Print side | Luk vindue

Kritik af recordere.dk slettes

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20478
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 23:15

Emne: Kritik af recordere.dk slettes
Skrevet af: TheBig....
Emne: Kritik af recordere.dk slettes
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 16:40

I forumet, tåles kritik ikke af recordere.dk, bliver slettet efter behag, det kunne nøjes med at blive flyttet hvis det ikke hørte under emnet, meget amatøragtig måde at håndtere kritik på.

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 17:02

Hej TheBig

Det er faktisk almindelig praksis. Du er i et privat forum, og overholder du ikke emnerne så modereres der.

Og flytte det? Et surt opstød over lukningen af et Fælleskøb placeret i et forkert emne. Jeg ved ikke engang hvilket forum emne det hører ind under - dette er ikke et politisk site men et forum for forbrugerelektronik.

Hold nu op med at skyde forummets moderatorer ned på den måde. I glemmer gang på gang at dette her er 6 voksne personer som arbejder helt frivilligt for dette site, og bruger stort set al fritid her - for jeres skyld!

Dette er et privat forum, og i deltager på vores præmisser. Vi er generelt åbne overfor alle gode debatter. Men de negative toner bør efterlades andre steder, og det har intet men censur at gøre når vi moderer på den slags.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Mulle
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 17:53

Hej Lars,

kan kun være 100% enig i din udmelding.

Synes at folk skal holde lidt igen med krudtet mod recordere.dk - det er jo altså ikke en forretning, ervhversdrivende mv. Det er amatører der står bag en fremragende side/forum, som jeg slet ikke kan undvære min daglige dosis af.

Så slap lige af derude - læn jer tilbage og tænk over, hvad i selv ville sige til at få sådan en skidtspand hældt ud over jer, når der er tale om frivilligt arbejde!

Vh. Morten

(der ikke kender nogle af dem bag siden privat el. lign)

Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 18:07

Hej Lars

1000000% opbakning herfra

/Morten

-------------
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 18:46
Helt enig med lars.

Lad nu bare recordere gøre deres arbejde, ellers tror jeg vi en dag står uden
det her forum.. Og det ønsker INGEN.

Skrevet af: neo72
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 19:07

Enig.. super fedt forum.

Tak til alle bag recordere.dk

Skrevet af: Zuluop
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 19:20

jeps super forum

Skrevet af: corder
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 19:43
100% opbakning til Lars og Co.

Skrevet af: Aarestrup
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 20:06
Ditto

Skrevet af: SimBomBom
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 20:21
Jeps det er en kanon site i kører her..

Skrevet af: MR.Kluk
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 20:42

Hej Lars

Det er sgu ikke nemt at gøre alle tilfredse 

Når man ser på størelsen af dette site, er det da ganske få sure opstød jeg møder.

Keep up the good work 

Mvh

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 20:58
Det er en udbredt misforståelse at man i et forum har ubegrænset ret til at skrive hvad som helst uden nogle begræsninger af nogen art.

Der er altså nogle folk der har sat siden op, betaler domænet, det er altså deres bold og hvis man vil lege med spiller man efter deres regler og ikke uden regler eller efter egne regler.

Kan man ikke lide lugten i bageriet kan man finde et andet. Faktisk er let let selv at sætte et forum op, hvor man selv kan bestemme reglerne. Værktøjerne findes gratis rundt omkring.

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af TheBig.... TheBig.... skrev:

I forumet, tåles kritik ikke af recordere.dk, bliver slettet efter behag, det kunne nøjes med at blive flyttet hvis det ikke hørte under emnet, meget amatøragtig måde at håndtere kritik på.

Hey TheBig,

Tag nu bare en kiks og kom ind i kampen

Jeg forstår godt, hvis man -  du, i dette tilfælde - bliver fortørnet over at blive censureret. Det føles som et ekstremt overgreb.

I et forum som dette kan man skrive alt - det er faktisk ret flot! Hvor kan du ellers tale til så mange mennesker, uden at du bliver udsat for en 'redaktionel linie'?

Dét jeg har set til moderatorernes 'linie', kunne faktisk godt få mig til at efterspørge lidt flere håndfaste indgreb ind imellem. Men ved nærmere eftertanke er charmen ved et internetforum de mange ufiltrerede indlæg.

Jeg har ikke kendskab til dén sag, som Lars henviser til, men i en - sikkert stadig aktiv - sag vedr. en brugers konflikt med Tape Connection gik det fuldstændig over gevind! Jeg var forarget! Hvorfor blev der ikke modereret?

