Print side | Luk vindue

Sony KDL-40X2000: DK & UK er der forskel?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16815
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 03:24

Emne: Sony KDL-40X2000: DK & UK er der forskel?
Skrevet af: ujn2
Emne: Sony KDL-40X2000: DK & UK er der forskel?
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 09:29

Hej...

Jeg ville høre om der er en herinde som ved om et KDL-40X2000 fra England er fuldt brugbar her i Danmark?.. Altså, om jeg får alt det jeg ellers ville have fået hvis jeg købte det hos en dansk Sony forhandler?

Har nemlig læst mig til at UK ikke helt har samme PAL signal som Danmark, men hvad ved jeg om det! Lidt opklaring ville være dejligt!

Tak.

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 09:37
Hvad med DVB-T, er det samme standard..

Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 09:51

Bruger de ikke 110v ???

Hvad med at købe den i tyskland , har set den til 22000 kr

The_Unforgiven

Skrevet den: 01-November-2006 kl. 09:59

Har lige set lidt på de tekniske specifikationer på hhv. den dansk & engelske sony side:

• http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40X2000&site=odw_en_GB&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV - 40X2000 - Sony England
  • http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40X2000&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV - 40X2000- Sony Danmark

På den engelske side står der under "Menu Languages" at der er "Danish Menu"... Men kan man stole på at det er samme TV som i DK?

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Bruger de ikke 110v ???

Hvad med at købe den i tyskland , har set den til 22000 kr

Så vidt jeg ved bruger de også 220 ligesom i DK men har dog en anden type stik (hvilket jo' hurtigt kan ændres)... Jeg har også set det i Tyskland endda til under 21000... men jeg har fået et godt tilbud fra England, så derfor England!

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 10:03

Hej!

Hvorfor ikke bare købe i Tyskland???

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet den: 01-November-2006 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hvorfor ikke bare købe i Tyskland??

derfor:

Oprindeligt skrevet af Ujn2 Ujn2 skrev:

...jeg har fået et godt tilbud fra England, så derfor England!

Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 10:26

Prøv at ring til Sony Danmark , gjorde jeg ang 46X2000 og garanti og de var meget hjæpsomme.

The_Unforgiven

Skrevet den: 01-November-2006 kl. 13:08

Er der nogle som på stående fod ved om der evt. er nogle forskellige på DK & UK udgaven?

På forhånd tak.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 13:11

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Bruger de ikke 110v ???

UK er 230V ligesom DK.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: moho
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 13:14

ujn2

Forskellen burde alene ligge i Tuneren, lyden ligger et andet "sted". Min fornemmelse siger at dette ingen betydning havde for  VHS.

I UK anvendes PAL I, vi bruger PAL B/G men som sagt ck. det med indbygget Tuner.  English Mode dækkede at et Tv gik over til kun kunne modtage på UHF-båndet. Men prøv søg andre steder.

Skrevet den: 01-November-2006 kl. 14:26

Men nu når jeg på Sony.co.uk kan læse flg.:

Citér   Menu Languages

Bulgarian Menu

YES

Czech Menu

YES

Danish Menu

YES

Dutch Menu

YES

English Menu

YES

Finnish Menu

YES

French Menu

YES

German Menu

YES

...

Da de selv skriver Danish Menu, så kan jeg vel gå ud fra at det TV sagtens vil fungere fuld ud i DK (efter en lille setup-ændring)?

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 15:51
Hej ujn2,

Oprindeligt skrevet af ujn2 ujn2 skrev:

Har lige set lidt på de tekniske specifikationer på hhv. den dansk & engelske sony side:

• http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40X2000&site=odw_en_GB&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV - 40X2000 - Sony England
  • http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40X2000&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV - 40X2000- Sony Danmark

På den engelske side står der under "Menu Languages" at der er "Danish Menu"... Men kan man stole på at det er samme TV som i DK?

Du kan ikke være sikker på noget udfra det link du har fundet til Sony UK hhv. DK - og menu sproget indikerer ikke om TV'et kan bruges med det danske sende-net. Iøvrigt skrives øverst på siden over specifikationerne

Citér Please be aware that the features/specifications can differ from country to country.

I http://pdf.crse.com/manuals/2698671111.pdf - manualen til TV'et står da også

Oprindeligt skrevet af Side 46 Side 46 skrev:

Du skal derfor sikre dig hos forhandleren i England at det er den nordiske model han sælger dig - med PAL B/G analog tuner (i modsætning til PAL I, som de benytter i England), det har nemlig afgørende betydning for at TV'et passer med de danske sende-net. Yderligere kan du risikere, at med en engelsk model, vil du ikke kunne se undertekster med DVB-T delen (da de ikke bekymrer sig om undertekster derovre).

Vær 120% sikker på at du får det rigtige TV før du handler (Sony kan muligvis oplyse hvad den nordiske/danske model-betegnelse præcis skal være - der er ofte en type betegnelse ud over KDL-40X2000)!

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 01-November-2006 kl. 16:08

Jeg har også lige siddet og læst i manualerne...

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Ved det forstår jeg hvad for en indstilling man vælger i setup'et på fjernsynet... De beskriver det nemlig på side 7 hvor de skriver: "Press to select the country/region in which you will operate the TV..."

Skrevet af: akawa
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 19:00

Hej UJN2

Må jeg spørger om hvad en god pris er?

Er nemlig også selv meget interesseret i den LCD?

Skrevet den: 02-November-2006 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af akawa akawa skrev:

Hej UJN2

Jeg blev tilbudt det for 1000 GPB ~ 11500 kr - men jeg kunne sgu ikke helt stole på manden - jeg tilbød 1200 GPB hvis han sendte det som COD (Cash On Delivery), men det ville han ikke... Men det endte med at der var en anden som løb af med det for 1220 GPB hvilket må siges og være en rigtig god handel hvis alt forløber korrekt!

Skrevet af: MaRtiNeZ Online
Skrevet den: 04-November-2006 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af ujn2 ujn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af akawa akawa skrev:

Hej UJN2

Jeg blev tilbudt det for 1000 GPB ~ 11500 kr - men jeg kunne sgu ikke helt stole på manden - jeg tilbød 1200 GPB hvis han sendte det som COD (Cash On Delivery), men det ville han ikke... Men det endte med at der var en anden som løb af med det for 1220 GPB hvilket må siges og være en rigtig god handel hvis alt forløber korrekt!

Det lyder godt nok mistænkelig billigt... Jeg har bestilt 40X2000 hos Fona men Sony Danmark har åbenbart store problemer med at levere tv'et i øjeblikket. Da Fona ringede til Sony for at få en leveringstid var beskeden MARTS 2007 !!!  I så fald er der jo kommet en ny model inden... meeen, vi slår koldt vand i blodet - sony kan da ikke smide den på deres danske hjemmeside hvis de ikke kan levere det!

Print side | Luk vindue