Print side | Luk vindue

ps3 vs xbox360

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16795
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 06:57

Emne: ps3 vs xbox360
Skrevet af: cbrdaniel
Emne: ps3 vs xbox360
Skrevet den: 31-Oktober-2006 kl. 17:04

Hvis man kun vil bruge sin spillekonsol, til at spille på er der så nogen forskel i grafik og hastighed??

Feks Fifa 07, og mange andre spil bliver jo lavet til flere forskellige konsoller.

Kort sagt, hvis jeg kun skal spille, er der så nogen grund til at vente på ps3?? xbox 360 kan vel det samme....

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-Oktober-2006 kl. 17:16
FIFA 07 er ikke værd at købe hverken PS3 eller Xbox 360 for.

Gør op med dig selv hvilken konsol der har/vil have de spil du vil spille, og køb den.

Skrevet den: 31-Oktober-2006 kl. 17:23

Også bare et eks. det bliver nok pes6, og den er jo pt på tilbud med xboks

Skrevet af: RDL85
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 22:20
Jeg er nok mest til Xbox - især pga. den pris der ventes at være på PS3. Men omvendt er det med blu ray, så det er jo værd at tage med i overvejelserne. Men mon ikke også Microsoft kommer med en modifikation når det begynder at overgå til blue ray

Skrevet af: Decap_dk
Skrevet den: 07-November-2006 kl. 10:50
Som naiera siger så må du gøre op med dig selv hvad du vil. Der er jo flere ting som skal tages ind i overvejelserne når man vælger konsol.

Her tænker jeg primært på:

pris
udvalg (af spil/tilbehør)
features (udover spil)

hvad angår rå kræfter så er ps3 formegentligt bedre end xbox - men igen så handler det mere om udnyttelsen af disse kræfter en rå hestekræfter... jeg husker da ihvertgfald tilbage på næsten alle konsoludgivelser hvor de første udgivne spil var betydeligt "grimmere" end dem som kom i slutningen af konsollens levetid...

Så hvis du kan affinde dig med den lange ventetid samt enormt høje pris (IMO) på PS3, og synes spiludvalget er godt, så vent på den.

Hvis du derimod synes xbox "bare er for fed" så køb sådan en. Jeg tror ærligt talt ikke der bliver anden forskel i spil på de to maskiner andet end "exclusive" titlerne som sony / MS har rettighederne til...

jeg holder selv på Xbox360 (primært fordi prisen er bedre)

Skrevet af: cigi
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 11:07

Mht. alt den debat om PS3 kontra XBOX 360 kan jeg varmt anbefale dette link, som efter min mening for første gang kommer under kølehjælmen og trækker luften ud af alt den hype som er sendt ud fra begge sider.

http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1 - http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1

Det som jeg hæfter mig ved, er alt den snak omkring CELL sættes i relief omkring deres grafik processor RSX som klart taber i mod XBOX 360. Begge maskiner har deres fordele, men PS3 er på ingen måder foran XBOX 360 mht. FAKTISK performance i spil.

Hvis man hertil samtidig lægger at spiludviklere har haft 1 år til at vende sig til XBOX360 - og dertil ligger at det er meget nemmere at udvikle spil og trække kræfter ud af XBOX'en så er det klart min favorit.

Jeg er meget spændt på hvordan det går med PS3 mht. stabilitet - det er en helt ny uprøvet teknologi på alle punkter, processor - blue-ray osv.

Jeg afventer ihvertfald med PS3 - selvom jeg faktisk har købt en pre-order til den.

PT ejer af:

XBOX360
Projektor SONY VPL HS-60 - spil i 100" det spiller

PSP

Skrevet den: 20-November-2006 kl. 12:53
ser interessant ud. vil sætte mig til at læse artiklen med det samme...

Skrevet af: krabbe74
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 19:28
Ja artikel som cigi linker til er absolut værd at læse..
Syntes generelt der fokuseres for meget på cell  og ikke gfx hvor Xbox360 har et betydeligt forspring..

Skrevet af: Landbooster
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 08:57

En del steder på nettet, bl.a på gamespot.com kan man se at mange planlagte udgivelser går uden om PS3. Så vidt jeg har forstået er årsagen at spilproducenterne har for meget besværd med at programere spil til PS3. Derfor vil Xbox 360´eren (som er "let" at progra<mere til) få langt udgivelser end ps3. Desuden vil spil til PS3 fra start af kost 600-800kr hvor de fleste nyudgivelser til xbox 360 koster imellem 400 og 550 kr.

I øvrigt cbrdaniel.....hvis man skal have det bedste fodboldspil på markedet, så er det slet ikke fifa 07 du skal kigge på. Køb hellere Pro Evolution Soccer 6 der er Fifa overlegent på alle spilmæssige områder. Langt mere realistisk

Jeg tror, hvis man skal vælge ps3 skal man have henblik på at bruge den til andet end spil, f.eks. dens blue-ray drev.

Jeg tror Xbox 360 vinder duellen blandt denne generations spillekonsoller.

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af Landbooster Landbooster skrev:

Desuden vil spil til PS3 fra start af kost 600-800kr hvor de fleste nyudgivelser til xbox 360 koster imellem 400 og 550 kr.

Det passer ikke. Du ved ikke hvad PS3-spil kommer til at koste her, og faktum er at Xbox 360 spil koster mindst 500,- og oftest 550,- fra starten.

Og når PS3 engang er blevet den mest solgte konsol (altså så snart Sony kan få lavet nok), så vil der også meget hurtigt blive udgivet flest spil til den. Udviklerne skal nok finde ud af at programmere til den når det giver potentiale til bedre salg.

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Desuden vil spil til PS3 fra start af kost 600-800kr hvor de fleste nyudgivelser til xbox 360 koster imellem 400 og 550 kr.

Det passer ikke. Du ved ikke hvad PS3-spil kommer til at koste her, og faktum er at Xbox 360 spil koster mindst 500,- og oftest 550,- fra starten.

Og når PS3 engang er blevet den mest solgte konsol (altså så snart Sony kan få lavet nok), så vil der også meget hurtigt blive udgivet flest spil til den. Udviklerne skal nok finde ud af at programmere til den når det giver potentiale til bedre salg.

Det passer heller ikke. Du kan sagtens bestille nyudgivelser til Xbox 360 startende på lige over 400 kr. http://www.coolshop.dk - www.coolshop.dk f.eks.

Prisen på PS3 vil være et stort handicap for den i konkurencen med både Wii og Xbox360. Desuden er der det ved det at Microsoft understøtter Xbox med et fremragende online koncept. Selvfølgelig kan Sony have forbedre sit til PS3 men til PS2 var det elendigt.

Er forresten selv den glade ejer af en PS2 som er en fremragende maskine, selv idag.

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 10:47

Det passer heller ikke. Du kan sagtens bestille nyudgivelser til Xbox 360 startende på lige over 400 kr. http://www.coolshop.dk - www.coolshop.dk f.eks.

Ja, man kan selvfølgelig få spillene lidt billigere online end i EB og GAME, men hvis du bruger online priser, så gør det da også ved PS3! De kommer selvfølgelig ikke til at koste 600-800,- online, hvor visse Xbox 360 spil måske koster lidt over 400,-. Du skal have lov til ikke at kunne lide Sony, men lad være med at undervurdere deres intelligens.

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 11:24

Ja, man kan selvfølgelig få spillene lidt billigere online end i EB og GAME, men hvis du bruger online priser, så gør det da også ved PS3! De kommer selvfølgelig ikke til at koste 600-800,- online, hvor visse Xbox 360 spil måske koster lidt over 400,-. Du skal have lov til ikke at kunne lide Sony, men lad være med at undervurdere deres intelligens.

Jeg kan skam godt lide sony og det har i mange år været mit foretrukkende mærke. Jeg skal heller ikke udelukke at der kommer en ps3 inden for døren når den kommer til Europa.

Men følger man med på nettet i hvad der kommer af nyheder på nettet om PS3, så tegner det altså til:

1: Maksine der præstationsmæssigt er fantastisk.

2: Den får en pris der er langt højere end konkurenterne (se bare de markeder hvor den er udkommet)

3: Antallet af titler til PS3 vil værre langt færre end til konkurenterne...ihvertfald til at starte med plus (se div udenlanske game-sites) at spillende ikke umiddelbart lader til at være bedre til ps3 end til de andre.

