Hej recordere-brugere.
Jeg skal snart til at købe et nyt fjernsyn, og har i den forbindelse fulgt med i forummet her, hvor jeg har fået hjælp til at tage stilling til mange ting. Jeg vil nu prøve at opridse mine behov og kriterier og håber at der nogen der kan give mig lidt kvalificeret feedback på det.
1) Det skal være 32", dvs. et LCD. Det er et kompromis mellem mig, kæresten og størrelsen af vores stue.
2) Design betyder meget. Det skal se godt ud også når det er slukket. Det skal helst være "højglanssort".
3) Vi har TDC kabel, så indbygget tuner er ligegyldig.
4) Det skal bruges til Alm. tv-kiggeri, DVD / Blu-Ray og spil på PS3.
5) Det må max koste 12.000
Jeg har fundet 2 fjernsyn der umiddelbart opfylder kravene - som det står i headeren er det Samsung M71 og Philips 7331. Jeg var nede og se dem ved siden af hinanden i Fona, og designmæssigt står den 1-1. Samsungen er bedre pga. skjulte højttalere men taber på den lidt for plasticagtige fod (ved godt at det er plastic det hele :).
Billedet var bedre på Samsungen dog med for mætttede farver, men det kan jeg ikke bruge til så meget, da det sandsynligvis bare var Fona der ikke kunne finde ud af at indstille dem ordentligt. Der stod et Samsung R72 med en analog fodboldkamp ved siden af der så ud som . Det skal nok få folk til at købe jeres fjernsyn Fona...
Det kunne være fedt hvis der var nogen af jer der havde hands-on erfaring med de nævnte fjernsyn. Jeg var også nede i Tape Connection hvor ekspedienten fortalte mig at de havde haft store problemer med at indstille deres 40M71 - de havde måttet bruge noget specielt software for at få det til at stå ordentligt. Er det noget folk generelt har oplevet med Samsung?
Håber på svar! Og helst ikke for mange "du skal da bare have et 37" plasma" .
-------------
Mit gear:
NAD 743, B&W CMC, 2x B&W CM7, 2x Micropods SE, Phillips DVP 3005, Samsung 32N71.
Planlagte køb: PS3, et godt møbel
|