Recordere fremstår utroværdigt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17309
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 17:35
Emne: Recordere fremstår utroværdigt
Skrevet af: nextgeneration
Emne: Recordere fremstår utroværdigt
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 23:41
Jeg har sagt det før, dette forum fremstår utroværdigt når sponsorer blander sig i brugerforum.
Recordere fremstår utroværdigt når disse "fælleskøb" med sponsorer tillades, hver gang Tape Connection starter et nyt "fælleskøb" hyler den samme håndfyld med i kor som om de er betalt for det, den ene måned er det et Philips TV der er det bedste, næste måned et Pioneer TV der er det bedste, næste et Samsung. Det er jeg ikke den eneste der har bemærket.
Det har vist sig at fælleskøb nogen gange er dyrere end andre steder. Når brugere gør opmærksom på at det samme TV i fælleskøbet kan købes til samme pris med strakslevering et andet sted, bliver dette indlæg slettet ( 42PV60 ). Det grænser jo til bondefangeri.
Man har sågar lavet "fælleskøb" på et TV Tape Connection ikke selv har set.
Jeg finder det meget mistænkligt og utroværdigt når den samme håndfuld brugere anvender hele dagen hver dag på at anbefale Tape Connection til nye brugere på forummet.
Recordere. dk må se at få styr på sin sponsorpolitik !
Så må vi se om dette bliver slettet af recordere.dk.
|
Svar:
Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 23:48
nextgeneration skrev:
Jeg finder det meget mistænkligt og utroværdigt når den samme håndfuld brugere anvender hele dagen hver dag på at anbefale Tape Connection til nye brugere på forummet.
|
Kan det tænkes at "en håndfuld" af det firecifrede antal kunder vi har solgt tv til i år, rent faktisk er glade og tilfredse kunder?
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 23:59
nextgeneration skrev:
Recordere fremstår utroværdigt når disse "fælleskøb" med sponsorer tillades [.....]
|
Der skal altså være nogen som betaler udgifterne til at drive recordere.dk... Du betaler ikke noget, det gør jeg heller, og det er vel ikke meningen at Lars skal betale ud af egen lomme? Tilbage er reklamer og sponsorer som eneste indtægtskilder.
I øvrigt har der været flere fælleskøb med forhandlere, som ikke optræder på sponsorlisten. Det virker ikke som om at det er et kriterie for at blive leverandør til et fælleskøb.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: enand
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 00:06
"Det har vist sig at fælleskøb nogen gange er dyrere end andre steder. Når brugere gør opmærksom på at det samme TV i fælleskøbet kan købes til samme pris med strakslevering et andet sted, bliver dette indlæg slettet ( 42PV60 ). "
Kan det virkelig passe?
Mvh.
|
Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 00:17
nextgeneration skrev:
Jeg har sagt det før, dette forum fremstår utroværdigt når sponsorer blander sig i brugerforum.
Recordere fremstår utroværdigt når disse "fælleskøb" med sponsorer tillades, hver gang Tape Connection starter et nyt "fælleskøb" hyler den samme håndfyld med i kor som om de er betalt for det, den ene måned er det et Philips TV der er det bedste, næste måned et Pioneer TV der er det bedste, næste et Samsung. Det er jeg ikke den eneste der har bemærket.
Det har vist sig at fælleskøb nogen gange er dyrere end andre steder. Når brugere gør opmærksom på at det samme TV i fælleskøbet kan købes til samme pris med strakslevering et andet sted, bliver dette indlæg slettet ( 42PV60 ). Det grænser jo til bondefangeri.
|
Hold nu op med det p.. Du er bare bitter over du kommer til kort i den tekniske argumentation med Otto! Hvorfor smutter du ikke bare?
Punkt 1. Der er ingen steder Recorder lover, at være det billigste køb: "Der er ikke alle Fælleskøb der opnår at have billigste pris herhjemme, men så prøver vi at tilbyde andre fordele (ekstra garanti, kodefri løsning, sikker levering oa)."
Punkt 2. At der bliver slettet direkte links og reklamer til andre end sponsoren i et fælleskøb er efter min mening ok! Det er trods alt 'et køb', og det skal man bare ha' i baghovedet. Jeg har oplevet, at et reklamelink er blevet fjernet fra et indlæg i et fælleskøb - men selve indlægget forblev. Andre gange er prisen blevet sat ned, hvis nogle gør opmærksom på en god pris hos en konkurrent. Du får helle ikke i Fona at vide, at Elgiganten sælger varen 500 kr. billigere. Du må selv foretage lidt arbejde for at sammenligne priser!
Punkt 3. Der er været mange forskellige sponsorere til fælleskøbene! Jeg har aldrig købt hos TC, og mener ikke de bliver favoriseret i forhold til andre!
Hvis nu det var dit Pv600, som blev udråbet til det bedste TV i et fælleskøb - ville du så brokke dig lige så meget? Fatter du ikke at for nogle ER Pioneer det bedste TV, for andre er Philips det bedste TV … For dig er Panasonic det bedste TV, det ultimative TV findes ikke!
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 00:21
enand skrev:
"Det har vist sig at fælleskøb nogen gange er dyrere end andre steder. Når brugere gør opmærksom på at det samme TV i fælleskøbet kan købes til samme pris med strakslevering et andet sted, bliver dette indlæg slettet ( 42PV60 ). "
Kan det virkelig passe?
Mvh.
|
Politikken fra Recordere's side har været at diskussioner om hvorvidt prisen på et fælleskøb er i orden, ikke skulle være i selve fælleskøbs-tråden. Det skal nok passe at de i starten har slettet med grovfilen, fordi trådene meget hurtigt blev meget store, så alt Off-Topic fik kniven. Siden har man valgt at oprette en separat tråd til den slags diskussioner i forbindelse med et fælleskøb. Fælleskøbene blev på daværende tidspunkt udvalgt i lige så høj grad med øje for forhandleres soliditet og leveringsevne, som for prisen. Det har naturligvis givet nogle diskussioner hos folk der mener prisen bør gå frem for alt.
Recordere.dk er et privatejet forum. Ejeren sætter reglerne. Kan man ikke lide dem, så er der ingen der tvinger én til at deltage.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 07:49
nextgeneration skrev:
|
Nu ved jeg ikke hvilke brugere du hentyder til.
TC medarbejdere der deltager i dette forum viser tydeligt at de arbejder hos TC. Det samme gør medarbejderne fra GOD pris osv.
NextGeneration nu kan jeg se du ikke har været medlem så længe, men TC har i perioder været under stort pres herinde.
Hvis de sætter priserne for højt for at score lidt ekstra er det blevet påtalt dels i trådene samt i mini-chatten. Hvilke i nogle tilfælde har medført at de måtte sætte deres priser ned.
|
Skrevet af: Andersen
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 08:10
Recordere.dk er et privatejet forum. Ejeren sætter reglerne. Kan man ikke lide dem, så er der ingen der tvinger én til at deltage
men når det er en sponsorer der skal forsvare Recordere.dk så virker det utroværdigt
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 08:16
nextgeneration skrev:
|
Det er da kun fedt at sponsorene deltager i forummet, hvor ofte i real life har man mulighed for at få så meget indput og respons fra sin forhandler?
Hvis TC bliver anbefalet herinde, så kunne man måske tænke sig at der er en grund til det, nemlig at de er anbefals værdige.
Og som Lahan siger, hvis du havde været bruger herinde længere ville du også vide at der er en del brugere herinde som er meget kritiske og stiller spørgsmåls tegn ved eks. priser på fælleskøb. Det vil garanteret også ske igen.
Pioneer ER det bedste Plasma Philips 9731d er det bedste LCD det er der nu engang ikke noget mærkværdigt i at udtrykke. Det underlige kunne være at påstå hårdnakket at et tv som 50pv600 er det bedste Plasma.....
|
Skrevet af: samanda
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 08:17
Jeg syntes godt nok, at det er en vanvittig konklusion, at recordere er utroværdig
Jeg har netop sparet en røvfuld penge på et 427xd og er yderst tilfreds med dette Herudover det da bare fedt, at der kommer så mange input fra brugere og fagfolk i fælleskøbstråden..
Er man utilfreds kan man vel bare finde et andet forum
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 08:19
nextgeneration skrev:
|
Jeg mener nu at det var Ticker som tidligere fremførte det argument, det var vist noget af det sidste man hørte fra ham. Jeg synes det trækker op til at der snart kommer en ny bruger som har et 50PX600 - måske 3.generation ?
