Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Canon i865 printer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1810
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 08:41


Emne: Anmeldelse af Canon i865 printer
Skrevet af: MichaelS
Emne: Anmeldelse af Canon i865 printer
Skrevet den: 10-September-2004 kl. 00:28

Kommentarer til anmeldelsen er velkommen her.

Du finder anmeldelsen http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=21&z=1 - her .

Hilsen

Michael Sørensen



-------------
mvh MichaelS



Svar:
Skrevet af: Maria
Skrevet den: 10-September-2004 kl. 11:10

God anmeldelse!

Jeg kan helt tilslutte mig de positive ord. Jeg har selv haft printeren ½ års tid og den er vanvittig lækker. At stå med en færdig printet dvd i hånden er noget andet end et kedeligt VHS bånd.

Eneste "negative" side ved at eje en sådan sammen med en recorder er at man "kommer til" at optage og gemme langt flere film og serier som man ellers ville have gjort.

God weekend



-------------
Mvh Maria


Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 10-September-2004 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Eneste "negative" side ved at eje en sådan sammen med en recorder er at man "kommer til" at optage og gemme langt flere film og serier som man ellers ville have gjort.

God weekend

Hej Maria

Takker for roserne.

Det med de mange optagelser vil jeg nu tilskrive recorderen. Nu kan man bare holde styr på skiverne.

Hilsen

Michael Sørensen



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: Maria
Skrevet den: 10-September-2004 kl. 15:08

Njaa...

printeren har nu også en finger med i spillet hos mig. Der har været tilfælde hvor jeg har overvejet om jeg skulle optage en film eller ej, hvor jeg så har tænkt på hvilket print jeg skulle lave.

Hilsen



-------------
Mvh Maria


Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 11-September-2004 kl. 16:37

Hej Michael.

Interesant med den test af printeren du har lavet, jeg gik nettop og tænkte på ny printer, jeg var intereseret i i965'eren som også kan printe på DVD'er.

Så jeg ville spørge om du har prøvet at undersøge lidt om hvor holdbart blækket er på overfladen af DVD skiven ? Om det er modstands dygtigt overfor fedtede fingre osv ? og om det ikke nemt bliver ridset, ja i det hele taget hvordan er holdbarheden tror du ?



-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010


Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 11-September-2004 kl. 20:07

Hej Bent

Jeg flyttede lige dit indlæg over til de andre.

Jeg tror ikke at der er meget forskel på at printe på skiver eller papir med grov overflade, udover at papiret svulmer op og det gør skiven ikke. Farven falder ikke af og den er ikke nem at ridse af (når først den er tør).

Min erfaring med Epson printerene er at printet på skiver holder rigtigt godt. Jeg har brung Epson printerne gennem to år.

Canon i965 er nummeret større end i865 og den største forskel er at i965 har 3 farve plus 3 fotofarve patroner, hvor i865 som nævnt har én sort til sort/hvid udskrift og 3 farver plus sort til farve print. i965'en er også lidt hurtigere og ca 1.000 kr dyrer.

Hilsen

Michael Sørensen

 



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: Keld
Skrevet den: 11-September-2004 kl. 21:49

Hej Michael.

Med hensyn til at skiverne skal være printbare:    kan man ikke bruge de hvide selvklæbende labels, man tit og ofte kan købe på tilbud. De er væsentligt billigere, en de ca. 2,oo kr. som de printbare skiver koster ekstra?

Keld



Skrevet af: Keld
Skrevet den: 11-September-2004 kl. 22:09

En lille tilføjelse.

Hvor har du set den billigere end de 1.340,-?  På EDB-priser er den billigste i en dansk butik 1.374,-.

Keld



Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 11-September-2004 kl. 22:21

Hej Keld

Jo man kan godt sætte labels på skiverne og lægge dem i bakken og printe på dem på den måde. Jeg har lige gjort det ved et par gamle skiver (og man kan gøre det hvis man har printet noget forkert).

Men labels er ikke altid godt. Nogen er af så dårlig kvalitet at de løsner efter et års tid og så kan skiven være ødelagt.

Jeg har set den på edbpriser.dk og ikke tjekket hvor forhandleren bor. PC Focus og GetMore er danske Internet butikker (såvidt jeg ved - har ikke handlet der).

Som jeg skrev gik jeg forbi http://www.kamerahuset.dk - Kamerahuset , og røg automatisk ind i butikken (de havde lige sat den ned fra Kr 1495, samme dag.).

Hilsen

Michael Sørensen



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: Lotte
Skrevet den: 11-September-2004 kl. 23:05

Jeg har investeret i Canon i965, og jeg kan sakkens tilslutte mig de rosende ord, om cd/dvd print, det bliver utroligt flot.

Som skrevet her på siden har den 6 farver heraf 1 i foto rød og 1 i foto blå, hvor i865 har 3 farver og 2 sorte. Den har en opløsning på 4800 X 2400 dpi mod i865 der har 4800 x 1200 dpi.

Den er 3 db mindre i støjnivau og har USB 2 og USB 2 Hi speed.

Den er ikke helt 1000 kr. dyre end i 865, jeg købte min på nettet for kr. 2080,00 incl. transport.

Om man vælger den ene fremfor den anden, de er begge helt utroligt gode printer, der leverer et flot resultat.

Jeg er ligeledes spændt på at se hvor længe blækket kan række, det er jo svært at lade være med cd/dvd print, når man først har set det.



Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 09:01

Hej Lotte.

Hvilken forretning var det du kunne købe i965 til 2085,00 incl transport ??



-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010


Skrevet af: Lotte
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 10:06

Hej Bent

Jeg var så heldig at få den sidste der var i firmaet HS data service

http://webshop.hsdata.dk/nytdesign.asp?kat=0 - http://webshop.hsdata.dk/nytdesign.asp?kat=0  de oplyst at den ville udgå ved tomt lager, min mening var at købe i865, men den var solgt.

Jeg har tjekket på edb priser at den kan fåes hos

http://www.digital-nord.com/index.php?view=moreinfo&productid=300&s=2 - http://www.digital-nord.com/index.php?view=moreinfo&prod uctid=300&s=2  til kr. 2030,- der er dog levering på 4 - 5 uger.



Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 11:30

Hej Lotte

Tak for info.

Kan du fortælle mig om i965'en har en sort farve og tre almindelige farver og de to fotofarver eller om det er som jeg fik skrevet (og har fået oplyst) at der er to gange tre farver og ingen sort.

Hilsen

Michael Sørensen



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 12:10

Hej Michael.

I testen viser du nogle billeder du har lavet fra labels programmet, er det sådan at hvis man har et billede der er større end selve DVD/CD skiven så finder printeren selv ud af at printe til kanten på skiven ?

Eller er der noget justering man skal foretage ?  Og det billede man vil printe på en skive og som måske er større bliver jo så beskåret? Eller kan programmet tilpasse billedet til skiven ? Jeg havde engang et program til printning af labels, det kunne ligesom trække billedet rundt så det passede til en skive, det har jeg mistet og kan ikke huske hvad det hed



-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010


Skrevet af: Lotte
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 12:35

Hej Michael

Den har 1 sort, 3 farver og 2 foto



Skrevet af: boink
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Hej Michael.

I testen viser du nogle billeder du har lavet fra labels programmet, er det sådan at hvis man har et billede der er større end selve DVD/CD skiven så finder printeren selv ud af at printe til kanten på skiven ?

Eller er der noget justering man skal foretage ?  Og det billede man vil printe på en skive og som måske er større bliver jo så beskåret? Eller kan programmet tilpasse billedet til skiven ? Jeg havde engang et program til printning af labels, det kunne ligesom trække billedet rundt så det passede til en skive, det har jeg mistet og kan ikke huske hvad det hed

Hej Bent M

I programmet kan du selv indstille hvor du vil printe, f.eks. fra 34,2 mm til 118,1 mm ----> altså du kan finjustere alt efter hvilken skive du printer på. Der er dog så vidt jeg husker et min. og et max. Printeren finder altså ikke ud af det selv !

M.h.t til indsættelse af billeder, er det muligt både at indsætte det som baggrundsbillede, og indsætte et frit billede. Det frie billede kan du flytte rundt og gøre større og mindre alt efter ønske. Du kan også indsætte flere billeder.

Jeg har selv haft denne printer i nogle måneder, og er meget tilfreds. Kan anbefales.



-------------
Henrik


Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 15:46

Hej Boink.

Takker for info jeg vil gå på jagt efter en i965 i morgen. det jeg tænkte på er at i de eks Michael i sin test viser er billedet firkantet og i en størrelse der gør at det rager lidt udenfor skiven, hvis man så indstiller printeren på en normal DVD størrelse så printer den bare det der er inden for skivens afgrænsning ? Jeg havde lidt vrøvl med min gamle Hp printer når jeg skulle printe ud på papir labels, så skulle printeren "centreres" så den passede til den label jeg nu brugte, det var af og til lidt drilagtigt, men det slipper man så for med canon i965?



-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010


Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 12-September-2004 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Hej Michael.

I testen viser du nogle billeder du har lavet fra labels programmet, er det sådan at hvis man har et billede der er større end selve DVD/CD skiven så finder printeren selv ud af at printe til kanten på skiven ?

Eller er der noget justering man skal foretage ?  Og det billede man vil printe på en skive og som måske er større bliver jo så beskåret? Eller kan programmet tilpasse billedet til skiven ? Jeg havde engang et program til printning af labels, det kunne ligesom trække billedet rundt så det passede til en skive, det har jeg mistet og kan ikke huske hvad det hed

Hej Bent

Henrik har godt nok svaret dig, men her får du mit svar.

