Blæser i Samsung DVD-HR738
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17072
Udskrevet den: 23-Maj-2025 kl. 08:37
Emne: Blæser i Samsung DVD-HR738
Skrevet af: Martin Andersen
Emne: Blæser i Samsung DVD-HR738
Skrevet den: 08-November-2006 kl. 19:50
Efter at have brugt denne maskine et stykke tid nu er jeg kun stødt på et irritationsmoment.
Når den lige bliver tændt på stikkontakten er den helt sille (ingen blæsere kører), når man så tænder den starter der en blæser, og harddisken kører (det er acceptabelt). Når man så slukker den (trykker stanby på remoten) stopper kun harddisken, og blæseren fortsætter! Hvis jeg slukker kort på stikkontakten, og tænder igen, så er blæseren stille. Er det normalt ??
Jeg kan ikke se forskel på maskinen om den er slukket via remoten, eller om strømmen har været taget fra den, bortset fra det med blæseren.
Er der andre der har set det samme med deres ellers geniale HR738 ?
Mvh. Martin
|
Svar:
Skrevet den: 11-November-2006 kl. 12:00
Der må da være andre med denne model, der lige kan melde tilbage om deres blæser også kører hele tiden!!!
|
Skrevet af: bjørnen
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 12:31
Jeg har ingen problemer med blæseren. Der er en svag brummen fra harddisken eller ingen støjproblemer.
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 13:05
Hej !
Hvorfor render du og slukker på stik-kontakten??
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 20:22
bjørnen skrev:
Jeg har ingen problemer med blæseren. Der er en svag brummen fra harddisken eller ingen støjproblemer.
|
Er det når den er på stanby eller når den er tændt?
Det der undrer mig at blæseren stadig kører når den er på standby.
|
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 20:29
lrev skrev:
Hej !
lrev
|
Hej.
Det var et rent tilfælde. Min HDMI indgang på TV'et havde slået en bøvs, og farverne var ren pink. Jeg slukkede på stikkontakten hvor hele mit setup er sat til. Derefter lagde jeg mærke til at blæseren var stille.
Efterfølgende har jeg prøvet det nogle gange, for at være 100% sikker. Det kun når den har været tændt, og derefter sat på stanby, at blæseren kører.
Mvh. Martin
|
Skrevet af: franzhansi
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 20:42
Jeg har helt samme problem...møg-irriterende...har ikke fundet nogen løsning. 
Martin Andersen skrev:
Efter at have brugt denne maskine et stykke tid nu er jeg kun stødt på et irritationsmoment.
Når den lige bliver tændt på stikkontakten er den helt sille (ingen blæsere kører), når man så tænder den starter der en blæser, og harddisken kører (det er acceptabelt). Når man så slukker den (trykker stanby på remoten) stopper kun harddisken, og blæseren fortsætter! Hvis jeg slukker kort på stikkontakten, og tænder igen, så er blæseren stille. Er det normalt ??
Jeg kan ikke se forskel på maskinen om den er slukket via remoten, eller om strømmen har været taget fra den, bortset fra det med blæseren.
Er der andre der har set det samme med deres ellers geniale HR738 ?
Mvh. Martin |
------------- Hilsen KH
|
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 20:46
Han slukker på stikkontaken og tænder igen (ligesom jeg gør) for at få bæstets blæser til at tie...Hvis man ikke gør det, så glemmer maskinen at slukke for blæseren i standby med (hurtig opstart) = 15 sek....ellers kan man sætte den i alm. opstart = 40 sek...og så slukke blæseren i standby...
lrev skrev:
Hej !
lrev |
------------- Hilsen KH
|
Skrevet af: corgi
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 22:43
Jeg har en HR - 734 der slukker blæseren når den går på standby afbrudt på fjenbetjeningen , har jeres gjort det altid eller er det noget der er kommet senere
Mv Jens
|
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 07:49
Hele tiden 
corgi skrev:
Jeg har en HR - 734 der slukker blæseren når den går på standby afbrudt på fjenbetjeningen , har jeres gjort det altid eller er det noget der er kommet senere
Mv Jens |
------------- Hilsen KH
|
Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 10:36
Tror du ikke den slukker blæseren efter nogen tid feks nogle minutter i standby? Den lukker først blæser efter at temperaturen er gået ned, ikke? Har nu ikke lige en hr738. Men måske? Det er vist det normale.
Ken
|
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 20:07
Den slukker ikke selv når den er sat til hurtig opstart (som jeg havde sat den til)
Efter at have sat den til alm. opstart som Franzhansi foreslog, så slukker blæser når den sættes på standby Det er helt perfekt. Så må jeg se om det er et problem at den er 40 sec. om at starte op.
Tak for hjælpen...
Mvh. Martin
|
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 20:29
Det var så lidt....men det er da latterligt...min fars Sony Optager er helt lydløs med sin blæser i standby og ikke 40 sek. om at loade....Har kontaktet samsung support...de kendte ikke problemet...men nu har jeg da set 3 maskiner (hos min forhandler) og hørt om en med problemet...lyder som en slags firmware svipser....øv
Martin Andersen skrev:
Den slukker ikke selv når den er sat til hurtig opstart (som jeg havde sat den til)
Efter at have sat den til alm. opstart som Franzhansi foreslog, så slukker blæser når den sættes på standby Det er helt perfekt. Så må jeg se om det er et problem at den er 40 sec. om at starte op.
Tak for hjælpen...
Mvh. Martin |
------------- Hilsen KH
|
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 09:05
Prøv lige at smide nummeret/mailadr. til Samsung support hvor du har kontaktet dem. Så prøver jeg også. Det kunne være sjovt at se om de så stadig ikke har hørt om problemet.
|
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 19:12
Samsung support 383 228 87...fik 2 gange fat på en eller anden "ældre" svensk gut.
Prøv lykken og meld tilbage...har desværre på fornemmeren at det er en software svipser, som måske bliver rettet i nye produktionslinier af 738en.
Martin Andersen skrev:
Prøv lige at smide nummeret/mailadr. til Samsung support hvor du har kontaktet dem. Så prøver jeg også. Det kunne være sjovt at se om de så stadig ikke har hørt om problemet.
|
------------- Hilsen KH
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:12
Jeg ringede til dem, og fik afvide at der måtte være en defekt i min afspiller... (og så også i din og alle de andre du har hørt...) Det var kun hvis den var varm at blæseren skulle køre.
Han begyndte også at fable om at strømbesparen kunne slået fra, og dermed ville blæseren slukke. Det er jo også rigtigt, men det kan bare ikke være meningen. Så fablede han om at det var for at holde elektronikken varm, så den hurtigere kunne starte op.... Der var jeg nødt til at sige til ham at det lyd lidt som en røverhistorie.. Der var jo ikke tale om en rørforstærker.
Det endte med at ham kom til den konklusion at den måtte være defekt, og jeg skulle kontakte min forhandler.......
Jeg tror nok også som du (Franzhans) at der må være tale om en firmware svipser. Så er det jo bare spørgsmålet om værkstedet opdaterer til seneste version ved en evt. rep.
Det kunne være sjovt hvis alle der havde en HR738 ringe til Samsung support (tlf. 38 32 28 87), og så se om vi alle fik en forskellig røverhistorie.
Mvh. Martin
|
Skrevet af: andbrask
Skrevet den: 05-December-2006 kl. 13:44
Jeg har ingen støjproblemer. Den er godt nok lang tid om at loade. Prøver lige i aften om den larmer, når det strømbesparende ikke er slået til.
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 05-December-2006 kl. 14:16
Hej!
Er der en 738 ejer der kan fortælle mig om det er nødvendigt at slukke maskinen,før den optager det der er programmeret på timeren?
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet den: 05-December-2006 kl. 16:53
Hej.
Ja, du skal slukke for den for den kan lave en timer optagelse.
Mvh Martin
|
Skrevet den: 05-December-2006 kl. 22:25
Tak, godt at vide.
Hvad nu når jeg har sat den til at optage via timer og midt i optagelsen vil til at se det fra starten af. Har haft lidt problemer med at komme i kontakt med optageren når den kører fra timer.
En anden ting. Har jævnligt problemer med at den "fryser" når jeg roder rundt i "root" på hdd og evt fedter med MP3-filer eller film.
Har du oplevet det samme?
OG LAD OS NU FÅ ET FORUM FOR OS SELV - OS MED SAMSUNG DIMSER! :-)
|
Skrevet den: 05-December-2006 kl. 22:28
Og forresten - ingen hdd-støj
|
Skrevet af: brandmand
Skrevet den: 25-December-2006 kl. 22:55
Hej alle.
jeg har også en 738 med støj problemer i slukket / standby tilstand, det er nr.2 maskine med støj problemer den 1. var dog speciel gal, er der nogen der ved om man kan software opdatere sig ud af problemet, og hvordan ?
kan det passe at den kun kan afspille pal format og ikke ntsc ?
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 25-December-2006 kl. 23:31
Hej Brandmand,
Har du slået Quick Recording fra - som anbefalet i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17605&PN=0&TPN=1 - denne tråd (det burde hjælpe på standby støj)?
/Lars
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 25-December-2006 kl. 23:53
brandmand skrev:
kan det passe at den kun kan afspille pal format og ikke ntsc ? |
Har du selv prøvet (eller hvordan er du kommet til den konklusion)?
/Lars
|
Skrevet af: zanetti
Skrevet den: 26-December-2006 kl. 04:48
[Kan det iøvrigt være rigtigt at dette vidunder ikke magter at afspille xvid/avi filer ??
|
Skrevet af: gut guy
Skrevet den: 26-December-2006 kl. 09:38
er i ellers glad for jeres recorder har i problemer med hvilke blanke skiver i skal købe?
|
Skrevet af: tonnyb
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 15:33
Er der forresten nogen som har haft held til at omformattere denne recorder. Kunne godt tænke mig at min optage del var på ca. 120 GB, mens min lageringsdel til billeder samt Videoklip og mp3er var på 130 GB. Kan dette lade sig gøre. Ved godt det er lidt off-topic i forhold til den tidligere diskution, men dog nok noget nogen her evt. kunne svare på.
------------- Lykkelig ejer af LG 42 PC1R, HK AVR-2000, JBL L8, Playstation 3 320 GB, Qnap TS-109 II
|
|