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 08:25
Ullum skrev:
nextgeneration skrev:
|
Jeg mener nu at det var Ticker som tidligere fremførte det argument, det var vist noget af det sidste man hørte fra ham. Jeg synes det trækker op til at der snart kommer en ny bruger som har et 50PX600 - måske 3.generation ?
|
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 08:44
Det kunne være interssant hvis recorder kunne udvide sine sponsore så producenterne også indgik i dette forum.
Tænk alle de spændene arrangementer der kunne være med demo aften hos JVC, Philips osv.
|
Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 09:09
nextgeneration skrev:
|
Hej.
Jeg kan altså ikke rigtig følge dig i din kritik.
Det er da klart, at dem som arrangerer og køber i fælleskøbet, er glade og gerne anbefaler til andre, det modsatte ville sg'u da være underligt. At det så som regel ender med at blive meget fanatisk og nørdet, omkring hvert enkelt produkt, det er jo ikke "Recordere's" skyld, men derimod medlemmernes.
Og, at en "fælleskøbs-pris" nogen gange ender på ca. samme pris. som du kan finde den til på nettet, undrer du dig også over... Hmmm, du (og forresten også mange andre) læser eller forstår åbenbart ikke, hvad der svares på dette.
For gang på gang svares der, at mange af disse netbutikker, ofte bare sælger et "Parallel"- importeret produkt" som ofte er hentet i Tyskland, af et enkeltmands-firma, som er uden et egentligt personale... Det er altså dermed også bare et firma som er uden en egentlig kontakt til de danske importører, og derfor er service m.m. ofte foringet, hvis apparatet går i stykker. Ofte har et sådant firma ikke andet end et lagerlokale f.eks. en stor kælder el. garage, hvor de så ellers leverer masser af "papkassevarer" fra.
Jeg har ikke selv handlet hos TC endnu, men jeg kan da forstå, at selvom de også ofte benytter sig af "Parallel-import" for at kunne opnå deres lave priser, så er det et yderst seriøst firma, der yder en rigtig FLOT og helt OKAY service over for sine kunder... Ofte er TC jo i hvertfald med hensyn til garanti, næsten bedre end det købeloven kræver. Og så er der vel ikke noget galt i, at et sådant firma anbefales... ???
Jeg forstår egentlig også udmærket, at et indslag og en anbefaling af en anden og evt. billigere butik, STRAKS SLETTES, når det dukker op i et "Fælleskøbs-emne"... For det hører jo seriøst ikke inde der.
Og så endelig, deltagelse i "Fælleskøbene" er jo helt frivilligt, så kan du ikke godkende og lide måden de foregår på, kan du jo bare lade være at deltage. Men èt tror jeg er sikkert... Eksisterede disse "Fælleskøb" og sidens "Sponsorer" ikke, så er jeg heller ikke sikker på at "Recordere.dk." fandtes... Eller ihvertfald fandtes som et GRATIS forum.
Så for mig at se, må det først og fremmest være sidens faste sponsorer der skal bakkes op, og først når de ikke længere, prismæssigt og servicemæssigt kan matche "fremmede butikker" kan disse komme på tale. Dermed dog ikke sagt, at andre butikker ikke må debateres... Det må de gerne, det bør bare ikke ske i et kørende "Fælleskøbs-arrangement".
Og at disse sponsorer, også deltager i bebatterne, synes jeg altså kun er OK, det viser lissom at der også er en vis int. fra deres side af.
Nå men, det var så bare min mening.
------------- Mvh. Frede.
[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70
Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 09:31
Otto skrev:
"Politikken fra Recordere's side har været at diskussioner om hvorvidt prisen på et fælleskøb er i orden, ikke skulle være i selve fælleskøbs-tråden...Det har naturligvis givet nogle diskussioner hos folk der mener prisen bør gå frem for alt.
Recordere.dk er et privatejet forum. Ejeren sætter reglerne. Kan man ikke lide dem, så er der ingen der tvinger én til at deltage."
Det er da morsomt, at det nu er dig der udlægger reglerne for sitet her. Men jeg har nu aldrig påstået eller ment, at prisen skulle gå frem for alt. Jeg kan forstå, at prisdiskussioner nu bliver ført i andre tråde end fælleskøbstrådene og det er da fint med mig. Så blev det opklaret. Jeg spurgte kun, fordi jeg ville finde det overordentlig betænkeligt, hvis varemærket "Fælleskøb" satte sig for at beskytte de forhandlere, der "vandt" udbuddene, mod indlæg, der kan have al mulig relevans i dette forum. Det er i mine øjne ikke Fælleskøbs opgave at optimere salg - kun at formidle gode tilbud.
Din slutbemærkning kan du selv ligge at rode med - jeg synes efterhånden jeg genkender dialekten.
Mvh.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 09:50
nextgeneration skrev:
Jeg har sagt det før, dette forum fremstår
utroværdigt når sponsorer blander sig i brugerforum. |
Rettelse af stavefejl:
dette forum fremstår uretfærdigt når folk, der ved hvad de taler om, blander
sig i mine hjemmelavede konklusioner og påstande.
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:05
Andersen skrev:
men når det er en sponsorer der skal forsvare Recordere.dk så virker det utroværdigt |
Jeg skal ikke forsvare andre end mig selv, Recordere.dk kan forsvare sig selv. Jeg siger bare min mening. Eftersom de interesser der ligger mellem Recordere.dk og deres sponsorer ligger fuldstændigt åbent, så kan jeg ikke se hvor det utroværdige ligger. Recordere.dk har aldrig lagt skjul på at fælleskøbene drejer sig om et godt samarbejde mellem kunder, Recordere.dk og leverandører (ikke nødvendigvis sponsorer). Så jeg mangler altså at se hvor den skjulte agenda ligger henne, alt er jo helt åbent.
Og mht. vores sponsor-status: Vi er ikke sponsorer fordi det giver os en fordel i forbindelse med fælleskøbene. Vi er sponsorer fordi vi køber noget bannerplads som er meget effektiv reklame for os, fordi dét antal hits denne side generer er meget RELEVANTE hits for os. Derfor får vi meget for pengene når vi køber et banner på Recordere.dk, og vi har haft banner hér siden længe før fælleskøbene gik i gang.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:12
lahan skrev:
Det kunne være interssant hvis recorder kunne udvide sine sponsore så producenterne også indgik i dette forum.
Tænk alle de spændene arrangementer der kunne være med demo aften hos JVC, Philips osv. |
Hvis jeg ellers kan blande mig igen, uden at blive beskyldt for at tale på Recordere.dk's vegne: Jeg er MEGET sikker på at Recordere.dk gerne vil have så mange sponsorer ind som muligt - det står da i hvert fald jævnligt på de bannere der sælges til sponsorerne. Men det lader til at producenterne ikke rigtigt ønsker at bakke op om dette forum - og jeg har et bud på hvorfor: Recordere.dk har haft MEGET stor indflydelse på priskonkurrencen på det danske marked, og det betyder at producenterne og deres forhandlere taber penge på Recordere.dk's virke.
Det _værste_ der overordnet set kan ske for producenter og forhandlernet, er at kunderne begynder at snakke sammen! Derfor bryder de fleste producenter og forhandlere sig ikke ret meget om internet-fora - med visse undtagelser. Ikke for at fremhæve mig selv, men eksempelvis Pioneer deltager ofte i den offentlige diskussion. At de har boykottet Recordere.dk efter fælleskøbet på parallel-importerede Pioneer tv, er vel ikke så mærkeligt.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:13
Otto, TC skrev:
Andersen skrev:
men når det er en sponsorer der skal forsvare Recordere.dk så virker det utroværdigt |
Jeg skal ikke forsvare andre end mig selv, Recordere.dk kan forsvare sig selv. Jeg siger bare min mening. Eftersom de interesser der ligger mellem Recordere.dk og deres sponsorer ligger fuldstændigt åbent, så kan jeg ikke se hvor det utroværdige ligger. Recordere.dk har aldrig lagt skjul på at fælleskøbene drejer sig om et godt samarbejde mellem kunder, Recordere.dk og leverandører (ikke nødvendigvis sponsorer). Så jeg mangler altså at se hvor den skjulte agenda ligger henne, alt er jo helt åbent.
Og mht. vores sponsor-status: Vi er ikke sponsorer fordi det giver os en fordel i forbindelse med fælleskøbene. Vi er sponsorer fordi vi køber noget bannerplads som er meget effektiv reklame for os, fordi dét antal hits denne side generer er meget RELEVANTE hits for os. Derfor får vi meget for pengene når vi køber et banner på Recordere.dk, og vi har haft banner hér siden længe før fælleskøbene gik i gang. |
Du glemmer lige at recordere får procenter af alle TV solgt i "fælleskøb".
