Print side | Luk vindue

Formatere RW disc på Philips 3360

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17325
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 09:36

Emne: Formatere RW disc på Philips 3360
Skrevet af: JLyng
Emne: Formatere RW disc på Philips 3360
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 15:50

Jeg købte en Philips 3360 og til den købte jeg nogle Fuji RW + skiver.

Når jeg bad den om at kopiere noget fra HDD over på disken så viste den at den var i gang med kopiere og det tog samme tid at kopiere som når man brugte almindelige DVD skiver. Problemet var bare at når man så lagde disken i så fik man at vide at disken var tom.

Jeg ledte forgæves efter en funktion i Philips maskinen der kunne formatere RW skiven, men det eneste jeg kunne finde var en slet funktion, og den kunne jeg ikke få lov at vælge (den blev vist med gråt og kunne ikke vælges).

Det endte med at jeg returnerede Philips maskinen og købte en Panasonic i stedet for. Da jeg ville kopiere fra harddisken (på Panasonic maskinen) over på RW skiven fik jeg besked på at det ikke kunne lade sig gøre da RW skiven ikke var formateret. Det gjorde jeg så og så virkede det. Panasonic maskinen har sin egen formateringsrutine.

Er der virkelig ikke en mulighed for at formatere RW skiver på Philips maskinen?

Jørgen Lyng

Svar:
Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 17:59
Jeg har set det problem en enkelt gang præcist som du beskriver det. Men siden det var noget der var opstået lavede jeg en reset på recorderen og så virkede det som det normalt skulle.

En reset skal man da i øvrigt ikke være så bange for, det tager meget lidt tid og kan tit fikse den slags, hvis der ikke er noget grundlæggende i vejen. Jeg syntes tit man læser om et problem af den type herinde hvor maskinen så er tilbageleveret. Man skal lige give det en chance ved en reset. Jeg gætter på du ikke prøvede en reset?

Sommetider har man trykket på for meget på en gang og styresystemet er jo ikke helt perfekt, så det går i måske mere eller mindre baglås. Man kender da vist godt det problem fra windows. Særlig når man lige har fået en maskine kan man være utålmodig eller man trykker forkert. Men naturligvis tror man lige at det er gået i stykker permanent, man får da sved på panden.

Men et problem kan måske også løses med en firmware update,  hvis man da kan lave en sådan. Hvis en recorder har en fejl der gentager sig kan det være løsningen.

Ken

Skrevet af: JLyng
Skrevet den: 16-November-2006 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg har set det problem en enkelt gang præcist som du beskriver det. Men siden det var noget der var opstået lavede jeg en reset på recorderen og så virkede det som det normalt skulle.

En reset skal man da i øvrigt ikke være så bange for, det tager meget lidt tid og kan tit fikse den slags, hvis der ikke er noget grundlæggende i vejen. Ken

Mit sidste indlæg her var blot fordi jeg var nysgerrig m.h.t. årsagen. Der var andre grunde til at jeg leverede Philips maskinen tilbage, bl.a. var jeg utilfreds med fjernbetjeningen, men jeg skal ærligt indrømme at billedkvaliteten var suveræn.

Jørgen Lyng

Print side | Luk vindue