Print side | Luk vindue

Blu-Ray+surround

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=19084
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 21:22


Emne: Blu-Ray+surround
Skrevet af: Gelardi
Emne: Blu-Ray+surround
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 21:32
Hej, jeg vidste enlig ikke om jeg skulle placere min emne her ell. surround tråden.

Hvis jeg har en sony suround med HDMI og en fladskærm med 2 hdmi stik, hvordan skulle man forbinde blu-ray afspillern med surround og fjernsy, så jeg får HD billede på skærmen , men kan sende lyden iggennem surround anlægget?

Tak får råd...



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 21:40

 

 Jeg kan ikke forestille mig, at det vil være anderledes end med enhver anden afspiller med HDMI. Billede til TV med HDMI, og lyd til Surround med Toslink eller Coax.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 22:01
Hej Radiomanden - lige et spørgsmål - hvad dælen er en Toslink?

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 22:03

 

 Optisk.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 22:05
Tak, ja, det lyder jo logisk:-))


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 22:56

Hvorfor ikke tilslutte din blu-ray afspiller til sony surround forstærkeren.
Dit tv skal også forbindes til  sony surround forstærkeren.

dvs

Blu-ray <--hdmi--> Sony surround forstærkeren <--hdmi--> TV



Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 23:05
Kan dit tv digital out? Så kan du bare køre HDMI ind i skærmen og fra skærmen lige ned i forstærker...


Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 23:08
Har kun en HDMI i surround, så hvis jeg tilslutter blu-ray til surround, så mister jeg hd, korrekt?
dan HDMI vil blive optaget af blu-ray, og så er det kun scart tilbage på anlægget og mellem fjernsyn.

Jeg tror at dette løsning må være den rigtige:"

"Jeg kan ikke forestille mig, at det vil være anderledes end med enhver anden afspiller med HDMI. Billede til TV med HDMI, og lyd til Surround med Toslink eller Coax."



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-Januar-2007 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Gelardi Gelardi skrev:

Har kun en HDMI i surround, så hvis jeg tilslutter blu-ray til surround, så mister jeg hd, korrekt?
dan HDMI vil blive optaget af blu-ray, og så er det kun scart tilbage på anlægget og mellem fjernsyn.

Jeg tror at dette løsning må være den rigtige:"

"Jeg kan ikke forestille mig, at det vil være anderledes end med enhver anden afspiller med HDMI. Billede til TV med HDMI, og lyd til Surround med Toslink eller Coax."

Yep lyder som den rigtige løsning.
Underligt at din sony forstærker kun har en HDMI port, for det meste sidder der mindst 3 stk..



Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 10:47
Det er kombineret surround+forstærker løsing med afspiller, derfor kun en HDMI



Print side | Luk vindue