Du glemmer lige at recordere sletter indlæg med bedre priser, når et fælleskøb" er igang med Tapeconnection og recordere i fællesskab.
Og så er det tankevækkende at det er Tapeconnection der forsvarer recordere i et indlæg om sponsorpolitik.
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:17
Pokerface skrev:
Men èt tror jeg er sikkert... Eksisterede disse "Fælleskøb" og sidens "Sponsorer" ikke, så er jeg heller ikke sikker på at "Recordere.dk." fandtes... Eller ihvertfald fandtes som et GRATIS forum. |
Det er jeg nu ikke enig i. Forummet ville næppe eksistere i sin nuværende størrelse uden sponsorerne, men fælleskøbene er ikke nødvendige for driften af forummet. Dét lille aministrationsgebyr Recordere.dk forlanger fra forhandleren, dækker udelukkende dét (meget store) ekstra stykke arbejde der ligger i at arrangere fælleskøbene, og den store ekstra trafik det skaber på siden. Forummet ville formentligt ikke være så _stort_ uden fælleskøbene, men det var i fin fremdrift i tiden op til fælleskøbenes start.
Og for dem der mener JEG deltager af hensyn til fælleskøbene, så deltog jeg også længe før fælleskøbene, og ville stadig deltage selv om fælleskøbene ikke var der, eller vi ikke var leverandører til dem. Lige så vel som at jeg deltager på f.eks. hifi4all, uden at have nogen umiddelbar økonomisk interesse i dét.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:21
enand skrev:
Otto skrev:
"Politikken fra Recordere's side har været at diskussioner om hvorvidt prisen på et fælleskøb er i orden, ikke skulle være i selve fælleskøbs-tråden...Det har naturligvis givet nogle diskussioner hos folk der mener prisen bør gå frem for alt.
Recordere.dk er et privatejet forum. Ejeren sætter reglerne. Kan man ikke lide dem, så er der ingen der tvinger én til at deltage."
Det er da morsomt, at det nu er dig der udlægger reglerne for sitet her. |
Det gør jeg da heller ikke? Jeg siger jo _netop_ at det er Recordere.dk og ikke mig eller dig der sætter reglerne. Jeg blander mig i diskussionen om hvordan Recordere.dk sætter reglerne, fordi det er MIG der bliver omtalt som en del af "problemet". Skulle jeg lade dét gå upåtalt hen?
Jeg har også fået slettet indlæg, fordi Recordere.dk ikke var enige med mig i hvad jeg kan skrive og ikke skrive. Det accepterer jeg da fuldt ud, så må jeg jo indordne mig under de regler de sætter.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:49
Okay, okay, kan gerne være du skal ha' den (selv om jeg sagde udlægger og ikke sætter). Jeg synes nu ikke det var den interessanteste problemstilling i det stykke... det var faktisk slet ikke noget, jeg havde ventet svar fra dig på.
Mvh.
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 10:59
Otto, TC skrev:
Pokerface skrev:
Men èt tror jeg er sikkert... Eksisterede disse "Fælleskøb" og sidens "Sponsorer" ikke, så er jeg heller ikke sikker på at "Recordere.dk." fandtes... Eller ihvertfald fandtes som et GRATIS forum. |
Det er jeg nu ikke enig i. Forummet ville næppe eksistere i sin nuværende størrelse uden sponsorerne, men fælleskøbene er ikke nødvendige for driften af forummet. Dét lille aministrationsgebyr Recordere.dk forlanger fra forhandleren, dækker udelukkende dét (meget store) ekstra stykke arbejde der ligger i at arrangere fælleskøbene, og den store ekstra trafik det skaber på siden. Forummet ville formentligt ikke være så _stort_ uden fælleskøbene, men det var i fin fremdrift i tiden op til fælleskøbenes start.
Og for dem der mener JEG deltager af hensyn til fælleskøbene, så deltog jeg også længe før fælleskøbene, og ville stadig deltage selv om fælleskøbene ikke var der, eller vi ikke var leverandører til dem. Lige så vel som at jeg deltager på f.eks. hifi4all, uden at have nogen umiddelbar økonomisk interesse i dét. |
Hej otto.
Nå ja okay, mit svar nu nok heller ikke baseret så meget på Fælles-købene. Jeg har ingen anelse om hvad fælleskøbene giver "Forummet" af indtægter. Det skulle mere forstås på den måde, at kunne Recordere ikke finde sponsorer, der så en vis. int. i at siden består... Ja, så tvivlede jeg på, at der ville være et GRATIS-forum ved navn "Recordere.dk".
Og her er det så, at jeg synes det er i orden at Sponsorerne blander sig i debatten, især hvis nogle af alle medlemmernes oplysninger, tanker og ideer, dels om de produkter sponsoren sælger, men også om den pågældende forretning selv, evt. fører til fejlinformation.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 11:02
nextgeneration skrev:
Du glemmer lige at recordere sletter indlæg
med
bedre priser, når et fælleskøb" er igang med Tapeconnection og
recordere i
fællesskab. |
Fordi det ikke hører hjemme i den specifikke tråd, hvor kun selve
dette
Fælleskøb diskuteres.
Det står dig frit for at diskutere pris i en anden tråd, og det blev netop
tilfældet i Pioneer Fælleskøbet.
Recordere.dk plejer at være rimelig strenge mht. indholdet af trådene (det
er det mest moderede danske forum, jeg kender til), og prøv at se hvor
mange Sagem 81 tråde der blev oprettet for netop at holde en enkelt tråd
til et enkelt emne.
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 11:29
nextgeneration skrev:
Otto, TC skrev:
Andersen skrev:
Og mht. vores sponsor-status: Vi er ikke sponsorer fordi det giver os en fordel i forbindelse med fælleskøbene. Vi er sponsorer fordi vi køber noget bannerplads som er meget effektiv reklame for os, fordi dét antal hits denne side generer er meget RELEVANTE hits for os. Derfor får vi meget for pengene når vi køber et banner på Recordere.dk, og vi har haft banner hér siden længe før fælleskøbene gik i gang.
|
Du glemmer lige at recordere sletter indlæg med bedre priser, når et fælleskøb" er igang med Tapeconnection og recordere i fællesskab.
Og så er det tankevækkende at det er Tapeconnection der forsvarer recordere i et indlæg om sponsorpolitik.
|
Ja jeg forstår simpelthen ikke hvad du vil på dette forum
Prøv lige at pakke konspirations teorierne væk - hvis Tapeconnection havde en skjult dagsorden så villle Otto nok ikke skrive sine indlæg med profilen Otto TC.
Din kritik bunder jo i at Otto har skudt stort set samtlige dine indlæg ned med en saglig argumentation. Hvis du ikke kan nå bolden så går du efter manden.
I øvrigt så behøver Recorder ikke at forsvare deres sponsorpolitik.
|
Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 13:31
Ullum
Ja jeg forstår simpelthen ikke hvad du vil på dette forum
Prøv lige at pakke konspirations teorierne væk - hvis Tapeconnection havde en skjult dagsorden så villle Otto nok ikke skrive sine indlæg med profilen Otto TC.
Din kritik bunder jo i at Otto har skudt stort set samtlige dine indlæg ned med en saglig argumentation. Hvis du ikke kan nå bolden så går du efter manden.
I øvrigt så behøver Recorder ikke at forsvare deres sponsorpolitik.
[/QUOTE skrev:
Hørt.. |
Hørt..
|
Skrevet af: nubus
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 18:38
Jeg kan bedre lide ren annoncering frem for kick-back. Nu er Recordere ikke just kendt for de fremragende anmeldelser, så der er ingen sammenblanding mellem troværdigt redaktionelt indhold og annoncer. Det ville også være i strid med god markedsføringsskik og således ulovligt for de deltagende virksomheder.
At man slette henvisninger til billigere priser i debatten er uheldigt men på den anden side skal andre forhandlere ikke kunne leve på nas her, så jeg forstår godt at recordere ønsker at hjælpe annoncørerne, for ellers ville der ikke være et forum.
Det vigtigste er at spillereglerne er helt klare - at man ved der gives kick-back og man ved der ikke må skrives om andre priser. Så kan man forholde sig til det.
