Print side | Luk vindue

Redigering af optagelse på PC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1906
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 09:43

Emne: Redigering af optagelse på PC
Skrevet af: wolfman
Emne: Redigering af optagelse på PC
Skrevet den: 23-September-2004 kl. 12:11

Hej alle

Jeg har fulgt med herinde den seneste tid, og har købt en Philips DVDR70, da jeg skulle starte et sted og ikke lige havde råd til de større modeller med harddisk, men det kommer jo nok inden længe.

mit problem er følgende:

Jeg har optaget to programmer i forlængelse af hinanden på en Philips DVD+RW. Efterfølgende har jeg på recorderen opdelt programmerne i to selvstændige programmer. Disse to selvstændige programmer kan sagtens afspilles (med lyd - mere om det senere) i både recorderen og på PC'en, bl.a. med Powerdvd o.a.

Jeg bruger så TMPGEnc DVD Author 1.5 til at lægge programmer ind på harddisken for at fraklippe reklamer m.v.

Problemer er nu, at jeg ikke har noget lyd på program nr. 2, men der er lyd på program nr. 1. Det virker som, at informationen om at der findes lyd på program nr. 2 er blevet slettet da jeg opdeler programmerne på recorderen????? Kan det passe???

TMPGEnc DVD Author 1.5 siger til program nr. 2 "There is no audio", men hvis jeg afspiller mpg-filen i Powerdvd er der som nævnt lyd.

Jeg har ikke prøvet at "gøre DVD+RW'en anvendelig i andre maskiner" eller hvad det nu hedder, men det skulle vil ikke gøre nogen forskel eller hvad? Problemet kunne for fremtiden løses ved, at jeg fra starten optager de to programmer hver for sig, men det løser ikke mit problem med de programmer jeg allerede har optaget.

Håber på lidt hjælp.......................

Mvh

Mikael 

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-September-2004 kl. 10:39

Prøv eventuelt et andet program til at dele filerne med for at se om problemet stadig er der. Jeg kan på det varmeste anbefale Womble Mpeg2VCR. Der findes ikke noget lettere og hurtigere program til at fjerne reklamer m.v. Demoversion på nettet. Dette er dog kun et redigeringsprogram, så du skal efterfølgende bruge Tmpgenc DVD Author til at lave kapitler og menuer med. 

Flemming

Skrevet af: ehelmer
Skrevet den: 24-September-2004 kl. 20:39

Oprindeligt skrevet af wolfman wolfman skrev:

TMPGEnc DVD Author 1.5 siger til program nr. 2 "There is no audio", men hvis jeg afspiller mpg-filen i Powerdvd er der som nævnt lyd. 

Forklaringen er nok den simple, at TMPGenc ikke kan læse AC3 lyd uden et ekstra plug-in.
Det kan PowerDVD og PowerProducer derimod godt.

Erik Helmer Nielsen

Skrevet af: wolfman
Skrevet den: 24-September-2004 kl. 23:35

Tak Flemming og Erik for jeres svar.

Til Flemming - programmerne (filerne) er blevet delt på recorderen og ikke på pc'en. Jeg har dog tænkt mig at benytte Mpeg2VCR i fremtiden når jeg skal dele filer på pc'en - tak for henvisningen.

Det undrer mig at TMPGEnc DVD Author 1.5 ikke kan finde informationerne om lyden på program nr. 2. Findes der andre programmer, som umiddelbart kan læse og gøre prgrammerne redigerbare - altså optagelser lavet på DVDR70 og DVD+RW?

Til Erik - måske du har ret, men TMPGEnc DVD Author 1.5 kan jo godt finde lyden på program 1? Lyden på program 2 bliver vel ikke AC3 blot fordi man opdeler et program direkte i recorderen?

Konklusionen er måske, at man blot ikke skal opdele programmerne på recorderen, hvis man skal bruge begge de opdelte programmer, men at man må opdele dem på pc'en - f.eks. med Mpeg2VCR?

Mikael    

Print side | Luk vindue