Print side | Luk vindue

Samsung HR-738 og DVD-RW ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17459
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 23:41

Emne: Samsung HR-738 og DVD-RW ?
Skrevet af: h4xh4x
Emne: Samsung HR-738 og DVD-RW ?
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 23:12
Jeg er kommet frem til det faktum, at jeg er nød til at brænde mine optagelser ud på DVD'er, for at få dem over på min computer. Jeg kunne derfor se det smarte i at eje en RW-Disk til at flytte data over og derefter genbruge den.

Men hvordan fungerer det der finalize ? Så vidt jeg kan læse mig til skal den finalizes for at kunne afspilles på computeren ? men - Færdiggøres disken kan den vel ikke bruges til at genskrive på bagefter? Det er jo ikke meget ved at købe en RW-disk, hvis den kun kan bruges én gang.

Håber nogen kan forklare mig proceduren og evt. (forhåbentligt) bekræfte at  man sagtens kan genskrive DVD-RW medier i optageren.

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 23:21

Oprindeligt skrevet af h4xh4x h4xh4x skrev:

Men hvordan fungerer det der finalize ? Så vidt jeg kan læse mig til skal den finalizes for at kunne afspilles på computeren ? men - Færdiggøres disken kan den vel ikke bruges til at genskrive på bagefter? Det er jo ikke meget ved at købe en RW-disk, hvis den kun kan bruges én gang.

Finalize er nødvendig for at du kan bruge discen i andre afspillere eller din computers DVD drev. Fuldstændig som almindelig DVD-R.

Finalize af DVD-RW udelukker ikke at du kan slette indholdet på discen, og bruge den igen. Det sker normalt automatisk ved HDD->DVD kopiering, når discen ikke er tom (sådan er det i hvert fald på Pioneer).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: h4xh4x
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 16:41
OKay - Tak for svaret. Jeg vil så prøve at lege lidt med det, når jeg får fat i nogle skiver :)

Print side | Luk vindue