------------- Tivoli One
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 18:55
nubus skrev:
Jeg kan bedre lide ren annoncering frem for kick-back[....]
|
Er du klar over hvad der findes af formidlingsprovision o.lign. ude i samfundet? Der er vist tale om at forhandleren betaler beskedne 20 kr ex.moms til recordere.dk per solgt enhed. Det gælder alle fælleskøb, så der er ikke noget incitament for recordere.dk til at presse køberne i en bestemt retning.
nubus skrev:
At man slette henvisninger til billigere priser i debatten er uheldigt men på den anden side skal andre forhandlere ikke kunne leve på nas her, så jeg forstår godt at recordere ønsker at hjælpe annoncørerne, for ellers ville der ikke være et forum. |
Mig bekendt er det kun indlæg med tilbud postet direkte af forhandlere, som bliver slettet. De skal betale for annoncering (rimeligt nok). Derudover ønsker recordere.dk, meget forståelig, at trådene om fælleskøb handler om de praktiske detaljer vedr. fælleskøbene, såsom leveringsudsigter. Brugerne må gerne poste priser fra andre forhandlere i andre tråde, hvad de også gør.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 19:22
Man skal altså virkelig have sans for sammensværgelser for at se problemet her
- under alle omstændigheder er det altså for tynd en argumentation blot at sige, at noget er 'utroværdigt' eller 'tankevækkende' uden at forklare sig nærmere, og som det fremgår ret tydeligt af alle indlæggene i denne tråd, er tankerne netop ikke blevet vakt i andre hoveder end den oprindelige forfatter.
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 19:33
Hej!
At I dog gider at bruge krudt på ham.....han er kun ude på een ting:At lave så meget RAV i den,som overhovedet muligt.Han kæmper på indtil flere fronter samtidigt,og når det så bliver for "hedt" om ørerne på ham-så stikker han halen imellem benene i et stykke tid,for derefter at dukke op igen som en Trold af en æske-under et nyt navn.
------------- Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Skrevet af: kong
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 19:43
Recordere.dk plejer at være rimelig strenge mht. indholdet af trådene (det er det mest moderede danske forum, jeg kender til), og prøv at se hvor mange Sagem 81 tråde der blev oprettet for netop at holde en enkelt tråd til et enkelt emne.
Så tror jeg ikke du har besøgt tomtom-user.dk der kan man da tale om cencur,der må man ikke stille spørgsmålstegn ved noget der berører tomtom,her er tonen da ind i mellem lidt bidsk men der skal jo være højt til loftet så alle kan sige deres mening,bare tonen holdes nogenlunde,jeg syntes at mange af Otto's indlæg er gode nogen gange for tekniske for mig men det virker som om han har lidt styr på tingene,og alle ved hvem han er.
/kong
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 19:55
nextgeneration skrev:
Du glemmer lige at recordere får procenter af alle TV solgt i "fælleskøb". |
Det er fordi det er direkte forkert! De får IKKE procenter - de får et fast gebyr på 25 kroner per bestilling, hvilket klart og tydeligt fremgår her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=819&zoneid=13 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=819&zoneid=13
Dette beløb skal dække de udgifter der er forbundet med håndteringen af et fælleskøb - ikke mindst de server-udgifter der er forbundet med at drive en side med så mange hits som recordere.dk. Ved en million-forretning som f.eks. at sælge 150 tv, er Recordere.dk's samlede indtægt 3750 kroner. Hvis de gør det af økonomisk interesse, så vil jeg godt nok påstå at det er en TEMMELIGT ringe timeløn, hvis man har det mindste indblik i hvor mange timer der ligger i at drive en side som denne.
Og hvis man mener de 25 kroner per styk er nok til at gøre fælleskøbs-konceptet utroværdigt på grund af denne overvældende økonomiske afhængighed, så kan jeg kun gentage: Eftersom det sker i fuld åbenhed, så har jeg svært ved at se hvor du får øje på utroværdigheden henne.
nextgeneration skrev:
Du glemmer lige at recordere sletter indlæg med bedre priser, når et fælleskøb" er igang med Tapeconnection og recordere i fællesskab. |
Det glemmer jeg ikke nej, det har jeg allerede gjort rede for én gang i denne tråd.
nextgeneration skrev:
|
Jeg forsvarer ikke Recordere.dk, jeg forsvarer mig selv. Jeg anser dit indlæg som et angreb på mig i lige så høj grad som et angreb på recordere.dk. Jeg formoder at Lars har travlt med andre ting og ikke har haft tid til at kigge på denne sag, og at de øvrige FRIVILLIGE moderatorer (som ikke ser én krone af sponsor-indtægterne) ikke vil svare for Lars, det kan jeg sådan set godt forstå. Så hvis du nu slapper en smule af og venter på at Lars fortæller dig hvad han har at sige om dit indlæg, så skal du nok få et svar fra Recordere.dk's side. At jeg er uenig med dig og enig med Recordere.dk, betyder altså ikke at jeg taler på recordere.dk's vegne, selv om du åbenbart har svært ved at se forskellen.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: kallek
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 20:16
Som bruger af forum her har jeg været, meget glad for at læse Otto TC indlæg det har været til stor hjælp for mange.
------------- Lg 42 LA 667V RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 20:22
nextgeneration skrev:
|
Nu må du sgu stoppe. Recordere.dk får et symbolsk beløb på peanuts for at formidle et fælleskøb.
Og lad mig så slå en ting fast. Kan du ikke lide duften i bageriet, så smut ned i Elgiganten og køb dine ting der. De vil sikkert også ofre en masse tid på at give dig gode tips og tricks, ligeom de vil svare personligt på dine indlæg.
Eller endnu bedre. Jeg er sikker på, at hvis du sender et stk. check stor 150.000 dkk, som det ca. koster at drive recordere.dk årligt, så får du alle bannere og retten til at kalde dig sponsor og det hele.
du deltager på recordere.dk, som er et privat ejet forum, og ejeren kan jo gøre som han vil, og så kan du jo gøre hvad du vil...
Jeg syntes faktisk at Tape Connection og alle de andre sponsorer og fælleskøb udbydere har været utroligt fair i alle debater, og jeg tror at Otto kan skrive tak til recordere.dk's brugere for at han nu har råd til at købe en butik i København, ligesom vi københavnere kan sige tak til recordere.dk for at vi i fremtiden ikke skal køre så langt for at få billigt hifi.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 20:32
Jeg synes absolut også,at "profferne" i den grad er med til,at krydre diverse tråde.Både BrianJVC og OttoTC tilkendegiver, som sagt tydeligt deres tilhørsforhold.
Og mig bekendt har de ikke engang haft brug for navneforandring endnu.
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 20:37
Uden recordere og Otto ville de fleste inklusiv mig selv fremstå knap så godt informeret og vidende ogkring de forskellige aspekter der er at tage hensyn til i Hifi verdenen. Det kan man ikke komme uden om.
Jeg vil faktisk gå så langt og sige at jeg ville betale et symbols beløb, lad os sige 200kr for at være medlem af recordere og den viden jeg får her. Det kan ikke købes om du så holder alle landets hifi-blade. Og mht til bruger anmeldelser, fås de så bedre end dem som er lavet af entusiaster.
|
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 21:00
hummelmose skrev:
Jeg syntes faktisk at Tape Connection og alle de andre sponsorer og fælleskøb udbydere har været utroligt fair i alle debater, og jeg tror at Otto kan skrive tak til recordere.dk's brugere for at han nu har råd til at købe en butik i København, ligesom vi københavnere kan sige tak til recordere.dk for at vi i fremtiden ikke skal køre så langt for at få billigt hifi.
|
Til dét vil jeg nu lige sige at KBH-butikken har været i støbeskeen længe, og ikke - direkte i hvert fald - er "betalt" af fælleskøbs-kunder. Fælleskøbskunder er naturligvis ikke uvæsentlige for os, men flere af modellerne der har været fælleskøb på, har vi solgt flere af ved siden af fælleskøbet end gennem fælleskøbet. Hvis vores hovedindtægt lå på fælleskøb, så ville det have været meget mere intelligent at spare dén betydelige udgift det er at åbne i København, for dét ville i princippet gøre os væsentligt mindre konkurrencedygtige at fordoble vores udgifter, når flertallet af kunderne alligevel bare skal have varen tilsendt. Men Tape Connection er, i modsætning til hvad al fladskærms-hypen har forledt rigtigt mange til at tro, ikke en fladskærms-forretning, men en hifi-forretning. Vi har kun solgt fladskærms-tv seriøst i lidt over et år, før det havde vi lidt tilbud på et enkelt Philips CRT-tv i ny og næ. Vi åbner i København fordi vi har en række (i vores øjne og ikke mindst ører) interessante hifi-produkter, som p.t. ikke kan opleves i København, og det er hifi der skal få dén butik til at løbe rundt, ikke fladskærme (og da slet ikke fælleskøb). Det er klart at fladskærme _også_ er en væsentlig indtægtskilde, men vi ville som sagt tjene mest UDEN kbh-butikken, hvis det ikke var for vores "grund-sortiment".
