Print side | Luk vindue

DVD-HDMI problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17539
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 13:03

Emne: DVD-HDMI problem
Skrevet af: martinc
Emne: DVD-HDMI problem
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 11:39

Hej

Jeg har netop modtaget mit Panasonic 42PV60EH, min Marantz DV4001 dvdafspiller og mit supra HDMI kabel.

Jeg har sat det hele til og er imponeret over tvet - det står rigtigt godt, men når jeg sætte dvden via HDMI til så går det galt. Jeg er ikke særlig imponeret over kvaliteten, hverken på 480/576/720/1080, det er som om jeg får digital "fnider", det ser ud som om det bliver for skarpt, feks. rundt om omkring tekst osv. der kommer der noget grafikkoks. Der er mange pixelleringer (tror jeg det hedder).

Jeg testede lige med en klovn dvd. Som i når man starter et afsnit så starter den med hvid baggrund, hvor alle skuespillere bliver præsenteret, der går det meget galt med billedet, det er som om der kommer en ring i midten, en større ring omkring dette, en større ring omkring dette osv. ligesom en dråben der rammer en vandoverflade og dermed giver ringe.

Det er godt nok svært at forklare, men jeg tror at tvet er ok, men om det er dvdafspiller, eller kabeldet er galt med , det ved jeg ikke.

Jeg har foresten skruet langt ned for alt, slået alle billedeforbedringer fra osv. 

Nogen idéer? 

-------------
LG 50PK950N, Audiovector S3 Super, Primare I22Dac, Sonos, PS3,

Svar:
Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 12:59

Jeg tror det må være kvaliteten af dit HDMI kabel, hvilket mærke er det og hvad hedder kablet. Det er en suveræn DVD og skærmen er også i orden, dog tror jeg du vil få mest glæde af at køre 576i/P eller 720P.

Dernæst er jeg heller ikke sikker på at DVD'en med Klovn er den film med bedst muligt materiale, jeg tror den kører på low-budget niveau, og det kan betyde noget for detaljerne, hvordan de har lavet det med den hvide baggrund.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 13:51

Hej Brian

Tak for svar!

HDMI kablet er et Supra 3 meter kabel fra avconnection.

Du har sikkert ret med klovn dvden, jeg har også prøvet ice age, men får også lidt problemer der. Så jeg må lige have prøvet noget andet. Jeg har desuden snakket med forhandlen, og regner med at sende dvdafspilleren tilbage, til fordel for en DV6600 eller en denon 1930.

-------------

Skrevet af: SPooL
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 14:04

som udgangspunkt er det 100% ikke kablet. det er et af de bedste kabler der findes i det pris niveau. Det kan være at kablet er i stykker - men jeg tivler.

Ligger dit kabel oven på dine strøm kabler eller lignende kan dette godt give nogle forstyrelser - men igen brude supra kablet være skærmet

jeg ville nok tage din DVD afspiller ned til en forhandler og prøve at sætte den til et af deres fjernsyn med dit udstyr. Blot fortæl dem at du er ude for at kigge på fjernsyn og du skal teste hvad der passer sammen med dit DVD afspiller.

-------------
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 15:03

Hej igen

Nu har jeg aftalt at afspilleren ryger retur til forhandelen, som vi snakkede om så kan det være at kvaliteten simpelthen blot ikke er god nok til min smag, og så skal jeg prøve noget andet. Jeg skal nok lige skrive hvad vi finder ud af.

-------------

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 22:58

Hejsa

Har testet lidt videre nu, og da film som Lord of the Rings kommer på aner jeg stort set ikke noget som helst galt, faktisk er det så flot at kæben næsten rammer jorden - det var squ da underligt! Måske har jeg siddet for tæt på da jeg testede klovn osv.

Spørgsmålet er om hvor meget den scaler der sidder i dvden betyder. Altså om det er det ene mærke eller det andet. Jeg kan ikke finde noget info om den scaler der er i min DV4001?

Jeg tester lige videre.......

-------------

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 15:05
Mange af DVD-udgivelserne - fra især Paramount Pictures - kan være af ret svingende kvalitet. Ofte synes jeg billedekvaliteten på disse DVD'er kan virke lidt grumset. Jeg kan blot nævne Mission Impossible-filmene I & II som eksempel. Hvis det f.eks. var en sådan slags film du smækkede på, forstår jeg godt hvis tilfredsheden ikke var i top. Det kan ingen plasmaskærm formå at rette op på, uanset hvor god kvalitet den har.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Print side | Luk vindue