Print side | Luk vindue

Panasonic PV60 42" flimmer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17558
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 18:10

Emne: Panasonic PV60 42" flimmer?
Skrevet af: DarkHelmet
Emne: Panasonic PV60 42" flimmer?
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 21:53

Hej.

Efter pres fra familien har vi besluttet os for at prøve lykken endnu engang med en fladskærm. Sidste gang havde vi en Samsung R72 LCD indefor døren, og lad os bare sige at LCD IKKE var velkommen i familien - lorte tv!

Tape Connection påstår hårdnakket at Panasonic PV60 42" Plasma vil mindst kunne matche billedkvaliteten på mit Philips 32pw9520 CRT tv, og på nogle punkter overgå det, og passer det, skal det være meget velkommen i familien

Nu har jeg set på nogle billige Plasma'er for ca et års tid siden, og det første der slog mig var at de flimerede en del - næsten som et 50hz CRT tv. Gør dette Panasonic PV60 dette?

Jeg kan desværre ikke se tv'et live. Har ringet til Panasonic, men de butikker jeg blev henvist til, havde ikke PV60 hjemme. De var solgt.

Jeg har tjekket trådene, men kan ikke rigtig finde nogen der har noget negativt at sige om dette tv. Er der overhovedet ingen negative ting. Ingen belæring om fastbrændninger, brug til PC'er mv. Tv skal bruges til tv og DVD. Intet andet.

Svar:
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 22:03

Hej.

Jeg har haft PV60 i 7 måneder. Ved meget lyse billeder, læs hvidt, summer det lidt. Ellers har jeg INTET at udsætte på det, og fastbænding har jeg ikke set en "skygge" af. Du kan nu kan få det til under 12.000,- er der ingen vej tilbage.

m.v.h.

Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 22:06
Super billed, ringe remote og betjening.

Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 22:07

Ikke rigtigt noget negativt at sige. Har også haft min i en 7 måneder og utroligt glad for den.

Jeg bruger den mest til at se sport og dvd's. DVD billedet er fremragende og det samme gælder sport (fodbold, F1 osv.)

En helt klar anbefaling herfra.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Nu har jeg set på nogle billige Plasma'er for ca et års tid siden, og det første der slog mig var at de flimerede en del - næsten som et 50hz CRT tv. Gør dette Panasonic PV60 dette?

Flimmer? Næh, jeg har ikke selv bemærket noget i den retning. Kvaliteten af billedet på den analoge TV-tuner afhænger naturligvis af signalets kvalitet. Men afspilning af DVD-film over HDMI-indgangen eller digital-TV over HDMI- eller Component-indgangen; Det er bar' dejlig'!

Jeg kan desværre ikke se tv'et live. Har ringet til Panasonic, men de butikker jeg blev henvist til, havde ikke PV60 hjemme. De var solgt.

Ja, det gælder nok om at være vaks ved havelågen. PV60 og PV37 synes at gå som varmt brød i denne tid, hvor priserne på Panasonic plasma falder. Men det vil nok alligevel være en god idé at se skærmen i levende live først - nok mest for sjælefredens skyld.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 23-November-2006 kl. 22:20

Tak for de hurtige svar.

Tape Connection har jeg gode erfaringer med. De har altid holdt hvad de har lovet, så jeg går ikke ud fra at de vil sælge mig en skærm der er desideret dårligere end mit CRT, når jeg har sagt jeg vil sende det retur hvis det er ringe som Samsung'en, men det påstår de hårdnakket.

Jeg har en Kiss DP600 (ja det er en Kiss, men køre faktisk ganske stabilt). Vil jeg kunne tilslutte den via HDMI, og få extra godt billed ud af den? Vil den også kunne vise HD film på dette TV? Tænker på at de klip jeg har hentet er enten i 720 eller 1080 opløsning, men PV60 har 1024x768.

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 08:08

Hej igen.

Jeg har en Kiss-DP600 kørende sammen med PV60. De spiller fint over HDMI og scart. Via compnent giver afspilleren et dårligt billed. HD klip over HDMI ser slet ikke dårligt ud.

m.v.h.

Skrevet af: rodding
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 08:24

Hej DarkHelmet,

Heller ingen flimmer her. Og en billedkvalitet på linie eller bedre end mit gamle Sony CRT.

