Fælleskøb af Dreambox DM8000
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=19043
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 19:26
Emne: Fælleskøb af Dreambox DM8000
Skrevet af: MortenMJ
Emne: Fælleskøb af Dreambox DM8000
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 01:48
Den er godt nok ikke på gaden endnu, men når den kommer det - er der så nogen herinde der kunne være interesserede i at gå sammen om et fælleskøb (hvis muligt)?
|
Svar:
Skrevet af: agger
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 11:54
hej
jeg vil gerne medi fælleskøb, vil have fat i den så snart den kommer, hvis den kommer .
hilsen agger
|
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 21:07
Så er vi da to
|
Skrevet af: Benton
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 09:14
Jeg er da også klart med, men tror det har lange udsigter endnu.......desværre
------------- Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
Skrevet af: Steras
Skrevet den: 18-Januar-2007 kl. 13:31
Jeg vil også gerne vide noget mere om Dreambox 8000
er den fremtidssikret og virker softwaren efter hensigten
og er det meget besværligt at selv at sætte softwaren ind i boxen
såfremt at der er en lille smule hjælp at hente ,hvor og hvordan man lægger programmet ind vil jeg nok være intreseret
------------- SR
|
Skrevet den: 18-Januar-2007 kl. 16:33
hej steras
her er et par sider du kan kigge på der står forskelligt om dreamboks
lidt problem de første par gange med install eller er det ok
hilsen agger
http://www.digsat.net/wbb2/board.php?boardid=56 - http://www.digsat.net/wbb2/board.php?boardid=56
http://www.dreambox.se/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=11 - http://www.dreambox.se/modules.php?name=Forums&file=view forum&f=11
|
Skrevet den: 18-Januar-2007 kl. 16:41
Jeg venter også spændt på DM 8000, men hold da fast den er blevet udskudt mange gange. Det minder jo nærmest om PS3 scenariet . Glæder mig også til at se hvad den kommer til at koste.
------------- Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
Skrevet af: valle
Skrevet den: 18-Januar-2007 kl. 16:42
Hej
Jeg vil også være interesseret
Jeg har en dm 7000 nu
Hilsen Valle
|
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 14:49
agger skrev:
hej steras
her er et par sider du kan kigge på der står forskelligt om dreamboks
lidt problem de første par gange med install eller er det ok
hilsen agger
http://www.digsat.net/wbb2/board.php?boardid=56 - http://www.digsat.net/wbb2/board.php?boardid=56
http://www.dreambox.se/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=11 - http://www.dreambox.se/modules.php?name=Forums&file=view forum&f=11 |
------------- SR
|
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 14:53
Steras skrev:
Jeg vil også gerne vide noget mere om Dreambox 8000
er den fremtidssikret og virker softwaren efter hensigten
og er det meget besværligt at selv at sætte softwaren ind i boxen
såfremt at der er en lille smule hjælp at hente ,hvor og hvordan man lægger programmet ind vil jeg nok være intreseret |
------------- SR
|
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 14:55
Hej Agger tak for svaret og linket , den skulle komme til marts
------------- SR
|
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 18:36
hej
ok det bliver spændene den skulle kunne tage hd kanaler, så jeg venter med længsel.
hilsen agger
|
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 18:46
Jeg tror så først, at den kommer til sommer.......desværre![](smileys/smiley19.gif)
|
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 18:47
vidste i i øvrigt, at den IKKE kommer HDMI?
|
Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 18:49
Nu er det ikke lige mit ekspert-område: Laver de en DVB-C tuner med HDTV-understøttelse, som kan puttes i sådan en svend? Det er såvidt jeg kan greje den eneste løsning på denne side af en HTPC, hvis man vil have en DVB-C modtager med HDTV og HDD?
Hvad med DVB-S funktionaliteten: Er det sådan én der er løsningen hvis man vil se Viasat og CanalDigital på samme modtager? (lovligt - jeg er med på at man skal købe en receiver for at få kortet, men vil det virke i en Dreambox?)
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 18:49
Benton skrev:
vidste i i øvrigt, at den IKKE kommer HDMI? |
Øh, nå. Bliver der DVI, eller kun component?
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 16:19
Otto, TC skrev:
Nu er det ikke lige mit ekspert-område: Laver de en DVB-C tuner med HDTV-understøttelse, som kan puttes i sådan en svend? Det er såvidt jeg kan greje den eneste løsning på denne side af en HTPC, hvis man vil have en DVB-C modtager med HDTV og HDD?
Hvad med DVB-S funktionaliteten: Er det sådan én der er løsningen hvis man vil se Viasat og CanalDigital på samme modtager? (lovligt - jeg er med på at man skal købe en receiver for at få kortet, men vil det virke i en Dreambox?)
|
Ja til begge spørgsmål. Det er ihvertfald den opfattelse jeg har fået. Med hensyn til tilslutning, der kommer den med DVI og component. Havde ellers håbet på en HDMI udgang, men det kunne de vidst ikke få til at virke . Så må vi da bare nøjes.
|
Skrevet af: THX2K
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 17:32
Benton skrev:
Otto, TC skrev:
|
Ja til begge spørgsmål. Det er ihvertfald den opfattelse jeg har fået. Med hensyn til tilslutning, der kommer den med DVI og component. Havde ellers håbet på en HDMI udgang, men det kunne de vidst ikke få til at virke . Så må vi da bare nøjes. |
DM8000 har to indbyggede DVB-S2 tunere. Hertil kan man selv tilføje to yderligere DVB-S, DVB-C eller DVB-T tunere.
Det er muligt at bruge den på TDC kabel-tv i stedet for en Selector, men du skal være teknisk vidende og helst have kendskab til linux/unix, da det bestemt ikke er for begyndere at sætte op. Det samme gør sig gældende, hvis man ønsker at bruge den til at se Viasat eller Canal Digital (det er muligt at se begge på samme modtager).
Ens for alle udbydere gælder det: - at man skal have et abonnement/kort - at man mister eventuelle ekstra services som vejrudsigt, PPV etc. - at der ikke ydes support for Dreambox
DM8000 har ikke HDMI da det er et krav der så også implementeres HDCP (hvilket kræver licens og næppe noget Dream-Multimedia vil kunne få). Her må man bruge en DVI->HDMI konverter.
Sidste udmelding fra Dream-Multimedia er, at boksen skulle være i handlen til marts.
|
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 17:56
THX2K skrev:
Benton skrev:
Otto, TC skrev:
|
Ja til begge spørgsmål. Det er ihvertfald den opfattelse jeg har fået. Med hensyn til tilslutning, der kommer den med DVI og component. Havde ellers håbet på en HDMI udgang, men det kunne de vidst ikke få til at virke . Så må vi da bare nøjes.
|
DM8000 har to indbyggede DVB-S2 tunere. Hertil kan man selv tilføje to yderligere DVB-S, DVB-C eller DVB-T tunere.
Det er muligt at bruge den på TDC kabel-tv i stedet for en Selector, men du skal være teknisk vidende og helst have kendskab til linux/unix, da det bestemt ikke er for begyndere at sætte op. Det samme gør sig gældende, hvis man ønsker at bruge den til at se Viasat eller Canal Digital (det er muligt at se begge på samme modtager).
Ens for alle udbydere gælder det: - at man skal have et abonnement/kort - at man mister eventuelle ekstra services som vejrudsigt, PPV etc. - at der ikke ydes support for Dreambox
DM8000 har ikke HDMI da det er et krav der så også implementeres HDCP (hvilket kræver licens og næppe noget Dream-Multimedia vil kunne få). Her må man bruge en DVI->HDMI konverter.
Sidste udmelding fra Dream-Multimedia er, at boksen skulle være i handlen til marts.
|
Det er godt, at der er nogen der har lidt mere forstand på det end jeg har, og kan komme med uddybende forklaringer .
Håber at det holder stik med levering i Marts. Ser frem til at få den hjem i stuen. Er der nogen pris på endnu?
|
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 18:04
hej
dreambox 7025 koster jo omkring 4000 til 4500 så det bliver vel der omkring den vil ligge
hvad er det man skal bruge for at kune se hd fra canal digital er dvb-s eller dvb-c
hilsen agger
|
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 18:55
agger skrev:
hej
dreambox 7025 koster jo omkring 4000 til 4500 så det bliver vel der omkring den vil ligge
hvad er det man skal bruge for at kune se hd fra canal digital er dvb-s eller dvb-c
hilsen agger
|
Det kommer vel an på hvordan du modtager dit signal. Er det sattelit eller kabel-tv?
|
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 20:32
THX2K skrev:
|
Tak for svarene. Jeg har kraftig kløe i dankortet... Bare lige for prins knud: Ved du om det vil være muligt at optage HDTV-udsendelser på HDD'en?
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 20:40
Well.
Jeg talte med Dream Multimedie i sidste uge. De kender mig som Dr. Hummelmose, for så svarer de på alt ![](smileys/smiley1.gif)
Og de lovede, at den ville komme i Q1 2007. Så den på IFA messen i septemer, og det er rigtigt som THX2K siger, at de har fravalgt HDMI p.g.a HDCP kravene.
Den vil være baseret på deres Enigma2 kerne som også kører i deres 7025 serie, som iøvrigt kører som en drøm på TDC Kabel TV. Jeg har selv sådan en svend, og med dual tuner, så kan Selector HD ikke engang være med.
Den nuværende kan nedscalere HD kanalerne og vise dem, og optage HD kanalerne lossless og vise dem på f.eks, TVIX boksen i fuld HD.
Det er rigtigt at man på et eller andet niveau skal have forstand på linux, da den "out-of-the-box" ikke er nævneværdig brugervenlig, og jeg vil sige, at man skal have mere end skole-tysk for at kunne forstå de fora der beskæftiger sig med Dreambox'en, men jeg vil da meget gerne drive et sådan forum her, hvis der er interesse for det.
Jeg står selv på venteliste til en 8000'er, og kan sagtens forstå at det klør i jeres fingre. Jeg købte 7025'eren da jeg havde fået nok af kagedåsen fra TDC, og jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund.
OK, jeg har ikke TDC's guide, men hmmmm.. LOL. det har HD kunderne jo heller ikke. Så hvis i har spg om dreambox, så bare fyr løs.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 22:19
hummelmose skrev:
Well.
Jeg talte med Dream Multimedie i sidste uge. De kender mig som Dr. Hummelmose, for så svarer de på alt ![](smileys/smiley1.gif)
Og de lovede, at den ville komme i Q1 2007. Så den på IFA messen i septemer, og det er rigtigt som THX2K siger, at de har fravalgt HDMI p.g.a HDCP kravene.
Den vil være baseret på deres Enigma2 kerne som også kører i deres 7025 serie, som iøvrigt kører som en drøm på TDC Kabel TV. Jeg har selv sådan en svend, og med dual tuner, så kan Selector HD ikke engang være med.
Den nuværende kan nedscalere HD kanalerne og vise dem, og optage HD kanalerne lossless og vise dem på f.eks, TVIX boksen i fuld HD.
Det er rigtigt at man på et eller andet niveau skal have forstand på linux, da den "out-of-the-box" ikke er nævneværdig brugervenlig, og jeg vil sige, at man skal have mere end skole-tysk for at kunne forstå de fora der beskæftiger sig med Dreambox'en, men jeg vil da meget gerne drive et sådan forum her, hvis der er interesse for det.
Jeg står selv på venteliste til en 8000'er, og kan sagtens forstå at det klør i jeres fingre. Jeg købte 7025'eren da jeg havde fået nok af kagedåsen fra TDC, og jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund.
OK, jeg har ikke TDC's guide, men hmmmm.. LOL. det har HD kunderne jo heller ikke. Så hvis i har spg om dreambox, så bare fyr løs.
|
Det lyder godt DR. Hummel . Hvor kan man komme på venteliste til en DB 8000? Det klør godt nok også i mine fingre . Jeg tror dog at prisen i starten vil være rimelig pebret. Ihvertfald hvis der skal et par tunere, stor Harddisk og et drev i. 6000 ib tror jeg nok den kommer til at koste.
|
Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 22:31
799 EUR er den pris som man hører de fleste steder. Og det er vel og mærke uden kabel tunere som hver koster ca. 495 kr. pr. stk. En god harddisk et par k. så er du oppe i over 8K.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 01:26
THX2K skrev:
DM8000 har ikke HDMI da det er et krav der så også implementeres HDCP (hvilket kræver licens og næppe noget Dream-Multimedia vil kunne få). Her må man bruge en DVI->HDMI konverter. |
At der ikke er HDCP vil jeg betragte som en stor fordel...![](smileys/smiley2.gif)
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 01:41
JesperLund skrev:
At der ikke er HDCP vil jeg betragte som en stor fordel...![](smileys/smiley2.gif) |
Men er der ikke noget med, at INPUT med HDCP kræver en kilde med do. ?
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 03:07
Jeg mener kun at problemet opstår, hvis output (playback) enheden sætter HDCP på signalet og input enheden ikke understøtter HDCP. Ellers ville det f.eks. heller ikke være muligt at tilslutte en PC til et HD-Ready TV over DVI. For tiden sætter TDCs HD Selector heller ikke HDCP på HDMI signalet.
Ifølge HDMI organisationens egen FAQ er HDCP faktisk ikke et krav i HDMI standarden http://www.hdmi.org/consumer/faq.asp#q8_2 - http://www.hdmi.org/consumer/faq.asp#q8_2 "The HDMI standard does not require HDCP. However, it is required by industry groups and governmental regulation (details below)."
Derimod er HDCP som nævnt et krav fra "content providers", og i USA kræver FCC at STBer skal have HDCP. Selv i Europa vil jeg mene at det er modigt af Dream-Multimedia, hvis de undlader at sætte HDCP på det digitale output. Ophavsretsadvokaterne er ret agressive, og i teorien kunne firmaet blive sagsøgt af Hollywood i USA, selvom de ikke laver forretning der. Jeg vil se det før jeg tror det, hvis vi taler om output enheder uden HDCP.![](smileys/smiley2.gif)
I en DVB-T/C/S sammenhæng vil det være langt nemmere at forsøge at kopiere transport stream'en direkte, fremfor at lave en digital kopi af det digitale outout fra boxen. Sålænge der er tale om en "åben" standard med et CI/CAM slot, kan enhver principielt gøre dette med et DVB kort i en PC. Derfor har jeg aldrig helt forstået kravet om HDCP på en STB, medmindre den er baseret på et lukket box-system (ala Videoguard eller i det mindste STBer, hvor kortet er bundet til en bestemt STB hele tiden).
På HD-DVD og Blu-Ray er [ahem, var...] det anderledes. Her kunne man argumentere for at indholdet var beskyttet (krypteret) indtil det forlod afspilleren som digitalt output over HDMI. Takket være lidt sjusket programmering hos Intervideo er det så ikke tilfældet længere.![](smileys/smiley2.gif)
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 13:27
hummelmose skrev:
799 EUR er den pris som man hører de fleste steder. Og det er vel og mærke uden kabel tunere som hver koster ca. 495 kr. pr. stk. En god harddisk et par k. så er du oppe i over 8K.
|
Hvis man har en SATA disk til overs, kan man så smide den i , eller skal der en speciel harddisk til? (går ud fra, at det er det samme som på 7000 og 7025´eren )
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 13:29
Så længe harddisken er lydløs, så er det fint nok. Men 7025 bruger ikke SATA men PATA.
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 13:34
hummelmose skrev:
Så længe harddisken er lydløs, så er det fint nok. Men 7025 bruger ikke SATA men PATA. |
Ja ok, tænkte mere på om der ikke også var alm. harddiske i 7000 og 7020, og ikke så meget på om det var SATA eller PATA .
