Print side | Luk vindue

LDC valg min 37"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17379
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 12:41

Emne: LDC valg min 37"
Skrevet af: Slotski
Emne: LDC valg min 37"
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 15:23

Jeg står og skal finde en LCD til mine forældre, men er i tvivl om hvad jeg skal købe. Det skal dog være LCD.

Jeg har kigget på Philips 37pf9631, 37pf9731D, samsung M71 serie. Derudover har min far kigget på Alfaview, som jeg har frarådet ham, selvom sælgeren derude selvfølgelig roste det til den helt store guldmedalje og fremhæver de tekniske data.

Hvilket er lige pt bedst? og hvilket er bedst til prisen? Der er trods alt stor forskel på at betale 15.000 for 9631 og M71 og 23.000 for 9731D.

Er der andre der bør tages med i betragtningen både udfra kvalitet og pris?

Mvh.

Martin

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 15:47
Er der nogen speciel grund til at det skal være LCD?

Skrevet den: 18-November-2006 kl. 15:55
Ja det er bl.a. fordi den skal bruges til PC. Og det er firma der køber den, så derfor skal de bruge en LCD (computerskærm) og ikke plasma tv.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 16:29
Du gjorde rigtigt i at fraråde Alfaview. Magen til bæ skal man lede længe efter. Eller i hvert fald i Bilka efter 

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 18:22

Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Ja det er bl.a. fordi den skal bruges til PC. Og det er firma der køber den, så derfor skal de bruge en LCD (computerskærm) og ikke plasma tv.

Plasma kan også anvendes til PC, hvis ikke, hvorfor skulle Panasonic så have PC indgang på deres PV skærme.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 18-November-2006 kl. 18:26

Sikkert, men nu er det ikke et spørgsmål om plasma. Selvom det er bedre, så skal det være LCD.

Jeg kender ingen der køber et plasma tv for at anvende den som computerskærm.

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 19-November-2006 kl. 16:13
JVC LT-37M60 og det nyeste LT-37M70 er klart værdige kandidater. M60 er et supergodt LCD fjernsyn og jeg kan ikke tro M70 er ringere...  Jeg har dog aldrig prøvet at tilslutte en computer, måske snart hvis jeg får tid.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Joho
Skrevet den: 19-November-2006 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Jeg har kigget på Philips 37pf9631, 37pf9731D, samsung M71 serie.

Jeg vil peronligt ikke anbefale 37pf9731D som computerskærm hvis man evt. ønsker at bruge den sammen med en browser, tekstbehandling og osv. Den er 1:1 pixelmappet via HDMI i 1920x1080'i' opløsningen og står derfor kun 100% skarpt i denne relative høje opløsning på en 37" skærm.

Jeg oplevede derudover at billedet i 1920x1080'i' ikke stod 'klippefast' men at pixels i fine sort/hvide streger / mønstre stod og 'blinkede' - og dette kunne ikke justeres helt væk (men dog nemt til det værre...) dette sandsynligvis pga. at billedet var 1080 interlaced - og ikke 1080 progressivt.

Jeg spurgte den gang i en 37pf9731D tråd om andre, der brugte en 37pf9731D sammen med en pc, kunne meddele at de var fri for dette pixel 'blinkeri' - og der var ingen der svarede positivt på dette.

(Jeg fandt i øvrigt ud af at jeg ikke ville bruge min HTPC i stuen til alm. tekst- & browser brug alligevel (man sidder ret dårligt ved et sofabord med et tastatur ) og ombyttede til en anden skærmtype af andre årsager)

Men til billeder, film, 'powerpoint', spil og lignende var den god som PC skærm.

-------------
Med god hilsen

John

Skrevet af: Kyro
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 10:44

Jeg ville klart anbefale LG LC2R, rigtig godt analog billed, 1:1 pix map. KANON menu system. pænt design (imho naturligvis). flot remote.

http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&p arentId=01&modelCodeDisplay=LC2R&model=NOTHING

Hvis du vil vide mere om dette TV så spørg :)

Skrevet den: 20-November-2006 kl. 12:01
Jeg kan umiddelbart ikke få linket til at virke

Skrevet den: 20-November-2006 kl. 12:19
http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&modelCodeDisplay=LC2R&model=NOTHING - Nyt link til LC2R

Så lærte jeg også at bruge forum-koder, håber jeg :)

Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 19:30

Jeg går også og lurer lidt på LG'en. Arbejder pt i NL og har st den til ca 8000,-  37"

Billedet var ikke godt i Mediamarkt... Men det ka jo nok sættes bedre op!?

Skrevet den: 21-November-2006 kl. 08:56
Nu plejer forretninger jo at have full power på både kontrast og brightness, så gør som jeg gjord i Electtric City, gå ind i menu'en via knapperne på højere side af TV'et og skift til f.eks "mild" indstilningen.

En lille sej detalje ved fjernbetjeningen er, at der er en knap til at justere kontrast og brightness (+/- 3), så du f.eks om aften kan dæmpe lyset fra TV'et, og det husker den så længe du er på samme "kilde", altså f.eks analog tv.

Skrevet den: 21-November-2006 kl. 19:00

Er LC2R nyere end LC3R? Syntes umiddelbart bedre om designet på 3R'eren, men vil selvfølgelig helst have den nyeste.

Print side | Luk vindue