Print side | Luk vindue

DAB radio recorder ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1898
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 16:56

Emne: DAB radio recorder ?
Skrevet af: Kjeld
Emne: DAB radio recorder ?
Skrevet den: 22-September-2004 kl. 16:22
Halløj alle
Er der nogen som har erfaring med DAB radio'er generelt ?
Jeg ville pokkers gerne have en DAB radio med programmerbar optage funktion. Findes det ?

Kjeld

Svar:
Skrevet af: Gaffa
Skrevet den: 22-September-2004 kl. 20:42

Ikke hvad jeg ved af hvis du tænker på en stationær. Men Blaupunkt har netop sendt bilradio Woodstock 54 på gaden hvor det er muligt at optage direkte fra DAB på et memorykort i radioen. Tror dog ikke at den kan programmeres som sådan.

Hilsen

Skrevet af: Jesper Nielsen
Skrevet den: 24-September-2004 kl. 07:33
Hi FI Klubben har en PURE "The Bug" som også har et SD kort hvor man kan optage på, men om det kan programeres er jeg ikke klar over pt...

-------------
Jesper Nielsen

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 24-September-2004 kl. 07:55

Der findes enkelte musikanlæg med harddisk, men jeg tror ikke nogen af de nuværende kan optage radioprogrammer. Men jeg tror det er noget, der så småt er på vej. Nu har Sony jo lige lavet en genial harddisk walkman - og så er der vel ikke langt til også at smide en harddisk i musikanlægget, med de samme optage- og redigeringsmuligheder som MiniDisc. Og hvis der så også er High-speed netværk til PC og high-speed kopiering til MiniDisc, så er den ved at være hjemme. Netværk til PC findes og high-speed overspilning mellem CD og MiniDisc findes - så det er bare lige at tilføje en harddisk, samt web-radio og DAB, så er det perfekte musikanlæg ved at være der.

Og endnu bedre bliver det, hvis der tilføjes en DVD-audio optager, eller i det mindste en CD-optager...

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Print side | Luk vindue