Print side | Luk vindue

Skærmen buer. Er dette inden for normen?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167365
Udskrevet den: 19-Maj-2025 kl. 22:00

Emne: Skærmen buer. Er dette inden for normen?
Skrevet af: jonas47
Emne: Skærmen buer. Er dette inden for normen?
Skrevet den: 18-Maj-2025 kl. 15:51
Hej.

Jeg har netop fået installeret mit nye LG OLED C4 77” TV og sikke et billede! MEN når jeg kigger på den fra siden, så buer den ret meget for oven. Er det normalt? Den har ikke nogen knæk eller skader. Hele panelet fremstår også uden fejl på pixels. 

Svar:
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 18-Maj-2025 kl. 17:45
Er det et problem, når du ser TV normalt?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet den: 18-Maj-2025 kl. 20:38
Nej, det er mest æstetisk, når man ser den fra siden, og så samtidig for at høre om det er normalt, eller om det kan give problemer 

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Maj-2025 kl. 22:38
Prøv at se hos en forhandler om deres udstillingsmodel også ser sådan ud.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 06:48
der var en tråd om samme problem for ca 1 år siden

husker dog ikke om det var her eller på flatpanels

måske den kan findes og se udfaldet

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 07:26
Vi har tidligere talt med LG om det. Ud fra billedet tror jeg, at LG vil vurdere, at det er indenfor toleranceniveauet. Panelerne er så tynde, at de godt kan ende med at bue lidt efter produktion eller transport. Det skulle ikke betyde noget for ydeevne eller holdbarheden, så ja, det er nok udelukkende et æstetisk problem.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 11:07
Det fænomen oplevede jeg også med mit første Oled TV fra Panasonic. Men mit nuværende Panasonic 65 GZ2000 har en solid opbygning bagpå, som støtter panelet så det er helt lige.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 17:30
.

Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Vi har tidligere talt med LG om det. Ud fra billedet tror jeg, at LG vil vurdere, at det er indenfor toleranceniveauet. Panelerne er så tynde, at de godt kan ende med at bue lidt efter produktion eller transport. Det skulle ikke betyde noget for ydeevne eller holdbarheden, så ja, det er nok udelukkende et æstetisk problem.

Tak for svar. Så det er mere normalt end unormalt, at de ser sådan ud?

Skrevet af: K_J
Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 18:04
Mit 77" C4 buer også kan jeg se, det er dog ikke noget jeg tidligere har bemærket da det ikke sidder på et hjørne så jeg går ikke forbi og ser det fra siden.

Til gengæld har jeg undret mig over at skærmen ser ud som om den bølger, når med en skrap vinkel med slukket skærm.

Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Tak for svar. Så det er mere normalt end unormalt, at de ser sådan ud?

Jeg ved ikke om det er mere normalt end unormalt, men vi har i hvert fald set det flere gange i forbindelse med test på Flatpanels.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 19-Maj-2025 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Til gengæld har jeg undret mig over at skærmen ser ud som om den bølger, når med en skrap vinkel med slukket skærm.

Dette skyldes ikke en buet skærm, men i stedet antirefleksfilteret. Det ser sådan ud på alle WOLED-paneler i alle mærker (LG, Philips, Pana, Sony, Samsung osv.)

-------------

Print side | Luk vindue