Print side | Luk vindue

Erfaring med burn in på pv60

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17197
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 10:55

Emne: Erfaring med burn in på pv60
Skrevet af: scrotum
Emne: Erfaring med burn in på pv60
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 17:43

Hvis der er nogen der skulle være interesserede så giver jeg lige min erfaring videre

Normalt spiller jeg ellers ikke computer spil, men den indre drengerøv blevet vækket igår med need for speed med rat og pedaler og ikke mindst på en 42" fladskærm

Det resulterede i godt 7 timer i træk - super hyggeligt - når men nu til sagen. Der var ikke umidelbart noget at se mht burn in, men i dag testede jeg tv'et med et helt hvidt billede. Her kunne man svagt se hvor bakspejlet havde været og et nummer (placeringen).

Kørte følgende program i 10-15 min og det hele var væk igen

http://www.jscreenfix.com/ - http://www.jscreenfix.com/

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 17:47

Jammen så er Burn in  jo ikke det store problem på en panna

Har kun prøvet et par timers PS2 på mit Pio   og det gav ikke anledning til noget

Hans

Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 17:58
Har også selv spillet en del Call of Duty 2 på min Pioneer 427XA, og jeg har heller ikke haft nogle problemer med indbrænding!

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 20:27
scrotum:

Hvilke billedindstillinger kører du med på din PV60?

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 21:11

Altså - jeg kan ikke forstå, at I skulle have så mange problemer med at sikrer, at der ikke kommer skærm indbrænding. Da jeg fik mit plasma, for 7 måneder siden satte jeg tv´et på "super spare", og aktiverede tv´ets eget "anti indbrændingssystem". Ingen dvd´er der kørte i et døgn, og andet tant og fjas. Men nu er det jo også kun et Samsung plasma jeg har.

Men tillykke med jeres nye tv´er, og nyd dem. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: DanniS
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 22:40

Hej.

Jeg overvejer at købe det her i 42", dog er jeg lidt nervøs for burn in, selvom jeg ser det ikke skulle være det store problem, så ville jeg tror det ville ske hos mig. Hvis man nu tager i går lørdag der kørte tv på den samme kanal i mange timer.

Det sker nogle lørdag søndage og lign. Der kan jeg godt lige gå ind på et andet værelse måske og lige sidde ved computer, mens der måske kører noget mtv på tv. Der sker ikke tit men kan dog hænde. og så vil jeg jo ikke være bange for om jeg lige skal skifte kanal eller andet tilsvarende

Så er man jo heller ikke altid herre over hvor træt man er, falder i søvn og sover måske en god del af natten på sofaen hvor ens tv kører, og man måske ikke lige har sat det på sleep timer eller andet, ved godt der måske kommer reklamer og sådan så logoer ikke står der hele tiden, men alligevel.

hvad med undertekster på en film, boksen de står, i og de sorte streger. vil det kunne ses

Er der det der orbiting på pv60

Lidt andet emne er hvis man nu ser film kan man så godt få billedet til at fylde hele skærmen uden bjælker i top og bund.

Jeg har lige haft Toshiba 37wl66z, som jeg dog har fået mine penge tilbage for da det brummede ganske kraftigt, og de ikke havde andre på lager lige nu. Bortset fra brum var ovenud tilfreds med det og kunne sagtens finde på at købe igen, også pga prisen. Dog sikre mig at det var i orden.

Man vender sig dog hurtigt til størrelsen så derfor jeg overvejer 42pv60e og jeg er næsten sikker på jeg ikke kommer til at bruge det til andet en tv og dvd. Måske lidt spillekonsol engang i mellem men yderst sjældent. Larmer blæser meget eller. 

Det er måske den forkerte tråd jeg har posted i men så må den jo flyttes til den relevante

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af DanniS DanniS skrev:

Det sker nogle lørdag søndage og lign. Der kan jeg godt lige gå ind på et andet værelse måske og lige sidde ved computer, mens der måske kører noget mtv på tv. Der sker ikke tit men kan dog hænde. og så vil jeg jo ikke være bange for om jeg lige skal skifte kanal eller andet tilsvarende

Et par timer her og der burde ikke give problemer, men hvis du vil være sikker, så zoom ind på billedet så der ingen kanal-logoer er tilbage.

Så er man jo heller ikke altid herre over hvor træt man er, falder i søvn og sover måske en god del af natten på sofaen hvor ens tv kører, og man måske ikke lige har sat det på sleep timer eller andet, ved godt der måske kommer reklamer og sådan så logoer ikke står der hele tiden, men alligevel.

Man kan også komme til at glemme at trække håndbremsen på den nye BMW når den skal parkeres på en bakke. Uheld kan ske, og i mange tilfælde kan decideret burn-in fjernes igen med f.eks. føromtalte vaske-DVD.

Citér

hvad med undertekster på en film, boksen de står, i og de sorte streger. vil det kunne ses

Hvis du udelukkende ser film i 2.35:1 format, så vil du sandsynligvis ende med lysere striber øverst og nederst. Men hvem gør det?

Citér

Er der det der orbiting på pv60

Det mener jeg ikke, men at dømme ud fra hvor mange (eller rettere: få) der oplever permanent burn-in på PV60, så er det ikke nødvendigt.

Citér

Lidt andet emne er hvis man nu ser film kan man så godt få billedet til at fylde hele skærmen uden bjælker i top og bund.

Ja, hvis filmen/serien er 1.85:1 eller 1.78:1 format. På film i 2.35:1 kan du også zoome ind, hvis det absolut skal være.

Citér

Man vender sig dog hurtigt til størrelsen så derfor jeg overvejer 42pv60e og jeg er næsten sikker på jeg ikke kommer til at bruge det til andet en tv og dvd. Måske lidt spillekonsol engang i mellem men yderst sjældent. Larmer blæser meget eller. 

IMO larmer mit PV60 ikke mere end mit gamle CRT monster. Det larmer på en lidt anden måde, men ikke højere.

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

IMO larmer mit PV60 ikke mere end mit gamle CRT monster. Det larmer på en lidt anden måde, men ikke højere.

Min PV60 er begyndt at sige en rislende lyd og summe lidt, når den viser lysere billeder. Jeg skal skrue en del op for lyden for ikke at blive generet af det.

Alle de fladskærme jeg har haft hjemme, er efter en uges tid begyndt at støje ved visning af lysere billeder. Hvad kan sådan noget skyldes?

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Min PV60 er begyndt at sige en rislende lyd og summe lidt, når den viser lysere billeder. Jeg skal skrue en del op for lyden for ikke at blive generet af det.

Alle de fladskærme jeg har haft hjemme, er efter en uges tid begyndt at støje ved visning af lysere billeder. Hvad kan sådan noget skyldes?

Min strømforsyning begynder også at larme hvis jeg skruer meget op for lys og kontrast. Det tyder på at du har sat det for højt. Bør stå på ca 50% eller derunder.

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 21:11

Et par timer her og der burde ikke give problemer, men hvis du vil være sikker, så zoom ind på billedet så der ingen kanal-logoer er tilbage.

Er jeg helt gal på den, men betyder ovenstående ikke også, at så forsvinder teksten?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er jeg helt gal på den, men betyder ovenstående ikke også, at så forsvinder teksten?

Hvis lys og kontrast er sat rigtigt, dvs ca. på 50% er der slet ikke noget problem på en PV. De første 100 timer skader det ikke at passe lidt på naturligvis. Så jeg forstår ikke helt snakken.

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 21:33

Hvad for en tekst? Han snakker om at gå ind i et andet rum hvor han ikke kan se fjernsynet, så tror du ikke han er ligeglad med hvad han kan se på skærmen?

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 21:45

Det er måske rigtigt men hvis jeg skal køre et rense program for at der ikke skal være logoer eller andet, fordi mit tv har stået tændt i op til fem timer på den samme kanal, er det måske ikke lige mig, men det må komme an på en prøve.

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Det lyder så ikke så godt. Leverede mit Toshiba 37" tilbage fordi det larmede og det gider jeg ikke bryde min lille hjerne med igen.  Er bange for at de indstillinger man nu selv synes er "rigtige"  hjemme hos en selv betyder at forskellige ting er så høje at tv vil larme. Er det noget de fleste pv60 har

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 21:46

Hvad for en tekst? Han snakker om at gå ind i et andet rum hvor han ikke kan se fjernsynet, så tror du ikke han er ligeglad med hvad han kan se på skærmen?

i princippet ja

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 22:04

Han nævnte også den mulighed, at man kunne falde i søvn. Selvfølgelig skal han bare huske at zoome sit tv, inden han falder i søvn.. klart!

Jeg synes det er "brænd" ærgeligt at plasma tv generelt har nogle gevaldige praktiske problemer. For der er nok ingen tvivl om, at de også har den bedste billedekvalitet. Problemet er bare, at ihvertfald for mit vedkommende, der vejer en praktisk detalje såsom genspejl over ordentlig meget. Hvad nytter det man har et tv med rigtig god billedekvalitet, hvis man ikke kan se det.
Burn-in er rent principielt utilgiveligt. Reelt set betyder det, at tvét ikke kan tåle at blive brugt, eller brugt på andre måder end lige den mest korrekt, påtrods af at der er mulighed for det. Og langt de fleste sandsynligvis slet ikke er vant til at skulle ændre adfærd på den måde.
(Jeg gad at vide om der kommer forbruger sager ud af dette på et tidspunkt. Det er ihvertfald et ømt punkt).

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 22:05
Forresten så, så jeg lige den panasonic de har på tilbud i bilka 42pa60 og selv om den har opløsning 850x440 synes jeg den stod bedre end de viewpia lcd der hang ved siden af, og synes heller ikke der lige var noget burn in der.

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 22:18

Han nævnte også den mulighed, at man kunne falde i søvn. Selvfølgelig skal han bare huske at zoome sit tv, inden han falder i søvn.. klart!

Var det ikke i denne tråd, at jeg også skrev, at uheld jo kan ske? Eller var det i en anden tråd? Man kan jo også komme til at glemme at trække i håndbremsen, når man parkerer på en stejl bakke... Langt det meste burn-in viser sig dog at være slem retention og kan fjernes igen, hvis uheldet skulle være ude.

Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med om man vælger LCD eller plasma, men jeg skal i hvert fald nok lufte min mening hvis der bliver spurgt, og det er uden omsvøb at plasma er det bedste. Hvis man så vil have det bedste, må man leve med at skulle passe lidt på. Kan eller gider man ikke det, må man leve med ikke at have noget nær det bedste. Jeg køber på ingen måde argumentet med, at det 'ikke kan bruges i praksis'. Selvfølgelig kan det bruges i praksis! Det gør jeg og hundrevis af andre brugere her på siden! Burn-in er blæst op til noget det ikke er, og det er ikke af plasma-ejere, for de er jo de første til at fortælle, at de ingen problemer har haft med det. Så sent som i går fortalte en PV60 ejer der havde spillet racerspil i 7 timer i træk, at den lille smule retention det havde givet, var fjernet igen efter et kvarter, med et lille program hentet fra nettet. 7 timer med statisk noget som helst ville jeg ikke udsætte mit TV for, men det kan altså snildt fjernes igen! På andre sider fortælles der om 8 timers statisk pc billede, som var væk dagen efter. Kan I, jer der tilsyneladende mener at indbrænding er et uundgåeligt onde der vil overgå alle der ejer plasma TV, se hvor jeg vil hen?

Skrevet af: OveA
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 22:23
Jeg Har en Pana 42" pv60  den kører konstant fra jeg kommer hjem fra job ca.kl 15.30 til jeg går i seng ca. kl 24 og det er da også sket masser af gange at jeg er faldet i søvn foran skærmen, den står mest på Discovery, men der er INGEN indbrændinger overhovedet... den står på ca. 50% på de fleste instillinger  så er du bange for at få Burn In, så køb en Pana med G9 panel og det med Burn In er bare noget man hører om fra andre  ;)

-------------
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE

Skrevet den: 13-November-2006 kl. 22:30
Ja jeg må jo se. Jeg kan jo altid returnere selvom man skal passe ekstra på i starten

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Min strømforsyning begynder også at larme hvis jeg skruer meget op for lys og kontrast. Det tyder på at du har sat det for højt. Bør stå på ca 50% eller derunder.

Sådan er mit eksemplar også indstillet.

