Toshiba HD-DVD d. 28 dec
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=18529
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 13:33
Emne: Toshiba HD-DVD d. 28 dec
Skrevet af: Markum
Emne: Toshiba HD-DVD d. 28 dec
Skrevet den: 22-December-2006 kl. 21:07
Hej med jer,
Jeg ville bare lige dele med jer, at jeg d. 28 december, altså på torsdag, får min Toshiba HD-E1 leveret.
Den er købt hos http://www.medianess.de - www.medianess.de til mindre end de sælger den for nu.
Gav 4000 kr. inkl. fragt, det er en sindsyg pris for en super fed afspiller.
Har bestilt de første 6 HD-DVD titler ![](smileys/smiley4.gif)
Skal nok vende tilbage med erfaringer når den dumper ind af døren.
http://www.areadvd.de - www.areadvd.de har forresten lige testet den og rost den til skyerne.
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-December-2006 kl. 22:04
Hej Markum det lyder rigtigt spændende. Jeg går selv i samme tanker. Jeg kan bare ikke helt beslutte om det skal være blu-ray eller HD. Skriv meget gerne om dine erfaringer.![](smileys/smiley17.gif)
Stort tillykke med investeringen.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 23-December-2006 kl. 23:54
Tillykke "julegaven" Markum....jeg venter spændt på at høre dine kommentarer til afspilleren....super anmeldelse, virker som om man får meget for pengene.... Hmmmm...Blu-Ray Samsung mindst 10k. Har selv HD-DVD gennem x-box 360 og er yderst tilfreds, det ser bare godt ud når det kommer op på 40 tommer..hehe...!! God Jul herfra!![](smileys/smiley1.gif)
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 00:12
Skrevet af: Urte
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 07:11
så kan du med fordel følge med her
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=19594 - http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=195 94
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 08:29
Jeg tror at fra Januar kan man købe den mange steder i DK til omkring 5000.-
Jeg er selv en af dem der skal have en stående
Hans
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 08:41
Hej!
Hvad koster filmene i dk?
Koster Blue-ray film det samme som HD film?
Er der mange titler at vælge imellem?
Har fået fortalt i HFK at man regner med at BLUE-RAY maskiner i løbet af foråret vil blive solgt for omkring 6k i DK-er HD formatet så ikke en "død sild"...eller hva`?
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 08:49
Jeg tror ikke på Bluray, det ender for mig at se som Betamax.
Alt tyder på at HD-DVD er det eneste fornuftige at satse på, og jeg tror også snart at andre vil indse dette. HP er netop gået fra Bluray og hoppet på HD-DVD vognen, bemærk at vi her taler om den største PC leverandør i verden. Dernæst forventes det, at filmselskaberne vil flygte fra Bluray, da PS3 langt fra har haft den "troiansk hest" effekt som Sony havde lovet diverse studier. Husk på, at hoved argumentet fra Sony var, at PS3 (og hermed også bluray) lynhurtigt ville være i millioner af stuer rundt omkring i verden. Dette skulle vise sig at være en farse da Sony slet ikke kan producere nok PS3 til at det får den ønskede virkning. Derfor har HD-DVD fået et kæmpe forspring der ikke synes at kunne indhentes. Håber det i hvertfald ikke ![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 08:58
Ydermere har det vist sig, at forbrugerne, stik imod forventningerne, ikke bryder sig om Sony's metode, med at få stoppet Bluray formatet ned i halsen ved køb af PS3. Forbrugere ønsker valgfrihed, og der har Microsoft været snu med deres HD-DVD drev addon, for her er det ikke nødvendigt, for at spille XBOX 360 spil, at købe dette drev. Derimod kan de forbrugere der ønsker at se HD-DVD film, helt frit købe det ekstra drev. Ingen tvang og det kan forbrugerne tilsyneladende lide for de sælger sindsyg mange addon drev. Det ser altså ud til, at Microsoft havde en gennemtænkt markedsføringsstrategi, ved ikke lade XBOX 360 være født med et HD-DVD drev, som dengang var en skuffelse for de fleste af os...
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 09:34
På parpiret ser BR bare ud til,at have det største tekniske potentiale ?
Men hva faen. . . det havde Betamax også.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 10:31
Markum skrev:
Ydermere har det vist sig, at forbrugerne, stik imod forventningerne, ikke bryder sig om Sony's metode, med at få stoppet Bluray formatet ned i halsen ved køb af PS3. |
Hvordan er det lige du er kommet frem til det? Ved at forbrugerne REV de 200.000 maskiner væk de sendte på markedet i USA, eller er det noget andet du går efter?