Det eneste jeg lige vil nævne for en god ordens skyld, er muligheden for blæserstøj. Jeg mindes fra en anden tråd du også har et følsomt øre, for dette genere mig en lille smule i stille passager i en film. Jeg ved godt at 37" støjer lidt mere end 42" pga. mindre blæser-diameter, men jeg hører det også svagt på 42". Og det kan være svært at høre i butikken.

Hvis man opscalerer et videosignal synes jeg det stiger lidt endda.

Ellers et super tv mener jeg, med et enkelt minus.

-------------
Panasonic TH-37PV60E
Sony RDR-HX710B
Samsung BD-D8200N
Motorola "Zaptor"
Pioneer VSX-1025-K
Pioneer PL-500X
B&W XT2
B&W PV1

Skrevet af: ebola
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 12:00

Hej DarkHelmet,

Jeg havde et Panasonic TH-42PV62E hjemme som jeg havde købt i El-giganten og jeg bemærkede HELT klart at det flimrede. Specielt ved lyse/overvejende hvide billeder er det slemt. Det er som at se på en computerskærm der er sat til 60Hz refresh rate

Det er dog ikke alle der bemærker det. Jeg havde flere kollegaer hjemme for at se på det og de fleste bemærkede intet men nogle så det ligesom mig.

Det er nok meget afhængig af om man generelt er følsom over for lav refresh rate, hvilket vi er nogle der er

Ellers er det et forrygende godt TV til prisen. Specielt sort niveau er suverænt

Jeg har nu købt et Pioneer 4270XA på fælleskøbet og der er ingen problemer whatsoever med refresh rate, det står klippe stabilt. Dog med synligt ringere sort niveau, men med super billed. Hvis jeg havde kunnet leve med Pana'ens flimren havde jeg nok beholdt det p.g.a. den suveræne pris ved køb i Tyskland f.eks.

Mvh,

Søren

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Med mindre man køber MEGET dyre produkter, får man så nogensinde gode fjernbetjeninger? Jeg synes egentlig meget godt om min. Input-valget er f.eks. lysår foran andre TV hvor man ofte kun har én knap, så man kan få lov til at sidde og zappe inputs i en evighed. Jeg har endnu ikke giddet programmere min Harmony til det nye TV, fordi jeg synes det går ret godt med TV'ets egen fjernbetjening.

DarkHelmet: Jeg forklarede jo hvordan jeg så det over PM. Efter at have sluttet CRT monstret til nede hos de gamle mener jeg helt sikkert at billedet er BEDRE, ikke blot større og 'lige godt'. Billedet er skarpere og generelt bare pænere. Det bliver nemt for 'fuzzy' på CRT. Så længe man holder sig til de gode plasma TV, så mener jeg altså at CRT er 'overgået'.

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af rodding rodding skrev:

Hvad mener du præcis med det? Alle signaler du smider ind i TV'et skaleres, om det så er op eller ned.

Oprindeligt skrevet af ebola ebola skrev:

Det er dog ikke alle der bemærker det. Jeg havde flere kollegaer hjemme for at se på det og de fleste bemærkede intet men nogle så det ligesom mig.

Det er nok meget afhængig af om man generelt er følsom over for lav refresh rate, hvilket vi er nogle der er

Jeg har det selv ofte lidt 'svært' med halogen-lamper der blinker. Andre ser det overhovedet ikke, mens jeg sidder og er ved at få hovedpine. Men sjovt nok har jeg intet problem med mit PV60. 'Flimmer' er også lidt svært at forholde sig til, da folk nok har forskellige definitioner af hvad det er. Hvad er det præcis der flimrer når der er hvid på skærmen?

Der er noget der hedder 'dithering'-støj, som man kan se på alle plasma-TV hvis man går tæt på. Det kan man ikke undgå med teknologien som det er nu, men samtidig kan man altså heller ikke se det ved normal 'kigge-afstand'.

Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med mindre man køber MEGET dyre produkter, får man så nogensinde gode fjernbetjeninger? Jeg synes egentlig meget godt om min. Input-valget er f.eks. lysår foran andre TV hvor man ofte kun har én knap, så man kan få lov til at sidde og zappe inputs i en evighed. Jeg har endnu ikke giddet programmere min Harmony til det nye TV, fordi jeg synes det går ret godt med TV'ets egen fjernbetjening.

