bluesound Node 2 (vist nok) i forskellige farver, vist nok alle fra forhandlere og ikke private, i øvrigt. Dét er jo ubrugeligt.
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
|
Skrevet af: Muggi
Skrevet den: 24-April-2025 kl. 08:40
Hvad med at give ‘Gul og Gratis’ noget kredit igen. Det vil jeg selv gøre efter at DBA er blevet SÅ jammerlig…
|
Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 24-April-2025 kl. 09:18
Naiera skrev:
Noget der i hvert fald ikke fungerer godt efter opdateringen er anbefalingerne i appen. Jeg har kigget lidt på streaming-tingester (både til mig selv og i længere tid på udkig efter en til et familiemedlem) og forleden var de første 50 forslag Bluesound Node 2 (vist nok) i forskellige farver, vist nok alle fra forhandlere og ikke private, i øvrigt. Dét er jo ubrugeligt. |
Der er en boks hvor forhandler/privat kan vælges fra og til under filtrering. Jeg har flere agenter opsat, og modtager aldrig annoncer fra forhandlere.
|
Skrevet af: MacNerd1965
Skrevet den: 25-April-2025 kl. 15:20
DBA er fuldstændig ødelagt efter deres opdatering.
1. Alle ens søgeagenter opdaterer først om natten.
2. Der er alt for få kategorier - ALT for få.
3. Det er jo pænt arrogant at man skal skrive at man ikke kan sende varen via DBA. Jeg kan sagtens selv sende varen med DAO, GLS eller lignende.
4. Jeg gider ikke have en advarsel hver gang jeg skriver mit mobilnummer til sælger. Hvordan havde de forestillet sig at man skal kunne aftale et køb/salg?
5. Hvorfor tillader de stadigvæk ikke MitID godkendte profiler?
6. Og så 117 andre ting.
|
Skrevet den: 10-Maj-2025 kl. 07:49
Der sker åbenbart løbende forbedringer på den mystiske dba app, nu er alle de sælgere jeg før fulgte på den gamle dba platform tilgængelige og det ser også ud til at jeg kan se hvem der følger mig...
Frank
|
|