Print side | Luk vindue

Antennesignal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17383
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 08:49

Emne: Antennesignal
Skrevet af: CoolMLJ
Emne: Antennesignal
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 16:56

Vil starte med at sige, at jeg langt om længe har fået min LCD skærm hjem, og ganske rigtig som nogen har skrevet tidliger så er det ikke overall bedre end CRT.

det mærkelige jeg har oplevet, er at der er stor forskel på udsendelser og tv station på kvaliteten af signalet.

Nogen programmer/kanaler står rigtig flot ( selvfølgelig ikke hvis man sider 10 cm fra skærmen) mens andre står meget ringe.

Har DB som kabel tv udbyder, og kan om ca. en md eller 2, få IP-TV altså 100 % digitalt tv, hvilket skulle give fantastiske billeder.

Men nu til selve mit ?
ind til dette sker, altså IP-TV kan jeg forbedre det dårlige tv ved at købe bedre antenne kabel ? evt. en antenne forstærker?
eller er det bare sådan på et LCD tv, og at jeg må vente til jeg for mit digitalle signal / eller skifte til plasma.

Har hørt fra en TV mand i DR, (head of broadcasting) tror jeg hans titel var, at siden TV tit ser bedre ud på plasma, er fordi at LCD viser fejl i signalet, og det gør Plasma ikke?

hvad skal jeg gøre.

-------------
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"

Svar:
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 16:56

har fundet sådan en linje forstærker, vil denne evt. kunne hjælpe.

http://www.elvvs.dk/category.2413.article.21054 - http://www.elvvs.dk/category.2413.article.21054

-------------
Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 18:31

Du løber den risiko at overstyre signalerne, da signalstyrken på dit anlæg er sikkert OK, og det er kvaliteten på signalet som halter.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 18-November-2006 kl. 19:05

skal man så måske bare prøve at udskifte antenne kablet.. det er bare noget billigt antenne kabel jeg bruger lige nu???

billedet stod fantastisk på mit CRT

-------------
Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-November-2006 kl. 19:18

Ja. Kabler først inden man leder efter andre fejl. Som så måske ikke er der.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 19-November-2006 kl. 08:35

Oplevede noget sjovt igår.. tændte min dvd optager, og prøvede at se signalet igennem dens tuner, der stod billedet faktisk godt. Lyder det ikke lidt som om tuneren i samsung skærmen ikke er så god.

det kan jo ikke passe at den sony optager som flere steder her i forumet, for hak for den dårlige tuner, har et bedre billed end den indbyggede tuner.

nogen der kender noget til lign.?

en sidste ting. Nogen der ved hvordan tuneren er i pioneer plasma??

-------------
Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-November-2006 kl. 09:45

Tuneren i Pioneers plasma er rigtig god

Hans

Skrevet den: 19-November-2006 kl. 11:05
er bare rigtig skuffet over det billed jeg modtager, og tror hvis ikke det løser sig ved andre kabler at jeg sende det retur, for det kan ikke passe at jeg skal tænde dvd optager bare for at se tv..

-------------
Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"

Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 19-November-2006 kl. 11:40

Hej.

Mener nu også flere gange at ha' læst, at Samsung absolut IKKE er blandt de bedste til at behandle et alm. analog antennesignal.

Om du så opnår noget med et nyt Ant.-kabel???
Hmmmm??? Jeg tvivler, men har du pengene og lysten til at forsøge, så lad det komme àn på en prøve, så ved du jo ihvertfald, at det ikke der fejlen ligger.

-------------
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80

Skrevet den: 19-November-2006 kl. 18:09

Har tænkt mig blot at købe en meter, og prøve ad for at se om det er der fejlen evt. ligger. har en kolega også med en samsung skærm, og her står billedet rigtig flot,.. og hvis jeg ser det igennem dvd optager, som har en ringe tuner står billedet også bedre.. så frygter lidt at min tuner måske ikke har det så godt, måske er lidt defekt...

nogen der har oplevet sådan ngoet..

-------------
Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"

Skrevet den: 19-November-2006 kl. 19:04
hvilken LCD har så den bedste tuner????

-------------
Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"

Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 19-November-2006 kl. 20:42
CoolMJK

Du skriver at du overvejer at købe et kabel på 1 meter, så jeg går ud fra at dit tv står ved siden af antenne stikdåsen.

I så fald kan du ikke få noget ud af en linieforstærker, da den faktisk bare kompenserer for det tab du har på et kabel. Men et så kort kabel har ikke noget tab der kan ses. Var det nu 10 meter eller endnu mere så kunne du godt opnå noget, men som radiomanden siger, man kan lave en overstyring som ikke er godt. Men man kan godt få antenne forstærkere der ikke forstærker mere en 5 db og det er ikke ret meget. Hvis altså vi snakker om et længere kabel.

Det er trist med din tuner, kender dog en der har et samsung (husker ikke lige betegnelsen, sort pianolak) og det står da virkelig godt, alle kanaler faktisk. Meget flot endda!

Men der kunne være noget i vejen med dit antennesignal og jeg ville da få nogen til at kigge på det, der er måske et svagt signal som skal justeres op. Jeg ville brokke mig (høfligt) så sender de måske en. (Sig ikke at de tidligere fjernsyn var ok, men bare at det er blevet dårligt og det er det jo :) Min opfattelse er at dit nuværende tv skal gengive godt.

Ken

Skrevet den: 19-November-2006 kl. 21:34

mit tv er, hvis jeg tager de meter med som går over en dør er der ca. 10 meter kabel fra stik til tv, grunden til jeg ville prøve at købe kablet var for at se om det gjorde noget. har prøvet at sætte skærmen til direkte til dåsen, via et billigt antenne kabel ( 20 kr) og det gav igen forskel.. så tror ikke det er afstanden på kablet.

-------------
Lykkelig ejer af:

LG OLED B7 65"

Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 08:35
Hvis man ikke har et godt kabel så kan10 meter være meget langt, de billige tynde 10 meter kabler man kan købe for 35 kr er ikke gode nok, der er for meget tab. Men et godt dobbeltskærmet kabel kan godt laves for under 100kr med stik, køb 25 meter og stik og saml omhyggelig (kun de 10 meter self). Det kan altid blive bedre, det er klart, men det er ok. (thansen.dk) Dobbelt skærm er vigtig.

Det er nok dit antennesignal der er for dårligt, jeg ville få nogen til at se på det, men sørg først for at have et upåklageligt godt antennekabel, eller vil de teknikeren måske forsøge at give det skylden. Det er lettere end at skulle indrømme noget.

Ken

Print side | Luk vindue