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 10:33
Lennon skrev:
På parpiret ser BR bare ud til,at have det største tekniske potentiale? |
Det har det også, og når der engang er 5-10 millioner PS3'er ude i hjemmene vil man også for alvor kunne se det på BR-disc salgstallene. Så skal studierne nok få smidt noget mere ud til formatet.
|
Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 10:39
Naiera skrev:
Det har det også, og når der engang er 5-10 millioner PS3'er ude i hjemmene vil man også for alvor kunne se det på BR-disc salgstallene. Så skal studierne nok få smidt noget mere ud til formatet.
|
Jeg synes bare det er bekymrende hvordan folkene bag BR lejren udviser en usandsynligt stor arrogance omkring formatet - det er som om at dét at potentialet teknisk set er større, gør at "så behøver vi ikke arbejde så hårdt for at udnytte det", mens HD-DVD lejren pga. formatets mindre kapacitet, presser citronen til det yderste. Jeg håber ikke at BR-lejren vinder for nemt, for så vil vi sikkert fortsat blive spist af med single-layer udgivelser i MPEG-2...
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 11:04
Ja, det kan der selvfølgelig være noget om. Men heldigvis har vi da set flere double-layer udgivelser på det sidste; for ikke at nævne single-layer BR udgivelser der slår single-layer HD-DVD udgivelser (MI3, f.eks.) Kingdom of Heaven er så vidt jeg husker også MPEG-2 og skulle være fantalastisk. Men enkelt-eksempler kommer man jo nok ikk' for langt med i det store hele...
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 11:19
"Hej!
Hvad koster filmene i dk?
Koster Blue-ray film det samme som HD film?
Er der mange titler at vælge imellem?"
...nå,det var der åbenbart ikke nogen som vidste noget om.![](smileys/smiley19.gif)
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 12:42
Altså Irev din tålmodighed din tålmodighed![](smileys/smiley36.gif)
Så vidt jeg kan se, efter søgning på nettet er der stort set kommet nogenlunde lige mange Blu Ray og HD DVD´er. Ca. 24 stk. Prisforskellen er ikke stor, lidt til HD´s fordel. Pris omkring 250 kr som snit.
Og så må du i øvrigt ha en god jul.
Nissen
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 12:46
Med mindre nogen rent faktisk har set en film i Stereo Studio, TP, Fona, Merlin eller lignende, så er det jo svært at komme med andet end gætteri.
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 12:47
Hej!
TÅLMODIGHED....hvad i alverden er det???
Tak for svaret......
..og en god Jul til dig også.
lrev
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 13:31
Men måske recordere.dk på et tidspunkt vil igangsætte et fælleskøb på Toshiba´en. TC har den jo i deres sortiment. Så måske........![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 13:50
24 styk!? Har du spist søm? Der er 192 listede titler til HD-DVD og 172 til Blu-Ray hos DVD Pacific. En 20-30 stykker af dem, ved hvert format, er så forudbestillinger.
Eftersom priserne er fra 30 til 40 dollars kan man forvente priser fra 200 til 300 kroner her i landet. Men som sagt; det er gætteri indtil vi ved noget bestemt.
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 13:58
Næh.. Naiera jeg har ikke spist søm - endnu da. Antallet jeg henviste til var dem, som jeg kunne finde tilgængelige ved danske forhandlere - ikke udenlandske.
Men da jeg ikke har brugt oceaner af tid på at søge hos danske forhandlere kan der da godt være flere end jeg har fundet.![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 15:06
Ahhhh pyt - jeg har lige bestilt en Toshiba HD afspiller i Tyskland for lige under 4000 kr. ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 16:15
hej
hvor har du handlet i tyskland til den pris og har de også storebroderen
hilsen agger
|
Skrevet den: 24-December-2006 kl. 16:30
Hej agger - hos e-bug. De har ikke umiddelbart storebroderen. Men den kan du købe andre steder til 769 eu. Men der er såvidt jeg kan se ofte mere end 6 ugers ventetid. Jeg tror faktisk ikke rigtigt at den er kommet endnu
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=3-97-43 - http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=3- 97-43
|
Skrevet den: 25-December-2006 kl. 13:20
Hej igen Naiera - jeg må jo bryde sammen og tilstå, at der findes langt flere HD DVD film end jeg først havde fundet - også i DK.
Efter at jeg jo selv lige har bestilt Toshiba HD E1 søgte jeg videre på nettet, og fandt som sagt mange titler. ![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 16:46
Hej igen,
Nå men afspilleren kom jo så i går, og hvilken fryd. Maskinen er lækker i kvaliteten, men der står også i manualen at den mere er en pc end en traditionel dvd-afspiller! Billederne er sindsyg skarpe på mit pionner plasma 427 med HDMI 1080i.
Dog er der et problem jeg vil fremhæve, som ikke er omtalt i Areadvd testen. Det drejer sig om antallet af farver, eller farvedybden altså i bit. For Pioneer's plasma skærme plejer at være super gode til at vise alle farveovergangene pga de mange farvenuancer. Med min gamle dvd tilsluttet oplevede jeg aldrig dette fænomen men så det fx tit på min svigerfars pana pv-60. Dog oplevede jeg det på min pioneer når den var tilsluttet VGA fra min pc. Hvilket jeg har læst at andre også har oplevet når de bruger VGA tilslutningen, men HDMI plejer at være perfekt. Mit problem er, at nu når jeg ser en dvd eller en hd-dvd, ja så er faveovergangene pludselig tydeligt, som om maskinen kun kan smide et 16 bit signal ud. Når der er fx en lyskejle og der erfarveovergange ses nu tydeligt at skærmen ikke viser alle farveovergangene, så i sidste ende har Toshiba nok ret når de skriver, at maskinen minder mere om en PC end en regulær dvd-afspiller. For mig at se, er det et problem da man jo netop har købt noget af det bedste plasma for at undgå disse typiske plasma fejl. Men jeg er spændt på, om I andre har oplevet det samme?? Det er i hvertfald lidt nedtur.....