4: Sammenlign priser fra butikker i USA. Prisen på PS3 spil er højere end til Xbox360. Det ville undre mig meget hvis ikke også det er tilfældet i Europa.

Skrevet af: klander
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 11:28

Jeg har en Xbox 360 som jeg er rimelig glad for men jeg skal have en PS3 en gang til sommer, Grunden til PS3'en er at 1. den støjer ikke som en hårtørrer. 2. den har blue ray. 3 den er trådløs fra starten "medfølger". 4. den har HDMI. 5 den har 60gb HD. 6. den kan gå på nettet altså surfe.  

Jeg tror ikke den har bedre garfik til at starte med end Xboxe360, men jeg tror der kommer flere bil spil til den, skyde spil synes jeg ikke duer på en konsol og det er der er mest af til Xboxen. Og skal man have de samme muligheder på Xbox 360 som på PS3 ang. hardware bliver Xbox 360 noget dyrere end PS3. Men lad os nu se

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 13:08

Det er da utroligt som du kan se ind i fremtiden... hvordan er det lige du kan sige at ps3 bliver den mest solgte konsol. Ja det er korrekt at den sælger rimeligt godt lige pt. men mon ikke det skyldes hype, samt begrænset antal

prøv fx at se på hvad gears of war allerede har solgt. men det bruger jeg nu ikke som begrundelse for at det bliver det mest solgte spil nogensinde (hvilket det vil blive hvis det fortsætter)

Du skal have lov til ikke at kunne lide Sony, men lad være med at undervurdere deres intelligens.

Nu siger han jo netop at han har en ps2 og godt kan lide sony - så tror der er noget du misforstår.

og lad du være med at OVERVURDERE deres intelligens. jeg synes ps2 er klart en af de bedste konsoller - langt bedre end xbox - men jeg synes de har lavet nogle enorme brølere med ps3!
har du læst hw sammenligningen af ps3 og xbox360. For mig lyder det til at sony har lykkedes at skabe enormt hype omkring deres cell processor - som i bund og grund er 1 powerpc og 7 dsp processorer.
og eftersom den er besværlig at programmere til tror jeg også at mange udviklere ikke kommer til at udnytte hele dens potentiale (ihvertfald ikke før der er kommet ordentligt udviklingsværktøjer).

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Grunden til PS3'en er at 1. den støjer ikke som en hårtørrer. 2. den har blue ray. 3 den er trådløs fra starten "medfølger". 4. den har HDMI. 5 den har 60gb HD. 6. den kan gå på nettet altså surfe.

1 )hvor ved du det fra? har du da hørt en i et stille lokale?
2 ) Xbox får HD-DVD ... hvad man foretrækker er en smagssag (selv synes jeg hd-dvd lyder til at være det "bedste")

og de sidste punkter kan jeg jo ikke rigtigt argumenterer imod. andet end at det hele jo kommer med en pris :)

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 13:30

Hej Decap_dk
punkt 1 . 90 % af Xbox 360'ene støjer ligesom en Kongskilde korntørre, Har en god ven der har set PS3 kører på en messe hvor han lagde øret ned til den og den støje næsten ikke, den har 1 stor blæser med lave omdr istedet for 2 små larmene blæser.

Her er også et link fra Gear der testet den

http://www.gear-online.dk/index.php/news/video/id=11075 - http://www.gear-online.dk/index.php/news/video/id=11075  

Ang punkt 2. ja det er Betamax og VHS om igen

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Jannik
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 13:59

punkt 1 . 90 % af Xbox 360'ene støjer ligesom en Kongskilde korntørre,

Lad mig starte med at sige, at jeg er ret tilfreds med min 360'er som spillemaskine - eneste anke er netop den forfærdelige støj den laver.

HD-DVD vs. BlueRay: Jeg er fuldstændigt ligeglad med det nye HD-DVD drev til 360'eren. Som filmelsker kommer jeg da ALDRIG til at sidde og høre på den maskine larme sig gennem mine HD-film.

Dvs. når jeg engang skal "vælge side", så får det ingen indflydelse at jeg allerede ejer en 360'er, jeg starter fra square one.

-------------
Med venlig hilsen
Jannik

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 14:24

Hej <SPAN =bold>Decap_dk</SPAN>punkt 1 . 90 % af Xbox 360'ene støjer ligesom en Kongskilde korntørre, Har en god ven der har set PS3 kører på en messe hvor han lagde øret ned til den og den støje næsten ikke, den har 1 stor blæser med lave omdr istedet for 2 små larmene blæser.

Giver jeg nu ikke meget for. netop at han har hørt den i et støjende miljø gør jo netop at man ikke kan høre om maskinen støjer... jeg har også set en xbox360 i butikker hvor de heller ikke støjer (og det er der omend nok nogle mennesker der er uenige i).

Så derfor må jeg beklage, men din vens påstand om at den ikke støjer kan jeg ikke bruge til meget

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 16:22

4: Sammenlign priser fra butikker i USA. Prisen på PS3 spil er højere end til Xbox360. Det ville undre mig meget hvis ikke også det er tilfældet i Europa.

Fra at de er højere i USA til at de lige pludselig skulle være så meget som DOBBELT så høje her, er der altså langt. Du startede med at skrive fra omkring 400,- på X360 og fra 600-800,- til PS3. Dét sker altså ikke! Så kommer de jo til at koste op mod 1000,- offline, og det kan du jo nok godt se er nonsens! Dét er det eneste jeg vil have dig til at indse.

I øvrigt kan jeg slet ikke se forskel på priserne jævnfør følgende links:

http://www.ebgames.com/search.asp?N=133 - Xbox 360 hos EBGames
http://www.ebgames.com/search.asp?N=141 - PS3 hos EBGames

http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=446_447 - Xbox 360 hos VG+
http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=486_487 - PS3 hos VG+

Ja, jeg er godt klar over at sidstnævnte er Canadisk. Men det er en butik der relevant for os der importerer, og for denne diskussion, fordi det trods alt er et andet market, hvor det ser ud til at være samme pris-situation som i USA.

Konklusion: PS3-spil bliver nok ikke vanvittigt meget dyrere, hvis de overhovedet bliver dyrere!

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:

Det er da utroligt som du kan se ind i fremtiden... hvordan er det lige du kan sige at ps3 bliver den mest solgte konsol. Ja det er korrekt at den sælger rimeligt godt lige pt. men mon ikke det skyldes hype, samt begrænset antal

Hvis vi kigger på tidligere PlayStation-konsollers dominans og det faktum at Xbox 360 ikke ligefrem har overtaget markedet, så er det op til dig at argumentere for det modsatte. Den logiske konklusion på 'PS3-salgstals-forudsigelser' er på nuværende tidspunkt, at den sælger så meget Sony kan producere i et GODT stykke tid endnu.

Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:

1 )hvor ved du det fra? har du da hørt en i et stille lokale?
2 ) Xbox får HD-DVD ... hvad man foretrækker er en smagssag (selv synes jeg hd-dvd lyder til at være det "bedste")

1. Folk der anmelder maskinen har bemærket at det er sandt at den ikke larmer. Sony har hele tiden hævdet at det ville blive den mest stille PlayStation hidtil. Om lige præcis dét passer aner jeg ikke, men det skulle være et etableret faktum at den er ret stille.

2. Faktuelt er der mere potentiale i Blu-Ray jævnfør den større kapacitet. Dét kan ikke diskuteres. At det måske har set lidt anderledes ud her i starten ændrer nok ikke så meget i det lange løb, men der er selvfølgelig intet der er afgjort endnu.

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 18:02

Må indrømme, at jeg selv afventer PS3 og efter hvad jeg har læst/set af reviews lever den (stadig uden selv at have testet selvf.) op til det jeg forventede.

Eneste (ret store) minus er launch titlerne. 2 af spillene er lidt int., resten ligegyldige. Meeen det er også launch titler.

Til marts vil jeg så beslutte mig udfra hands on metoden.

Læste artiklen som der linkes til ( http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1 - http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1 ). Udemærket, men som så mange andre artikler vedr. sammenlign. af de to konsoler, skinder forfatterens holdning tydeligt igennem ( i dette tilfælde Xbox 360). Læs artiklen, men husk også de pt. 81 kommentarer.

