Print side | Luk vindue

Pio og brummelyd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17070
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:03

Emne: Pio og brummelyd
Skrevet af: t0PPy
Emne: Pio og brummelyd
Skrevet den: 08-November-2006 kl. 18:37

Hey

Så er det ved at være tid til det "store" indkøb  Som så mange andre har jeg forelsket mig i de lækre Pioneer plasma-skærme. Jeg er dog lidt ked af at læse om den brummelyd som de fleste oplever fra deres 427. Jeg hader irriterinde lyde og jeg sidder ca. 3 meter fra skærmen..

Personligt overvejer jeg en 507'er og kunne derfor godt tænke mig at vide om nogle har oplevet den samme brummen fra denne skærm (og hvis det er tilfældet, hvor irriterinde den er)?

Desuden ville det være fedt hvis nogle med den gamle 436'er kunne fortælle om deres oplevelser?

Mvh Olav

Svar:
Skrevet af: chefen
Skrevet den: 08-November-2006 kl. 18:45

Hej tOOPy.

Jeg har ikke indtryk af at det er flertal af 427 ejere som oplever brummelyde - tværtimod. Jeg ved der er et par stykker som har skrevet om det her i forum, men jeg har ikke indtryk af det er et generelt problem. Jeg har selv en PIO 427, og den spinder som en kat.

Desværre kan jeg ikke rigtigt hjælpe dig med 507'eren.

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 08-November-2006 kl. 19:17

Hej!

Min 507 er ikke LYDLØS(det er der ingen fladskærm der er).....men det er ikke noget som irriterer mig overhovedet.

Hvis du sidder 3 meter fra den-ville jeg nok personligt vælg 427-men igen-en 507 er bestemt skarp nok på 3 meters afstand,det er mere om ikke det kommer til at virke for voldsomt?

Personligt er jeg MEGET glad for min-og føler mig sikker på at jeg valgte rigtigt  til sidst.

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-November-2006 kl. 19:25

Jeg kan faktisk ikke høre lyde fra mit 507,   kun hvis øret er lagt oven på tv'et   men det er jo ikke sådan man bruger det ..

Jeg sidder mellem 2,5 - 3,5 meter fra mit 50'' ( alt efter hvilken plads der er ledig )

Og det giver ingen problemer med at se det, og ligesom Irev  er jeg meget tilfreds med mit 507,  og man bliver lyn hurtigt meget glad for det store billede.

Jeg ville springe det gamle 436 over   da de nye pioneer har fået noget bedre billede.

Men prøv at komme ud og se begge modeller

Mvh Hans

Skrevet af: t0PPy
Skrevet den: 09-November-2006 kl. 11:16

Hej Gutter

Tak for input. Jeg har før jeg skrev indlæget været ude og kigge på 507 og 427, men jeg glemte selvfølgelig at lytte efter brummen. Tror jeg vil smutte en tur forbi den lokale Fona hvor de har 507'eren og lytte lidt

Jeg har selv overvejet om det mon bliver for volsomt med 50" på 3 meters afstand, men på den anden side er det jo et stort billede som jeg er ude efter. 

Hans: Rart at høre fra en der har der bruger det til hverdag at billedet er fint på 3 meter. Jeg syntes også billedet så fint ud på 2-3 meters afstand da jeg var nede i butikken. Der er noget der tyder på at det måske skal være en 50"

Mvh Olav

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 09-November-2006 kl. 12:41

Hej !

Bruger nu også mit "til hverdag"-,og jeg er enig med Hansi i at du bør glemme 436-og koncentrere dig om de nye,for de ER bedre...synlig bedre efter min mening-blandt andet bedre sort.

(Selvom jeg nu godt gad at have en seperat tuner)

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Print side | Luk vindue