Jeg vil senere prøve at afbryde strømmen helt fra skærmen og lade den stå i et stykke tid for at se om det hjælper. Ellers kan jeg prøve at fjerne alle de andre enheder, som i mangel på ledige stikkontakter jo er forbundet til samme stik.

Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 00:48

Jeg synes det er "brænd" ærgeligt at plasma tv generelt har nogle gevaldige praktiske problemer. For der er nok ingen tvivl om, at de også har den bedste billedekvalitet. Problemet er bare, at ihvertfald for mit vedkommende, der vejer en praktisk detalje såsom genspejl over ordentlig meget. Hvad nytter det man har et tv med rigtig god billedekvalitet, hvis man ikke kan se det.
Burn-in er rent principielt utilgiveligt. Reelt set betyder det, at tvét ikke kan tåle at blive brugt, eller brugt på andre måder end lige den mest korrekt, påtrods af at der er mulighed for det. Og langt de fleste sandsynligvis slet ikke er vant til at skulle ændre adfærd på den måde.
(Jeg gad at vide om der kommer forbruger sager ud af dette på et tidspunkt. Det er ihvertfald et ømt punkt).

Jeg har altså overhovedet ingen problemer med genskær på mit 427XA, selvom jeg burde have det i forhold til, hvor mine vinduer er placeret. Det er i hvert fald meget bedre end på mit gamle CRT. Indbrænding har jeg OVERHOVEDET heller ikke haft problemer med, og jeg har både spillet Xbox 360 på det med visse elementer, der forbliver på skærmen undervejs, og set film med sorte bjælker i top og bund uden at jeg bagefter har kunne se det mindste.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 12:05

Var det ikke i denne tråd, at jeg også skrev, at uheld jo kan ske? Eller var det i en anden tråd? Man kan jo også komme til at glemme at trække i håndbremsen, når man parkerer på en stejl bakke... Langt det meste burn-in viser sig dog at være slem retention og kan fjernes igen, hvis uheldet skulle være ude.

Det her handler ikke om at glemme, men om hvad man er vant til. Mig bekendt er der ikke nogen der er vant til lige at skulle køre et kvarters dvd film, for at få vasket noget som helst af skærmen.

Jeg køber på ingen måde argumentet med, at det 'ikke kan bruges i praksis'. Selvfølgelig kan det det! Det gør jeg og hundrevis af andre brugere her på siden!

Du læser jo ikke hvad jeg skriver. Jeg skrev "for mit vedkommende". Og når jeg skriver sådan, så er det nok fordi der er en praktisk detalje, der i mit tilfælde gør, at plasma er et problem, pga. genspejlingen. Selv i dag med mit crt er det et problem.

Kan I, jer der tilsyneladende mener at indbrænding er et uundgåeligt onde der vil overgå alle der ejer plasma TV, se hvor jeg vil hen?

Ja, jeg kan godt se hvor du vil hen, men jeg synes ikke det er korrekt at ignorere det, eller kaste det hen med, at det ikke er et problem eller ikke eksisterende. For det er i aller højeste grad eksisteren. Spørgsmålet er om det er eksisterende ved almindelig brug. Og det er det jeg læser fra jer, at det mener i ikke det er, samtidig med at i siger, at skulle det ske, så kan det måske reddes ved at "vaske" det. Btw. hvad gør folk uden en dvd?

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Jeg har altså overhovedet ingen problemer med genskær på mit 427XA, selvom jeg burde have det i forhold til, hvor mine vinduer er placeret. Det er i hvert fald meget bedre end på mit gamle CRT. Indbrænding har jeg OVERHOVEDET heller ikke haft problemer med, og jeg har både spillet Xbox 360 på det med visse elementer, der forbliver på skærmen undervejs, og set film med sorte bjælker i top og bund uden at jeg bagefter har kunne se det mindste.

Så er du heldig.
Jeg har væsentligt størrere problemer med mit plasma mht til genskær i forhold til mit CRT.
Tøt slet ikke tænke på hvordan det bliver til sommer når solen kommer frem.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 12:19

Det her handler ikke om at glemme, men om hvad man er vant til. Mig bekendt er der ikke nogen der er vant til lige at skulle køre et kvarters dvd film, for at få vasket noget som helst af skærmen.