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: CoolMLJ
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 21:33
vil blot tilføje.. glæder mig til butikken åbner i kbh.. nogen ca. dato.???
------------- Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 21:52
nextgeneration skrev:
Jeg har sagt det før, dette forum fremstår utroværdigt når sponsorer blander sig i brugerforum. |
Lad os lige slå fast: Alle leverandører, forhandlere og andre der kan bidrage med noget positivt til diskussioner på Recordere.dk er velkomne, når bare de melder ud at de repræsentere, det de nu repræsenterer. Direkte reklameindlæg frabedes.
nextgeneration skrev:
Recordere fremstår utroværdigt når disse "fælleskøb" med sponsorer tillades, hver gang Tape Connection starter et nyt "fælleskøb" hyler den samme håndfyld med i kor som om de er betalt for det, den ene måned er det et Philips TV der er det bedste, næste måned et Pioneer TV der er det bedste, næste et Samsung. Det er jeg ikke den eneste der har bemærket. |
Alle mener jo at de køber 'det bedste'. Ellers handler man jo ikke!
nextgeneration skrev:
Det har vist sig at fælleskøb nogen gange er dyrere end andre steder. Når brugere gør opmærksom på at det samme TV i fælleskøbet kan købes til samme pris med strakslevering et andet sted, bliver dette indlæg slettet ( 42PV60 ). Det grænser jo til bondefangeri. |
Der er INGEN der tvinger dig til at købe noget som helst. Du har sågar 14 dages returret ved køb gennem fælleskøb. Butikken skal yde hvad der står i fjernkøbsloven. Opdager vi at butikken ikke gør det, er der ikke flere fælleskøb til den butik.
nextgeneration skrev:
Jeg finder det meget mistænkligt og utroværdigt når den samme håndfuld brugere anvender hele dagen hver dag på at anbefale Tape Connection til nye brugere på forummet. |
Hvis nogen brugere er tilfredse med en butik, er de velkommen til at skrive det.
Hvis nogen brugere er utilfredse med en butik, er de velkommen til at skrive det, så længe de bruger et ordenligt sprog og de kan stå inde for hvad de skriver.
nextgeneration skrev:
Recordere. dk må se at få styr på sin sponsorpolitik ! |
Det har vi.
nextgeneration skrev:
Så må vi se om dette bliver slettet af recordere.dk. |
nextgeneration skrev:
Du glemmer lige at recordere får procenter af alle TV solgt i "fælleskøb". |
Recordere.dk får 25 kr for hver solgt vare igennem fælleskøb. Vi får ikke procenter af prisen. Hold dig til sandheden.
nextgeneration skrev:
Du glemmer lige at recordere sletter indlæg med bedre priser, når et fælleskøb" er igang med Tapeconnection og recordere i fællesskab. |
Vi fjerner ikke indlæg ikke indlæg bare fordi de er billigere end vores sponseres priser. Det er noget vås at skrive. Men ofte er der forskel på varerne fx Officielt importeret og Parallel importeret. Nogen mener ikke at det har nogen betydning, men det gør vi!
Vi gider ikke have debatter som ender ud i verbale tilsvininger og når det sker fjerner vi indlæggene, uanset fra hvem der har skrevet dem (jeg har selv fået fjernet indlæg så det er ens for alle)
nextgeneration skrev:
Og så er det tankevækkende at det er Tapeconnection der forsvarer recordere i et indlæg om sponsorpolitik. |
Der gælder de samme regler for Tape Connection som der gør for andre: Så længe de bruger et ordentligt sprog, må de skrive hvad de kan stå inde for.
Hvis du ikke bryder dig om formen i Recordere.dk forum er du velkommen til at holde dig væk.
Jeg har flyttet tråden til Generelt - den har jo intet med TV apparater at gøre.
/MichaelS
------------- mvh MichaelS
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 22:27
hummelmose skrev:
du deltager på recordere.dk, som er et privat ejet forum, og ejeren kan jo gøre som han vil, og så kan du jo gøre hvad du vil...
|
Præcis. Det er en udbredt misforståelse på alle diskussionsfora at brugerne har ret til at skrive hvad som helst, gøre som helst og te sig som de vil. Og når en moderator så sletter eller redigerer i et indlæg hyles der op om "CENSUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" og de store armbevægelser sættes i gang med henvisning til ydtringsfrihed, grundloven og hvad ved jeg. Det er skrupforkert. Hvis man deltager i et diskussionsfora, så er det den/de der står bag der bestemmer reglerne. Så let er det. Selvom jeg har inviteret gæster hjem har de sq ikke lov til at smadre inventaret. Så bliver de også smidt ud.
|
Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 23:51
Efter vi har fået et indlæg fra "officiel" side i form af MichaelS vil jeg foreslå at dette emne bliver lagt bag os, eventuelt lukket men den beslutning vil jeg overlade til andre. Alle har haft muligheden for at komme med deres indlæg til debatten og ærligt talt så tror jeg ikke der er meget mere nyt at sige.
|
Skrevet af: Kashan78
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 09:04
Pokerface skrev:
Jeg forstår egentlig også udmærket, at et indslag og en anbefaling af en anden og evt. billigere butik, STRAKS SLETTES, når det dukker op i et "Fælleskøbs-emne"... For det hører jo seriøst ikke inde der. |
Her står jeg så af... der skal da være plads til "kritiske" indlæg i fælleskøb-trådende. Og hvis man kan købe produktet til en bedre pris et andet sted, er det da en nyttig information for mig som potentiel køber - at det så måske er med et andet serviceniveau, må man jo selv afgøre om er vigtigt. Desuden er det vel heller ikke urealistisk at det kan være med til at presse prisen hos forhandleren.
Men kanon forum, med mange kompetente brugere. Så længe forhandlerne skilter med hvem de repræsenterer, kan jeg ikke se nogle problemer. Hvis de ikke er seriøse, ødelægger de jo bare deres rygte - og jeg er sikker på der er nogen der vil påpege, hvis en forhandler (eller enhver anden) er ude på et skråplan.
Det er jo det gode ved det her forum - man kan få råd/erfaringer/kritik/ af så mange forskellige brugere, at man får et nuanceret grundlag at træffe en evt. købsbeslutning ud fra.
Derfor synes jeg også det er fedt med en tråd som denne. Debat er godt!
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 09:10
Kashan78 skrev:
Pokerface skrev:
Jeg forstår egentlig også udmærket, at et indslag og en anbefaling af en anden og evt. billigere butik, STRAKS SLETTES, når det dukker op i et "Fælleskøbs-emne"... For det hører jo seriøst ikke inde der.
|
Her står jeg så af... der skal da være plads til "kritiske" indlæg i fælleskøb-trådende. Og hvis man kan købe produktet til en bedre pris et andet sted, er det da en nyttig information for mig som potentiel køber - at det så måske er med et andet serviceniveau, må man jo selv afgøre om er vigtigt. Desuden er det vel heller ikke urealistisk at det kan være med til at presse prisen hos forhandleren.
|
Problemet er at hvis disse kritiske indlæg kommer i FK tråden så drukner man alle de almindelige spørgsmål.
Hvis du både vil diskutere pris, samt muligvis "FK model" vs "anden model/mærke" så vil tråden pludesligt ikke handle om FK mere.
Der er intet der forbyder dig at oprette en ny tråd, hvis du synes prisen er forkert eller ligende. En sådan tråd kan sagtens påvirke FK prisen, det er set før.
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 09:23
I den periode som FK ofte køre i, så er det bestemt en mulighed at prisen vil falde andre steder. Samtidig er det set før, at priser på FK, har fået prisen efterfølgende til at falde hos andre forhandlere. Hvorfor en debat om prisen andre steder simpelthen er skruen uden ende.
Der er som sådan intet galt i at debattere det, men det bør ikke foregå i samme tråd. Opret en ny tråd og debattere prisen/prisudviklingen der.
Recordere.dk sletter ikke indlæg bare fordi der er billigere priser andre steder. Men vi sletter offtopic indlæg på lige fod med alle andre emner eller områder.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: peejay
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 09:57
Jeg er ikke helt enig i nextgenerations sprogbrug, men jeg vil gerne erklære mig enig i at http://www.recorder.dk - www.recorder.dk har mistet noget af sin "uskyld".
