Print side | Luk vindue

Uskarp

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17118
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 07:47

Emne: Uskarp
Skrevet af: trigger
Emne: Uskarp
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 06:38

Hejsa

har et alm tv

sony trinitron wega 32" 100 hertz.

har koblet min xbox 360 til den.. men syntes måske det står lidt uskarp ude på dashbord... men ikke så meget inde i spil..

har sat og rodet en del med kontrast osv.. men kan ikke rigtig finde noget.. som der kan bruges.. findes der ikke nogle dvder eller ligende som man kan teste med ??

det skal siges at selve dashbord virker lidt sløret og småt tekst står uskarp.

kan det justeres ind ? eller skal man ha et lcd ?
bruger forresten et rgb scart fra xbox til tv.

Svar:
Skrevet af: Decap_dk
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 08:17
det har vist været et problem før (fx med dead rising), menlig at teksten i xbox nogle gange er meget lille - og derfor MEGET svær at læse på alt andet end fladskærmstv.

Jeg ved ikke hvor stort problemet er på dashboard, men som sagt har capcom modtaget MANGE klager omkring dead-rising, hvilket resulterede i at de udgav en patch som gjorde teksten større.

Skrevet den: 10-November-2006 kl. 15:37

hmm måske det bare er mig så :)

er det nok :)

for spillene kan jeg godt se hvad der står..

det kniver bare lidt med det tekst der står med småt :) det kan godt virke sløret

Skrevet af: moho
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 16:03

trigger

Er det saadan at dit TV i almindelighed er uskarpt ? Der er noget iden i tv'et du kan justere for prøve gøre billedet skarpere.  Og husk der er mange skruer som holder en saadan bagplade fast  FIND DEM ALLE.

Knappen hedder Focus og sidder smukt anbragt paa Højspændings transformatoren. Den anden knap gør billedet lysere/mørkere og hedder vistnok  G 2 (gitter 2). Husk den anden haand i lommen hvis man drejer her,  husk skruetrækker.

Skrevet den: 10-November-2006 kl. 16:47

moho

nej overhovedet ikke..

det er kun når der er småt tekst på xboxen.. så kan det knive..

men det kunne jo godt være at der var en der kendte en trick eller noget... fx hvordan min kontrast osv skal stå.. for har den nok lidt for lys lige nu.. for ellers syntes jeg det bliver for mørkt i spil.

tv2 og alt det andet der står fint nok

og kender oxo godt til det tricks der med focus knappen.. og tror det er en MEGET dårlig ide når man er mig :)
hehe

Skrevet af: moho
Skrevet den: 11-November-2006 kl. 11:00
I mellemtiden forsøgte jeg det samme paa min CRT Computerskærm, jeg syntes billeder og teksten ved iconerne stod "uldent" men dette ku' jeg ikke ændre paa.    

Print side | Luk vindue