Jeg hade et Grundig 36" CRT der koster 40.000.- herhjemme(jeg gav 25.000.- i Tyskland) godt billed(ikke så godt som PV60), super remote og god betjening, med Panasonic remoten skal jeg peje på tv'et det har jeg aldrig været van til.

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 14:03

Hvad er det præcis der flimrer når der er hvid på skærmen?

Det er ikke dithering støj eller andet flimmer i detaljerne, men hele skærmen der står og "blinker" ligesom hvis du sætter din computerskærm til 60Hz refresh rate.

Man ser det tydeligst hvis man fokuserer sine øjne på et punkt ca. 0,5 - 1 meter til højre eller venstre for skærmen. Så fornæmmer man meget tydeligt ud af øjenkrogen at noget står og blinker, hvilket skyldes at det menneskelige øje er meget mere følsomt over for bevægelser i udkanten af synsfeltet.

Og inden folk nu kommer og siger at "Jeg kigger sgu' da ik' på væggen når jeg ser TV"  så er det som sagt kun for at tydeliggøre fænomenet.

Jeg opfatter f.eks. også denne "blinken" selv om jeg kigger direkte på TV'et. Som sagt er det dog mest tydeligt ved lyse billeder og meget svært/umuligt at se ved meget mørke billeder.

Selv om man ikke tydeligt bemærker denne "blinken" kan dog godt blive træt i hovedet eller få hovedpine af at kigge på det i længere tid.

Udover det synes jeg som sagt at det er et suverænt TV og helt klart mit første valg hvis prisen er vigtig, eller man gerne vil spare 5000 på sit budget til noget andet.

Det eneste der er at gøre er at kigge på TV'et og afgøre med sig selv om det er noget der generer en eller ej.

Jeg ville dog ikke undlade at nævne hvad jeg havde set da DarkHelmet jo netop har bemærket dette problem på andre TV og derfor måske er "sart" på det område ligesom jeg selv er

Søren

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 14:13
Jeg kan godt se at det blinker når jeg kigger væk fra skærmen. Men jeg ser det ikke som et problem når jeg kigger på den...

Jeg kan dog ikke se, hvorfor det skulle være meget bedre på Pioneer. Det er trods alt samme teknologi og, udover når man kører 24fps, burde den vel køre med samme refresh rate?

med Panasonic remoten skal jeg peje på tv'et det har jeg aldrig været van til.

Det er nu meget normalt at man lige skal pege på tingene...

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 15:37

Jeg kan godt se at det blinker når jeg kigger væk fra skærmen. Men jeg ser det ikke som et problem når jeg kigger på den...

Jeg kan dog ikke se, hvorfor det skulle være meget bedre på Pioneer. Det er trods alt samme teknologi og, udover når man kører 24fps, burde den vel køre med samme refresh rate?

Så længe det ikke er noget problem når du kigger direkte på TV'et så er der jo ingen ko på isen  Det er jo som sagt også helt individuelt hvad man finder irriterende eller overhovedet bemærker. Jeg har også en kollega der godt kan se at det flimre men det irriterer ham ikke det mindste når han sidder og ser TV

Mht Pioneer så kører den 75Hz eller man kan sættet den til 100Hz hvis man vil. Så vidt jeg er informeret så kører Pana'en 60Hz. Netop forskellen fra 60 til 75 er nok til at flimren forsvinder for mig og billedet står helt roligt. De 75Hz fremkommer ved 3x25fps og 100Hz ved 4x25fps selvfølgelig. Panaen kører 2x30fps pga. noget optimering til NTSC signal og noget 3:2 pulldown er også involveret TROR jeg nok.

Jeg er ikke helt sikker på alt det her sidste tekniske her så hvis der er en der ved besked der kan forklare det ville det være super. Det kunne være rart at vide

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 15:47

Jeg ved ikke om jeg er mere følsom end andre. Når jeg er ude hos venner der har et 50hz CRT tv, bliver jeg idiot fordi jeg er vant til mit Philips 9520 CRT, men her vil nok 99% have samme opfattelse som mig.