Ved nærmere eftertanke kunne jeg jo godt se fidusen. Der var mange aktive, jeg ville bare ikke selv følge med mere... Så var fejlen måske ikke ved forummet eller indlægsholderne, men ved mig i denne sag. (Jeg vil dog stadig mene, at semantik og ikke mindst syntaks (indhold og form) i bemeldte tråd var totalt afsporet)

Der SKAL meget til at moderatorerne griber ind, men når de så gør det - tjaeh, så tager man sin tudekiks og kommer ind i kampen igen. (Sådan gjorde Boldsen også i VM )

Så må man trøste sig med, at moderatorerne - eller håndbolddommerne - har magt, men de har måske ikke altid ret De får dog ret...

Og så er det jo godt, at man også i dette forum kan udfordre den ret, hvilket du jo har gjort her ved at betvivle sagligheden i en handling - hvilken er dog ikke helt klar for mig endnu...

Venligst
^_^
Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 09-Februar-2007 kl. 22:04

Jeg kan godt være uenig af nogle af beslutningerne om f.eks. at lukke debatter, men jeg synes nu alt i alt at der er en tilpas linje, der ikke er for hård. Hvis man er meget utilfreds kan man som regel få en god forklaring ved at skrive til en af moderaterne i en privat besked og bede om en forklaring.

Men selvfølgelig er det frustrerende for The Big at føle sig censureret uden grund. Der er ikke andet for end at omformulere det man ville skrive, så det er lidt nemmere at sluge. Og husk nu ikke at bruge grimme ord om folk. Det er der ALDRIG nogen grund til lige meget hvad.

Skrevet af: finnogangela
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Dette er et privat forum, og i deltager på vores præmisser. 

/Lars

Rolig nu; jeg forstår godt at du/I kan blive trætte af, oven i det store arbejde I udfører i forvejen, at skulle forholde jer til indlæg, som I (og andre formentlig) ikke finder relevante - men dette forum ville vel ikke eksistere, hvis det kun var dig + moderatorer, der skrev i det?

Lidt bastant udmelding synes jeg nok - selv om jeg godt ved, I er hængt hårdt op lige nu..

Mvh. og helt enig i vigtigheden af at bevare en god (og repektfuld) tone (og i de fleste roserne til jer, iøvrigt).

Finn

Skrevet af: TheBig....
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 10:01

Jeg syntes at Lars skulle komme med mit indlæg i denne tråd, da jeg ikke kan huske ordret hvad jeg skrev, for at folk der læser denne tråd kan se hvad min kritik/indlæg går ud på.

Og som jeg har skrevet til dig, syntes jeg at det er et dratisk skridt at tage, når i sletter brugernes indlæg, det er censur.

Det var hverken grov eller særlig meget kritik af recordere.dk, mere et indlæg om hvorfor et FS kan få lov til at bestå og et andet FS bliver slettet.

Og som du så rigtig skriver, det er et privat forum og i er i jeres ret til at fjerne de indlæg i vil, så kan jeg kun sige at jeg vil tage den måde dette forum kører på, med i min overvejelse om jeg forsat ønsker at være bruger/læser af dette forum på disse vilkår.

Jeg syntes, for jeres og forumet skyld i bør overveje jeres fremgangsmåde i henhold til at slette brugernes indlæg, for i kører ikke en ens linie, nogle indlæg bliver slettet, andre gør ikke, selvom de er forkert placeret.

Nogle kan kalde det et surt opstød over ens indlæg bliver slettet, men det gør jeg ikke, for hvordan kan jeg være med i en debat herinde, når jeg ikke ved hvornår mit indlæg bliver slettet, hvornår har jeg krydset grænsen i et indlæg så det bliver fjernet, skal jeg til at lave kopi af mine indlæg, for at kunne komme med et modargument, netop fordi mit indlæg er blevet slettet, dette syntes jeg ikke er særlig holdbart.

Og jeg må selv sige at det vil være ærgeligt at skulle stoppe med at bruge denne side, da jeg har haft meget fornøjelse af den.

Skrevet af: Baron von Wulff
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af TheBig.... TheBig.... skrev:

Jeg syntes at Lars skulle komme med mit indlæg i denne tråd, da jeg ikke kan huske ordret hvad jeg skrev, for at folk der læser denne tråd kan se hvad min kritik/indlæg går ud på.

Og som jeg har skrevet til dig, syntes jeg at det er et dratisk skridt at tage, når i sletter brugernes indlæg, det er censur.

Det var hverken grov eller særlig meget kritik af recordere.dk, mere et indlæg om hvorfor et FS kan få lov til at bestå og et andet FS bliver slettet.

Og som du så rigtig skriver, det er et privat forum og i er i jeres ret til at fjerne de indlæg i vil, så kan jeg kun sige at jeg vil tage den måde dette forum kører på, med i min overvejelse om jeg forsat ønsker at være bruger/læser af dette forum på disse vilkår.

Jeg syntes, for jeres og forumet skyld i bør overveje jeres fremgangsmåde i henhold til at slette brugernes indlæg, for i kører ikke en ens linie, nogle indlæg bliver slettet, andre gør ikke, selvom de er forkert placeret.

Nogle kan kalde det et surt opstød over ens indlæg bliver slettet, men det gør jeg ikke, for hvordan kan jeg være med i en debat herinde, når jeg ikke ved hvornår mit indlæg bliver slettet, hvornår har jeg krydset grænsen i et indlæg så det bliver fjernet, skal jeg til at lave kopi af mine indlæg, for at kunne komme med et modargument, netop fordi mit indlæg er blevet slettet, dette syntes jeg ikke er særlig holdbart.

Og jeg må selv sige at det vil være ærgeligt at skulle stoppe med at bruge denne side, da jeg har haft meget fornøjelse af den.

Jeg er helt enig i at censur som udgangspunkt ikke bør forekomme! Men hvis et indlæg er dissideret "svinsk" mod enkelt personer eller grupper - så kan det være nødvendigt. Hvis det skal være rart for alle at være en del af dette fremragende forum - må der herske en fri men ordentlig tone mellem medlemmerne.

Jeg vil dog opfordre til at admin erstatter det slettede indlæg med en kort begrundet oplysning om at indlægget er slettet.

Jeg sad selv og så på et indlæg i går som jeg synes var under bæltestedet og overvejede at kommentere det, men pludselig var det blot forsvundet.

-------------
Mvh.
Wulff

Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af Baron von Wulff Baron von Wulff skrev:

Jeg vil dog opfordre til at admin erstatter det slettede indlæg med en kort begrundet oplysning om at indlægget er slettet.

Nej, det får bare debatten til at fortsætte - i det emne der netop skulle være fri for uvedkommende debat.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Baron von Wulff
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 13:46

Nej, det får bare debatten til at fortsætte - i det emne der netop skulle være fri for uvedkommende debat.

/Lars

Jeg er ikke bekendt med TheBig slettede indlæg - så jeg vil ikke kaste mig ud i et større korstog på den bekostning

Men rent principielt mener jeg, det således er censur. Du har et point i, at der er indlæg, der klart tager unødig fokus fra den egentlige tråds problemområde. Men de har ofte sit udspring derfra. men det er jo tydeligt at TheBig ikke ved hvorfor han overskred din grænse - da han ikke kan se en redaktionel linie i hvor grænsen går. Derfor vil jeg fastholde min opfordring til at indlæg fjernes med reference til at det ikke var i tråd med tråden - eller anden årsag til fjernelsen. Evt. at indlægget, i de tilfælde hvor de ikke går på at tilsvine enkelt personer (hvilket er helt utilstedeligt) men alene ikke vurderes at have bæring på emnet, flyttes til en KASSERET INDLÆGS tråd - så kan de, der gider jo fortsætte diskussionen der. Næsten som vi er i gang med nu. Dette har jo intet med TV mv. at gøre men en ren diskussion om net etikette, og dermed blot et indlæg om forslag til forbedring af Jeres i forvejen gode side.

Fastholder du dit synspunkt, hvad du jo er i din gode ret til - mener jeg, du er fortaler for censur - og så har vi jo vores egen lille Muhammed-tegningsagtige krise    (uden sammenligninger i øvrigt!!) Men det er jo jeres side – så i sætter reglerne – og i givet fald må diskussionen tages over i et andet forum – der er jo flere gode. Jeg stikker piben ind her.

-------------
Mvh.
Wulff

Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 14:34

Men rent principielt mener jeg, det således er censur.

Dette er ikke et frit forum. Det er modereret forum, og i det ligger både henstillinger og indgreb af forskellig art. Deriblandt fjerne indlæg der er udenfor kontekst. Ofte er det reklamer eller spam, men det kan også som her være brugernes egen "spam" i form af et indlæg der slet ikke passer ind der hvor det er postet.

