Print side | Luk vindue

DENON AVR-2307 - erfaringer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=18285
Udskrevet den: 07-Maj-2025 kl. 21:26

Emne: DENON AVR-2307 - erfaringer?
Skrevet af: ITMS
Emne: DENON AVR-2307 - erfaringer?
Skrevet den: 14-December-2006 kl. 22:56

Jeg overvejer at investere i denne receiver. Er der nogen der har den eller ved noget om den?

Jeg skal tilslutte følgende enheder:

Pioneer DV-696AV via HDMI

Panasonic DMR-E500HS via Component og Optisk 5.1

XBOX via ? VGA/Component? Der findes ikke HDMI til XBOX 360, vel? og Optisk 5.1

Det der tiltaler mig er at jeg kan læse at man kan tilslutte flere enheder til receiveren, som så kan sluttes til min Pioneer PDP-507XD via éet HDMI kabel fra receiveren til plasma'en.

Er det korrekt forstået?

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Receiver/DENON_AVR-2307_surround_receiver_Sort.htm - http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/DENON_AVR-2307_surround_receiver_Sort.htm #

Tak,

Peter

-------------
*Pioneer PDP-507XD
*Pioneer DV-696AV
*Panasonic DMR-E500HS
*Denon AVR-2307
*XBOX 360

Svar:
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 14-December-2006 kl. 23:02

Det er en rigtig lækker maskine, og conceptet med HDMI er ret fedt. Det er ret smart at du kan styre din skærm via receiveren, men det hvor den rigtig kommer til sin ret, er den dag de fleste ting kører via HDMI. 

Mange fladskærme på markedet i dag kommer kun med én HDMI indgang, og det betyder at man med tiden kan komme til at mangle indgange, her får du en klar fordel med din receiver 

Din afspiller skal du dog måske sætte til med component/coaxial for den optimale effekt. Det er i hvert fald hvad konklusionen af flere test i Hifi-Klubben.

Mvh

Casper

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 14-December-2006 kl. 23:04

Hej Casper,

Tak for dit hurtige svar!

Betyder det så at jeg kan tilslutte alle mine andre enheder til den og at den så sender alt video videre til min plasma via 1 HDMI kabel?

Peter

-------------
*Pioneer PDP-507XD
*Pioneer DV-696AV
*Panasonic DMR-E500HS
*Denon AVR-2307
*XBOX 360

Skrevet den: 14-December-2006 kl. 23:09

Ja idéen er at du bruger din reciever som mellemled op til dit tv, og på den måde kan du have flere enhender tilsluttet...

Det vil kunne spare dig en del kabling da du kan have et (eks.) 3 meter HDMI kabel ind i dit tv, og så nøjes med at have kablerne fra dine andre enheder liggende gemt væk...

Du vil så via receiveren kunne definere hvilken enhed den skal vise på skærmen... Ganske enkelt genialt...

Er ret sikker på den er i Hifi-Klubben på Åboulevarden (hvis du er fra Sjælland), den er i hvert fald værd at opleve...

Casper

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 14-December-2006 kl. 23:16

Hej Casper,

Tak for hjælpen, den ser ud til at være præcist det jeg søger

Smutter forbi Lyngby i morgen, de har den nok også!

mvh.

Peter

-------------
*Pioneer PDP-507XD
*Pioneer DV-696AV
*Panasonic DMR-E500HS
*Denon AVR-2307
*XBOX 360

Skrevet den: 14-December-2006 kl. 23:26

Med Denon går du i hvert fald ikke galt i byen, og du får i hvert fald en kvalitets-maskine som vil glæde dig mange år fremover...

Når du er i gang, så kig på Argon Cubemøblerne, det er et utrolig flot måde at få gemt et dyr som 2307 lidt væk på, da de jo ikke er små maskiner :)

Mvh

Casper

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 16-December-2006 kl. 01:09

Hej Casper,

Du havde ret, efter en aften med den receiver, er jeg solgt. Den lyder bare så meget bedre end min gamle Panasonic ;-)

Den er dog noget langhåret at finde ud af og manualen er laaaaang, men jeg skal nok komme efter det.

Peter

-------------
*Pioneer PDP-507XD
*Pioneer DV-696AV
*Panasonic DMR-E500HS
*Denon AVR-2307
*XBOX 360

Print side | Luk vindue