Print side | Luk vindue

Fælleskøbskoordinator - laaaaang ferie

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1969
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 03:19

Emne: Fælleskøbskoordinator - laaaaang ferie
Skrevet af: Thorvald
Emne: Fælleskøbskoordinator - laaaaang ferie
Skrevet den: 29-September-2004 kl. 17:59

Jeg rejser til Filippinerne i 7 uger sammen med min hustru fra 10 oktober.

Jeg kan derfor ikke garantere for, at jeg kan koordinere nye fælleskøb - det afhænger af hvor nemt det er at komme på internettet dernede og til hvilken pris.

Jeg medbringer bærbar computer og Nokia 5100 - så hvis der er nogen, der ved hvordan man nemt og billigt kan komme mobilt på "nettet", så vil jeg gerne vide det. Måske hvordan man kan ringe op til et lokalt nummer, og dermed betale lokal takst.

Er der nogen, der har Nokia 5100 og ved hvordan man sætter den op til at komme på nettet (jeg har kabel forbindelsessættet)?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-September-2004 kl. 18:13

Hej Thorvald

Mobil datatrafik plejer at være ikke bare dyrt, men mega-dyrt, når man kommer blot mere end 1000 km. hjemmefra. Jo længere væk, jo dyrere er det.

Det billigste er nok et midlertidigt dial-up internet-abonnement købt dernede, det næstbilligste er at besøge en netcafe ind imellem (hvis der ellers findes en i nærheden af hvor du kommer forbi).

Jeg tror vi fritager dig fra tjeneste i perioden. Vi må klare det så godt vi nu kan uden dig, selvom vi selvfølgelig aldrig når i nærheden af dit høje niveau og engagement

God ferie!

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-September-2004 kl. 18:27

Hvis jeg finder en god og billig løsning på internet trafikken, så slipper I nok ikke for mig.  7 uger er lang tid og vi skal ikke rejse rundt i landet, men primært være hos min hustrus familie - så derfor kunne det være rart, at have noget at få tiden til at gå med. Noget af tiden vil jeg dog bruge til at tegne et hus til mig og min hustru - det kan jeg jo fint gøre på min bærbare.

Tak for de pæne ord iøvrigt!

-------------

Thorvald.

Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 29-September-2004 kl. 19:27

Hej Thorvald...

Jeg ved ikke hvor langt fremme de er med den slags i Filipinerne. Men skulle jeg afsted 7 uger til et fremmed land, så ville jeg investere et par hundrede kroner i et WLAN-netkort, og så satse på at finde et sted med et WLAN Hotspot i det land jeg skulle til

For tænk.... 7 uger uden net

Skrevet den: 02-December-2004 kl. 22:08
Faktisk var det ret nemt at komme på nettet med min bærbare: Lån en telefonlinie, køb et prepaid kort der passer til telefonlinien, lav en opkaldsforbindelse, vupti. For at kunne sende e-mails, skulle jeg yderligere bruge navnet på en udgående postserver - men det kunne jeg også godt få at vide.

-------------

Thorvald.

Print side | Luk vindue