Nu kan jeg ikke lige huske om min harddisk er lydløs. Det er en 250 GB Seagate Barracuda. Ved du om den er?
|
Skrevet af: THX2K
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 14:03
Benton skrev:
hummelmose skrev:
Så længe harddisken er lydløs, så er det fint nok. Men 7025 bruger ikke SATA men PATA. |
Ja ok, tænkte mere på om der ikke også var alm. harddiske i 7000 og 7020, og ikke så meget på om det var SATA eller PATA . | 7000 og 7020 har IDE interface
Benton skrev:
Nu kan jeg ikke lige huske om min harddisk er lydløs. Det er en 250 GB Seagate Barracuda. Ved du om den er? |
Kun en måde at finde ud af det på ![](smileys/smiley1.gif) Men husk, der tændes først op for harddisken, når der er brug for den og på samme måde slukkes der også for den.
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 14:09
THX2K skrev:
Benton skrev:
hummelmose skrev:
Ja ok, tænkte mere på om der ikke også var alm. harddiske i 7000 og 7020, og ikke så meget på om det var SATA eller PATA .
| 7000 og 7020 har IDE interface
Benton skrev:
Nu kan jeg ikke lige huske om min harddisk er lydløs. Det er en 250 GB Seagate Barracuda. Ved du om den er?
|
Kun en måde at finde ud af det på ![](smileys/smiley1.gif) Men husk, der tændes først op for harddisken, når der er brug for den og på samme måde slukkes der også for den.
|
OK SÅ. IDE, PATA, SATA....LATA, MATA og FATA . De er vel samme STØRRELSE allesammen?
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 16:27
Tror ikke at jeg kommer til at bruge harddisken så meget, så at den støjer lidt, tror jeg ikke generer mig voldsomt.
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 16:37
Benton skrev:
Tror ikke at jeg kommer til at bruge harddisken så meget, så at den støjer lidt, tror jeg ikke generer mig voldsomt. |
Tro mig. Du vil komme til at bruge harddisken, men en Seagate er en fin lydløs harddisk
|
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 18:49
Ja måske. Jeg bruger ikke min DVDoptager ret meget nu, men der er jo også lidt flere muligheder med en harddisk. Nå, men vi venter spændt på at den nye DM kommer til marts..............forhåbentligt.![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 23-Januar-2007 kl. 08:46
Jeg har købt en NAS, og har derved flyttet harddisken ud af stuen.
Det virker helt uden problemer
/Per
|
Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 23-Januar-2007 kl. 11:32
Nå - for at vende tilbage til oprindelige emne:
Jeg er også meget interesseret i et fælleskøb af DM8000 - har efterhånden ventet i længsel i mange måneder på denne.
Kører pt. med en lille DM500C på TDC, og er meget tilfreds, fx. med mulighed for at optage til et netværksdrev - stor fordel i forhold til min gamle selector (og TDCs selector-specifikke services klarer jeg mig fint foruden).
Det er rart, at man har mulighed for at installere relevante plugins, så man selv har indflydelse på boxens funktioner, frem for at bruge et 100% fastlåst produkt som fx. Selector.
------------- Øst, vest, ::1 bedst
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-Januar-2007 kl. 15:46
Hvordan er Dreambox at betjene?
Jeg synes ikke rigtigt man kan finde ret meget info på nettet om hvordan de
egentlig virker.
Var din DM500C nem at sætte op? Er den nem at betjene?
|
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 13:47
lunddal skrev:
Hvordan er Dreambox at betjene?
Jeg synes ikke rigtigt man kan finde ret meget info på nettet om hvordan de egentlig virker.
Var din DM500C nem at sætte op? Er den nem at betjene? |
"Nem at sætte op" kan man ikke kalde den, ihvertfald ikke for lægmand. Som standard er den ikke sat op til at scanne de fleste af de frekvenser, TDC anvender, og den kan heller ikke læse TDCs programkort. Så "ud af æsken" kan man kun se de få gratis must-carry-kanaler.
For at få den til at virke helt, skal man dels installere plugins, der kan læse programkortet, og dels enten manuelt scanne TDCs frekvenser for programmer en efter en, eller installere en opdateret fil med TDC-frekvenser (her er vi ude i FTP, ændring af XML-filer etc).
Efter disse øvelser kom boxen til at fungere, og jeg synes, den er nem at betjene i daglig brug: Let at få et overblik over hvad der sendes lige nu på alle kanaler, og let at skifte kanal.
Man kommer dog ikke uden om at teknisk snilde og kendskab til Linux er en stor fordel, hvis man gerne vil få boxen til at være mere end "bare" en modtager.
Jeg kan anbefale http://www.digsat.net - www.digsat.net - der er megen information at finde om de tekniske sider af sagen.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 13:50
Tak
|
Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 15:24
hummelmose skrev:
..deres 7025 serie, som iøvrigt kører som en drøm på TDC Kabel TV. Jeg har selv sådan en svend, og med dual tuner, så kan Selector HD ikke engang være med. |
Du bruger en Dreambox i stedet for en Selector? Er det så muligt at bruge den på flere fjernsyn - eller at "dele" kortet på flere Dreamboxe i huset?
hummelmose skrev:
Den nuværende kan nedscalere HD kanalerne og vise dem, og optage HD kanalerne lossless og vise dem på f.eks, TVIX boksen i fuld HD. |
Selector go home - dette er for vildt...