Så må man vænne sig til noget andet! I øvrigt er det ikke nødvendigt at vaske noget som helst væk fra skærmen, med mindre man misbruger den. 7-8 timers statisk noget som helst er misbrug! Det burde for søren da været klart. Jeg kan ikke forestille mig, at man absolut skal have mulighed for dét, for at kunne være tilfreds med et TV. Igen, hvis man skal kunne gøre præcis som det passer en, så må man leve med dårligere billedkvalitet, og personligt er jeg i sidste ende lidt ligeglad med hvad andre køber...

Citér  

Du læser jo ikke hvad jeg skriver. Jeg skrev "for mit vedkommende". Og når jeg skriver sådan, så er det nok fordi der er en praktisk detalje, der i mit tilfælde gør, at plasma er et problem, pga. genspejlingen. Selv i dag med mit crt er det et problem.

Jeg refererede til burn-in hvilket var emnet da du skrev, at det 'ikke kunne bruges i praksis'. Det var længe efter 'for dit vedkommende' og genspejling.

Citér

Ja, jeg kan godt se hvor du vil hen, men jeg synes ikke det er korrekt at ignorere det, eller kaste det hen med, at det ikke er et problem eller ikke eksisterende. For det er i aller højeste grad eksisteren. Spørgsmålet er om det er eksisterende ved almindelig brug. Og det er det jeg læser fra jer, at det mener i ikke det er, samtidig med at i siger, at skulle det ske, så kan det måske reddes ved at "vaske" det. Btw. hvad gør folk uden en dvd?

Jeg har aldrig ignoreret det eller på noget måde kastet det hen med, at problemet ikke er eksisterende. Hvorfor tror du jeg konstant linker til indkørsels/burn-in beskyttelses-guides på PlasmaTVbuyingguide.com og AVSForums? Hvorfor tror du jeg fortæller om f.eks. JS Screen Fix og burn-in vaskeren, som også kan hentes her fra siden?

Der er absolut ingen modsigelse i at sige, at det er et ikke-eksisterende problem ved normalt brug, samtidig med at oplyse om midler der kan hjælpe med at fjerne det, skulle uheldet være ude. Du forsikrer jo også din bil hvis du skulle komme til at køre ind i en beton-mur! Det er ikke meningen det skal ske, og det gør det heller ikke ved normalt brug, men man kan sgu da ligeså godt være klar over at der er noget man kan gøre, hvis man ved et UHELD skulle være UHELDIG f.eks. at efterlade den tændt med 8 timers statisk pc billede, som så sætter sig fast i større eller mindre grad.

Folk uden DVD-afspiller har nok ikke et plasma TV. Hvis ikke de har en DVD-afspiler kan de måske låne en. Eller købe en til 200,- for at redde et TV der kostede 15k. Lad nu være med at grave efter problemer der er ikke-eksisterende! Helt ærligt.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 13:23

Så må man vænne sig til noget andet!

Bingo.. Med et plasma tv må man vænne sig til noget andet. Sådan er det bare. 

Folk uden DVD-afspiller har nok ikke et plasma TV. Hvis ikke de har en DVD-afspiler kan de måske låne en. Eller købe en til 200,- for at redde et TV der kostede 15k. Lad nu være med at grave efter problemer der er ikke-eksisterende! Helt ærligt.

Og så skal man altså også lige vænne sig til, at man skal ha en dvd afspiller, for at have plasma tv

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 13:28
Ja, man må vænne sig til noget andet (selvom jeg ærligt talt mener, at forskellen mellem at eje CRT og plasma er absolut minimal!), eller vænne sig til et ringere billede.

Det er ærlig talt lidt til grin, at du prøver at gøre noget ud af det med DVD-afspiller eller ej. Hvorfor trækker du debatten ned på det niveau? Det hjælper jo intet.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 13:52

Hør nu her.. Det er ikke MIG der har opfundet de problemer der er med et plasma tv. Det er producenterne selv.
Det som jeg opponerer imod her, det er at plasma ejerner forsøger at gøre det til ubetydelige problemer. Den eneste årsag til at det er ubetydeligt, det er fordi udbredelsen af plasma tv er marginal. Samt fordi at de plasma ejerer, der er her, de er velinformeret nok til at vide, dels hvordan man skal behandle et plasma tv, men også hvad man gør med problemerne, f.eks med burn-in.

Den information er hr og fru danmark ikke bekendt med. De bliver heller ikke gjort bekendt med den, før de suser ind på et forum som dette.

Hvis udbredelsen af plasma tv var væsentlig større, så ville du se en stor strøm af forbrugere der susede ind og ud af døren hos deres forhandlerer, for at få klaret dette problem. Og det er et problem i sig selv.

Eksemplet med dvd afspilleren virker på dig og på mig, og sikkert også alle andre herinde, som noget ganske ubetydeligt, for selvfølgelig har vi en dvd afspiller. Men det har alle andre ikke, bare fordi vi har det. Din påstand er, at så køber de nok heller ikke et plasma tv. Det har du sandsynligvis ret i, men det ændre jo ikke på problemet er der. Der er bare ikke nogen der opdager det, for dem som har/får det, de løser det selv. Lige indtil den dag hvor hr og fru danmark begynder at kigge på plasma, så har vi balladen.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:14
Der bliver solgt væsentligt flere plasmatv herhjemme end hvad der kan
dække plasmaejere her på recordere.dk.

Skrevet den: 14-November-2006 kl. 16:01

Det som jeg opponerer imod her, det er at plasma ejerner forsøger at gøre det til ubetydelige problemer.

Og det gør du så, vil jeg noget hårdt og kontant påstå, af uvidenhed om problemernes reelle betydning.

Citér
Den eneste årsag til at det er ubetydeligt, det er fordi udbredelsen af plasma tv er marginal.

Rent gætværk fra din side. Udbredelsen af plasma TV er selvfølgelig ikke marginal. Der sælges kun væsentligt flere LCD TV fordi de fås i 32" og fordi folk ingen idé har om hvad der giver bedst billedkvalitet.

Citér
Samt fordi at de plasma ejerer, der er her, de er velinformeret nok til at vide, dels hvordan man skal behandle et plasma tv, men også hvad man gør med problemerne, f.eks med burn-in.

Eller så ér problemerne vitterligt ikke så store som du af en eller anden grund tror de er! Især ikke med nyere modeller, som vi jo ved sælger temmelig godt.

Citér

Hvis udbredelsen af plasma tv var væsentlig større, så ville du se en stor strøm af forbrugere der susede ind og ud af døren hos deres forhandlerer, for at få klaret dette problem. Og det er et problem i sig selv.

Eftersom denne kommentar er baseret på din forudindtagede holdning om at udbredelsen af plasma TV er marginal, kan jeg ikke rigtig forholde mig til den seriøst...

Citér

Eksemplet med dvd afspilleren virker på dig og på mig, og sikkert også alle andre herinde, som noget ganske ubetydeligt, for selvfølgelig har vi en dvd afspiller. Men det har alle andre ikke, bare fordi vi har det. Din påstand er, at så køber de nok heller ikke et plasma tv. Det har du sandsynligvis ret i, men det ændre jo ikke på problemet er der. Der er bare ikke nogen der opdager det, for dem som har/får det, de løser det selv. Lige indtil den dag hvor hr og fru danmark begynder at kigge på plasma, så har vi balladen.

Du undervurderer seriøst udbredelsen af både plasma og DVD-afspillere. Sidstnævnte især! Det er flere år siden man har begyndt at kunne købe afspillere i Føtex og Bilka til 200,-. De er måske ikke gode, men de kan afspille DVD'er. DVD-afspillere er efterhånden blevet hvermands eje. Det burde stå klart for de fleste.

Jeg kender indtil flere eksempler på Hr. og Fru Danmark der ejer plasma TV. De kender måske intet til problemstillingen omkring faren for indbrænding, men så er det skisme også fordi den ikke er relevant ved normal brug.

Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Så er du heldig.
Jeg har væsentligt størrere problemer med mit plasma mht til genskær i forhold til mit CRT.
Tøt slet ikke tænke på hvordan det bliver til sommer når solen kommer frem.

Hey Lahan.

FEDT tv du har købt. ( det er det altså!) Har fulgt lidt med og ka se i mange tråde din hjæp til "Philips-folk". Men du nappede en Pio.

Jeg så VM bold hos venner med plasma i sommer... Ikke godt. ( genskær )

Men nu er det jo vinter..

Print side | Luk vindue