Jeg kan ikke huske navnet på det Plasma jeg så for et år tid siden, men det var et 42" til lidt over 10 kg kr, og jeg bed bare mærke i at det flimrede utroligt meget. Forresten kan jeg huske når jeg tænker tilbage at det var i Computer City hvor den var koblet til en PC. Måske har det noget at sige?

Jeg har er løbet på et par Philips Plasma'er i bla Electric City hvor de havde sat et Philips LCD side om side, og her bed jeg ikke mærke i flimmer. Det samme gør sig gældende da jeg var på besøg hos familien i København i efterårs ferien, hvor vi var en tur i Fields. Her havde en butik (Expert/Merlin what ever..) et 100" Plasma stående, og var dybt facineret over hvor godt det stod.

Min pointe er at nu er i nogle stykker der siger det ikke er et problem, mens een har udtrykt at det var et problem. Skulle det være helt galt, er jeg sikker på at Tape Connection er behjælpelig med et andet tv i så fald. Har altid fået kanon service hos dem, og de kan kun skamroses for lidt.

Skrevet af: hmpf
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 16:19

Folk der f.eks. siger at et 50Hz crt eller visse Plasma'er ikke "flimrer" er nok folk der ikke kan se det!

Jeg fatter heller ikke at nogle kan holde ud at sidde med en 60Hz PC-skærm -  Ydr!!

Jeg vil (desværre?) tilslutte mig den nok lille skare der faktisk godt kan se det der flimmer. Jeg har nu et gammelt 28" B&O (med kontrastskærm) / 50 Hz - og det vurderer jeg som et af de bedre m.h.t. irriterende flimmer. På andre 50Hz crt med meget lys på er det som et maskingevær med blink der hamrer ind i øjnene (overdrivelse fremmer forståelsen...) - men jo - noget i den retning!

Jeg har også oplevet dels den fede/gode billedkvalitet på visse Plasma-TV, men så sandelig også det der flimmer!

Derfor er jeg tilbøjelig til at vælge LCD - det står dejligt roligt!

Men - hvis jeg kan finde et flimmerfrit og støj(blæser/bzzzz)frit Plasma-TV med godt billede ender det nok under juletræet - fra mig selv

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af hmpf hmpf skrev:

Jeg fatter heller ikke at nogle kan holde ud at sidde med en 60Hz PC-skærm -  Ydr!!

Dét synes jeg også er en HELT anden sag. Man skal skrue CRT pc-skærme temmelig højt op før jeg ikke får ondt i hovedet.

Men at sammenligne det med et plasma TV forstår jeg ikke...

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 16:44

Men har du oplevet fimmeren med Panasonics PV60?

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 16:46

Forskellen ved at sidde foran en pc skærm er også at man sidder ½-1 meter fra skærmen! Et tv sidder man mindst 2 meter fra i de fleste tilfælde.

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 16:50

Men har du oplevet fimmeren med Panasonics PV60?

Flimmer og flimmer... Ved meget lyse billeder kan jeg ane et uroligt billede når jeg ikke kigger direkte på skærmen.

Skrevet den: 24-November-2006 kl. 18:02

Oprindeligt skrevet af rodding rodding skrev:

Hvad mener du præcis med det? Alle signaler du smider ind i TV'et skaleres, om det så er op eller ned..

Ja, dårligt formuleret kan jeg godt læse her bagefter, sorry.

Det jeg ville sige var, at hvis jeg lader Samsungen opscalerer signalet før TV'et, virker det som om den skal køle en lille smule mere.

Jeg har også lige testet med en hvid skærm, og jo, der ser jeg også en svag flimren, hvis jeg ikke kigger på skærmen... Men stadig ikke ved daglig brug.

-------------
Panasonic TH-37PV60E
Sony RDR-HX710B
Samsung BD-D8200N
Motorola "Zaptor"
Pioneer VSX-1025-K
Pioneer PL-500X
B&W XT2
B&W PV1

Skrevet af: Fabi
Skrevet den: 24-November-2006 kl. 19:17
Jeg har selv haft en Philips 32PW9509 med Pixel Plus 2 og DNM. Det er forgængeren til 9520. Jeg er enig med DarkHelmet i at både Pixel Plus 2 og DNM er en stor fordel. Det giver meget gode detaljerede billeder og ingen hakkeri ved hurtige bevægelser. Jeg får selv snart Pioneer PDP427XD og er noget bekymret for, om jeg kan vænne mig til hakkende billeder igen. Men jeg glæder mig til Pioneer plasma'tvet.

Skrevet den: 25-November-2006 kl. 11:08

Efter denne debat, besluttede jeg mig for igår at tage en tur i City Syd (storcenteret ved Aalborg). Her gik jeg ind i Electric City først. Her havde de to Philips og et LG Plasma. Ved Philips kunne jeg INTET flimmer se. Ved LG kunne jeg ane en smule ved helt lyse farver.

I El Giganten havde de et Panasonic PA60 (ikke PV60), som ifølge Panasonic man skal holde sig fra da dette tv bygger på en anden teknik end PV60 gør. Men var der ingen flimmer overhovedet - intet. Ydermere havde de et LG Plasma koblet til et 1080 signal, og her var Dan altså solgt. Det står fandme godt! Ingen flimmer eller noget.

Det skal siges at i begge butikker står disse Plasma'er blandt LCD'erne, og selvom jeg kunne samligne dem, var det altså kun LG'en i Electric City jeg kunne ane lidt flimmer.

I samme omgang var jeg en tur i Bilka, og her plejer de ikke have Plasma (har set et Panasonic PA60), men da jeg nåede til radio afdelingen kunne jeg se at de havde sat 4 fladskærme op sammen med samme film, og her skilte det ene sig helt ud. Jeg kunne se det fra 30 meters afstand at dette tv stod KLART bedre, så jeg gik der her.. Pioneer 43" Plasma til 19.995 (sikkert en gammel model), men den stod langt bedre end de andre LCD'er som var Philips (i den bedre ende) og et Panasonic LCD. Her var der hellere ingen flimmer at se overhovet.

Så min konklusion må være at det åbenbart er meget forskelligt hvordan folk oplever flimmer på Plasma'er. Jeg har åbenbart ingen problemer, og jeg kunne også konkludere at jeg foretrækker billedkvliteten på Plasma'er. Et par gamle billedrørs tv så jeg også på i Bilka, og her bliver man rundtosse på 10 sekunder at se på det flimmer.

Den eneste ulempe jeg kunne se ved Plasma'erne, var at deres sort farver ikke var helt sorte, men dette skulle vist være løst med PV60? Panasonic Danmark påstod at med PV60 havde de lavet en Plasma der kunne vise ægte sort, og det samme gør Tape Connection.

Så mit Philips er blevet solgt (køberen afhenter når jeg får det nye tv), så nu venter jeg bare på at Tape Connection får fingeren ud og får nogle PV60'er hjem, så jeg kan få et.

Skrevet den: 25-November-2006 kl. 11:27

Oprindeligt skrevet af Fabi Fabi skrev:

Jeg har selv haft en Philips 32PW9509 med Pixel Plus 2 og DNM. Det er forgængeren til 9520. Jeg er enig med DarkHelmet i at både Pixel Plus 2 og DNM er en stor fordel. Det giver meget gode detaljerede billeder og ingen hakkeri ved hurtige bevægelser. Jeg får selv snart Pioneer PDP427XD og er noget bekymret for, om jeg kan vænne mig til hakkende billeder igen. Men jeg glæder mig til Pioneer plasma'tvet.

Det er også min største bekymring ved at gå over til Plasma eller LCD. Da jeg havde Samsungs LCD, var det meget tydeligt, men i bund og grund var jeg også så utilfreds med dette LCD, at jeg nok så alle fejene (og stadigvæk gør det på alle LCD'er!).

Den første tid tror jeg at man lægger meget mærke til at DNM mangler. Omvendt tog det mig en måneds tid at "vænne" mig til DNM. Men jeg tror at den kæmpe (jeg har bestilt 42") nok vil opveje det i sidste ende

Skrevet den: 25-November-2006 kl. 11:30

Den eneste ulempe jeg kunne se ved Plasma'erne, var at deres sort farver ikke var helt sorte, men dette skulle vist være løst med PV60? Panasonic Danmark påstod at med PV60 havde de lavet en Plasma der kunne vise ægte sort, og det samme gør Tape Connection.

Det er i hvert fald dét plasma TV med bedst sort, og derfor det fladskærms TV med bedst sort. Der er et stykke op til de bedste CRT TV, men så er der andre ting som plasmaerne gør bedre, IMO, der opvejer denne forskel, som man alligevel ikke lægger meget mærke til i hverdagen.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 25-November-2006 kl. 11:32

Så min konklusion må være at det åbenbart er meget forskelligt hvordan folk oplever flimmer på Plasma'er. Jeg har åbenbart ingen problemer, og jeg kunne også konkludere at jeg foretrækker billedkvliteten på Plasma'er.

Jeg tror du har ret: Folk er sikkert meget forskelligt disponeret for det. Lidt på samme måde som med projektorer, der er baseret på DLP-teknologi. Her føler nogen mennesker sig stærkt generet af Rainbowing, mens andre overhovedet ikke kan se noget.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 25-November-2006 kl. 14:02

Jeg fandt dette link: http://www.minhembio.com/produktbilder/87103 - http://www.minhembio.com/produktbilder/87103

Nu ved jeg godt at det er taget med digital kamera, men ligner disse billed godt det som i oplever med jeres PV60? På disse billeder ser det ud til at PV60 har et surerænt sort niveau, samt farver og skarphed ikke er noget problem.

Skrevet den: 25-November-2006 kl. 14:23
Ja, det ligner det jeg oplever dagligt. Har ikke selv set en fladskærm med bedre sortniveau. Og jeg ledte i mange år efter en afløser til mit Sony CRT.

-------------
Panasonic TH-37PV60E
Sony RDR-HX710B
Samsung BD-D8200N
Motorola "Zaptor"
Pioneer VSX-1025-K
Pioneer PL-500X
B&W XT2
B&W PV1

Skrevet af: DanniS
Skrevet den: 28-November-2006 kl. 21:56

Hej

Jeg har lidt problemer med at billedet hakker på 42pv60 når kameraet køre til siden. Så følger billedet ikke med flydende. Der er dog ingen problemer med bold og sådan i fodbold og NFL der spiller det hele bare, men ved hurtige skift, når hele billedet rykker. Jeg har slået div. mekanismer fra. Jeg har ikke lige set om det er det samme på dvd endnu.

Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 28-November-2006 kl. 22:53

Jeg oplever hverken flimren eller hakken, men derimod et andet mindre fænomen:

Jeg oplever nogle gange i en brøkdel af et sekund at kontrast/brightness ændrer sig en smule - lidt vanskeligt at forklare, men ofte ved sceneskift på DVD bemærker jeg det. Jeg er ikke klar over om det er tv'et, dvd-afspilleren, filmen, tilslutningen (scart) det er galt med, men problemet er nu ikke stort nok til at det reelt er et problem.

Bare en erfaring

Skrevet den: 28-November-2006 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af DanniS DanniS skrev:

Hej

Jeg har lidt problemer med at billedet hakker på 42pv60 når kameraet køre til siden. Så følger billedet ikke med flydende. Der er dog ingen problemer med bold og sådan i fodbold og NFL der spiller det hele bare, men ved hurtige skift, når hele billedet rykker. Jeg har slået div. mekanismer fra. Jeg har ikke lige set om det er det samme på dvd endnu.

Vil gætte på det skyldes manglende bevægelseskompensation.

Skrevet den: 29-November-2006 kl. 12:09

Som skyldes hvad

Skrevet den: 29-November-2006 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg oplever nogle gange i en brøkdel af et sekund at kontrast/brightness ændrer sig en smule - lidt vanskeligt at forklare, men ofte ved sceneskift på DVD bemærker jeg det. Jeg er ikke klar over om det er tv'et, dvd-afspilleren, filmen, tilslutningen (scart) det er galt med, men problemet er nu ikke stort nok til at det reelt er et problem.

Jeg oplever det samme. Jeg har skruet på 'Normal' og ikke f.eks. 'Biograf', da jeg indstillede sidst. Jeg læste noget om, at der skulle være noget lignende noget uundåeligt 'Dynamisk kontrast' på Auto og Normal, men den slags dynamisk kontrast jeg før har set, har da været EN DEL mere aktiv end dette, hvor den måske 'blinker' én eller to gange hver halve time. Jeg har i øvrigt tilsluttet DVD-afspilleren med HDMI. Jeg synes ikke jeg oplever det ved den digitale parabol.

Skrevet den: 30-November-2006 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af DanniS DanniS skrev:

Som skyldes hvad

Jeg er muligvis fejl på den. Iflg. Panasonic's hjemmeside har Panasonic plasmaskærme Motion Pattern noise reduction   http://www.panasonic-europe.com/vieraexperience/v2/flash.html?iso=da-DK#4 - http://www.panasonic-europe.com/vieraexperience/v2/flash.htm l?iso=da-DK#4
så du burde ikke have hakkende billeder.

Vil Panasonic ikke være et bedre valg end Pioneer pga. bevægelseskompensation? Så vil jeg have ændret min bestilling

Skrevet den: 30-November-2006 kl. 10:06

hmm håber ikke det er en fejl. for er ret træt af at skulle bytte tv hele tiden.

Er der ikke andre der oplever at det hakker når der kommer hurtigt bevægelser fra den ene side til den anden. Det ses dgo ikke rigtigt på fodbold.

Skrevet den: 01-December-2006 kl. 17:02

Jeg har modtaget mit 42" PV60 idag, og jeg er sku mere end imponeret over dette Plasma tv. Troede ikke helt på at det rent faktisk kunne leve op til billedkvaliteten på mit Philips 9520 CRT, men står faktisk krystalklart.

Flimmeren er der ikke rigtig noget af. Kun ved helt hvide farver når jeg ikke kigger på skærmen kan jeg ane lidt, men kigger jeg direkte ind i skærmen kan jeg ikke se noget flimmer.

Nu mangler jeg bare et HDMI kabel, så jeg kan se hvad det kan præsterere med min Kiss DP600. Billedet den får via RGB scart er overklasse godt må jeg indrømme. Selv med børnenes film som jeg har lavet i Nero Digital formatet (en bedre variant end Divx/Xvid) står næsten som en dvd skive, og 99% uden pixelering. Imponerne!

Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 01-December-2006 kl. 21:04

Jeg har modtaget mit 42" PV60 idag, og jeg er sku mere end imponeret over dette Plasma tv. Troede ikke helt på at det rent faktisk kunne leve op til billedkvaliteten på mit Philips 9520 CRT, men står faktisk krystalklart.

Tillykke med dit TV - og du har helt ret - det er et imponerende apparat, jeg har selv et.

Jeg fatter ikke dem der brokker sig over flimren, blæserstøj, billedkvalitet osv...... Jeg er selv ret hysterisk hvad angår de ting, men selv efter snart ½ år er jeg stadig ovenud tilfreds.

Skrevet den: 02-December-2006 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Tillykke med dit TV - og du har helt ret - det er et imponerende apparat, jeg har selv et.

Jeg fatter ikke dem der brokker sig over flimren, blæserstøj, billedkvalitet osv...... Jeg er selv ret hysterisk hvad angår de ting, men selv efter snart ½ år er jeg stadig ovenud tilfreds.

Blæserstøj? Er der blæser i den...?

Skrevet den: 02-December-2006 kl. 15:11

Jeg har oprettet en tråd i Kiss forumet, men tænkte at det kunne være i kunne hjælpe mig med mit PV60 og min Kiss DP600.

Over Scart RGB står det hele fint og ingen problemer. Idag har jeg så købt et HDMI kabel hos ComputerCity, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.

Er der noget på tv'et man skal aktiverer for at kunne bruge HDMI?

Når jeg prøver på Kiss'en skriver den bare at der ingen HDMI tilslutning er. Når jeg laver en Hardreset skulle den gerne starte op i HDMI tilstand, men sort skærm på både HDMI1 og HDMI2, og afspilleren nægter at lade mig vælge HDMI.

Jeg har selvfølgelig ikke koblet både scart og HDMI i på samme tid, men jeg kan ikke få lortet til at virke. BELASTENDE! HJÆLP!

Print side | Luk vindue