Print side | Luk vindue

Bedste LCD ved kabel TV?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17257
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 10:19

Emne: Bedste LCD ved kabel TV?
Skrevet af: trvboy
Emne: Bedste LCD ved kabel TV?
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 20:19

Jeg tænker at opgradere mit aldrende tv til en LCD skærm (37" eller 40"). Har set flotte billeder hos forhandlere men de har vist digitalt signal - og jeg har kabel TV. Går ud fra at dette betyder jeg får et dårligere billede hjemme i stuen end det som jeg ser hos forhandleren? Hvad gør jeg ved det?

Skal jeg købe et tv med indbygget DVBT...et eller andet?

Skal jeg købe en separat DVBT-boks?

Vinder jeg alligevel intet ved ekstra hardware og er bedst tjent med at gøre intet ud over at købe en flad?

PS. Kvinden i huset ser naturligvis helst at vi ikke har en ekstra boks med tilhørende kabel stående omkring skærmen...

Gode råd modtages :-)

Kasper

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 20:24

Hvis der ikke må væer en extra modtager, så er det jo muligt at købe et TV med DVB-C Tuner, og et CAM som passer til udbyderens kodning (TDC - Viaacess, Stofa - Irdeto).

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af trvboy trvboy skrev:

Jeg tænker at opgradere mit aldrende tv til en LCD skærm (37" eller 40")

Er du sikker på der bliver tale om en opgradering, hvis du skifter fra billedrør til LCD? Hvis du har mulighed for det, så kig på nogle plasma TV, og se om det ikke giver et pænere billede. Billedet skal være pænt på både analoge og digitale signaler; hvis det er skod til at vise et analogt signal er det også skod til at vise et digitalt signal.

Jeg vil ikke trække noget ned over ørerne på dig, men jeg, og andre, erfarer bare at folk kun overvejer LCD, når deres behov reelt skriger plasma.

Print side | Luk vindue