@ huntiedk Ved du om der er supplerende hjælp at hente, hvis man investerer i sådan en fætter. Jeg tænker på danske forståelige hjemmesider eller skal man grave i diverse fora rundt omkring?
------------- ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Skrevet af: Techfreak
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 15:42
Hmm når dm8000 nu er såden en linux dims vil man så kunne mounte et nfs share på den? Jeg har et NAS som jeg evt vil bruge til storage.
------------- mvh
Jørgen Giversen
Meget tilfredse ejer af: TV: Panasonic TX-P46G30Y + 42PX70 + 42PW6. DVR: Panasonic DMR-EH67. DSR: Pioneer VSX-921-K. BDP: Sony PS3. LS: KEF KHT2005.2 RMC: Logitech Harmony 885.
|
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 16:16
zaboom skrev:
@ huntiedk Ved du om der er supplerende hjælp at hente, hvis man investerer i sådan en fætter. Jeg tænker på danske forståelige hjemmesider eller skal man grave i diverse fora rundt omkring?
|
De informationer jeg skulle bruge måtte jeg finde i fora. Det ovennævnte udmærker sig ved at ha' en stor nordisk brugertilslutning (hvilket gør, at man også kan finde information om fx. at få undertekster til at virke). Jeg havde et konkret spørgsmål om et undertekst-plugin, og fik i løbet af kort tid svar direkte fra nordmanden, som udviklede plugin'et, så der er hjælp at hente - også på et sprog, man kan forstå.
|
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 16:17
zaboom skrev:
Du bruger en Dreambox i stedet for en Selector? Er det så muligt at bruge den på flere fjernsyn - eller at "dele" kortet på flere Dreamboxe i huset?
|
Jeg tror nok det er muligt, men det er ikke noget jeg gør. Det er iøvrigt også ulovligt.
Jeg tog den lette løsning. Købte et Common Interface, og smed mit Selector kort i. Det spillede med det samme.
Man kan sagtens bruge NFS til central lagerenhed. Jeg har dog smidt en 400 GB hdd i, fordi jeg gerne vil have optimal performance med flere tunere.
Jeg har faktisk kun installeret én plugin. Og det er en subtitles plugin, så jeg har lækre undertekster på.
|
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 16:19
Techfreak skrev:
Hmm når dm8000 nu er såden en linux dims vil man så kunne mounte et nfs share på den? Jeg har et NAS som jeg evt vil bruge til storage. |
Ja! Muligvis afhængig af den anvendte firmware, men fx. kan det lade sig gøre i Gemini (faktisk også på den lille DM500, som ellers ikke supporterer det i standardudgaven).
|
Skrevet den: 30-Januar-2007 kl. 08:42
Jeg har en DM7000 og den bruger min NAS uden problemer.
/Per
|
Skrevet den: 30-Januar-2007 kl. 09:31
hummelmose skrev:
... Jeg tog den lette løsning. Købte et Common Interface, og smed mit Selector kort i. Det spillede med det samme. ... Jeg har faktisk kun installeret én plugin. Og det er en subtitles plugin, så jeg har lækre undertekster på.
|
Ja, der skal man være opmærksomme på, at de større dreamboxe har et Common Interface (CI), hvori man sætter et CAM-modul, som læser TDCs kort. Det er helt klart den enkleste løsning.
De små modeller har ikke ikke har et CI, men kun et kort-slot, og så skal man finde en software-emulator i stedet. CAM-emulatorer kan downloades som plugins til mange af firmware-versionerne, men så er tricket at finde den rigtige til ens programkort.
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 30-Januar-2007 kl. 12:41
hummelmose skrev:
zaboom skrev:
|
Jeg tror nok det er muligt, men det er ikke noget jeg gør. Det er iøvrigt også ulovligt.
|
Det er ikke ulovligt, det kan godt være at det er i mod TDC, Viasat og Canaldigitals ønsker og regler, men hvis man betaler for et original kort så er det ikke ulovligt at fordele ud på flere TV i ens eget hjem til eget brug.
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 30-Januar-2007 kl. 13:22
Med mindre du har skrevet under på kontrakten, at du kun vil bruge kortet i én receiver ad gangen (eller sågar, hvis du har skrevet under på, at du kun vil bruge det i en godkendt receiver!).
Så er det aftalebrud, hvilket er ulovligt...
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 30-Januar-2007 kl. 13:44
Med den på - så må man slet ikke bruge en Dreambox.
Jeg kunne nu godt tænke mig at se en udbyder som kørte en sådan sag mod en af sine kunder.
|
Skrevet den: 30-Januar-2007 kl. 14:02
HeartWare skrev:
Med mindre du har skrevet under på kontrakten, at du kun vil bruge kortet i én receiver ad gangen (eller sågar, hvis du har skrevet under på, at du kun vil bruge det i en godkendt receiver!).
Så er det aftalebrud, hvilket er ulovligt... |
Lad os lige holde tingene adskilt....
Brug af piratkopierere dekoderkort, så du kan se TV kanaler som du ikke har betalt for: overtrædelse af ophavsretsloven, som kan udløse erstatning (efter denne lov) og straf i form af bøde og fængsel. Det sidste kræver selvfølgelig et vist omfang...