PS. Gears of War har virkelig fået mig til at overveje 360.

Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 18:04
Her kommer så mine tanker om det...

Jeg er glad for min xbox 360, jeg synes den er helt super. Dog er det lidt træls at den larmer, men det kan jeg leve med, da der alligevel er tilstrækkeligt med lyd på mit surround når jeg spiller. Mht. larm når man afspiller HD-DVD så larmer den jo altså meget lidt imo så længe man ikke spiller. Så det skulle ikke være noget problem.
En anden grund til at jeg er glad for xboxen er at min søster arnejder for MS og jeg får MEGET MEGET billige spil. Det er altid værd at tage med.

Så er der PS3... Vil jeg have en... Jeg overvejer det da. Men det er kun fordi jeg er FF fan og jeg virkelig gerne vil have FFXIII når det udkommer. Men vi må lige se hvad den koster til den tid. Dog er blu-ray helt sikkert også en faktor der skal med i overvejelserne.

Så har jeg dog også bestilt en Wii. Jeg mener ikke helt den kan undlades i denne diskussion. Grafik er altså ikke alt. Og selv om det var alt, så tror jeg nu alligevel at det er begrænset hvor stor forskel der vil være. Hvor mange af os har alligevel TV som har en opløsning på 1920*1080? Kan man se en forskel på et standard HD tv... Måske en lille forskel, men come on...

Jeg har det sådan at man skal se på udvalg af spil, og da det stort set er det samme så er det marginaler der adskille de to maskiner, og jeg tror nok der skal komme HDMI til xboxen på et tidspunkt...

Men det er bare min mening...

/Ulrik

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 18:49

I øvrigt kan jeg slet ikke se forskel på priserne jævnfør følgende links:

http://www.ebgames.com/search.asp?N=133 - Xbox 360 hos EBGames
http://www.ebgames.com/search.asp?N=141 - PS3 hos EBGames

http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=446_447 - Xbox 360 hos VG+
http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=486_487 - PS3 hos VG+

Ja, jeg er godt klar over at sidstnævnte er Canadisk. Men det er en butik der relevant for os der importerer, og for denne diskussion, fordi det trods alt er et andet market, hvor det ser ud til at være samme pris-situation som i USA.

Konklusion: PS3-spil bliver nok ikke vanvittigt meget dyrere, hvis de overhovedet bliver dyrere!
[/QUOTE]

Ahh ja der har de identiske priser.

Jeg kiggede på http://www.bestbuy.com - www.bestbuy.com da jeg tjekkede priser, men der er der heller ikke længere den store forskel. Der koster Xbox360 spil USD 56.99 og PS3 USD 59.99. Det er jo peanuts.

Nu håber jeg bare at der når at komme nogle flere interessante titler op til europæisk release ala et nyt Gran Tourismo.

Det bliver ihvertfald interessant at se til Marts.

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Hvor mange af os har alligevel TV som har en opløsning på 1920*1080?

Nu er der altså også temmelig stor forskel på 480p og 720p. Og det er endda, så vidt jeg husker, stadig ikke bekræftet om den europæiske Wii overhovedet vil understøtte progressiv!  En ny konsol uden progressiv er altså en smule nederen. Der er ingen der siger man skal have 1080p for at få HD, og som diskuteret andetsteds her på forummet er det også mere eller mindre ubrugeligt på 42" og mindre.

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

og jeg tror nok der skal komme HDMI til xboxen på et tidspunkt...

Det er desværre ikke muligt uden en større hardwareopgradring eller simpelthen udvikling af en ny konsol, og lige meget hvad, kommer der et rama-skrig fra folk med den 'gamle' 360'er der vil føle sig snydt

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 18:00
Nu var den del af mit indlæg, vedr opløsning, ikke ment ang. Wii. Det var xbox og ps... Og selvfølgelig kan der ses forskel på 480 og 720 - det argumenterer jeg ikke for.

Og wii understøtter progressiv...

Jeg tror nu godt man vil være i stand til at lave et HDMI stik til multi out stikket... hvorfor skulle man ikke kunne det. Når der i forvejen er mulighed for et hav af forskellige stik, skulle HDMI ver også være muligt.

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 18:03
Er du sikker på at progressiv er bekræftet til den europæiske Wii? Det er noget andet at den har det i USA og Japan...

Og eftersom videoudgangen på X360 er analog, så kan HDMI ikke lade sig gøre uden en eller anden form for 'ombygning'.

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 09:28
Jeg havde også en 360er, den larmede alt alt for meget. Men interfaced
var rigtigt fedt.

Jeg har forudbestilt en ps3, samt bestilt 2 spil. Når man køber en ps3 får
man GRATIS 10 baner med af det nye Grand Turismo HD og der kan man
virkelig se hvad ps3 kan håndtere, det er helt åndsvagt så godt det ser
ud.. Man er virkelig i tvivl om det er animation eller...

Prøv at gå ind på cdon.com og se hvilke spil de har til ps3, der er 5 sider..

Prisen på ps3 er heller ikke specielt dyr, ikke når man tænker på den har
blu-ray, wifi og opladelige controllers via usb.

En xbox360 ville koste mere hvis du skulle købe wifi tilbehør, hd-dvd
extern og en oplader til controlleren. Samt 40GB harddiske mere..

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 10:52
Jeg er ikke uenig med dig i, at PS3'en ikke er vanvittigt dyr, alt taget i betragtning, men andre folk stejler jo fordi at man netop bliver 'tvunget' til at betale for BR og så videre. Med min voksende film-entusiasme kan jeg dog for alt i verden ikke se, hvorfor man ikke vil have en Blu-Ray afspiller...

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 11:05

Jeg er ikke uenig med dig i, at PS3'en ikke er vanvittigt
dyr, alt taget i betragtning, men andre folk stejler jo fordi at man netop
bliver 'tvunget' til at betale for BR og så videre. Med mine voksende film-
entusiasme kan jeg dog for alt i verden ikke se, hvorfor man ikke vil have
en Blu-Ray afspiller...

Ja lge præcis. Men de bliver nød til at tænke over at fremtidige spil
kommer til at fylde mere og mere plads. Og hvis man har set screen shots
fra Grand Turismo HD kan man godt forstå det. Godt nok kommer spillet
først i slutningen af året. Men demoen skulle efter ps3.dk indeholde
10baner, og så er den gratis og i ægte HD.

Jeg glæder mig.

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 11:08
Nordisk film har jo en ps3 stående, de har oprettet en blog til selv samme.
Og de fortæller at den stort set ikke siger noget på trods af den store
blæser.

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 11:33

I kan jo evt kikke her. der er lidt om PS3

http://www.gear-online.dk/index.php/news/video/id=11075 - http://www.gear-online.dk/index.php/news/video/id=11075

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 12:03

Lige et par ting:

I det nye Home Cinema Choice fra UK tester de PS3. Den får en ok score, men de tester også HD-DVD-drevet til 360eren og det vinder over PS3 i HD-afspilning. Det skyldes selvfølgelig kvalitet, men også i høj grad brugervenligheden. Altså hastighed på kapitelspring, opstart osv.

I testen får PS3 også hug for en elendig og håbløst gammeldags onlinedel i forhold til XBOXs suveræne og veludviklede LIVE.

Jeg har xbox360, men skal også have PS3. De er begge sikkert fede på hver deres måde, men jeg tror bestemt ikke den Blueray-aspiller der er i PS3eren er noget særligt. Til Marts (hvis den kommer der) vil der nok være standalone afspillere til Blueray (og HD-dvd for den sags skyld), der er langt bedre og ikke meget dyrere (5000-6000,-).

Man spiller jo heller ikke DVDer på sin PS2 vel!

Jeg tror der vil gå lang tid før PS3 begynder at vise sit værd og når den gør kan man frygte det er for sent. Der er ingen fede spil til den endnu og onlinedelen er ikke særlig god (har jeg læst).

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Til Marts (hvis den kommer der) vil der nok være standalone afspillere til Blueray (og HD-dvd for den sags skyld), der er langt bedre og ikke meget dyrere (5000-6000,-).

Blu-Ray afspillere står i 10k lige nu. De falder ikke så meget på to måneder.

