Print side | Luk vindue

Xbox som DVD afspiller, hvor god er den?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=18666
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 17:27


Emne: Xbox som DVD afspiller, hvor god er den?
Skrevet af: kbaggen
Emne: Xbox som DVD afspiller, hvor god er den?
Skrevet den: 28-December-2006 kl. 00:04

Hej,

har en god gamle Xbox, og er lidt i trivl om hvor god er den som DVD til film samt musik! Mit spørgsmål er rettet mod hvilken prisklasse skal man op i få at slå den! Dvs. evt spare lidt penge her!

Så hut jeg husker har Xbox`en prograsive scan?

Findes der et HDMI kable-omformer tinghy der kan bruges med Xbox og nye fladskærme?

mvh kbn




Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-December-2006 kl. 00:13
Xboxen er latterligt dårlig. Ikke nok med at den er dårlig; maskinen larmer jo også så man skulle tro det var løgn. Bare drop det 

Nej, ingen af de to Xboxe kan spytte nogen form for digitalt videosignal ud, men du kan selvfølgelig sikkert finde en eller anden form for omformer der kan lave component om til HDMI, men enten er kvaliteten elendig eller prisen 10-15 tusinde kroner...


Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 09:38

Hej

har kiggede lidt på det!

Xbox`en kan opgraderes (dvs. et signal splitter kable tinghy der sættes bag i skidtet) således den kan vise NTSC 480p/720p/1080i (den sidste kan vist ikke anbefales fordi CPU kun er på 733mhz). Den kan også opscalere osv. Det vil isåfald være componet video og digital/optisk surround lyd der kommer ud af en opgradering til 200 kr.

Har i de sidste par år brugt et mediacenter lignede program XMBC til at vise DVD, xvid, divx osv. og da jeg er ret glad for dette program og Xbox`en tror jeg vil prøve det af!

Naiera, synes nu ikke en xbox larmer? Altså, har aldrig lagt mærke til det når "musikken" spiller!

mvh kbn



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-December-2006 kl. 11:28
Ligemeget hvor meget du opgraderer Xboxen, er det stadig en ELENDIG DVD-afspiller. Du skal bruge meget få penge på en dedikeret afspiller før den er bedre.

Og jo, Xboxen larmer. Hvis ikke du synes dét, så har du en abnormalt høj tolerance for larm. Sammenlign den med en DVD-afspiller og det er altså et jetfly vi snakker om.



Print side | Luk vindue