Distribution til flere TV inden for husstanden af de kanaler, som du betaler for: det er ikke en overtrædelse af ophavsretsloven. Derimod kan det være privatretslig misligholdelse af den aftale, som man har indgået med signaludbyderen (satellitudbyderen), og signaludbyderen kan måske opsige aftalen på det grundlag (så får de ikke dine penge fremover...). Visse aftalepunkter, f.eks. et krav om at du skal bruge en bestemt dekoder, tror jeg simpelthen ikke på at de kan håndhæve alene ad juridisk vej. Her er de nødt til at satse på tekniske bindinger mellem kort og boks. Dem må man formentlig gerne prøve at omgå (uden konflikt med ophavsretsloven), sålænge formålet alene er at se TV (optage er lidt mere tricky, selvom de to ting teknisk ikke kan adskilles på f.eks. en Dreambox).
Uanset hvad kan man efter min mening trygt forsætte med at bruge sin Dreambox, sålænge man blot ser de kanaler som man har betalt for. Bemærk dog: IANAL.![](smileys/smiley4.gif)
... og måske skulle vi holde os til at diskutere teknik i stedet for at banke hinanden i hovedet med diverse love?
|
Skrevet af: Mokuer
Skrevet den: 30-Januar-2007 kl. 15:48
Jeg kunne også være interesseret i et fælleskøb på denne.
Hvilken pris vil man kunne forvente?
------------- LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 04:28
Godt at se at der er kommet gang i tråden og debatten - hvor mange er vi efterhånden, som er med på et fælleskøb?
|
Skrevet af: jhedk
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 07:46
MortenMJ skrev:
Godt at se at der er kommet gang i tråden og debatten - hvor mange er vi efterhånden, som er med på et fælleskøb? |
Hej,
Jeg er klar, 1 stk til mig.
JHE
|
Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 08:30
Jeg kunne også godt være interesseret, men har lige et par spørgsmål.
- Jeg har TDC kabeltv, thats it. Hvis jeg køber én model 8000 med f.eks. både DVB-C og DVB-S tuner. Hvad skal jeg så yderligere påregne af udgifter til parabol mm.?
- Hvilket udstyr skal jeg gå efter (mærke, antal lnb'ere, størrelse mm.)?
- Hvor nemt/svært er det at gå til, hvis man er moderat nørd?
Jeg er supercertificeret surfer. Det er mit it niveau. Normalt er jeg ikke typen der gider at sidde i dagevis for at få "ting til at ske". Jeg kan sagtens læse/forstå en manual og sætte mig ind i (og bruge) en omstændig procedure. Vil en (måske 2) Drømmeæske fungere hos mig???
------------- ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 08:54
Jeg har talt med den skandinaviske distributør, der er klar til at give os noget rabat, hvis vi kan komme op på 10 stk.
Jeg kan ikke give pris eller rabat endnu, da de ikke kender den endelige pris. Men i vil høre nærmere, så meld bare til...
|
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 13:39
Jeg regner da også med at være klar på en, men der har jo været en del "bugs" i DM 7025´eren lige da den kom på markedet, så mon ikke at den nye 8000 har lidt af de samme skavanker? Jeg tror det. Alligevel kribler det dog i fingrene, og det skulle ikke undre mig, hvis jeg alligevel hopper på den med det samme .
|
Skrevet af: druiddk
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 15:14
Hvis det er korrekt forstået af DM8000 giver mulighed for at se HDTV på fx Canal Digitals programpakke så er jeg klar på 1 stk!
|
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 17:31
Jeg har lige fået en mail fra Dream Multimedia i Tyskland - de skriver desværre, at de først regner med at den er klar til maj! Æv!
Det kommer an på prisen hvor jeg vælger at købe min DM8000, men jeg skal helt sikkert have en når den kommer ud - om jeg skal købe den gennem fælleskøb her eller et andet sted på nettet, afhænger kort og godt af hvad der bliver billigst.
|
Skrevet af: boborg
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 17:56
druiddk skrev:
Hvis det er korrekt forstået af DM8000 giver mulighed for at se HDTV på fx Canal Digitals programpakke så er jeg klar på 1 stk!
|
Kommer an på om de aktiverer kortparring på den måde, at det kun virker i deres godkendte modeller. Fuld lovlig modtagelse med Dreambox, kræver et officielt licenseret conax cam til dvb-s, viaccess/TDC eller Irdeto/Stofa. De såkaldte softcams der er på nettet, emulerer kodningssystemer uden licens hertil. Det samme gælder diverse cams T-Rex og Dragon, og hvad de nu hedder.
------------- / Bob
|
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 18:02
Hvis du kører kabel TV, så er det Viaccess cam du skal have
|
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 19:03
MortenMJ skrev:
Jeg har lige fået en mail fra Dream Multimedia i Tyskland - de skriver desværre, at de først regner med at den er klar til maj! Æv!