Er det et emne af teknisk art. Spørgsmål der falder naturligt ind i forummets emne-område, så flyttes det til rette forum. Men er det bare en kommentar med politisk indhold, så vælger vi ind imellem at gøre som her. Fjerne det, og give brugeren besked om at det er fjernet og begrundelse hvorfor.

Vi kunne godt oprette et forum til politiske diskutioner, men jeg ser hellere at den type holdes på et absolut minimum. Deriblandt en debat som denne. Men jeg anerkender at det ind imellem er nødvendigt, at i har noget i gerne vil af med.

Men dette er et forum for forbrugerelektronik, og det er de emner som debateres her. Og det er i den ånd at forummet modereres.

Og er vi i tvivl om linien, så snakker vi sammen i admin-gruppen. Men vi plejer nu at være ret enige om hvad recordere.dk primært skal bruges til, og det er teknisk snak som tager udgangspunkt i forbrugerelektronikkens verden.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 14:41

/Lars

Jeg er ikke bekendt med TheBig slettede indlæg - så jeg vil ikke kaste mig ud i et større korstog på den bekostning

Men rent principielt mener jeg, det således er censur. 

Det har ikke en bønne med censur at gøre. Har du eller andre måske krav på at komme til orde i Politiken,  TV2 eller andre steder? Nej vel - ligeledes har man ikke ikke krav på eller ret til at skrive hvad man lyster her.

De folk der står bag siden bestemmer reglerne - og det har intet med censur at gøre. Dem der mener det har totalt misforstået hvad censur er.

Nu venter jeg bare på at et fjols skal indrage ytringsfriheden og grundloven i denne diskussion - det plejer i reglen at ske.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 14:49

Enig Stampe - nu må den diskussion om "censur" stoppe. Jeg mener at dette forum er så værdifuldt, og problemerne omkring sletning af indlæg så minimale, at det vil være ret tåbeligt at tale om censur.

Reglerne for brug af dette forum er fastlagt i forvejen. Og kan man ikke leve med disse regler, så må man finde et andet forum.  

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 14:58

Jeg vil godt starte med at sige tak til de mange der har bakket op omkring Redaktionens linie!  Det varmer når det er så mange.

Og så vil jeg sige Lars har godt nok haft en total sur uge.  Først har han skaffet et skide godt tilbud på 4 Sharp og 2 Pioneer fjernsyn så kom hele balladen om Sharp fjernsynene hvor vi blev tvunget til at stoppe fælleskøbet og Lars måtte kæmpe for at dem der havde bestilt kunne købe deres fjernsyn til aftalt pris.

Og så hele balladen om Philips fjernsyn hvor Lars har lavet et stort stykke arbejde for at hjælpe brugerne.

Og så skal man finde sig i et så nedladent indlæg fra TheBig  (Sendt: 09-Februar-2007 kl. 13:11).  Nej fandme nej!  Der er en grænse for hvad vi skal stå model til, og du ligger meget langt på den forkerte s ide af grænsen!

Jeg har først læst dit indlæg nu – og når jeg har mulighed for det. så er det fordi det ikke er slettet, men det er overflyttet til en redaktionelt forum der hedder skrald.  Og der høre det hjemme.

Der er regler for deltagelse i Recordere.dk forum og kan du ikke overholde dem, kan du finde et andet sted at komme af med dine sure opstød. Vi vil ikke lægge webplads til dem.

Så fuld opbakning til Lars fra mig.  Og kan du, TheBig (ironisk navn i denne sammenhæng) ikke affinde dig med reglerne – så smut!

Jeg lukker ikke tråden, men jeg opfordre til at man ikke skriver mere i den!

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Cyberguy
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Enig Stampe - nu må den diskussion om "censur" stoppe. Jeg mener at dette forum er så værdifuldt, og problemerne omkring sletning af indlæg så minimale, at det vil være ret tåbeligt at tale om censur.

Reglerne for brug af dette forum er fastlagt i forvejen. Og kan man ikke leve med disse regler, så må man finde et andet forum.  

Nu ved du jo tilfæligvis ikke hvilket indlæg der fjernes så alene af den grund er det jo svært at tage dit indlæg seriøst. Til orientering kan nævnes, at indlæg der bare ikke "passer" ejerne eller går dem/deres forum imod (saglige og desværre reelle)er oplevet fjernet uden grund.

Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 17:40

Hej Alle

Ja, så fjernede vi lige nogle indlæg igen.

Denne tråd kørte galt i byen, og lukkes for yderligere debat nu.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue