Print side | Luk vindue

hvordan spiller plasma sammen med PC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17822
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 18:22

Emne: hvordan spiller plasma sammen med PC
Skrevet af: frømanden
Emne: hvordan spiller plasma sammen med PC
Skrevet den: 01-December-2006 kl. 10:50

hej,

jeg overvejer at købe et plasma tv, men hvordan spiller det sammen med pc delen af et media center. Nogen siger at plasma ikke er så godt med pc. Så skulle lcd være bedre.

mvh

frømanden

-------------
tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-December-2006 kl. 10:55

Du har højere opløsning på LCD.

Du kan risikere at få indbrænding på din plasma skærm, hvis du har samme billede stående længe..

Skrevet den: 01-December-2006 kl. 11:51

hej lahan

tak, nu vil jeg naturligvis nok surfe mest igennem min stationær pv, men det vill kunne ske. Men det ville kunne lade sig gøre! bare man kan leve med at opløsningen ikke er som på en LCD

indbrænding har jeg læst om i forum og fået mange tips.

-------------

Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 01-December-2006 kl. 12:09
Jeg kører selv MCE på mit plasma... Jeg ser ingen problemer overhovedet, syntes det står rigtig skarpt. Mht indbrænding, ja så er risikoen der, men som Lahan skriver så skal det være fordi du har det samme stående længe...

Skrevet af: /Torben
Skrevet den: 01-December-2006 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af frømanden frømanden skrev:

jeg overvejer at købe et plasma tv, men hvordan spiller det sammen med pc delen af et media center

Fint, ingen problemer!

Køb et mediacenter og et tv med HDMI, så får du alt andet lige de bedste billeder.

Der er kilometervis af spalteplads her på recordere.dk hvor man diskuterer plasma contra andre typer fladskærme.

Du kan læse http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16646&KW - her om hvordan du undgår problemer med fastbrænding eller billedefterslæb på Pioneer - samtidig med at du får en god billedkvalitet. Der findes tilsvarende vejledninger andre steder, hvis du vælger andre mærker. Men det er ikke så vanskeligt: Skru ikke helt op for lys og kontrast de første par 100 timer. Lad ikke et fast billede (eller billedelement) stå på skærmen gennem længere tid. Skulle du alligevel se billedefterslæb kan skærmes sagtens reddes alligevel, hvis du blir opmærksom på det i tide. Jeg har dog ikke haft skyggen af problemer med min egen plasma, som jeg dagligt bruger sammen med mit mediacenter.

/Torben

Skrevet den: 01-December-2006 kl. 15:47

kanon med al de oplysninger man få her, mange tak. Det er godt af have i baglommen når jeg skal ud og kigge på MCE og TV. Fjernsynet skal nok bruges mest til at se TV og DVD med men 5% af tiden kan jeg da godt finde på at surfe på nettet via den. Ellers vil jeg som sagt da bruge min stationær computer.

-------------

Print side | Luk vindue