Hvor http://www.recorder.dk - www.recorder.dk for bare få måneder siden var ret alsidig har den på den seneste været meget TC domineret. Ingen tvivl om at TC og Otto har gjort meget godt for mange kunder (jeg er selv en af dem!) og for dette forum i tidens løb, men kvalmegrænsen er langt overskredet for mit vedkommende.
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 10:00
Kan du prøve at beskrivelse sådan mere detaljeret hvad du mener?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 10:02
Jeg tror at TC er ved at blive ramt af janteloven.
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 10:21
Afhængig af hvad du mener med ramt af, så tror jeg til gengæld, at det som Otto skriver, (primært billede/tv apparater), det er virkelig noget han dels ved noget om, men også noget han som privat person brænder utroligt meget for at fortælle os andre om. Desværre har vi mennesker en satans tendens til at have mistro til folk, specielt hvis de repræsentere et firma, som ydermere handler med de produkter som vedkommende taler om.
Mit umiddelbare bud, uden at ville anfægte nogen specielt, er at mange skimmer overskriften, ser hvem der skriver, ender i bunden og læser en signatur, og så drager deres konklutioner ud af det. "Det er bare ham Otto , der igen forsøger få os til at købe i hans biks".
Det er en unfair konklution uden at have læst indholdet. Og selvom man skulle være uenig i indholdet, er det unfair, for det giver ikke Otto en chance for på nogen som helst måde at have en anden mening om tingene, end den som brugerne synes han skal ha.
Vi ser ikke samme aktivitet fra andre forhandlere, måske fordi de ikke har en med samme interesse for produkterne, eller måske fordi de ganske enkelt ikke har tid/lyst til at deltage på samme måde. Jeg er f.eks meget imponeret over, så meget tid Otto bruger på det. Jeg fatter ikke hvor han får tiden fra. Men igen, så tror jeg virkelig manden brænder for det her, og han ville have siddet og skrevet præcis det samme, uanset om han havde haft med TC at gøre eller ej.
Vill det ændre noget, hvis Otto lavede et nyt login, der ingen relation havde til TC? jeg tror det ikke. Så vil han blot blive opfattet som alle de andre, der virkelig brænder for deres mening om tingene, og som for næsten alt i verden gør hvad de kan, for at overbevise os andre om det. (Det behøver ikke altid være en dårlig ting. Det handler mest om måden det fremføres på).
------------- Mvh
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 10:31
peejay skrev:
Jeg er ikke helt enig i nextgenerations sprogbrug, men jeg vil gerne erklære mig enig i at http://www.recorder.dk - www.recorder.dk har mistet noget af sin "uskyld".
Hvor http://www.recorder.dk - www.recorder.dk for bare få måneder siden var ret alsidig har den på den seneste været meget TC domineret. Ingen tvivl om at TC og Otto har gjort meget godt for mange kunder (jeg er selv en af dem!) og for dette forum i tidens løb, men kvalmegrænsen er langt overskredet for mit vedkommende. |
Uskyld. Helt ærligt. Det er et forum der er vokset med adskillige hundrede procent på det sidste år. Der er voldsomme omkostninger både personligt og økonomisk i at drive det.
Det drives altså af en mand, der arbejder ved siden af, og også har en familie at passe. Alle der arbejder på recordere.dk arbejder frivilligt, og at vi rent faktisk har en rørledning ned i TapeConnection, TDC og JVC gør da netop dette forum mere interessant.
Find du et forum der har større indflydelse på f.eks. HD selectorens udvikling og drift. Og f.eks. det sidste fælleskøb på Philips TV måtte lukke fordi prisen havde presset hele markedet ned, så det ikke længere var attraktivt. Jo vi har magt, men det er jo let nok at sidde på sidelinjen og brokke sig.
Hvis du vil ind og have indflydelse, så tror jeg faktisk at mange ville takke for at du ville bruge 2-3 timer om dagen på at skrive tests og artikler til sitet.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 10:39
Hørt hummelmose - hørt!!!
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 10:46
Kashan78 skrev:
Pokerface skrev:
Jeg forstår egentlig også udmærket, at et indslag og en anbefaling af en anden og evt. billigere butik, STRAKS SLETTES, når det dukker op i et "Fælleskøbs-emne"... For det hører jo seriøst ikke inde der. |
|
Hej.
Okay, men her vi så ikke enige. Jeg syn's nemlig stadig, at "Fælleskøbs-arrangementerne" skal ha' lov til at køre og nogenlunde i fred og ro, og at indslag hovedsagelig "KUN" bør handle om det pågældende fælleskøb.
Du må jo meget gerne oprette et andet emne, hvor du så kan give din mening til kende, også om priser hos andre forhandlere, som du mener er bedre.
Jeg har nemlig endnu ikke glemt "Fælleskøbet" på Samsung R7x - modellerne, der kørte i foråret... Det var jo næsten umuligt at følge med i, hvad der var hvad, fordi at det endte i en stor forvirring, med en masse uvedkommende indslag. Og da så El-Giganten og Hifi-Klubben endda gik hen og og solgte billigere end "Fælleskøbet" var det hele efter min mening, tæt på at ende i kaos, på trods af at "Moderatorerne" gjorde deres bedste for at holde styr på sagerne. (Men muligvis var det netop det de to nævnte butikker håbede på).
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 11:01
peejay skrev:
(Klip klip) Hvor http://www.recorder.dk - www.recorder.dk for bare få måneder siden var ret alsidig har den på den seneste været meget TC domineret. Ingen tvivl om at TC og Otto har gjort meget godt for mange kunder (jeg er selv en af dem!) og for dette forum i tidens løb, men kvalmegrænsen er langt overskredet for mit vedkommende. |
Hej.
Jeg kan egentlig godt være enig i dette... Syn's nemlig også at på trods af at TC sikkert er et kanont godt sted handle, og at Otto har skrevet en masse rigtig gode og meget oplysende indslag, til alle os "uvidende" fjolser herude bag skærmene, så syn's jeg efterhånden også, at "Otto-TC" er ved at blive lidt for dominerende. Jeg er også ved at få lidt den opfattelse, at mange "brugere" synes og tror, at alt der kommer fra "Otto-TC" er endegyldigt sandt og seriøst (hvilket det da sikkert også er, ingen tvivl om det)... Men når der så kommer noget fra de andre "Butikker/Sponsorer" herinde, bliver det straks regnet som en gang"reklamegas" og vedkommende får ikke lov til at komme ordentligt til orde. Det kan jeg så ikke rigtigt lide.
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 11:15
Pokerface skrev:
peejay skrev:
(Klip klip) Hvor http://www.recorder.dk - www.recorder.dk for bare få måneder siden var ret alsidig har den på den seneste været meget TC domineret. Ingen tvivl om at TC og Otto har gjort meget godt for mange kunder (jeg er selv en af dem!) og for dette forum i tidens løb, men kvalmegrænsen er langt overskredet for mit vedkommende. |
Hej.
Jeg kan egentlig godt være enig i dette... Syn's nemlig også at på trods af at TC sikkert er et kanont godt sted handle, og at Otto har skrevet en masse rigtig gode og meget oplysende indslag, til alle os "uvidende" fjolser herude bag skærmene, så syn's jeg efterhånden også, at "Otto-TC" er ved at blive lidt for dominerende. Jeg er også ved at få lidt den opfattelse, at mange "brugere" synes og tror, at alt der kommer fra "Otto-TC" er endegyldigt sandt og seriøst (hvilket det da sikkert også er, ingen tvivl om det)... Men når der så kommer noget fra de andre "Butikker/Sponsorer" herinde, bliver det straks regnet som en gang"reklamegas" og vedkommende får ikke lov til at komme ordentligt til orde. Det kan jeg så ikke rigtigt lide.
|
Det synes jeg da ikke er helt korrekt. Jeg var selv en af de første som stilte mig på tværs i Otto´s seneste emne omkring billedekvalitet. Og jeg er sågar moderator af forumet her. Dvs. jeg holder mig ikke igen, blot fordi han er sponsor af recordere.dk. Tværtimod er det som jeg siger, at jeg læser mange af hans indlæg som en ganske privat person, der brænder for det han skriver om. Om han så efterfølgende bruger det i erhvervs øjemed, det skal jeg ikke kunne sige. Men det er ham da vel undt, hvis han mener at han kan bruges vores (brugernes) mening til noget i fremtiden for hans forretninger. Det skal uanset hvad, ikke være det som skal forhindre ham i at ytre sig, synes jeg.
Som nævnt tidligere, så tror jeg det her skyldes, at han er meget aktiv, på netop det/de områder der interesserer ham.
Jeg har dernæst heller ikke bemærket, at andre forhandlere skulle have været behandlet anderledes. Faktisk har jeg slet ikke bemærket andre forhandlere i bare tilnærmelsesvis samme format. Jo, det skal måske lige være ham fra tdc, der mig bekendt kæmper en brag kamp for at få tdc´s hd-selector til at fungere, i et samarbejde med brugerne. (Jeg følger ikke selv med i debatten, da den ikke er så relevant for mig, når jeg ikke har en sådan selector). Men udover det, så synes jeg ikke rigtig der er nogen med her på linien. Det kan selvfølgelig være et problem i sig selv, men det er ikke fair at lade det gå ud over Otto, fordi han er aktiv. Tværtimod bør vi måske opfodre andre til at være lige så aktive, hvis der er noget de brænder for.
Tilføjelse: ... og hvis de tør!
------------- Mvh
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 11:27
Pokerface skrev:
Jeg er også ved at få lidt den opfattelse, at mange "brugere" synes og tror, at alt der kommer fra "Otto-TC" er endegyldigt sandt og seriøst (hvilket det da sikkert også er, ingen tvivl om det)... Men når der så kommer noget fra de andre "Butikker/Sponsorer" herinde, bliver det straks regnet som en gang"reklamegas" og vedkommende får ikke lov til at komme ordentligt til orde. Det kan jeg så ikke rigtigt lide.
|
Forskellen fra Otto og "andre forhandlere" er at Otto kan svare på de ting man spørger om, og argumentere seriøst. Langt de fleste andre forhandlere kommer med usaglige meninger og "salgsgas".
Hvis man er uenig med Otte er det jo så heldigt at man blot kan sige det, og så kommer der helt sikkert et uddybende svar retur.
Jeg mener helt sikkert Otto er som han er herinde, fordi han nettop argumenterer og viser en viden om feltet som ingen andre. HVis der kommer andre forhandlere der formår det samme, vil de da helt sikkert opnå det samme.
Men når vi ser dirrekte reklametråde med emnet "se hvad vi har lavet som er meget bedre end alt andet", uden nogle former for saglig dokumentation, som har været oprettet herinde, finder jeg forhandleren dybt useriøs og på niveau med en Bilka reklame.
|
Skrevet af: peejay
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 11:27
hummelmose skrev:
Uskyld. Helt ærligt. Det er et forum der er vokset med adskillige hundrede procent på det sidste år. Der er voldsomme omkostninger både personligt og økonomisk i at drive det.
Det drives altså af en mand, der arbejder ved siden af, og også har en familie at passe. Alle der arbejder på recordere.dk arbejder frivilligt, og at vi rent faktisk har en rørledning ned i TapeConnection, TDC og JVC gør da netop dette forum mere interessant.
Find du et forum der har større indflydelse på f.eks. HD selectorens udvikling og drift. Og f.eks. det sidste fælleskøb på Philips TV måtte lukke fordi prisen havde presset hele markedet ned, så det ikke længere var attraktivt. Jo vi har magt, men det er jo let nok at sidde på sidelinjen og brokke sig.
Hvis du vil ind og have indflydelse, så tror jeg faktisk at mange ville takke for at du ville bruge 2-3 timer om dagen på at skrive tests og artikler til sitet.
| Jeg havde egentlig besluttet at jeg ikke ville bidrage mere til denne debat, men da jeg åbenbart ikke har forklaret mig tydeligt nok, gør jeg så alligevel en undtagelse.
Jeg deler fuldstændig din holdning til det frivillige, ulønnede arbejde der ligger bag http://www.recorder.dk - www.recorder.dk og har stor respekt for den betydning det har haft for emnet.
Men når du skriver:
hummelmose skrev:
at vi rent faktisk har en rørledning ned i TapeConnection, TDC og JVC ...
| er min holdning at det efterhånden mere ligner at TapeConnection med succes har skabt en rørledning ned i http://www.recorder.dk - www.recorder.dk
Otto har rigtig meget at bidrage med, både vidensmæssigt, holdningsmæssigt og kommercielt (fælleskøb). Men når en enkelt person og hans firma gør sig så dominerende på http://www.recorder.dk - www.recorder.dk synes jeg godt jeg kan tillade mig at påstå at http://www.recorder.dk - www.recorder.dk har "mistet sin uskyld"
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 11:35
peejay skrev:
Otto har rigtig meget at bidrage med, både vidensmæssigt, holdningsmæssigt og kommercielt (fælleskøb). Men når en enkelt person og hans firma gør sig så dominerende på http://www.recorder.dk - www.recorder.dk synes jeg godt jeg kan tillade mig at påstå at http://www.recorder.dk - www.recorder.dk har "mistet sin uskyld"
|
Det ville jeg kunne følge dig lidt i, hvis Otto var lige så aktiv i alle andre emner end lige tv apparater. Men fordi recordere.dk er meget mere end bare tv apparater, og fordi Otto langt fra er aktiv på stortset alle andre områder, så mener jeg ikke du har helt ret i din kritik.
------------- Mvh
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 11:58
peejay skrev:
Men når du skriver:
hummelmose skrev:
at vi rent faktisk har en rørledning ned i TapeConnection, TDC og JVC ...
| er min holdning at det efterhånden mere ligner at TapeConnection med succes har skabt en rørledning ned i http://www.recorder.dk - www.recorder.dk
Otto har rigtig meget at bidrage med, både vidensmæssigt, holdningsmæssigt og kommercielt (fælleskøb). Men når en enkelt person og hans firma gør sig så dominerende på http://www.recorder.dk - www.recorder.dk synes jeg godt jeg kan tillade mig at påstå at http://www.recorder.dk - www.recorder.dk har "mistet sin uskyld" |
Nu er det jo let at påstå noget, hvis man sætter det i anførselstegn, så det er overladt til læseren at gætte sig frem til, hvad det betyder.
Helt generelt kan dominerende sælgere selvfølgelig godt være et problem, men det er de vel først, hvis de på en eller anden måde holder andre sælgere ude. Er der tale om det her? Det mangler jeg i hvert fald at se eksempler på.
Hvorfor er der ikke nogen, der i stedet anklager andre hifi-sælgere for at være for slappe til at byde ind på fælleskøbene, så TC ikke løber med de fleste? Man kan jo se, at der i hvert fald bliver solgt meget ad denne vej, så selv hvis avancen er begrænset, burde det da være attraktivt for dem?
|
Skrevet den: 17-November-2006 kl. 12:05
Hej Vanderlay
"Men når en enkelt person og hans firma gør sig så dominerende på http://www.recorder.dk/ - www.recorder.dk synes jeg godt jeg kan tillade mig at påstå at http://www.recorder.dk/ - www.recorder.dk har "mistet sin uskyld", skriver du."
Der er jeg så ikke enig. Hvis jeg skrev tre gange så meget som Otto, ville du så sige det samme. Jeg tror det ikke. Forskellen er at Otto representerer en forhandler. Men det stikker han jo ikke under stolen. For at man kan miste sin uskyld, skal man vel give køb på noget (principper eller noget...) - hvad er det for recorderes vedkommende? I mit sind er der da ikke tvivl om, at Otto osse bedriver kundepleje - f.eks. kører han jo både her og på HiFi4all store selvstartede diskussioner om billedkvalitet. Jeg tror da ikke det er tilfældigt, men ingen kan da være i tvivl om hvor manden står. Og det må han da gerne. Hvad er det i strid med?
Mvh.
|
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 19:51
Tak for alle svarene fra Tape Connection.
Min konklusion er at recordere.dk nu ejes / styres af Tape Connection, hvilket også var det primære formål med dette indlæg at synliggøre.
Også tak til de enkelte brugeres svar, og særlig til den mail jeg fik fra en bruger som jeg vil tillade mig at gengive her, dog uden at afsløre brugerens identitet :
Hejsa
Ville bare lige sige tak fordi du havde "nosser" nok til at skrive kritisk om recordere.dk Jeg
tager ALT hvad jeg efterhånden læser herinde med et gran salt. Ifølge
brugerne herinde er det næsen kun TapeConnection og deres produkter der
er iorden. Alle andre forhandlere er uvidende og deres produkter er
skrammel. Bevares, måske ved de ikke så meget i eks. Fona, men hvad
betyder det i sidste ende. Det er jo dine øjne der skal købe produktet
- og ikke specifikationerne (det påstår de jo også selv i
TapeConnection). Hvorfor så gå så højt op i om forhandlerne kan svare
på alle spørgsmål. I den forbindelse kan jeg fortælle at de i
TapeConnection ikke kunne fortælle mig, om deres Toshiba 32WL66Z kunne
1:1 pixelmapping (selvom jeg så udemærket godt vidste det i forvejen -
ville bare teste dem). Masser af brugere herinde er fanboys og
aldeleles utroværdige i mine øjne (sagde nogen Naeira :)) og den
konsekvente anbefaling af plasma hver eneste gang nogen spørger om et
godt LCD-tv er stupidt og meningsløst for posteren der gerne vil have
råd. Men egentligt ville jeg bare sige tak fordi du også har "gennemskuet" dette forum, der dagligt mister mere og mere troværdighed.
|
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 19:54
nextgeneration skrev:
Min konklusion er at recordere.dk nu ejes / styres af Tape Connection, hvilket også var det primære formål med dette indlæg at synliggøre.
|
Nu kender jeg ejeren af Recordere.dk. Han hedder Lars, og er en ret
flink fynbo. Og at du har fået så ondt i røven, viser vel bare med alt
tydlighed at når man får ondt i røven, så løber lortet den anden vej.
Og at du tyer til anonyme kilder er jo endnu mere morsomt. Det er jo lidt dobbelt moralsk, at du brokker dig over enevælde, og så samtidigt bruger det samme. Vi er rigtigt mange, der skal have vores daglige dosis recordere.dk, og selvom jeg ikke selv har købt noget fra TapeConnection, så kunne jeg godt have fundet på det. Jeg kunne også have købt fra de mange andre. Jeg købte bl.a. abb. på Gear gennem fælleskøb, og der sparede jeg da en del. Købte også en Sony HDD optager i SonyCenter Roskilde.
Jeg håber så du tager konsekvensen af din konklusion. Du må straks videre. Vi ses, hej hej, husk at efterlade nøglerne i køkkenet og smække døren udefra når du går.
|
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 20:24
Lad os lige for en god ordens skyld se hvem der har været leverandør på de sidste 10 fælleskøb:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=880&z=13&template=design.aspx -
Leverandør: Justbuyit.dk
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=891&z=13&template=design.aspx - Leverandør: Justbuyit.dk
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=899&z=13&template=design.aspx -
Leverandør: Tape Connection
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=898&z=13&template=design.aspx - Leverandør: Tape Connection
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=897&z=13&template=design.aspx - Leverandør: Hifilagret.dk
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=896&z=13&template=design.aspx - Leverandør: Bitdefendershop.dk
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=894&z=13&template=design.aspx -
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=886&z=13&template=design.aspx -
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=883&z=13&template=design.aspx - Leverandør: Magasinet Gear
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=884&z=13&template=design.aspx - Leverandør: Bitdefendershop.dk
/MichaelS
------------- mvh MichaelS
|
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 20:26
hummelmose skrev:
nextgeneration skrev:
|
Nu kender jeg ejeren af Recordere.dk. Han hedder Lars, og er en ret
flink fynbo. Og at du har fået så ondt i røven, viser vel bare med alt
tydlighed at når man får ondt i røven, så løber lortet den anden vej.
Og at du tyer til anonyme kilder er jo endnu mere morsomt. Det er jo lidt dobbelt moralsk, at du brokker dig over enevælde, og så samtidigt bruger det samme. Vi er rigtigt mange, der skal have vores daglige dosis recordere.dk, og selvom jeg ikke selv har købt noget fra TapeConnection, så kunne jeg godt have fundet på det. Jeg kunne også have købt fra de mange andre. Jeg købte bl.a. abb. på Gear gennem fælleskøb, og der sparede jeg da en del. Købte også en Sony HDD optager i SonyCenter Roskilde.
Jeg håber så du tager konsekvensen af din konklusion. Du må straks videre. Vi ses, hej hej, husk at efterlade nøglerne i køkkenet og smække døren udefra når du går.
|
Lars er sikkert en flink fyr, og engang havde han kontrollen med dette forum - det er tydeligt at det har han ikke mere - eller Lars er blevet så økonomisk afhængig af Tape Connection at det ikke længere er hunden der logre med halen.
|
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 20:31
nextgeneration skrev:
Lars er sikkert en flink fyr, og engang havde han kontrollen med dette forum - det er tydeligt at det har han ikke mere - eller Lars er blevet så økonomisk afhængig af Tape Connection at det ikke længere er hunden der logre med halen.
|
Nå, nu har Lars ikke længere kontrollen med dette forum? Sjovt. For et par dage siden var beskyldningen at indlæg med lavere priser end fælleskøbet blev fjernet....
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 20:46
Det er simpelthen så langt ude,at man efterhånden griner mere af konspirationsteorierne,end en episode af "Klovn" .
Og anonyme PM
|
Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 20:52
Lennon skrev:
Det er simpelthen så langt ude,at man efterhånden griner mere af konspirationsteorierne,end en episode af "Klovn" .
Og anonyme PM
|
Kunne ikke være mere enig. Stop dog flæberiet
Dette sites reelle berettigelse er muligheden for at foretage fælleskøb.
Den enkelte må så selv afgøre, hvorvidt et givet fælleskøb er interessant eller ej. Hvis tilstrækkeligt mange synes, at det er interessant - ja, så bliver det til noget. Alternativt stopper det jo helt af sig selv.
Alt andet er totalt irrelevant. Grow up!
Vh/Jan
|
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 20:55
nextgeneration skrev:
|
Ja for søren, han kører til Århus 2 gange om ugen for at blive fodret. Well, her er et tip. Start dit eget forum. Driv det så godt som du kan, så kan du jo se om 2-3 år, om du har meget hale tilbage at logre med.
Jeg har flere gange lagt øre til hvor meget tid Lars bruger, og jeg tror egentlig både hans kone og kat ville klappe i hænderne, hvis han droppede det hele, og i stedet for at sidde dag ud og dag ind og rode med recordere, så sad og rodede med dem.
For helvede mand, hvis du er så skide generet af det så tror jeg sgu ikke jeg kan pakke det mere høfligt ind, end SKRID FOR HELVEDE. Hvorfor vil du udsætte dig selv for den smerte du må påføre dig, hver gang du læser et indlæg fra Otto...
|
Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 20:55
Ja, nu må jeg lige sige at nextgen er til grin.. hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så smut.. Der er ingen der tvinger dig til at købe i TC, men smut du ned og få proff. vejledning i elmutanten.. -og ha' det så godt med dit LCD fjernsyn (håber du er farveblind)
|
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 08:52
Hej Next
Ku' du ikke offenliggøre lidt mere af den korrespondance du har med dig selv (eller er det Ticker, der har skrevet til dig) - den er næsten endnu sjovere.
Mvh.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 10:41
enand skrev:
Ku' du ikke offenliggøre lidt mere af den korrespondance du har med dig selv (eller er det Ticker, der har skrevet til dig) - den er næsten endnu sjovere. |
He he he, som talt ud af min tegnebog.
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 10:47
Spunk skrev:
og ha' det så godt med dit LCD fjernsyn (håber du er farveblind) |
Der er da ikke noget i vejen med LCD fjernsyn, de bedste er lige så gode som de bedste fjernsyn på markedet uanset om det er LCD eller Plasma.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 10:53
Kan vi ikke blive enige om, at dette emne nu er uddebateret ?
At nogle syntes at recordere.dk er utroværdige, er de jo i deres fulde ret til, ligesom jeg syntes at unavngivne kilder er det samme.
LCD fjernsyn har sine fordele, Plasma fjernsyn har sine fordele, CRT fjernsyn har sine fordele. Så er det vel også sat på plads
|
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 10:56
Thorvald skrev:
Spunk skrev:
og ha' det så godt med dit LCD fjernsyn (håber du er farveblind) |
Der er da ikke noget i vejen med LCD fjernsyn, de bedste er lige så gode som de bedste fjernsyn på markedet uanset om det er LCD eller Plasma.
|
Hæ hæ dette var vist en joke fra Spunk. Alle ved jo at det kun er et Panasonic 50" der holder ifølge NextTickerGeneration...
|
Skrevet af: samanda
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 11:01
To muligheder.. Den her tråd er sku for langt ude..
1: Lads os betale et symbolsk beløb for at blive medlem af siden..
2: Hvorfor ikke fremstå med vores rigtige navneoplysninger m.m.
Mon ikke en af de løsninger vil rydde op i sådanne skod tråde
|
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 11:25
Der skal være plads til debat, også om recordere.dk.
Jeg syntes vi har været godt omkring, og jeg har besluttet mig for at lukke tråden nu, da jeg ikke føler vi kommer videre i denne debat.
|
|