Det kommer an på prisen hvor jeg vælger at købe min DM8000, men jeg skal helt sikkert have en når den kommer ud - om jeg skal købe den gennem fælleskøb her eller et andet sted på nettet, afhænger kort og godt af hvad der bliver billigst.
|
Aaarggh hvor nederen. Jeg tænkte det sgu nok og når det så bliver maj, så siger de, at den kommer til august. Wanna bet?![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 21:56
Ved det snart ikke, men vi vil vel også hellere vente nogle måneder ekstra og så få et gennemtestet og velfungerende produkt, end vi vil have den i stor hast og den så er fyldt med fejl....selvom det er hårdt at vente på....
|
Skrevet den: 07-Februar-2007 kl. 14:13
MortenMJ skrev:
Ved det snart ikke, men vi vil vel også hellere vente nogle måneder ekstra og så få et gennemtestet og velfungerende produkt, end vi vil have den i stor hast og den så er fyldt med fejl....selvom det er hårdt at vente på.... |
Det har du så sandelig ret i ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: post
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 23:33
Hvis der er en, som slår sig op på at sætte den op så den spiller og tjener ne lille sklling på det, så ville jeg have det fint med at ryge på et fælleskøb af den her... men jeg ville være 1000% prisgivet, hvis ikke der var en som kunne sætte den op... men når nu det er linux, kan man så ikke gøre som på en almindelig Linusxaskine.. lave et image og kopiere det over på andre maskiner ???
|
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 23:57
Jeg vil ikke tjene noget på det. Men jeg sætter da hvert eneste nye image op, så det kan jeg da sagtens give til recordere.dk.
Jeg har faktisk lige sat 2.20 op for 10 min. siden, og for at gøre jer alle rigtige misundelige, så er min dreambox nu også upnp server ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: post
Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 00:10
se der dr. Hummer.... det er en som dig der skal operere min dreambox fra fødslen
|
Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 12:05
Ja da. Jeg vil gerne lave et master image hver gang det kommer, som man bare skal sætte i, så passer det med TDC kabel osv.
med DK sub modul und alles...
|
Skrevet af: Joho
Skrevet den: 18-Februar-2007 kl. 22:36
Jeg er også med på 1 stk DM8000 ... når den på et eller andet tidspunkt bliver frigivet. Skal bruges sammen med TDC kabel - gerne med 2 tunere.
------------- Med god hilsen
John
|
Skrevet den: 18-Februar-2007 kl. 22:46
Jeg lover jer. I bliver ikke skuffet.
Jeg søgte i Berlin efter den. Men den er slet og ret ikke ude endnu.
Jeg har dog orienteret den nordiske leverandør, der er med på et fælleskøb.
|
Skrevet af: AlexKBH
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 13:27
Jeg er også interesseret i sådan en fætter ![](smileys/smiley1.gif)
Tilføj mig på listen.
|
Skrevet af: zomp
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 13:40
Jeg vil også have en ........når den kommer i 2008
|
Skrevet af: Henr1k
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 13:48
Kan det ikke fixes så man kan få DVB-C tuner med i købet? Evt. uden DVB-S, det har jeg ikke noget at bruge til.
|
Skrevet af: hdMi
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 16:59
Jeg må sige, at det lyder interessant. Send mig venligst en mail når I skal igang med fælleskøbet, Jeg kunne godt finde på at springe på!
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 17:10
Lyder interessant hvis også os parabol ejere bliver hjulpet
|
Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 17:11
...naturligvis er jeg med på en lurer!!! ![](smileys/smiley4.gif)
-Z-
|
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 18:36
Jeg holder også godt øje med denne tråd![](smileys/smiley17.gif)
Mvh
Per
|
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 18:45
Ja hold endelig øje med enne tråd........ i 3-4 mdr. endnu, for før kommer den nye DB ikke ..... og så også lige en![](smileys/smiley19.gif)
|
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 18:47
Jeg er bange for at du desværre nok har ret, men håbet er lysegrønt.
De 3-4 måneder - er det et kvalificeret gæt eller bare et gæt?
|
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 18:50
Jeg vil sige semi-kvalificeret Har hørt, at den skulle komme til maj, men den var jo også blevet spået til at komme sommeren 2006 såååååååååå, you do the math.![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Randrup
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 10:07
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 13:31
...fra http://www.areadvd.de - www.areadvd.de d.d.:
Dream Multimedia will nach eigenen Angaben den schon vor längerer Zeit angekündigten HDTV-Festplattenreceiver Dreambox 8000 im Verlauf des 2. Quartals in den Handel bringen. Einen genauen Termin sowie den Preis wollte der Anbieter nicht nennen. Vor Mai werde die Dreambox 8000 jedoch nicht erhältlich sein, hieß es auf Anfrage.
....spændende!!
mvh., -Z-![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 20:55
Zaragon skrev:
Dream Multimedia will nach eigenen Angaben den schon vor längerer Zeit angekündigten HDTV-Festplattenreceiver Dreambox 8000 im Verlauf des 2. Quartals in den Handel bringen. Einen genauen Termin sowie den Preis wollte der Anbieter nicht nennen. Vor Mai werde die Dreambox 8000 jedoch nicht erhältlich sein, hieß es auf Anfrage.
....spændende!!
mvh., -Z-![](smileys/smiley17.gif)
|
Er der nogen som ved hvad ovenstående betyder på dansk? ![](smileys/smiley5.gif)
(For mig er tysk nemlig desværre totalt kaudervælsk...)
John
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 21:08
ok - iflg. Dreambox selv vil den -gennem snart lang tid lovede HDTV-harddisk-modtager Dreambox 8000- blive bragt ud i handelen i løbet af 2.kvartal. En præcis dato og pris vil fabrikanten dog ikke nævne. På spørgsmålet om hvornår den vil være i handelen, svares at det næppe vil blive før Maj måned.