Labelprogrammet sørger for at der kun printes på lablen så du skal ikke lave et rundt billede. Se fx Søren Brun billedet.

Hvis du har lavet et rektangulært billede (aflangt) passer det måske ikke i labelformatet, men så kan du trække det ud i en passende størrelse, men det er lidt besværligt. Det er meget nemmere at lave et kvadratisk billede i et billedbehandlingsprogram og så bare smide det over i skabelonen.

Inder diameter kan indstilles ned til 17 mm og ydre diameter kan max være 118 mm. Der bliver ikke printet uden for den ydre diameter og inden for den indre så der er intet blæk spild.

Der er som nævnt mulighed for at trække/formindske billedet og dreje det.

Hilsen

Michael Sørensen



-------------
mvh MichaelS


Skrevet af: Baseman
Skrevet den: 13-September-2004 kl. 20:15

Jeg er selv en glad ejer af en i865 printer.

I forbindelse med købet - og efterfølgende - har jeg kigget lidt på forskellene mellem i865 og i965.

Drejer det sig om print på cd/dvd er det i det store og hele ligegyldigt, hvilken man vælger. Godt nok har i965 lidt bedre opløsning, men dét skal man ikke regne med at få gavn af dér (med mindre man kan få printbare skiver, der har en overflade specielt optimeret til meget høje opløsninger  )

i865 skulle efter sigende (bl.a. af Tænk+Test) være mest økonomisk. Dette er nok især hvis man printer en del sort tekst, da den har en ekstra stor sort patron (billigere sort blæk). i965 er stadig en økonomisk printer, men den kan ikke slå i865.

i965 er derimod bedre end i865, hvis den skal bruges til at printe fotos på ordentligt inkjet-fotopapir. Ikke sådan at forstå, at i865 er dårlig - den er faktisk rigtig god. i965 er bare bedre!

Til mit formål, hvor jeg skulle bruge en printer til almindelige print-formål og til print på cd/dvd, men derimod ikke ret meget til foto-udprintning, så var i865 den mest oplagte!



-------------
Baseman in color


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 14-September-2004 kl. 08:57

Hej,

Meget fin og god anmeldelse. Jeg har selv en Canon i865 og er MEGET glad for den. Kan klart anbefales.

God dag til alle.

Mvh. Torben



Skrevet af: Henrik_B
Skrevet den: 14-September-2004 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Hej Michael.

Interesant med den test af printeren du har lavet, jeg gik nettop og tænkte på ny printer, jeg var intereseret i i965'eren som også kan printe på DVD'er.

Så jeg ville spørge om du har prøvet at undersøge lidt om hvor holdbart blækket er på overfladen af DVD skiven ? Om det er modstands dygtigt overfor fedtede fingre osv ? og om det ikke nemt bliver ridset, ja i det hele taget hvordan er holdbarheden tror du ?

Men hensyn til holdbarhed, fedte finger o.lign, kan jeg anbefale at bruge Colour Fix Spray, som kan købes hos Nierle:

http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG001001397334229624351229624351&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=1121 - http://www.nierle1.com/s01.php?sid=PG00100139733422962435122 9624351&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os =1&br=1&pp=aa&bnr=1121

En gang med det, og dine cd´er ligner originale skiver.



Skrevet af: bluesy
Skrevet den: 14-September-2004 kl. 10:57

En lille detalje som der er forskel på de 2 printere.

I865: den har den store sorte blæk patron til almindeligt sort tekst, så har den den lille til sort i billeder (hvilket gør den helt suveræn til sorthvid billeder)

I965: er som de fleste foto printere, den bruger ikek sin sorte til at printe billeder med, for at skabe sort vil den blande de andre farver, dette gør det dyrt og dårligere at printe sort, den vil ikke få en helt perfekt sort farve, men ofte ha et lille pift af en farve.

Så kan jeg kun sige at jeg er vildt glad for min I865, den er hurtig, god kvalitet og flere venner har allerede bestilt en :-D

En ekstra fordel (når nu jeg har taget ulempen) ved I965 er at den bruger USB 2.0 og ikke 101 som I865, samtidigt har den to USB 2.0 porte så du kan ha 2 computere sat til på en gang.

Så har jeg 2 gode review links hvis man vil virkeligt i detaljer om hvorfor de er så gode som de er :-D ovenstående review er suverænt, men vil mn lige ned i de sidste detaljer med en der har forstand på foto så er de kommende 2 links gode, se evt begge 2, da der er en video i I965 review hvor i kan se hvordan cd-dvd print virker.

http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20i965/page_1.htm - http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20i965/pa ge_1.htm

http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20i865/page_1.htm - http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20i865/pa ge_1.htm

Så skriver han at I865 printer så godt, at den slår mange af de "rigtige" foto printere (det betegnes ved de 2 ekstra farver som feks I965 har)

Dennis




Print side | Luk vindue