I øvrigt er PS3 ret god til at afspille Blu-Ray film, i forhold til de dedikerede afspillere der er på markedet. Den eneste der skulle overgå PS3 er Pioneers, som er pænt dyr.

Man spiller jo heller ikke DVDer på sin PS2 vel!

Hvis man ikke ser DVD på sin PS2 og heller ikke ser Blu-Ray på sin PS3, så ser man selvfølgelig heller ikke HD-DVD på sin Xbox 360! Den suværent mest larmende maskine af alle de her omtalte er i øvrigt X360'eren, hvilket i sig selv gør den meget lidt egnet til at se film med, og så har den, i modsætning til PS3'en, ikke HDMI.

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 24-Januar-2007 kl. 11:47

Samsungs BR fåes til 8000 NU hos getmore.dk.. 720p/1080i.

2-3 dages lev. Mon ikke den i de næste par måneder falder yderligere??

Det håber jeg på....!!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 24-Januar-2007 kl. 19:03
Se her..... http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=2345

Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 11:10

Blander mig lige.......da jeg har begge i stuen! Skal lige siges at den tilhører en god ven, der lod den komme på besøg

XBOX vs. PS3......tjaaa, det kommer an på mange faktorer! Penge, støj, design, spil behov , film behov......

De fleste kender jo XBOX360, så lad mig starte med at nævne PS3. Den er fra USA, og kører med en ekstern strømforsyning købt i Danmark. Rygter siger, at den faktisk KAN køre med vores spænding, men der tages ingen chancer .

Tilslutning blev gjort med HDMI 720P (skal først aktiveres i menuen) til mit PIO 427XD - Min XBOX er tilsluttet med component 720P. PS3 støjer ikke som xbox360, men der er da en svag hvislen hele tiden, og luften bliver ganske varm, så den skal ikke puttes væk inde i en hylde - skal have lidt luft omkring sig. Slot-in drevet er lækkert, men ikke noget der betyder noget for mig personligt - dog larmer det ikke som på X360. Menuerne er mange, og det må være op til den enkelte om de kan lide det eller ej!! X360 menuer er lidt mere "smarte".

Min ven og jeg spillede hele weekenden, Need for Speed Carbon, Madden NFL 07 og Call of Duty 3....... det blev mest til Madden NFL 07 - Super Bowl på ZULU nærmer sig jo  Faktisk driplede vi ned i byen for at købe Madden NFL 07 til min X360, bare for sammenligningens skyld....suk 500kr. Og her kommer så den store konklusion...... vi endte med at spille på X360..... det stod super på PS3, men det var som om at grafikken og farverne var lige en tak mere "crisp" på X360. Skal så siges at de to indgange var kalibreret fuldstændigt ens.....så HDMI indgangen kunne muligvis tweakes til samme performence? En anden ting der gjorde, at vi spillede mest på X360´en, var controllerne - i hold da kæft de er trælse til PS3 - alt for små til "voksne hænder". Ens tommeltot er lam, efter et par timers spil - man skal bøje den for meget for at det passer til knapperne - på X360 ligger de, for mig, perfekt.

Har ikke testet med BlueRay, da vi ingen film havde..... men det skal anskaffes. Xbox HD-drevet leverer for mig en super kvalitet, og har nu set King Kong, Jarhead og Apollo 13 i HD, og jeg er vildt imponeret - til 1500 kroner, så er det et "must have" hvis man har X360!! Miami Vice er på vej

Angående støjen, så har jeg ingen problemer med X360 under spil, da der er fuld tryk på, men i fiæm, så kan det godt blive en kende belastende i stille pasager. Skal dog bare have et længere USB kabel, og så bliver den flyttet lidt væk.

Ikke mere nu

LBA75

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 11:33
Tak for info fra en der rent faktisk har sammenlignet direkte. Det er en skam de ikke har redesignet controllerne til PS3 (ved godt de er trådløse, men det hjælper ikke på krampe).

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 11:48

LBA75 skrev:

Angående støjen, så har jeg ingen problemer med X360 under spil, da der er fuld tryk på, men i fiæm, så kan det godt blive en kende belastende i stille pasager. Skal dog bare have et længere USB kabel, og så bliver den flyttet lidt væk.

Det er nemli lige det....min står ved tvet dvs 3 m væk...så hører du den faktisk ikke..når musikken spiller (den lyder vel næmest som en VHS-afspiller).. Jeg har set PS3 Call of Duty på en importmaskine og jeg syns ikke grafikken var bedre end på 360...anderledes men ikke bedre.. Påregner dog stadig at skulle købe en PS3 bare ikke som en af de første

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 11:53
Støjer den ikke kun max når man spiller spil pga grafikchippen skal køles. Jeg har godt nok ikke et HD-DVD drev til min, men hvis jeg prøver at afspille en dvd larmer den nu ikke nær så meget som når man spiller. Det er nu ikke nogen standalone dvd hvad angår lydniveau, men stadig væsentligt lavere end når man spiller

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 12:05
Jeg har LIGE testet den NU (12:04 ) og min bedømmelse er at du ikke kan høre HD-Drevet overhovedet.. X-boxen "larmer" som den nu gør uden spil i skuffen.. Alt i alt absolut til at leve med!!!

-------------

Skrevet af: huztler
Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 12:59

De fleste kender jo XBOX360, så lad mig starte med at nævne PS3. Den er fra USA, og kører med en ekstern strømforsyning købt i Danmark. Rygter siger, at den faktisk KAN køre med vores spænding, men der tages ingen chancer .

//Du behøver ingen ektern strømforsyning. Kører fint med 230 v

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 22:46

Pt. er jeg stadig på PS3. Jeg tror stadig på at PS3 ender med et bredere udvalg af spil og en bedre grafik. Som LBA75 skrev er grafikken stort set ens og dette er påtrods af at PS3 lige er landet.

Måske naivt, men tror PS3 er mere sikret til fremtiden.

Mht. Blueray vs. HDDVD ja ville jeg nok pt. helst have at PS3 var udstyret med HDDVD, men blueray har mulighederne for at blive et bedre medie, så jeg krydser fingre.

Prisen er ikke så forskellig (for mig) da jeg ville ende med at købe premium + HD drev.

For mig er det også vigtigt at PS3 ikke larmer, meget vigtigt.

Har selv en gammel XBOX og er også gladere for den controler end PS2/3 controleren.

Der hvor jeg nok kommer til at være misundelig er vedr. Xbox Live. Tror ikke Sony har chance her.

Måske jeg ender med begge

Ps. Hvis Microsoft kom med en revideret udgave. Indbygget HD drev, HDMI, større HDD og mindre larm. Puha så ser det helt anderledes ud..

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:03
For mig er valget klar.

MS står til at udgive en v2 af deres 360'er. Når denne lander og hvis den får det som man spår, dvs. HD-DVD, HDMI, større harddisk og mere lydsvag i form af anden CPU, så har PS3 ikke en chance.

For det første er PS3 dobbelt så dyr næsten. For det andet har Xbox nogle exlusive der for mig er vigtige, for det tredie er PS3 grim som arvesynden (beklager) og det for fjerde har jeg et horn i siden på PS-serien, da folk og deres børn vælger den fordi naboen og knægten i skolen har en og dermed skal deres egne børn have en også.

Jeg har altid været modstander af naboen-har-så-skal-jeg-også-have-princippet.

Jeg tvivler på jeg nogensinde kommer til at eje en PS igen (ja jeg har haft en PS2), og hvis jeg gør, er det pga. en spiltitel jeg ikke kan få til Xbox.

Jeg spår Sony en dyster fremtid med PS3 .. jeg tror og håber den flopper fælt alene for at så kan Sony lære det.

Men det skulle ikke undre mig om den overlever (og sejrer) på føromtalte princip.... Vi behøver jo kun kigger en generation tilbage - Xbox var PS2 overlegen på _alle_ punkter og alligevel blev den aldrig den samme succes som PS2.

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:12
Det tager tid at køre en konsol ind. Især når man har Micro$oft "dommen" imod sig. Er det fra Microsoft, så er det ondt. Det er den generelle holdning.

Jeg har Xbox360, og havde faktisk også bestilt en PS3, men efter at have læst mange anmeldelser og de mange problemer som mange Sony PS3 ejere har, så har jeg valgt at vente, og se tiden an.

Jeg har ingen holdning til krigen mellem HD-DVD og Blue-Ray udover jeg ville have elsket hvis filmindustrien havde sat krav om én standard to rule them all. Men det dur nok ikke, når Sony ejer et filmselskab

På IFA troede jeg 100% på BlueRay, men efter jeg er kommet hjem, og har set de mange problemer og deres LATTERLIGE DRM, så holder jeg på HD-DVD. Det at man kan flytte sin lovlige købte film over på andre devices, er for mig KONGE argumentet.

Argumenterne for at købe en PS3, er deres Konge F1 bilspil, men igen. Jeg elsker PGR og Forza 2 er jo også lige på trapperne. Og mængden af spændende tilbehør til Xbox'en er kun lige begyndt.

Se f.eks. den FEEEEEEDE keyboard adapter til Xbox360, der gør at du kan spille FPS'er med dit tastatur.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:13
Når først spil udviklerne får lært at gøre brug af ps3 krafter, vil din
selvopfundne konklusion om at vi skal have det naboen har være en saga
blot..

Ps3 skal nok vinde krigen mod microsoft som prøver at sætte sig på alt.
Hader microsoft og hvad de står for,

Jeg har endda forsøgt med xbox360 2 gange men hver gang returnerede
jeg den, den larmede for meget og for dyr i drift..

ps3 er heller ikke dobbelt så dyr hvis ma tænker på hvad du får for
pengene..

Køb lige 40gb ekstra hdd til xbox360, wifi, oplader til controller og hdmi
kabel.. hvad kommer du så op i?

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det tager tid at køre en konsol ind. Især når man
har Micro$oft "dommen" imod sig. Er det fra Microsoft, så er det ondt.
Det er den generelle holdning.Jeg har Xbox360, og havde faktisk også
bestilt en PS3, men efter at have læst mange anmeldelser og de mange
problemer som mange Sony PS3 ejere har, så har jeg valgt at vente, og se
tiden an.Jeg har ingen hol, dning til krigen mellem HD-DVD og Blue-Ray
udover jeg ville have elsket hvis filmindustrien havde sat krav om én
standard to rule them all. Men det dur nok ikke, når Sony ejer et
filmselskab På IFA troede jeg 100% på BlueRay, men efter jeg er
kommet hjem, og har set de mange problemer og deres LATTERLIGE
DRM, så holder jeg på HD-DVD. Det at man kan flytte sin lovlige købte
film over på andre devices, er for mig KONGE argumentet.Argumenterne
for at købe en PS3, er deres Konge F1 bilspil, men igen. Jeg elsker PGR og
Forza 2 er jo også lige på trapperne. Og mængden af spændende tilbehør
til Xbox'en er kun lige begyndt.Se f.eks. den FEEEEEEDE keyboard adapter
til Xbox360, der gør at du kan spille FPS'er med dit tastatur.

Jeg er overbevist om at blu-ray vinder, hvis man tænker sig lidt om og ser
på enhederne der bliver udgivet kontra hd.dvd så siger det vidst sig selv.
Ps3 er også allerede hd-dvd overlegent i solgte enheder også i østen.
Samtidig så har blu-ray den absolut største opbakning inden for film
industrien.

PGR er da et råddent spil Nej du så hellere Gran Turismo HD det
styrer da for vildt i grafik og garanteret også gameplay..

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

industrien.

Jubiii, du er ham jeg har ventet på, der ville dukke om. Ham med alle de gode argumenter. Gran Turismo HD er en PINLIG upscaled version, fordi de ikke er klar med en ægte HD løsning. Blue Ray salget er steget i forbindelse med lanceringen af PS3, og stagneret med samme PS3

Jeg tror jeg venter. Min Xbox 360 performer fint.

-------------

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:33

"Jeg har endda forsøgt med xbox360 2 gange men hver gang returnerede
jeg den, den larmede for meget og for dyr i drift.." Skrev Bendix.

Hvorfor har du købt den 2 gange for begge gange at konstatere det samme? Det giver ingen mening. Dyr i drift??? Altså strømforbruget?? Helt ærlig, og det skulle komme fra en med 9731´eren!!?? Hvis du går så meget op i din elregning, burde du nok droppe ambilight. Jeg synes bare det er for latterligt, at Sony er så konservative, at de nægter at lade pornografisk indhold udkomme på deres Blu-ray. Det skal de sgu ikke blande sig i. Har de slet ikke lært af Betamax??

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:35

industrien.

Jubiii,
du er ham jeg har ventet på, der ville dukke om. Ham med alle de gode
argumenter. Gran Turismo HD er en PINLIG upscaled version, fordi de
ikke er klar med en ægte HD løsning. Blue Ray salget er steget i
forbindelse med lanceringen af PS3, og stagneret med samme PS3Jeg tror
jeg venter. Min Xbox 360 performer fint.

LOl, hummel tjek dine kilder hvis du har nogle.. Grand Turismo HD er
IKKE en upscaled version..

Bekræft det?

Endvidere kan man downloade det gratis i en demo med 1080p indtil den
bliver releaset.

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:37

"Jeg har endda forsøgt med xbox360 2 gange
men hver gang returnerede jeg den, den larmede for meget og for dyr i
drift.." Skrev Bendix.

Hvorfor har du købt den 2 gange for begge gange at konstatere det
samme? Det giver ingen mening. Dyr i drift??? Altså strømforbruget?? Helt
ærlig, og det skulle komme fra en med 9731´eren!!?? Hvis du går så
meget op i din elregning, burde du nok droppe ambilight. Jeg synes bare
det er for latterligt, at Sony er så konservative, at de nægter at lade
pornografisk indhold udkomme på deres Blu-ray. Det skal de sgu ikke
blande sig i. Har de slet ikke lært af Betamax??

Elregning hvor fik du det fra. Smukt af dig at drage konklusioner ud fra
noget jeg ikke har skrevet..

Nej jeg tænker på membership online play osv.. Det er til grin..

Grunden til at jeg havde 2 stks var fordi jeg troede den første var defekt
med den ustyrlige larm den kom med.. Men jeg tog fejl, aldrig i mit liv har
jeg oplevet en så markant og høj lyd fra en media maskine.. det er en
ommer..

Mht ambilight, hvem siger jeg har det tændt konstant? Og så er det jo
godt at næste generation af ambilight også er LED, så sådan en snupper
jeg selvfølgelig til den tid..

Men hvad var det du sagde om prisen på ps3 i forhold til xbox...

Skrevet den: 25-Januar-2007 kl. 23:40

Hey Bendix !!!

Jubiiii...mere "fanboy" -gas på recorder..

Plasma vs LCD er ikke nok.

Lad os få PS3 vs 360 og Hd-DVD vs Blu Ray....

Så er der lagt i kakkelovnen til timer af meningsløs underholdning.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 09:24
Citat

"Which game am I talking about, that is Gran Turismo HD. GTHD is the PS2 version of Gran Turismo 4, but the graphics have been souped up to High Definition."

Den kører stadig på GT4 Engine, og det er først GT5, der er lavet direkte til PS3'eren. Men lad os ikke skændes om pærer og bananer. Jeg er selv driver spil fan, og GT serien er en kanon serie.

Jeg ville nok overveje at vente lidt med at erklære BD eller HDDVD til vindere, men nærmere koncentrere mig om taberen. Nemlig kunderne. Så længe krigen foregår, så er der ingen vindere. Ser du, vinderen er først fundet når det hvide flag hejses.Og jeg tror nok der sad en masse Betamax ejere med ondt i røven. Dengang erklæredere Sony sig også som vinder.

Porno industrien har ikke den store betydning mere, fordi folk i dag, streamer en voldsom stor del af det porno de vil se. Og hvis krigen her ikke bliver kort, så risikerer vi faktisk også at begge formater bliver tabere, fordi vi vil se at folk vælger at downloade / streame de film de vil se.

Der er ingen tvivl om at XBOX360 har en blæser der støjer, og der er ingen tvivl om at GEN2 af Xbox 360, der kommer har løst det problem.

Der er heller ingen tvivl om, at BD pt har problemer med kompabilitet p.g.a.  forskellige implementeringer af Java til menuerne. Det er da det mest frygtelige, at man skal til at downloade servicespacks for at se en film.

HDDVD er foran på releases, men bagud på solgte enheder. Og Xbox360 er langt foran på solgte enheder, men har naturligvis også det forspring, der skyldes PS3'erens forsinkelse.

Hvem er vinder, hvem er taber. Kunderne er vindere, fordi vi tvinger dem til at yde det ypperste for at vi vil købe deres konsoller, og kunderne er tabere, fordi konsollerne nu også bliver en brik i deres medie strid.

Om XBOX360 kommer med et indbygget HD-DREV kommer jo nok mest an på hvordan det performer når det skal læse DVD-Spil. Det er der intet ude om endnu.

Iøvrigt syntes jeg at det er skønt at smag er forskellig.

-------------

Skrevet af: kmoller
Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 09:48

Prøv at kigge denne :

http://news.teamxbox.com/xbox/12628/Sony-to-Publish-PGR-3-as-Gran-Turismo-4/ - http://news.teamxbox.com/xbox/12628/Sony-to-Publish-PGR-3-as -Gran-Turismo-4/

GT4 bliver promoveret med Screen shots fra PGR3 ? ?

mvh

Kristoffer

Skrevet af: DjonDjoe
Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 09:56

Citat
Der er ingen tvivl om at XBOX360 har en blæser der støjer, og der er ingen tvivl om at GEN2 af Xbox 360, der kommer har løst det problem.

Xbox'ens blæsere er nu ikke problemet. Der er DVD-drevet, der larmer! Så nok kræver den nye Xbox mindre køling og måske laver de mindre larmende blæsere, men det er komplet ligegyldigt, så længe det skide drev larmer så meget, når man spiller spil, for det overdøver ALT andet. Den eneste måde man får en stille Xbox er ved at have et Samsung drev og flashe firmwaret til en quiet version. Nederen at have Hitachi drev...

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 10:05

Når først spil udviklerne får lært at gøre brug af ps3 krafter, vil din
selvopfundne konklusion om at vi skal have det naboen har være en saga
blot..

Ps3 skal nok vinde krigen mod microsoft som prøver at sætte sig på alt.
Hader microsoft og hvad de står for,

Jeg har endda forsøgt med xbox360 2 gange men hver gang returnerede
jeg den, den larmede for meget og for dyr i drift..

ps3 er heller ikke dobbelt så dyr hvis ma tænker på hvad du får for
pengene..

Køb lige 40gb ekstra hdd til xbox360, wifi, oplader til controller og hdmi
kabel.. hvad kommer du så op i?

Den er skam ikke selvopfunden ... du ved også godt selv at PS2 udelukkende solgte så godt pga. fanboyz og deres mani med at købe det de andre har/havde istedet for at se på hvad man egentlig ønskede.

Du får ikke noget ekstra ved Ps3 fremfor den kommende v2 fra MS. Intet. Jo bluray men det er ikke ekstra i den forstand da MS har HD-DVD.

Jeg tror du glemte at læse hvad jeg skrev :-) Ellers ville du ikke have skrevet det med den ekstra 40GB harddisk....

Bortset fra det, så tror jeg desværre du har ret, og det var også det jeg skrev jeg frygtede jo.. at Ps3 ville vinde alligevel pga. føromtalte fanboys der ikke selv ved hvad de vil have.

Fred være med dem der køber den fordi den har det som de har brug for, fx. Blu-ray eller exclusive titler. Men at købe den fordi naboen har den.. DET er for latterligt. Eller at købe den fordi man hader MS, selvom MS måske har noget man kan bruge.. DET er for latterligt.

IMHO selvfølgelig...

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 10:44
Jeg tror ikke at PS3 nødvendigvis vil sælge lige så hurtigt som PS2'eren gjorde det. Primært p.g.a. dens anskaffelsespris der er dobbelt så høj.

Hverken XBOX360 eller PS3 har solgt hurtigt fordi de ikke er "knækkede" endnu. Eller rettere sagt, knækket i et forhold som man kender det fra f.eks. XBOX'en, der jo blev piv åben.

Jeg forstår faktisk ikke, hvorfor folk hader Microsoft. I kan da takke Microsoft for at i i dag har Firefox, Playstation 3 og andre spændende produkter. Hvis du vil på markedet i dag, så er Microsoft dem du skal slå, og det er jo en fed ting, at normen sættes så højt.

Tror du vikeligt at Sony er bedre end MS ?.  Skal vi lige se hvad succes'er som du kan takke Sony for, og som får mange til at sidde tilbage med en dårlig smag i munden i dag. Betamax, minidisc osv. Jo sony har såmænd også lig i lasten.

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 10:53

"Which
game am I talking about, that is Gran Turismo HD. GTHD is the PS2
version of Gran Turismo 4, but the graphics have been souped up to High
Definition."

Det betyder ikke opskaleret.

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 11:04

Jeg synes bare det er for latterligt, at Sony er så
konservative, at de nægter at lade pornografisk indhold udkomme på deres
Blu-ray. Det skal de sgu ikke blande sig i. Har de slet ikke lært af Betamax??

"In the wake of recent media reports about the adult industry’s role in the
high-definition format war, a Sony representative denied that the
corporation is preventing adult producers from using its Blu-Ray disc
format."

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 11:09

Jeg ville nok overveje at vente lidt med at erklære
BD eller HDDVD til vindere, men nærmere koncentrere mig om taberen.
Nemlig kunderne. Så længe krigen foregår, så er der ingen vindere. Ser
du, vinderen er først fundet når det hvide flag hejses.Og jeg tror nok der
sad en masse Betamax ejere med ondt i røven. Dengang erklæredere Sony
sig også som vinder.

Blu-ray != Sony

Der er ingen tvivl om at XBOX360 har en blæser
der støjer, og der er ingen tvivl om at GEN2 af Xbox 360, der kommer har
løst det problem.

Det er jo kun rygter, så måske du selv skulle lade være med at konkludere
noget, ingen endnu ikke kender noget til.

Der er heller ingen tvivl om, at BD pt har
problemer med kompabilitet p.g.a.  forskellige implementeringer af Java
til menuerne. Det er da det mest frygtelige, at man skal til at downloade
servicespacks for at se en film.

Og det er anderledes end de firmwareupdates Toshiba har frigivet?

HDDVD er foran på releases, men bagud på solgte
enheder.

US: HD DVD = 173, Blu-ray = 203

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

"Which
game am I talking about, that is Gran Turismo HD. GTHD is the PS2
version of Gran Turismo 4, but the graphics have been souped up to High
Definition."

Det betyder ikke opskaleret.

OK, så lad mig da endelig konkretisere det.

Spillet bruger samme kerne som GT4, og har så fået forbedret grafik for at kunne afvikles under HD. I den kommende GT5, vil motoren være opdateret, til at understøtte de grafiske faciliteter som PS3 stiller til rådighed.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Den er skam ikke selvopfunden ... du ved også godt selv at PS2 udelukkende solgte så godt pga. fanboyz og deres mani med at købe det de andre har/havde istedet for at se på hvad man egentlig ønskede.

Da PS2 kom var der ikke noget alternativ. Xbox var et stykke ude i fremtiden, og det var GameCube også. Dengang var der også langt flere store eksklusive titler på vej. Det er selvfølgelig rigtigt, at PS2 solgte på navnet, for launch-spillene var kedelige, men de gode spil kom jo, og i rigtig stor stil endda! PS2'en har et KÆMPESTORT katalog af skidegode spil, og så kan man endda også spille PSX-klassikerne på den...

Citér
Du får ikke noget ekstra ved Ps3 fremfor den kommende v2 fra MS. Intet.

FINAL FANTASY XIII

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Den er skam ikke selvopfunden ... du ved ogs� godt selv at PS2 udelukkende solgte s� godt pga. fanboyz og deres mani med at k�be det de andre har/havde istedet for at se p� hvad man egentlig �nskede.

Da PS2 kom var der ikke noget alternativ. Xbox var et stykke ude i fremtiden, og det var GameCube ogs�. Dengang var der ogs� langt flere store eksklusive titler p� vej. Det er selvf�lgelig rigtigt, at PS2 solgte p� navnet, for launch-spillene var kedelige, men de gode spil kom jo, og i rigtig stor stil endda! PS2'en har et K�MPESTORT katalog af skidegode spil, og s� kan man endda ogs� spille PSX-klassikerne p� den...

