Print side | Luk vindue

Køb af tv serier i usa

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16977
Udskrevet den: 28-November-2024 kl. 01:35

Emne: Køb af tv serier i usa
Skrevet af: Datamax
Emne: Køb af tv serier i usa
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 00:27

Kunne godt tænke mig at bestille en tvserie på dvd fra usa(kan ikke findes på en "EUsite" 

Men den indeholder 23 dvd skiver,,,,,,hvad bliver bøden(afgiften) ? kunne det tænkes men kun skal betale dansk moms nu når det kun er tv serier eller er det bare noget man skal holde sig fra.

MVH

-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 00:38

Hvis din pakke bliver opfanget i tolden skal du betale

- 3.5% told (så vidt jeg husker er det satsen for DVD)
- 25% moms af varebeløb incl. fragt og told
- Gebyr til den som fortolder for dig

Hvis du modtager pakken med almindelig post er gebyret for fortoldning omkring 75 kroner. Hvis det er kurerfirmaer som DHL/FedEx/whatever, kan det godt blive 2-300 kroner.

Der er langt fra alle pakker, som bliver opsnappet af toldernes lange fingre, men risikoen er selvfølgelig stor med en DVD box med 23 skiver. Nogle netbutikker er også mere udsatte end andre; hvis der står Amazon på pakken, er sandsynligheden for fortoldning meget stor.

EDIT: der findes butikker med amerikanske DVD film, som sender til dig fra en EU-adresse, dvs. ingen risiko for told+moms (det er inkluderet i prisen). Et eksempel er http://www.axelmusic.com - www.axelmusic.com (dansk butik), som har et meget stort udvalg i R1 titler. For boxsets er priserne ofte konkurrencedygtige med DVD Pacific, Deep Discount DVD og Amazon.com, i hvert fald når man tager højde for moms. Cd Wow garanterer også at du ikke kommer til at betale moms. Udvalget er dog noget mere begrænset, sammenlignet med Axel (og deres kundeservice når ikke Axel til sokkeholderne).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 08:10

Ok Tak for dit svar Jesper, så bliver man da ikke helt blanket af, så det er ok, men ved vi også når de skriver "paper sleeves" om det er cover, så man selv kan give den box når de kommer hjem, eller det bare er blanke papir cover....

MVH

-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 09:21
Hvis du kan lokke butikken til at sende pakken som gave, tror jeg du kan komme uden om tolden!

Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Hvis du kan lokke butikken til at sende pakken som gave, tror jeg du kan komme uden om tolden!

Ja og nej , en gave må ikke koste mere end 350 kr.

The_Unforgiven

Skrevet den: 06-November-2006 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Ok Tak for dit svar Jesper, så bliver man da ikke helt blanket af, så det er ok, men ved vi også når de skriver "paper sleeves" om det er cover, så man selv kan give den box når de kommer hjem, eller det bare er blanke papir cover....MVH

Kan du ikke poste et link til produkt+forhandler? Jeg har aldrig hørt om butikker, hvor man kun får "paper sleeves" og ikke det rigtige cover (box). Medmindre der altså er tale om piratkopier....

Mht. gave: glem det. Tolderne er ikke dumme, og du risikerer bare at blive bedt om at dokumentere at det er en gave (hvilket kan blive lidt svært, hvis det af fakturaen fremgår, at det er dit kreditkort som er anvendt...).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

. For boxsets er priserne ofte konkurrencedygtige med DVD Pacific, Deep Discount DVD og Amazon.com, i hvert fald når man tager højde for moms.

Men hos DVD Pacific betaler man så godt som aldrig told så længe man holder forsendelsen på en 7-8 DVD'ers størrelse

Med 23 DVD'er er det dog nok lidt svært at undgå noget...

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 12:24

Der er også et andet problem.

Har du checket om den amerikanske pris er med eller uden Moms.

I USA bliver alle priser jo opgivet uden moms, så du kan godt forvente at de ligger 6-9% oveni prisen.

Skrevet den: 06-November-2006 kl. 12:30
Snakker du om 'state tax' eller hvad? Den betaler man kun hvis man køber noget i sin egen stat.

Skrevet den: 06-November-2006 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du checket om den amerikanske pris er med eller uden Moms.

I USA bliver alle priser jo opgivet uden moms, så du kan godt forvente at de ligger 6-9% oveni prisen.

Amerikanske priser er opgivet uden state tax, ja. Men det er ikke noget, som du betaler, når du bestiller per postordre fra udlandet (og som regel heller ikke hvis du bestiller fra en anden stat i USA end den, hvor netbutikken ligger...).

-------------

Skrevet den: 06-November-2006 kl. 12:43

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men hos DVD Pacific betaler man så godt som aldrig told så længe man holder forsendelsen på en 7-8 DVD'ers størrelse

Jeg ved ikke hvor meget du har bestilt hos Pacific på det seneste, eller om du følger diverse tråde på http://www.dahf.dk - www.dahf.dk , men det virker som om at tolderne er blevet mere opmærksomme på DVD Pacific. Hvis der er 7-8 DVDere i en forsendelse, er sandsynligheden for at den reelle værdi overstiger bundgrænsen på 80 kr meget tæt på 100%...

-------------

Skrevet den: 06-November-2006 kl. 14:54
Nu ved jeg ikke hvad du mener med 'på det seneste', men antallet af ordrer jeg har lavet hos dem i år er 30+. Kun én af de omkring 40 jeg i alt har lavet hos dem blev 'ramt', men da var størrelsen også på 10 DVD'er.

Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 14:46
hej, må jeg spørge hvad er det for en box set? måske kan jeg hjælpe med at skaffe den, uden om alle de problemer:-))

Print side | Luk vindue