Print side | Luk vindue

Hvad ville i vælge ??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=18617
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 10:37


Emne: Hvad ville i vælge ??
Skrevet af: MeLViS
Emne: Hvad ville i vælge ??
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 00:21
Hey.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal vælge..

Sony HS76 eller Oppo 971 ???  Sonyen ved jeg er kram, men spørgsmålet er om den Oppo er lige så god eller bedre ? Der mister jeg jo så HDMIen men det er jo ikke noget specielt når der er DVI.

Skal bruges på et Sony 50" HD Bagprojektionstv.

Har lige nu den billige skod HDMI afspiller fra ALDIG og det ligner LORT.

Budgettet er 1000-1500.



Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 00:36
Hvad finder man inde i såen en Sony? En google-søgning afslører ikke umiddelbart al for megen information.


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 08:38
Sorry den hedder NS 76

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DVP-NS76H &site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=DVD+P layer

Oppoen ser jo fin ud på papiret, men navnet får mig til tænke at jeg gør samme fejl som da jeg købte ALDI afspilleren.


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 21:25
Hold da op.. Virkelig ingen der har sådan en Oppo der vil fortælle mig lidt om bl.a. scaleren


Skrevet af: kkandler
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 21:39
Kan bare sige at du næppe bliver skuffet med en Oppo, i den prisklasse!

Prøv at søge på diverse forumer på nettet. Der er mange der lovpriser den (i
den prisklasse)...

-------------
Samsung ES7005 46"


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 21:50
Jeg har bare set billedet på en Sony NS92 og det er jo præcis det samme på en NS76 bare uden support for SACD og 5,1 analog ud... og det stod jo meget godt.

men kan ikke se at sonyen har den der Far... videoprocessor...


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

Hold da op.. Virkelig ingen der har sådan en Oppo der vil fortælle mig lidt om bl.a. scaleren


Oppo 971'eren er den stærkeste scaler i prisklassen. Den har scoret højest i Secret of Home Theater's benchmark test. Du får rigtig meget for pengene.


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 27-December-2006 kl. 22:34
Okey.. man kan ikke være heldig at finde et sted hvor den bliver matchet op imod NS76 eller NS92 ?


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 28-December-2006 kl. 21:56
Surpriiiiiiiiiiice.. det blev så en Denon 1930'r 

Respekt til Hifiklubben her i Viborg.. Ringede 3min i luk om jeg kunne låne en 1930'r , da jeg ikke syntes den Sony gav et synderligt bedre billede end den Blutinum jeg havde sat til. Ja selvfølgelig måtte jeg det.. kunne bare komme nu, så skulle de nok holde døren åben.

RESPEKT til dem, selvom det nok ik 100% er for deres blå øjnes skyld. De vandt jo et salg.


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 20:08
og den pryder jo setuppet





Skrevet af: keras
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 04:01

Tilykke med den. Den er ikke dårlig til budgettet. Når du vil have bedre, så se på DVD-3910 som er den "gamle version" af den nye 3930. Alternativt kunne en DVD-2930 også være god. 1930 Product of the Year 2005-2006 Kan afspille det meste. Håber du bliver glad for den.

De venligste hilsner.

Keras



Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 11:36
Tak for det.. men jeg havde faktisk i tanker at give max 1500 da jeg syntes man kom for tæt på en DVD/HD optager ved at give 2500. Men blev jo klogere på at hvis man giver ~3000 for en DVD/HD Optager så får du et lige så dårligt billede som den Sony eller min gamle afspiller.  Så det er reelt nok at give 2500kr for en DVDafspiller selvom jeg for 1mdr siden ikke troede det skulle ske. 


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 12:03
Tillykke med spillen. Du er klar over, ingen returret ved brudt emballage

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Wester Wester skrev:

Tillykke med spillen. Du er klar over, ingen returret ved brudt emballage


Jeg havde den jo med hjemme og teste ved siden af Sonyen og min gamle.. Så jeg skiftede bare HDMI stikket rundt på de 3 som stod i et tårn.


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 19:35
Hvad ville du have gjort, hvis du ikke havde været tilfreds. Med mit mangeårige kendskab til klubben er det en principsag ikke at tage åbnede varer retur, medmindre en særlig aftale foreligger. Jeg kan jo ikke vide om du fik en sådan. Godt nytår, men netop klubbens returpolitik kan jeg godt lide. Man ved altid at man får et NYT apparat

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 30-December-2006 kl. 21:55
Wester du forstår ikke.. Klubben var så venlig at låne mig et eksemplar med hjem fra deres butik til test. Går ud fra det var en af dem de selv bruger normalt. 


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 31-December-2006 kl. 05:13
God service de giver. Det var det jeg kaldte en specialaftale

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers



Print side | Luk vindue