Citér
Du f�r ikke noget ekstra ved Ps3 fremfor den kommende v2 fra MS. Intet.

FINAL FANTASY XIII

OH YEAH - FF er grunden til at man skal ha en PS3.
Men har dog læst et rygte på gamespot, at Square muligvis er på vej over på andre platforme

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 17:25

Blu-ray != Sony

BD == Sony, for uden Sony PS3,  og Sony's filmselskaber, så var BD ingenting.

Det er jo kun rygter, så måske du selv skulle lade være med at konkludere
noget, ingen endnu ikke kender noget til.

Eh. Konkludere ?, vi diskuterer da. Så vidt jeg ved, så er alle indlæg et udtryk for en holdning for den enkelte bruger. Det forbeholder jeg da mig retten til. Og lad nu vær med at opfat alle indlæg som et personligt angreb mod dig og din elskede PS3'er. Det er alle indlæg i en åbent debat om de to konsoller.

US: HD DVD = 173, Blu-ray = 203

Wow - Har du talt :-). Jeg kan finde tusinder af sider, der viser antallet af releases, og de er alle forskellige, så jeg gjorde noget helt andet. Jeg valgte en online butik Amazon.com. Mindre netbutik, og så valgte jeg at se hvad de havde til formaterne, og der var antallet 329 til HD-DVD og p.t. 252 til Blue Ray, men igen who cares, antallet af afspillere uanset format er jo p.t. 0, hvis man abstraherer fra halvfærdige betaprodukter ... og PS3.

---

Men da vi aldrig bliver enige, om vinder osv. inden "the fat lady sings", så syntes jeg at vi skal lade den ligge der.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 18:19
Øv det er begyndt at ligne en flame...

Det er vel egentlig ok at man fortrækker den ene frem for den anden. Begge maskiner har formentlig deres stærke og svage sider og man må vælge efter det der betyder mest for en.

Jeg er nok ramt lidt af, at jeg ikke ønsker at Microsoft også bliver dominerende på konsol markedet. Når det er sagt synes jeg efterhånden der er lige så meget bullshit mod Sony som Microsoft.

Xbox 360 er en super spilleboks, men tror bare PS3 passer bedre til mig (spil, design, larm, blueray, HDMI, HDD, afspille ps1/ps2 spil, tro på kraftiger hardware).

MEN alt kan vende op og ned slut marts. Kan jo vise sig at PS3 skuffer mig og så ligner det en 360 (hvis der er hold i rygterne så version 2).

At påstå at Xbox var PS2 overlegn på alle punkter holder ikke. Bare kig på spiludvalg.

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 18:28
At jeg mener Xbox var/er PS2 overlegen gælder _også_ for spil.

Teknisk set og hardwaremæssigt set kan ingen vel være uenig i, at den var overlegen. Det er hårde kolde facts vi ikke kan komme udenom.

Designet.. ikke så heldigt.

Spillene... tja synes mere om de exclusive der er til Xbox end dem til PS2, så det er subjektivt i dette tilfælde.

Samlet set - We have a winner and it's from Seattle!!

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 19:04
Microsoft må lave sindsyg mange penge på HALO 3 når det kommer.
Nogle der ved hvad disse spil har indbragt?

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 19:10
Ridge Racer, tekken, Grand Turismo er vel de største flagskibe for sony..

Jeg kan kun komme i tanke om Halo fra Microsoft..

Endvidere er sonys controller bluetooth og kan oplades via USB, det synes
jeg er en fordel.. Med xbox360 batterier kan det godt blive lidt dyrt i
længden. Dog må jeg indrømme at 360ërens controller ligger virkelig godt i
hånden.

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 19:44
Der er masser af konge titler på begge konsoller

På PS, syntes jeg at

Tekken, GT serien, F1 serien som er mine yndlingstitler og GTA som de havde for sig selv længe.

På Xbox
PGR, Forza og HALO, nu er FPS på konsoller ikke lige mig. Det syntes jeg ligger bedre til PC'ere. Jeg glæder mig helt vildt til næste generation af Colin Mcraee Rally.

Jeg tror ikke at HALO alene tjener penge. Gears of War, skulle også være ret indbringende.

På Xbox 360 savner jeg en god F1 titel, men da Sony sidder med FIA licensen, så er det svært.

Batterierne på XBox 360 kan også genoplades. Både via USB og via en lille 300 kr's sag som kører på 220 v. Den kan lade 2 batterier af gangen.

PS seriens fordel, er jo at den nu er 3'generation, og XBOX kun er 2'generation, men man kan så sige at Xbox'en har lært af de andres fejltagelser, og så skal man ikke glemme af store dele af teamet bag Xbox er tidligere Sega folk. De er ikke så ringe endda.

Jeg kan godt lide Xbox Live / Arcade, fordi det giver mig adgang til en masse små fede titler. Og jeg elsker at spille Billard med mine homies. Og med Webcam og trådløs headset, så er jeg rimeligt trådløs.

Hvis jeg køber en PS3'er, og det gør jeg jo nok, da jeg er Gadget freak. Har jo både Xbox360 og Wii nu, så bliver det for at få det FEEEEEDE F1 spil der kommer. Jeg køber ikke GTHD, men ville så vente på GT5, der nok bliver i særklasse.

Jeg køber ikke PS3'eren for BD, for jeg vil ikke begynde at udskifte min DVD samling før der er kåret en ENDELIG vinder.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 19:51

Der er masser af konge titler på begge
konsollerPå PS, syntes jeg at    Tekken, GT serien, F1 serien som er mine
konge titler og GTA som de havde for sig selv længe.På XboxPGR, Forza
og HALO, nu er FPS på konsoller ikke lige mig. Det syntes jeg ligger bedre
til PC'ere.Batterierne på XBox 360 kan også genoplades. Både via USB og
via en lille 300 kr's sag som kører på 220 v. Den kan lade 2 batterier af
gangen.PS seriens fordel, er jo at den nu er 3'generation, og XBOX kun er
2'generation, men man kan så sige at Xbox'en har lært af de andres
fejltagelser, og så skal man ikke glemme af store dele af teamet bag Xbox
er tidligere Sega folk. De er ikke så ringe endda.Jeg kan godt lide Xbox
Live / Arcade, fordi det giver mig adgang til en masse små fede titler. Og
jeg elsker at spille Billard med mine homies. Og med Webcam og trådløs
headset, så er jeg rimeligt trådløs.Hvis jeg køber en PS3'er, og det gør jeg
jo nok, da jeg er Gadget freak. Har jo både Xbox360 og Wii nu, så bliver
det for at få det FEEEEEDE F1 spil der kommer. Jeg køber ikke GTHD, men
ville så vente på GT5, der nok bliver i særklasse.Jeg køber ikke PS3'eren
for BD, for jeg vil ikke begynde at udskifte min DVD samling før der er
kåret en ENDELIG vinder.

Ja sega folk er yderst kompetente, jeg skal også have det nye Sonic på
ps3

Husk at GT HD er gratis når man køber en ny ps3, det kan downloades
gratis på playstation store. Og er et fuld funktions dygtigt spil.

Xbox live's interface er nu fed, håber at Sony snupper lidt derfra..

Jeg er jo i den tro at Blu-ray vinder, og skal IHVERTFALD starte med at
købe Casino Royale, men jeg vil da heller ikke investere i en masse film,
de er også for dyre her i starten.

Ved i om ps3 kan bruges sammen med et tastatur.. Jeg tænker eks på
Battlefield, det kunne være fedt at spille det på ps3 med tastatur.

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 19:55
Jeg ved ikke om du kan smække et USB keyboard på, men mon ikke kreative mennesker laver det samme til PS3, som de har lavet til XBOX 360.

Der kan du købe en ret fed adapter, der gør du kan bruge Keyboard, mus og PS2 controllere.

Du kan læse mere om den på dette http://www.chip-kolding.dk/shop/product_info.php?cPath=51_53&products_id=207 - link

-------------

Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 19:55

Ridge Racer, tekken, Grand Turismo er vel de største flagskibe for sony..

Jeg kan kun komme i tanke om Halo fra Microsoft..

Endvidere er sonys controller bluetooth og kan oplades via USB, det synes
jeg er en fordel.. Med xbox360 batterier kan det godt blive lidt dyrt i
længden. Dog må jeg indrømme at 360ërens controller ligger virkelig godt i
hånden.