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 16:54
Hej Markum - jamen jamen - lidt nedtur. Jeg har faktisk været i HIFI Klubben for at kigge på afspilleren. Her så jeg en Toshiba demo HD DVD, med mange forskellige filmklip. Jeg observerede ikke rigtigt noget af det du beskriver. Toshibaen blev demonstreret på et Hiatachi Plasma.
Men når jeg får min egen skal jeg kigge på det. Jeg ved sgu egentlig bare ikke hvornår herligheden arrivere.![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 17:00
Altså det kan jo også være mig der er galt på den, hvis ingen anmeldelser eller noget fremhæver dette må det være mig. Måske vil jeg bare gerne finde fejl.. ![](smileys/smiley1.gif)
Men den er super fed og billedet er fænomenalt! Hvor har du købt din afspiller?
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 17:09
En anden mulighed er også, at jeg kun har set afspilleren med tegnefilm, animerede film og ikke med en 'rigtig' hd-dvd film endnu. (modtager 15 stk næste uge , men ved alm dvd-film er det umiddelbart ingenting at sætte fingeren på? Vi får at se.. Der burde ikke være noget problem
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 17:22
Hej igen Markum - jeg har bestilt den ved noget som hedder E-bug. Jeg har også købt mit TV dér. Fin service bortset fra lige nu, hvor jeg ikke kan få en egentlig tid for, hvornår de modtager en ny sending.
Generelt tror jeg at der er en ret stor ventetid på at få afspilleren. Vi får se.
Men igen, jeg så rigtige HD DVD klip, og ingen problemer. Måske vil jeg sige, at visse af filmklippene ikke så bedre ud end jeg kan få via mit nuværende udstyr, mens andet bare var super klart og flot.![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 17:35
Ja jeg tror sgu også jeg var heldig, for den dag hvor min betaling gik igennem til deres bank sendte de afspilleren.. Så det var super service!
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 17:35
Her er forøvrigt en ny anmeldelse http://www.hdtvexpert.com/pages_b/toshiba_HD-A2.html - http://www.hdtvexpert.com/pages_b/toshiba_HD-A2.html
|
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 17:46
Tak for testen -
Ingen tvivl om at du har været heldig Markum. Jeg har lige siddet og chattet med 3 forskellige tyske netbutikker. De er i det mindste ærlige, og siger medio/ultimo januar.
Danske Xave siger på deres internet side, at de har den på lager, gad vide om det er sandt. Tilgengæld har firmaet lukket mellem jul og nytår, så dér er ingen ting at hent omkring info.
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 15:54
Og mens vi her i Europa alle jubler over endeligt at have 1. generation af HD-DVD afspillere kan amerikanerne igen grine tykt af os. 2. generation af HD-DVD fra Toshiba (HD-A2/HD-XA2) lanceres derover den 3. januar 2007. Læs mere her: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5514 - http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5514
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 16:00
Ja, HD-E1 ligner godt nok mere HD-A2 end HD-A1. Håber godt nok du har ret i, at vi får 2. generation "først"... :)
(dette som svar på Hansis tilbagetrukne kommentar om, at HD-E1 er 2. generation fra Toshiba :))
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 16:49
Hej azrael - jeg er lidt usikker på hvor du vil hen med dit indlæg. Den Toshiba model der blev tilgængelig i USA var "første udgaven" af HD DVD afspilleren. Den der nu så småt er ved at være på hylderne her i Europa(håber jeg ), er en noget nyere og andet version.
|
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 17:05
Ja, vi starter med 2. generation herovre.
|
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 19:46
Det jeg egentlig ville frem til var at vi i Europa som sædvanligt bliver spist af med at være de sidste der får nye produkter (jvf. PS3, som vi som europæere sagtens kan vente på til marts 2007 iflg. Sony).
I mellemtiden har jeg så selv bemærket, at HD-E1 mere minder om HD-A2 end 1. generations modellen (selvom jeg personligt mere kan lide det "gamle" design, men hag og besmag er jo ofte forskellig). Måske skulle man have kaldt modellen HD-E2/HD-XE2 for at tydeliggøre, at der er tale om 2. generation? Selvom vi aldrig fik en 1. generation.
Jeg må erkende, at jeg ikke har fulgt særligt meget med mht. Blu-ray og HD-DVD, da jeg af personlig overbevisning finder begge formater uinteressante. Situationen lignede dog som sagt igen den typiske med at vi europæere bliver spist af med ældre og inferiør teknologi mens USA (og selvfølgelig Japan) får det sidste nye. Jeg tog vist fejl, så undskyld og se bort fra mine indlæg herom... ![](smileys/smiley1.gif)
|
|