Print side | Luk vindue

TOLD/MOMS PÅ KØB I TYSKLAND??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20002
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 23:04

Emne: TOLD/MOMS PÅ KØB I TYSKLAND??
Skrevet af: khansen
Emne: TOLD/MOMS PÅ KØB I TYSKLAND??
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 16:59

hejsa,

Hvis man køber et produkt i tyskland via internettet og får det sendt til sin adresse?
Vil man så skulle betale dansk moms eller told af dette køb??

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 17:03

Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Hvis man køber et produkt i tyskland via internettet og får det sendt til sin adresse? Vil man så skulle betale dansk moms eller told af dette køb??

Nej, der er fri handel indenfor EU.

Men hvis en butik omsætter for mere end ca. 280.000 kr til Danmark, skal de opkræve dansk moms istedet for tysk. Men det er butikkens ansvar, forstået på den måde at den pris du betaler på hjemmesiden er den eneste udgift du har.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 17:35
det lyder jo godt...så er der jo gode penge at spare der.....og garantierne på produkter fra jvc, sony osv må jo også gælde i Dk selvom de er købt i tyskland?

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 17:38

det lyder jo godt...så er der jo gode penge at spare der.....og garantierne på produkter fra jvc, sony osv må jo også gælde i Dk selvom de er købt i tyskland?

Din reklamationsret er altid overfor forhandleren, hvadenten det er en lokal butik eller en internetbiks i Tyskland. Hvis du køber i Tyskland er det som udgangspunkt den tyske købelov som gælder, medmindre butikken direkte henvender sig til danske kunder.

Med hensyn til supplerende producentgarantier er du nødt til at undersøge det på case-by-case basis.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 17:41

Det er forskelligt fra produkt til produkt. Jeg mener fx at JVC ting skal sendes til forhandleren i Tyskland, hvis det skal repareres på garantien.  Sony har det nok mere med at give international garanti.

Der er kun en ting at sige: Tjek ud før du køber!

/MichaelS

PS Sidst på ugen kommer jeg nok med en'gyser' historie om et indkøb (heldigvis kun småpenge) i Tyskland.  Ouch

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 18:16
En af mine venner undersøgte med Sony i Danmark, hvordan de ville stille sig ift garantiforpligtelser ved køb i Tyskland.
De synes ikke, det er så sjovt (forståeligt nok), men de behandler Sonys garantiforpligtelser lokalt.
Det gjorde udslaget, da jeg for nyligt købte et KDL 32V2500 i Tyskland. (9.771 kr inkl. porto - 4 dages levering)

Bemærk dog, at det sjældent er kreditkortkøb; man forudbetaler!!
Det går dog nemt med pc-bank, meeen lidt nervepirrende

Venligst
^_^
Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Der er kun en ting at sige: Tjek ud før du køber!

/MichaelS

PS Sidst på ugen kommer jeg nok med en'gyser' historie om et indkøb (heldigvis kun småpenge) i Tyskland.  Ouch

Jeps, DET kan jeg sekundere. Jeg købte ikke det billigste sted, men jeg valgte det sted, som havde de bedste anmeldelser.

vh
s

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 08:41
Jeg har købt min Sony HX710 HDD optager i Tyskland. Jeg har haft problemer med at den ikke ville lave Kvik overførsler mere og blev af Sony DK henvist til elektronik-centret hvor jeg selv afleverede maskinen. I sidste uge var der så problemer igen - den blev afleveret (selvom maskinen er 1½ år gammel og europa-garantien ikke burde dække mere) og repareret på garanti.

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 11:02
super "kim. T" - det lyder jo til at Sony yder garanti i dk selvom produktet er købt i DK

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har købt min Sony HX710 HDD optager i Tyskland. Jeg har haft problemer med at den ikke ville lave Kvik overførsler mere og blev af Sony DK henvist til elektronik-centret hvor jeg selv afleverede maskinen. I sidste uge var der så problemer igen - den blev afleveret (selvom maskinen er 1½ år gammel og europa-garantien ikke burde dække mere) og repareret på garanti.

Hvis det er samme fejl, så er der faktisk reklamationsret på den første fejlrettelse.

Så hvis de har repareret den efter f.eks. ½ år på garanti, og fejlen kommer tilbage igen et år senere, så skal de reparere den uden omkostninger for dig. Dog kun hvis det er præcis samme fejl (og årsag).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 11:48

Det er nok derfor de har rep. det igen efter 1 års fristen er udløbet.

Har netop fåret svar fra sony dk - de dækker i et år men man skal bare selv indlevere til et af deres værksteder - se evt. link:

http://www.sony.dk/view/ShowArticle.action?article=107641472 7455&site=odw_da_DK

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvis det er samme fejl, så er der faktisk reklamationsret på den første fejlrettelse.

Så hvis de har repareret den efter f.eks. ½ år på garanti, og fejlen kommer tilbage igen et år senere, så skal de reparere den uden omkostninger for dig. Dog kun hvis det er præcis samme fejl (og årsag).

/Lars

På fakturaen står der at der er kun 3 måneders reklamationsret.

Skrevet den: 29-Januar-2007 kl. 12:33

På fakturaen står der at der er kun 3 måneders reklamationsret.

En sådan aftale er kun gyldig, hvis du accepterer den.

Har du ikke accepteret de 3 månder, så gælder loven. Og her kan man i princippet klage i op til 5 år.

Bemærk dog at der skal være tale om præcis samme fejl, og da forbrugeren har bevisbyrden kan det godt være svært at bevise.

http://www.forbrug.dk/oss/82/ - http://www.forbrug.dk/oss/82/

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue