Print side | Luk vindue

Samsung F71 serien - 1080p panel

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16963
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 15:15

Emne: Samsung F71 serien - 1080p panel
Skrevet af: klinge
Emne: Samsung F71 serien - 1080p panel
Skrevet den: 05-November-2006 kl. 19:39

Er der nogen som er så heldige at eje sådan en fætter? Nogen reviews eller hands-on oplevelser?

Så vidt jeg kan læse mig til på andre fora, så accepterer F71'eren 1080p input på alle kanaler (vga, composite og HDMI).

Der er dog ikke pt. support for 1:1 pixelmapping endnu på HDMI indgangen , men på de to andre er der... meget mærkeligt, men eftersigende det noget som Samsung måske vil fikse med nyt firmware, hvordan man så end skal hælde det ind i apparatet.

Hvis de får rettet op på overscan problemet kunne det meget vel være 40" modellen som skal pryde min væg

-Morten

Svar:
Skrevet af: khan
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 11:59

Jeg har fornøjelsen af skærmen. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige om den, den står overraskende skarpt når jeg ser film på en almindelig dvd afspiller tilsluttet via et billigt scart.

til 23790 kr får man meget for pengene.

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Er der nogen som er så heldige at eje sådan en fætter? Nogen reviews eller hands-on oplevelser?

Så vidt jeg kan læse mig til på andre fora, så accepterer F71'eren 1080p input på alle kanaler (vga, composite og HDMI).

Der er dog ikke pt. support for 1:1 pixelmapping endnu på HDMI indgangen , men på de to andre er der... meget mærkeligt, men eftersigende det noget som Samsung måske vil fikse med nyt firmware, hvordan man så end skal hælde det ind i apparatet.

Hvis de får rettet op på overscan problemet kunne det meget vel være 40" modellen som skal pryde min væg

-Morten

Undskyld men du skal altså ikke regne med 1080P igennem Composite, det er desværre ikke muligt på nogen skærme.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 17:08
Tror der menes component og der kan heller ikke køres 1080P igennem...

Skrevet den: 12-November-2006 kl. 20:14

Der menes component, og så vidt jeg ved kan man vel godt køre 1080p igennem det.

Det er ihvertfald hvad Samsung lover og ifølge andre fora holder.

-Morten

Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 26-November-2006 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af klinge klinge skrev:

Der menes component, og så vidt jeg ved kan man vel godt køre 1080p igennem det.

Det er ihvertfald hvad Samsung lover og ifølge andre fora holder.

-Morten

du kan også køre 1080p igennem HDMI

Skrevet den: 26-November-2006 kl. 18:12

Det er korrekt, men når den overscanner billedet er det jo ikke så fedt at tilslutte sit Mediecenter den vej, fordi så mister man 3% af billedet hele vejen rundt.

Desuden bliver det noget gnidret noget når der ikke er 1:1 pixelmapping.

Det må siges at være en OM'er Samsung....

-Morten

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 26-November-2006 kl. 18:27
Jeg så den pågældende skærm i Expert for nylig, hvor den spillede med Samsungs blurayafspiller tilsluttet.

Hvor problemet var opstået skal jeg ikke kunne sige, men et eller andet var helt galt med skærmens framerate, for billedet hakkede på en sær måde.

Anyway, det er sikkert en indstillingsting, men det viser bare, at nogle butikker tror 1080p sælger sig selv og tilsyneladende slet ikke kigger på biledet.

Skrevet af: agger
Skrevet den: 26-November-2006 kl. 21:28

hej vanderlay

hvor har du set den ville gerne se den igang

hilsen agger

Skrevet af: Fabi
Skrevet den: 26-November-2006 kl. 22:27
Jeg så den hos Expert i Aalborg i lørdags.

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 26-November-2006 kl. 22:45
Det var i Expert i Bruuns Galleri, Århus, men som sagt ikke nogen udelt fornøjelse

Print side | Luk vindue