-Z-
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 21:10
De har ændret dato så mange gange, at selv DSB's IC4 tog er mildt forsinket sammenlignet med Dreambox. Det er virkeligt skuffende.
|
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 21:23
Dream Multimedia sender efter eget udsagn den længe bebudede HDTV-harddiskrecorder Dreambox 8000 ud i butikkerne i andet kvartal. En præcis dato eller en nøjagtig pris vil firmaet ikke ud med. Før maj vil Dreambox 8000 i hvert fald ikke kunne købes, hedder det efter sigende. Venligst Søren
Edit=Nåja, jeg kunne bare have opdateret siden, så kunne jeg have sluppet for at oversætte ![](smileys/smiley9.gif)
------------- http://widepond.dk - Widepond
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 21:26
Tak for oversættelsen Zaragon (& Breddam) ![](smileys/smiley1.gif)
Nå, men går ud fra at ingeniørene stadig går og pudser af på den på testbænken . For mig ikke noget problem at vente en 2-4 måneder. Har selvfølgelig heller ventet så længe, blev først opmærsom på at der var noget der hed DM8000 for nylig ![](smileys/smiley2.gif)
John
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 21:29
- andre, der har lyst til at oversætte???
|
Skrevet af: uffejuul
Skrevet den: 10-Marts-2007 kl. 03:22
So ein ding muss ich auch haben !
|
Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 14:52
Jeg vil også være med på fælleskøbet hvis ellers prisen er ok. Kan dog ofte betilles langt billigere fra tyskland.
Er der mon nogen der har besøgt Cebit 2007 og har set den?
------------- Søren
|
Skrevet af: valle
Skrevet den: 19-Marts-2007 kl. 09:50
Skrevet af: GISMO1
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 09:56
Dreambox 8000 skulle komme midt i maj til en pris af 799,00 euro
Forsinkelsen skyldes problemer med under leverandører.
Bei der DM8000, liegt die Verspätung bei unserem subcontractor!
Ohne eine spezifisch auf uns abgestimmte Hardware können wir leider nicht die DM8000er auf den Markt bringen.
Hier wurde nun endgültig ein Datum festgelegt, der Mitte Mai ist!
Mit freundlichen Grüßen Alpaslan Karasu
Tel.: +49 (0)231 90 03 87 - 17 Fax: +49 (0)231 90 03 87 - 18 eMail: mailto:aslan.karasu@dream-multimedia-tv.de - aslan.karasu@dream-multimedia-tv.de web: http://www.dream-multimedia-tv.de/ - http://www.dream-multimedia-tv.de
Address: Dream Multimedia GmbH Pierbusch 26 44536 Lünen Germany
http://www.seh1.de/detailar.asp?AN=8707 - http://www.seh1.de/detailar.asp?AN=8707
|
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 11:23
ok - så håber vi, at denne termin holder.... ca. 6000 bobZ - hmmm.. gad vide, hvad prisen bli'r, når boksen slippes... ofte falder prisen hurtigt i Dyzkland - jawÅhl!
venter spændt,
-Z-![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 11:38
Zaragon skrev:
ok - så håber vi, at denne termin holder.... ca. 6000 bobZ - hmmm.. gad vide, hvad prisen bli'r, når boksen slippes... ofte falder prisen hurtigt i Dyzkland - jawÅhl!
venter spændt,
-Z-![](smileys/smiley1.gif) |
Dreambox er faktisk en af de ting der aldrig falder. De koster nærmest konstant det samme.
|
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 11:43
ok dr. Humle... det er så hermed taget til efterretning... det er ellers naiz at spare lidt, men indrømmet: fristelsen her er stor!![](smileys/smiley9.gif)
-Z-
Skrevet den: 05-April-2007 kl. 14:18
Jeg er med på købet og det er 4-5 kollegaer også. Så bare lad os få det igang.
|
Skrevet den: 05-April-2007 kl. 14:30
OK.
Så snart Dreambox faktisk har bevist at de kan levere, og jeg kan få dem hos den nordiske distributør, så skal jeg nok formalisere det noget mere. Men jeg kan altså forstå at der er stor interesse for det.
Som sagt er rygterne lige nu, at vi taler medio maj, når den kommer. så lad os forvente at vi ser noget primo juni.
|
Skrevet af: Scubaghost
Skrevet den: 05-April-2007 kl. 16:32
Har, pudsigt nok, lige fået denne mail fra fabrikanten:
Hello, end of May we will Release the Dm8000, so please have a bit patience.
--
Sollten Sie noch weitere Fragen haben so können Sie sich gerne direkt an mich wenden
If you have more Questions feel free to Contact me
Mit freundlichem Gruß, Best Regards
Michael Schöller Dreambox Support
|
Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 21:07
Jeg er også med, får snart TDC kabel og det ville passe mig glimrende med en sådan box istedet for min Windows PC, som både fylder, skal opdateres, støjer en smule, og er en del længere tid om at starte op end en Dreambox. Se i øvrigt også http://www.reel-multimedia.com/n_german/customer/index.html - http://www.reel-multimedia.com/n_german/customer/index.html , de kan også en del, er dog en slat dyrere, men hvis ikke snart den nye Dreambox kommer, så er det også et oplagt fælleskøb.
|
|