Xbox controller er jo os trådløs( kan så ikke huske om det er blutooth, hvilket jo os er underordnet bare det virker) og lades os over USB porten, så der er da ingen fordel til ps3 der!! desuden behøver man ikke at skifete HELE controlleren ud på xboxen når batteriet begynder at være udbrugt som det jo gør på et tidspunkt. Xbox controlleren er desuden flere længder bedre en ps controlleren efter min mening, thumb-sticks'ne er guld værd! ps controlleren blir man jo totalt lam i tommelfingeren efter et par timers spil.

Da jeg i sin tid købte 360'eren var det KUN ment som en erstatning indtil ps3 kom. siden er jeg dog blevet meget i tvivl. Den eneste grund til at jeg personligt ville vælge ps3 frem for xboxen er støjen ( som du dog ikke bemærker under heftigt gaming ) tilgengæld har xbox så titler som jeg slet ikke ville kunne undvære! at ps3 har blu-ray er ikke vigtigt for mig da jeg ikke gider at afspille film fra en spillekonsol. jeg vil have en stand-alone player og den køber jeg først når krigen er afgjort eller afspilleren nede i et så lavt prisleje så det er til at have med at gøre.

Jeg synes det er et svært valg mellem 360 og ps3. hvis valget stod mellem 360v2(når/hvis den kommer) og ps3 viller jeg være sikker i min sag.. så blev det en xbox!

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 19:59

Jeg ved ikke om du kan smække et USB keyboard
på, men mon ikke kreative mennesker laver det samme til PS3, som de har
lavet til XBOX 360.Der kan du købe en ret fed adapter, der gør du kan bruge
Keyboard, mus og PS2 controllere.Du kan læse mere om den på dette
http://www.chip-kolding.dk/shop/product_info.php?
cPath=51_53&products_id=207
- link

Det ser lovende ud, mon ikke der kommer noget til ps3 også..

Man kan måske også tænke sig at en xbox lignende controller laves til ps3,
det kunne Logitech jo passende stå for..

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 20:05
Xbox 360 bruger ikke Bluetooth, har lavet deres egen protokol, der dog har en ganske udemærket dækning ala BT. den rækker 30 feet. Og giver 40 timers playtime. Ja batteri tiden har jeg aldrig kunne brokke mig over. Det kører bare.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2007 kl. 20:11

Xbox 360 bruger ikke Bluetooth, har lavet deres egen protokol, der dog har en ganske udemærket dækning ala BT. den rækker 30 feet. Og giver 40 timers playtime. Ja batteri tiden har jeg aldrig kunne brokke mig over. Det kører bare.

okay. jeg spilletiden fejler skam ingenting.

Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 13:51

Hej, det var mig som startede tråden.

Kunne ikke vente, så købte en xbox 360. Og har ikke fortrudt!!! Alene live delen er fantastisk, det virker bare! 2 venner har også købt en, efter de prøvede den, og det gør jo bare online delen endnu sjover! 

Blæserstøj? 5.1 surround, hvem gider så at lytte til blæserstøj?

Men fortsæt bare med at diskutere, ps3 er sikkert lige så god, bare for dyr!

Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 14:09
enig i din betragtning  med hensyn til 5.1, men hvis man spiller om aftenen og derfor ikke kan skrive helt op for volumen eller der er stille passager i spillet kan det godt være irriterende!!

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 07:04
Hvilke features kan man ikke bruge hvis man køber en ps3 fra USA?
Kan jeg bruge danske udgivelser af blu-ray ?
Kan jeg bruge danske spil?

Skrevet af: Bolt
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 08:14
PS3'en kommer til at koste http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=70173 - 599 euro (i nabolaget af 4500 kr.) for den store udgave. Det er uden moms på 25%.  Det bliver nok ikke hele momsen oveni, men reguleret lidt til danske forhold. Men det er dog stadig en god klat penge.

Forresten er http://www.gametrailers.com/player.php?id=15368&type=mov - denne film lidt sjov, da den viser forskellen på 360/PS3/Wii. Og efter min bedste overbevisning fejer 360'eren gulvet med PS3. Wii er ikke så spændende, da den ikke konkurrerer på grafikken.

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

PS3'en kommer til at koste http://
ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=70173
- 599 euro[/
URL - (i nabolaget af 4500 kr.) for den store udgave. Det er uden moms på
25%.  Det bliver nok ikke hele momsen oveni, men reguleret lidt til
danske forhold. Men det er dog stadig en god klat penge.Forresten er
http://www.gametrailers.com/player.php?id=15368&type=mov -
denne film lidt sjov, da den viser forskellen på 360/PS3/Wii. Og
efter min bedste overbevisning fejer 360'eren gulvet med PS3. Wii er ikke
så spændende, da den ikke konkurrerer på grafikken.

Efter flere dybdegående artikler og meningsdannelser tyder det på at ps3
kun udnytter små 20% af hvad den kan lige pt.. Du skal også tænke på at
spiludviklerne lige skal have tid til at bruge ps3 krafter.

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 09:36
Det er klart, at PS3 ikke har vist sit fulde potentiale. Men filmen viser karaktertræk ved PS3'en som efter sigende også gjalt for de fleste PS2-titler. Nemlig udvaskede teksturer og blege farver. Det er vel rimeligt, at spørge sig selv om det er et kendetegn for Sonys måde at lave konsoller på?

Forresten har Gamespot lavet en sammenligning af de forskellige multiplatformsudgivelser, der stort set entydigt viser, at PS3 ikke lever op til hypet.

Stiller de sammer artikler ikke også spørgsmålstegn til om PS3'en nogensinde kommer til at bruge mere end de 20% af processoren. Yderligere kan man spørge sig selv om det er processoren, der laver grafikken eller GPU'en.

Jeg tror på, at den forkrampede lancering er et symptom på de problemer Sony har haft med denne konsol, der indtil videre stort set ikke har gjort noget rigtigt.

Meeen... Jeg er nu heller ikke noget sandhedsvidne i den forbindelse. Jeg flækker af grin, nå Sony Ken proklamerer at Riiiiiidge Racer er det bedste siden skiveskåret brød, og fniser når de bruger en Xbox360-eksklusiv-titel til at vise, hvor fantastisk deres Gran Tourismospil kommer til at se ud. Lidt fanboy er man vist desværre altid.

(og så fik jeg forresten byttet min Xbox360 af MS til en model, der stort set er lydløs, når den kører dvd og dashboard og faktisk relativt stille under spil. Så jeg er en happy camper.)

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

Det er klart, at PS3 ikke har vist sit fulde potentiale. Men
filmen viser karaktertræk ved PS3'en som efter sigende også gjalt for de
fleste PS2-titler. Nemlig udvaskede teksturer og blege farver. Det er vel
rimeligt, at spørge sig selv om det er et kendetegn for Sonys måde at lave
konsoller på?Stiller de sammer artikler ikke også spørgsmålstegn til om
PS3'en nogensinde kommer til at bruge mere end de 20%?

Det var hvad eg lige hurtigt kunne finde

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=2330

Den skærm jeg så din trailer på viste nu mere at ps3 versionen var mere
lys i det. Men synes bestemt ikke at amsigterne var udvaskede.

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 09:52

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 09:53
Jeg synes nu der ser godt ud, specielt i lyset af at det ikke er maks power
der bliver udnyttet af ps3..

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 10:06
[IMG]/forum/uploads/Bendix/2007-01-29_100756_formulaone03.jpg[/

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 10:14
Det ser flot ud, selvom den Ferrari undrer mig lidt. GT HD er så vidt jeg ved en opdatering af GT4. Og det spil har ikke licens til Ferrari. Har de købt licensen til et spil, der bliver udgivet som freeware, eller har Sonys marketingsdrenge igen været lidt liberale med sandheden?

Spøg til side Gran Tourismo har sgi altid været lækkert.

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 10:18
Hmmm vil lige prøve at undersøge det med den røde slæde...

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 10:26
Jeg kan ikke linke. Men går man ind på playstation 3´s danske hjemmeside
og
finder en trailer frem på GT HD så er Ferrari også der... Puha blev sgu lige
nervøs...

Print side | Luk vindue