Print side | Luk vindue

Betænkeligt (lukning af Fælleskøb/tråd)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20494
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 00:26

Emne: Betænkeligt (lukning af Fælleskøb/tråd)
Skrevet af: finnogangela
Emne: Betænkeligt (lukning af Fælleskøb/tråd)
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 01:10

Hmm.

Uden at have gået dybere ind i de forskellige "konspirationsteorier" og egentlig bare, som potentielt interesseret i en spændende Lcdskærm, fulgt med på sidelinjen af "Fælleskøb af Sharp XD1E Full-HD LCD"  , undres jeg lidt over udviklingen på historien - mest mht. afslutningen af tråden "Mysteriet om fælleskøbet af XD1", hvori det impliceres at recordere.dk har indgået en aftale med ikke nævnte parter om ikke at videregive information.

Jeg er ikke i tvivl om denne sides intentioner og det store arbejde, der bliver lagt i at samle og videregive viden om emnerne og vha. brugergrundlaget skaffe medlemmerne rigtigt gode tilbud - og ovenikøbet efterfølgende være med til at sikre købere eftersalgsservice. Det er mit foretrukne site/forum, når jeg søger oplysninger og jeg har brugt og vil sikkert også i fremtiden benytte mig af muligheden for fælleskøb.

Hvilke aftaler I som arrangører af dette fælleskøb har indgået kan ingen jo så vide, men jeg er ikke i tvivl om, at I (som udtalt) har indgået dem for at sikre deltagerne i Fælleskøbet (dem, der nåede det..) levering af et stk. Sharp tv. 

Grundentil at jeg finder det betænkeligt at det tilsyneladende har været nødvendigt at sikre en levering ved at indgå aftale om ikke at videregive information, er simpelthen at det - ihvertfald i min bevidsthed (jeg er ikke jurist, blot forbruger) -rejser spørgsmålet om, hvorvidt der er foregået overtrædelser ift. loven om fri konkurrence og sikring af forbrugernes rettigheder.

Mvh.

Finn Christensen 

Svar:
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 07:33

Hej!

100% enig

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Februar-2007 kl. 11:04
-> finnogangela

Hej Finn.

Jeg tror at der kører flere tråde med samme emne, men for at svare endnu engang. Der er ikke foregået noget ulovligt. Der er helt klart fra nogens side foregået noget uetisks, men som vi har skrevet før, og til glæde for dig gerne skriver en gang til.

Alle parter i denne sag har lavet fejl, men der er absolut ikke foregået noget ulovligt. Jeg tror der er mange, der tror at recordere.dk er forhandlere. Det er vi ikke. Vi formidler fælleskøb, og den eneste økonomiske interesse vi har i dem, er 25,- kr. pr. gennemført handel. Penge vi iøvrigt først ser længe efter handlen er færdig. Altså ikke pr. "Jeg har meldt mig til", men "Vi solgte en enhed".

Sikring af forbrugernes rettigheder, er jeg ret sikker på at du kan være sikker på ikke er overtrådt.

Jeg lukker samtidigt tråden igen, og henviser til den anden aktive tråd.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Print side | Luk vindue