Print side | Luk vindue

Pio 427 / 4270 skygge liste

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20723
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 16:48

Emne: Pio 427 / 4270 skygge liste
Skrevet af: lahan
Emne: Pio 427 / 4270 skygge liste
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 09:53

På det sidste er der desværre en del Pioneer 427/4270 ejere som har opdaget at deres tv lider af disse Pio skygger.

Som ptheglev beskriver det:
Det kan vel bedst beskrives som en flade, der er hammer beskidt, men hvor du har tørret støv af 'uden at få det hele med'. Så hænger der en form for lodrette gardiner ned - tydeligst i toppen (på mit Pioneer).

Hvis du ser en udsendelse med en jævn, lys farve - f.eks. en lyseblå himmel - og så billedet panorerer, vil du se at himlen flytter sig, som den skal, men 'snavset/gardinerne' bliver hængende samme sted.
Når du først har fået øje på det, så ser du det tydeligt.

Beklager at billederne ikke er så gode, dels er det svært at tage billeder af en fladskærm og dels skal de komprimeres en del for at passe i dette forum. Du bedes også inorere genskinet, som jo er en feature ved disse skærme.

I toppen med ca 5 cm mellemrum er der de kendte Pio skygger. Disse er svære at se på billederne. Mange herinde har desværre disse pio-skygger. De er markeret med de sorte cirkler.

Flere billeder af problemet. Dette er martin runges skærm

Følgende 21 personer har indtil videre dette problem:

pemoz
Sandal
martinrunge
Christian Otte 427XA FA TC
Jarly          427XA FK TC
ptheglev     427XD FK TC
karula    427XD TC
C5         2 stk. 427XD Befro
lahan         4 27XD FK TC
palsbo       427 TC   (fået penge retur)
samanda    427XD FK TC
peoke
ebola
Frbi          427XD TC
kawa_zx6r
Force      427xa købt i Norge
Frans
Bobbas xd FK TC
Jacob_Hesse xd TC
Jan Thomas xd TC
Naim xd

Pioneer har ikke hørt fra nogle forhandlere at dette skulle være et problem, så alle dem med problemer bør kontante jeres forhandlere for at klage over problemet.

Så se nu at få fejlmeldt jeres TV til jeres forhandlere. Jeg har allerede fejlmeldt mit.

Svar:
Skrevet af: khansen
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 09:58

Hej,

Jeg kan godt tilslutte mig her...har samme problem som er særlig tydelig ved hvide og grønne farver...VILD træls det jeg netop købte dette tv for at undgå sådanne problemer....

Skrevet af: pemoz
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Hej,

Jeg kan godt tilslutte mig her...har samme problem som er særlig tydelig ved hvide og grønne farver...VILD træls det jeg netop købte dette tv for at undgå sådanne problemer....

Det var nemlig også grunden til at jeg købte Plasma, så jeg kunne undgå ujævnheder og banding og diverse fejl som LCD skærme ofte har... derfor var jeg utilfreds med skyggerne på Pio'en

-------------
Pioneer PDP-507XA
Samsung LE32M51
Denon S-301
Xbox 360

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 10:14

Hejsa!

Til orientering så kan jeg oplyse at jeg har en pioneer 506 xde, som jeg har haft i over et år uden at kunne konstatere ovennævnte.

Såvidt jeg har forstået har man i de nye modeller valgt at bruge plastic? istedet for glas som beskyttelse af skærmen, mon det kan være varmen fra skærmen der får plastikken til at lægge sig anderledes feks som en slags svage bølger som gør at lyset brydes anderledes end på de gamle modeller hvor der er brugt glas hvilket gør man oplever den forskel i ser?, og såvidt jeg har set ikke er problemer.. (dette er iøvrigt kun teori omkring de lodrette gardiner)

edit: jeg vil tro at selv meget små "bølger" i plastikken vil have en betydelig visuel effekt på billedet da vinklen ikke skal ændres ret meget for at lyset brydes synligt anderledes fra synspladsen. Dette vil jo ikke være aktuelt med glas da det jo ikke kan give sig på samme måde.

mht det i bunden hvor teksterne er ligner burnin og fjerner dette sig ikke ved enten rensedvd eller alm tvbrug syntes jeg da her er tale om fejl på tvet. har selv oplevet lignende på min skærm men det forsvinder efter ret kort tid igen.

Jeg har dog oplevet at hvis du feks har et sort felt midt på skærmen af en hvis højde med lyse/hvide sider kan man se mørkere skygger i det hvide ud for hvor det sorte felt er og der hvor det sorte felt ikke er er den helt hvid, dette er kun synligt vandret og ikke lodret, har i også lagt mærke til det på de nye skærme?

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:01

Jeg har udover disse skygger også fået lidt burn-in, selvom det ifølge TC ikke længere er et problem (bare man skruer lidt ned for kontrasten, citat Claus, TC).

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg har udover disse skygger også fået lidt burn-in, selvom det ifølge TC ikke længere er et problem (bare man skruer lidt ned for kontrasten, citat Claus, TC).

Det er fint nok man køre kontrast ned i en indkøringsperiode, men når så tvet er kørt ind syntes jeg lissom argumentet falder, for hvis du skal lave en rigtig indstilling på tvet sådan tvet er indstillet eks i overensstemmelse med ISF hvad så?, jeg vil tro at her er risikoen for burnin langt højere (hvilket nok også er derfor at de fleste som kalibrerer tv ikke vil gøre det på nye skærme)... men har man købt et tv for at køre med reduceret kontrast.. eller har man købt det sådan man ved optimal indstilling har et rigtigt og fejlfrit billede??.. jeg ved godt hvad jeg har købt tv efter...

Jeg syntes i skal bore lidt i hvad er indkøringsperioden, få det evt på skrift.. når så i kan dokumentere at nu er tvet kørt til, så syntes jeg man må stile efter at få lavet de bedste indstillinger.. evt som ved en ISF calibrering (som jeg har fået lavet) og hvis så man får problemer med burn in så syntes jeg der er grundlag for en reklamation.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hejsa!

Til orientering så kan jeg oplyse at jeg har en pioneer 506 xde, som jeg har haft i over et år uden at kunne konstatere ovennævnte.

Såvidt jeg har forstået har man i de nye modeller valgt at bruge plastic? istedet for glas som beskyttelse af skærmen, mon det kan være varmen fra skærmen der får plastikken til at lægge sig anderledes feks som en slags svage bølger som gør at lyset brydes anderledes end på de gamle modeller hvor der er brugt glas hvilket gør man oplever den forskel i ser?, og såvidt jeg har set ikke er problemer.. (dette er iøvrigt kun teori omkring de lodrette gardiner)

edit: jeg vil tro at selv meget små "bølger" i plastikken vil have en betydelig visuel effekt på billedet da vinklen ikke skal ændres ret meget for at lyset brydes synligt anderledes fra synspladsen. Dette vil jo ikke være aktuelt med glas da det jo ikke kan give sig på samme måde.

mht det i bunden hvor teksterne er ligner burnin og fjerner dette sig ikke ved enten rensedvd eller alm tvbrug syntes jeg da her er tale om fejl på tvet. har selv oplevet lignende på min skærm men det forsvinder efter ret kort tid igen.

Jeg har dog oplevet at hvis du feks har et sort felt midt på skærmen af en hvis højde med lyse/hvide sider kan man se mørkere skygger i det hvide ud for hvor det sorte felt er og der hvor det sorte felt ikke er er den helt hvid, dette er kun synligt vandret og ikke lodret, har i også lagt mærke til det på de nye skærme?

Ja har sandsynligvis noget at gøre med at man nu benytter plastic.

Det nederste burn-in forsvinder ikke. Har kørt en burn-in wash out cd 8 timer i nat. intet resultat..

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja har sandsynligvis noget at gøre med at man nu benytter plastic.

Det nederste burn-in forsvinder ikke. Har kørt en burn-in wash out cd 8 timer i nat. intet resultat..

Jeg har hørt om folk der har kørt washout dvden i op til 24timer for at få et resultat, og det er som om første gang skal den have en længere tur end de efterfølgende, så prøv evt og giv den er langt hug.. så er det ihvertfald prøvet, og du kan have det med i argumentationen overfor forhandleren hvis ikke det hjælper. 

Og husk når du kører washouten skal du gøre med normale tvindstillinger og ikke den reducerede kontrast da det ellers vil tage længere tid endnu.

-------------
Mvh

René

Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:27

Jeg har udover disse skygger også fået lidt burn-in,
selvom det ifølge TC ikke længere er et problem (bare man skruer lidt
ned for kontrasten, citat Claus, TC).

Også her. Et væmmeligt DR1 logo i venstre top. På hvid baggrund anes en
'negativ' svag orange kontur. Næsten usynlig, men den er der.

Jeg kører kontrast på 26, lysstyrke på -6, skarphed på -4. Min gamma
står godt nok på mellem, men hvad pokker. RGB-lysstyrken i min Selector
er sat til lav.

Jeg ved med 112% sikkerhed, at jeg ikke har haft et DR1 logo stående og
lyse på en sort baggrund i længere tid, end "Forbrydelsen" varer. hvis der
virkelig ikke skal mere til, ja så er jeg skuffet.

Jeg kørte Break-in i 3 dage inden tv'et blev taget i brug. Overhovedet. Har
kørt Burn-In wash 1 døgn. Nu står den derhjemme og viser sne. Jeg vil
vædde på, det ikke har hjulpet en skid.

ARGRAGRGRAHHH

Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Jeg har udover disse skygger også fået lidt burn-in,
selvom det ifølge TC ikke længere er et problem (bare man skruer lidt
ned for kontrasten, citat Claus, TC).

Også her. Et væmmeligt DR1 logo i venstre top. På hvid baggrund anes en
'negativ' svag orange kontur. Næsten usynlig, men den er der.

Jeg kører kontrast på 26, lysstyrke på -6, skarphed på -4. Min gamma
står godt nok på mellem, men hvad pokker. RGB-lysstyrken i min Selector
er sat til lav.

Jeg ved med 112% sikkerhed, at jeg ikke har haft et DR1 logo stående og
lyse på en sort baggrund i længere tid, end "Forbrydelsen" varer. hvis der
virkelig ikke skal mere til, ja så er jeg skuffet.

Jeg kørte Break-in i 3 dage inden tv'et blev taget i brug. Overhovedet. Har
kørt Burn-In wash 1 døgn. Nu står den derhjemme og viser sne. Jeg vil
vædde på, det ikke har hjulpet en skid.

ARGRAGRGRAHHH

Hvis du har mulighed for at tilslutte din skærm til en pc, så har jeg haft held med det her program: http://jscreenfix.com/

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:31
jeg har fået foretaget en kalibering af mit tv men "støvet" er der stadig....

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 11:32

Hvad sagde otto til støvet ?

Går ud fra det var otto som gjorde det.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Hvis du har mulighed for at tilslutte din skærm til en pc, så har jeg haft held med det her program: http://jscreenfix.com/

Vil du tro at den er bedre en Burn-In Wash DVD?

Hvordan bruger du JScreenFix? Den åbner jo i et vindue, hvilket vil give burn-in, hvis det vises på skærmen!

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 12:28

Hvordan bruger du JScreenFix? Den åbner jo i et vindue, hvilket vil give burn-in, hvis det vises på skærmen!

Den kører full screen, dvs man kan ikke se nogle vinduer eller noget

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 12:39

Hvordan for du den til at kører med full screen? Vejledning tak

-------------

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 12:41

Undskyld jeg spørger - Men hvad er årsagen til, at i kører disse "wash" DVDére ?? (Jeg kan godt forstå det skyldes et problem med skærmen. Men hvad er årsagen til at I gør det).

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Undskyld jeg spørger - Men hvad er årsagen til, at i kører disse "wash" DVDére ?? (Jeg kan godt forstå det skyldes et problem med skærmen. Men hvad er årsagen til at I gør det).

Det er et forsøg på at få fjernet det burn-in vi har fået på vores skærme..

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 13:13

Jotak, men hvis det er et problem med skærmen, så er der vel tale om en reklamation?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet af: karula
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 13:31
Nu handler den her tråd ikke om burn inn

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet af: enand
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

- og derfor kan man sige, at kandersen (uforvarende) får ret.

Mvh.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

- og derfor kan man sige, at kandersen (uforvarende) får ret.

Mvh.

Jeg vil sige både og .. retter man henvendelse til forhandleren vil han sansynligvis forsøge at smyge udenom da de ser et stort problem i hvis de skal forholde sig til noget de måske mener skyldes forkert brug af skærmen (Så kunne man jo stå med en ny "philips" sag).. hvis man så allerede ved første kontakt kan fortælle at man rent faktisk har prøvet at køre en washout dvd så har man fjernet første modargument og efter min mening hurtigere komme igang med næste skridt som jo tyder på at måtte være en reklamation, og de er måske mere motiverede for at tage skærmen ind og tjekke den, måske det kan løses med en firmware opgradering.. da pdp 436 versionen kom frem var der en del fra første produktion som havde lettere ved burn in end andre.. dette løste man såvidt jeg husker med en firmware opdatering som sænkede spændingen i panelet (læst på  http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=323983&highlight=burnin+436 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=323983&h ighlight=burnin+436  i slutningen af 2005 hvis jeg husker ret), det kan jo være at man har en lignende problematik her.

Men det kan ikke passe at deres skærme skal være så følsomme, hverken med gardiner i toppen eller de "streger" hvor teksten normalt er vist....

Har i forresten prøvet at flytte billedet opad og køre med det i en periode for at se om stregerne også flytter opad?, hvis de gør kan man da påvise at de kommer fra underteksterne.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 14:13

Jeg skrev ikke burn-in. Jeg konstaterede, at der tilsyneladende var et problem (uanset hvad det så end er), og at brugeren selv forsøger at afhjælpe dette. Det var alt!

Mht. burn-in der har vi en rigtig god debat under området Forhandlere. Jeg foreslår vi tager specifikt omkring burn-in der, og ikke her, eller ikke i den her tråd, da det er Lahan´s.  (sorry Lahan).

Så vi kan evt. fortsætte der, hvis nogen har et svar på, hvorfor forbrugeren selv forsøger at afhjælpe et problem med et produkt de har givet i dyre domme for.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 14:45
Skyggerne er ikke en bruger fejl - det er en decideret fejl i selve
fremstillingen af panelet, så den mener jeg faktisk ikke, Pioneer kan løbe
fra. Det virker bare uoverskuelig at skulle til at ha' gang i en
reklamationssag overfor sælger ...

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 14:50

Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Skyggerne er ikke en bruger fejl - det er en decideret fejl i selve
fremstillingen af panelet, så den mener jeg faktisk ikke, Pioneer kan løbe
fra. Det virker bare uoverskuelig at skulle til at ha' gang i en
reklamationssag overfor sælger ...

Kunne være interssant hvis TC ville kommentere på denne tråd.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 14:55

Jeg tror det er det Pioneer kalder- Pureblack Crystal Layer- der har skylden, en belægning

på panelet som ikke er lavet jævnt over hele fladen, så der hvor der ikke

mørke skygger har man lyse skygger i det mørke og hvor der er lagt

for meget på er skyggene mørke.

Min mening.

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 15:13

....hvis man så allerede ved første kontakt kan fortælle at man rent faktisk har prøvet at køre en washout dvd så har man fjernet første modargument og efter min mening hurtigere komme igang med næste skridt som jo tyder på at måtte være en reklamation, og de er måske mere motiverede for at tage skærmen ind og tjekke den...

Det argument kan jeg sådan set godt forstå.

Betyder det så også, at hvis det en dag slet ikke vil tænde (bare for eksemplets skyld), så flår man bagbeklædningen af og gennemgår elektronikken for evt. fejl ? Eller er det her et ganske specifikt problem, som måske for forbrugeren har en nem løsning (i forhold til f.eks det med at flå bagbeklædningen af). Og det så er derfor man selv forsøger at løse det?

Eller skyldes det at forbrugeren sidder med en ide om, at det er forbrugerens egen skyld, og dermed noget han/hun selv skal ordne?

Jeg ved godt det kan virke lidt kryptisk den måde jeg spørger på. Jeg forsøger bare finde en årsag til, at folk pludselig selv er begyndt at forsøge rette på problemer der er opstået med produkter, der er købt til temmelig store summer. Hvis det er fordi det, i det her tilfælde, er nemmest, så er det det som det er. Og det acceptere jeg.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Eller skyldes det at forbrugeren sidder med en ide om, at det er forbrugerens egen skyld, og dermed noget han/hun selv skal ordne?

Nej vi mener bestemt ikke det er vores egen skyld.
Men kan problemet løses ved at køre en DVD nogle timer så er det lettere end at måtte undværre sit TV i en mdr som et værksted besøg måske tager.

Desværre løses problemet ikke med denne DVD.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 15:21

Nej vi mener bestemt ikke det er vores egen skyld.
Men kan problemet løses ved at køre en DVD nogle timer så er det lettere end at måtte undværre sit TV i en mdr som et værksted besøg måske tager.

Ok, for nemhedens skyld så.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 15:24

Det her problem kan man ikke selv ordne, men man må jo tro på at

Pioneer, som skulle være en af de bedste mærker tager hånd

om problemet.

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 15:41

rhsin, jeg flytter lige dit svar over til den anden tråd, da det er ret interessant, men skal helt ikke overskygge Lahan´s emne for tråden.

Jeg besvare den i den anden tråd.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 16:34

Jeg tror det er det Pioneer kalder- Pureblack Crystal Layer- der har skylden, en belægning

på panelet som ikke er lavet jævnt over hele fladen, så der hvor der ikke

mørke skygger har man lyse skygger i det mørke og hvor der er lagt

for meget på er skyggene mørke.

Min mening.

Pureblack - en ret morsom betegnelse når det ikke er pure black

I 2007 modellen kalder de den Pureblack 2 , så får vi at se hvor sort det så er ...

-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV

Skrevet af: Palsbo
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 16:47
Ja jeg har både skygger og burn in på mit pdp 427xd.

Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 16:57

Hvordan for du den til at kører med full screen? Vejledning tak

Brug de links, der er længere nede på siden: [ http://jscreenfix.com/JScreenFix.jnlp - JScreenFix.jnlp | http://jscreenfix.com/JScreenFix.jar - JScreenFix.jar ]

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 20:47

Jarly skrev:

Hvad sagde otto til støvet ?

Går ud fra det var otto som gjorde det.

---------------

Jeps det var Otto - han gjorde et RIGTIG godt stykke arbejde men det var der ikke da han var hos mig....men nu 1½ uge efter så er det kommet frem.....

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 21:02

Jeg har skrevet til pioneer omkring mit problem men pt. har jeg intet hørt fra dem!

Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 09:23
Jarly, jeg forstår ikke helt - siger du, at 'støvet/gardinerne' først er opstået
nu? Er du 100% sikker på, det ikke har været der hele tiden? Synes det lyder
underligt ...

Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 09:30

hejsa,

det er muligt det var der før - men har først nu rigtig set det - jeg har dog ikke troet det kunne være rigtig så derfor har jeg ikke kikket koncenteret efter det.....men nu blev det tydelig under en udsendelse....æv

Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 09:59

Ved ikke rigtig om det bliver værre, jeg synes ikke rigtig skærmen kan

vise en hvid baggrund, som om der strøet et fint lag peber ud over

hele fladen.

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 10:39
Det er super surt. Tror man man må acceptere at alle skærme (plasma og
LCD) af alle fabrikater har hver deres uheldige egenskab. Purple snakes,
gardiner, burn-in osv. osv. Det er sgu' træls. Jeg tror endvidere man stikker
sig selv blår i øjenene hvis man tror at næste generation paneler er helt fri
for uheldigheder. Der skal nok være andre pudsige fænomener på disse.

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 10:33

Jeg har skrevet til pioneer omkring mit problem men pt. har jeg intet hørt fra dem!

Har du stadig intet hørt fra Pioneer

Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Palsbo Palsbo skrev:

Har du stadig intet hørt fra Pioneer

Jeg har heller ikke hørt fra Pioneer endnu!

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 11:11

hejsa,

jeg har netop modtaget en mail fra henrik hos pioneer - han kendte ikke til denne tråd så han vil kikke på den....han lyder som en seriøs person så jeg tror nok de skal komme med en løsning.....

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 11:14

hejsa,

jeg har netop modtaget en mail fra henrik hos pioneer - han kendte ikke til denne tråd så han vil kikke på den....han lyder som en seriøs person så jeg tror nok de skal komme med en løsning.....

Var det Henrik S, for så lyder det som om du har fat i den helt rette mand.

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 11:17

jeps (-:

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 13:37

hejsa,

Henrik har nu set på de to tråde jeg har sendt til ham og var meget forundret over at han ikke havde hørt fra nogle omkring det før - han har derfor oversat "lahan's" problemforklaring og sendt det til det europæiske hovedkontor, dvs. nu undersøger de det og vender tilbage til os. Hvis jeg høre mere skal jeg nok give besked

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 13:55

hejsa,

Henrik har nu set på de to tråde jeg har sendt til ham og var meget forundret over at han ikke havde hørt fra nogle omkring det før - han har derfor oversat "lahan's" problemforklaring og sendt det til det europæiske hovedkontor, dvs. nu undersøger de det og vender tilbage til os. Hvis jeg høre mere skal jeg nok give besked

Glimrende...

Vi glæder os til at høre hvad han melder tilbage med.

Kunne være optimalt hvis han (Henrik) selv skrev svaret her i tråden !!

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 19:37

Jeg fik følgende svar fra Niels Lund fra Pioneer

"Jeg har sendt billedet videre til Pioneers hovedkontor for at få en vurdering.

Vi har ikke haft denne klage tidligere."

Dette svar fik jeg den 2/2. Men jeg har altså ikke hørt noget siden. Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ikke store forventninger til at få et svar.

Jeg synes ærligtalt det virker noget mærkeligt at Pioneer ikke har hørt om dette problem før!

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 19:56

Nu ved jeg ikke hvem niels lund er men jeg håber Henrik fremme i skoene - hans svar på min e-mail var i hvertfald hurtig og grundig så lad os krydse fingre.....

Men du har ret det virker spøjs at de ikke skulle have hørt om det problem før da vi jo ikke kan være de eneste - i den anden tråd er der jo RIGTIG mange som har skrevet de har det....

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 22:19

Jeg fik først svar fra Pioneer support som skrev

Har set din meddelelse og sent den videre til vores servicechef og afventer svar fra ham. Men man kan jo konstatere at det er et fejl på fjernsynet og det skal der selvfølgelig gøres noget ved.”

Så jeg går ud fra at Niels Lund er servicechef i Pioneer Danmark.

Jeg ved til gengæld ikke hvem Henrik S er?

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg ved til gengæld ikke hvem Henrik S er?

Henrik Skinbjerg
Product Manager, Consumer Electronics
PIONEER DANMARK A/S

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 22:32

Så må vores fejl da være i sikre hænder hos begge personer.....jeg ser frem til at høre fra dem....lad os se om andre også får disse stykker og anføre dem her - jeg så dem som skrevet først efter noget tid.....

God aften til jer....

Skrevet af: autonielsen
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 12:32

Nå det er da meget rart, at man kan læse om alle de her problemer på recordere.dk. Men det gør sku en meget forvirret.jeg havde først kigget på philips 37 9731D,den er jeg gået fra.Næste skærm er så pionner 427AX,det er hvis heller ikke for godt.jeg har brugt 2 mdr. på at kigge på fladskærm efterhånden,det er hvis bare generalt de fleste skærme der har et eller andet problem.Man bliver sku noget forvirret.Hvad skal jeg vælge.

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af autonielsen autonielsen skrev:

Nå det er da meget rart, at man kan læse om alle de her problemer på recordere.dk. Men det gør sku en meget forvirret.jeg havde først kigget på philips 37 9731D,den er jeg gået fra.Næste skærm er så pionner 427AX,det er hvis heller ikke for godt.jeg har brugt 2 mdr. på at kigge på fladskærm efterhånden,det er hvis bare generalt de fleste skærme der har et eller andet problem.Man bliver sku noget forvirret.Hvad skal jeg vælge.

Hej!

Pioneer 507x

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 13:05
Er den 100% fri for de famøse skygger? Har du en HELT jævn lys tone over
din skærm (alle 50") ved lyse baggrunde?

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 13:07

Hej!

Ja-det er endnu ikke lykkedes mig at finde fejl ved billedet-og jeg har i den grad "prøvet"!!

Hva`mener du med:"Har du en HELT jævn lys tone over
din skærm (alle 50") ved lyse baggrunde? "..??

Ved lyse baggrunde er min skærm ensartet "lys".JA!

(alle 50")-ved ikke hva`du mener.....jeg kan naturligvis kun udtale mig om min egen,da jeg ikke har erfaring med andre-men jeg  mindes ikke at have hørt om problemer hos andre ejere af 507.

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 14:39
Med en helt jævn tone, ja så mener jeg såmænd en helt jævn tone uden
nogen form for afvigelser til den mørke side, sådan som jeg ser det på mit
427xd - og som andre desværre/heldigvis også ser.

Jeg har -meget hurtigt- lavet et simuleret billede af fænomenet. Håber det
kan være med til at belyse fænomenet. Kommer her ...:

Det er måske en kende lyst, men når man først ser det, ja så ser man det
hele tiden. Li'som på tv'et ...

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 14:46
ptheglev øhhh kan slet ikke se hvad dit billede skal vise..

Skrevet af: samanda
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:00
Jeg har nøjagtigt samme problemstilling med min pio 42 xd.. Efterhånden er det kun de forbandede skygger/gardiner jeg lægger mærke til øv øv

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:03

Lahan

prøv at vippe pc skærmen lidt tilbage og du vil se det,

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:05
Jeg kan nu heller ikke se noget på billedet..

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:13
Jeg prøver at skrue lidt op for 'støvet' og lægge en ramme på. Det gør det
måske lidt tydeligere. Det kan jo også afhænge lidt af jeres monitor-
settings. Her kommer den igen ...

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:16

Jeg kan tydeligt se billedet. Det illustrerer ganske godt hvad skyggerne går ud på.

Jeg er helt enig i at når man først har fået øje på skyggerne, så ser man dem hele tiden.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:16
Ja så kan man se dem.. Ligner meget godt min skærm !!

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:17

Jeg synes nu det illustrerede skyggerne bedre før. Men ok hvis det fremmer forståelsen hos andre.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:22
Lahan. hvorfor sælger du dine sofaer? Er det fordi du alligevel ikke gider at ligge i den og se på dit 427XD?

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 15:36

Lahan. hvorfor sælger du dine sofaer? Er det fordi du alligevel ikke gider at ligge i den og se på dit 427XD?

Ja netop har ikke noget at bruge mine sofaer til når, når TV'et er så ringe .

Nej har bare bestilt nogle nye, og så skal de gamle jo ud !!

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 16:17

Hej!

Genkender ingen af billederne.

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 16:23
Vær glad for det.

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 17:56

Er der nogle som har snakket med jeres forhandler om dette ?

Jeg har selv snakket med TC i kbh, de mente at det  måtte være en panel fejl.

Men det kunne være interssant hvis de ville kommentere officielt på denne tråd.

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 18:08

Jeg har selv snakket med TC i kbh, de mente at det måtte være en panel fejl.

Hvis de mener/anerkender at det er en fejl, hvorfor har du så ikke fået den byttet eller krediteret?

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 18:10

Hvis de mener/anerkender at det er en fejl, hvorfor har du så ikke fået den byttet eller krediteret?

Fordi at uden de havde set skærmen, så var det kun en formodning osv...

Havde også tænkt mig at sende den på værksted, men har ikke været hjemme og derved mulighed for det de sidste par uger..

Regner med at den ryger afsted i uge 10.

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 18:15

Fordi at uden de havde set skærmen, så var det kun en formodning osv...

Havde også tænkt mig at sende den på værksted, men har ikke været hjemme og derved mulighed for det de sidste par uger..

Regner med at den ryger afsted i uge 10.

Glæder mig til at høre hvad de siger til det, så du må meget gerne aflægge rapport.

-------------

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 19:44

Et par i sort venyl ville stå flot til pioen

-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Et par i sort venyl ville stå flot til pioen

Super ide. De vil være lige så gode at se tv på hvis man propper antenne stikket ind under en hynde.

Nej! så ringe er Pioneeren nu heller ikke. Der er bare et par problemer, der ikke bør være på et TV der koster 18-20 K.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 22:54

Hejsa,

Så har jeg fået svar fra henrik hos Pioneer:

Hej Jarly

Jeg har nu fået svar fra vores europæiske hovedkontor.
De har heller ikke set det før. Så de vil nu kontakte vores fabrikker for at høre dem.
Er det muligt for dig at tage nogen bedre billeder af fænomenet og sende det til mig ASAP ?

Med venlig hilsen
Kind regards

Henrik Skinbjerg
Product Manager, Consumer Electronics
PIONEER DANMARK A/S
-------------------------

Jeg har ikke lige et dig.cam så jeg kan tage disse billeder - vil en af jer som har taget eller kan tage et par ekstra billeder?? og sende dem til henrik ( mailto:hs@pioneer.dk - hs@pioneer.dk ) eller mim email her på http://www.siden - www.siden .

Er vild glad for at de ser ud til at arbejde med problemet....

Pft....

Skrevet af: Listefugl
Skrevet den: 20-Februar-2007 kl. 23:14
Ser I også skygger når i ser en DVD film ?

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 00:11

Oprindeligt skrevet af Listefugl Listefugl skrev:

Ser I også skygger når i ser en DVD film ?

Ja også ved HDMI og XBOX

Skrevet af: martinrunge
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 07:37

Jeg synes det er patetisk at de påstår at de ikke har set de skygger. Man kan diskutere hvor generende de er, men hvis Pioneer sælger 1-2 mio af det her tv (?), så kan de da umuligt undgå at have hørt om problemet. Der findes ógså en tråd på avforums på 65 sider om problemet.

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 09:04
har sendt nogle billeder til Henrik fra pioneer.

Skrevet af: Joho
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 09:21

Oprindeligt skrevet af martinrunge martinrunge skrev:

Der findes ógså en tråd på avforums på 65 sider om problemet.

Der er også en http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=466376&highlight=Pioneer - afstemning på AVForums vedr. 'snavs' & støj på Pio 427/4270. En ide om fordelingen af ejere som klart oplever - og de som ikke i nævneværdig grad oplever fejlen, kan ses her.

(Mit eget 427 er nok i 'Ingen' til 'Mild' kategorien...)

-------------
Med god hilsen

John

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 09:31

Jeg synes også det lyder noget underligt at Pioneer ikke skulle have hørt om dette problem før.

Det er nok nærmere fordi det vil blive meget dyrt for Pioneer, at erkende sådan en fejl ved deres panel.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 09:34
det lyder godt mht. filerne til henrik - under alle omstændigheder bliver de nød ti lat afhjælpe vores problem da det nu er meldt ind - jeg acceptere ikke andet da jeg notop valgte pioneer for at undgå sådanne ting.

Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 09:36
Hmm... Stødte lige på tråden. Jeg har samme problem

-------------
But did you die?

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Hmm... Stødte lige på tråden. Jeg har samme problem

Peoke hvilke tv har du ?

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 09:39

For ca. 14 dagen siden fortalte jeg Henrik skinbjerg om problemet pr.

telefon

-------------
Med venlig hilsen

Karula

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 11:48
Er Henrik fra Pioneer gjort opmærksom på tråden på avforums?

Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 11:51
lahan: Jeg har 427XA

-------------
But did you die?

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:01

Nå hvor langt tid gik der fra at i havde købt jeres skærm,til der var problemer.Jeg har selv tænkt mig at købe pioneer 427AX ,men er det mon nu en god ide.Alle ser jo ud til at have et eller andet problem,uanset mærke.

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:03

Tja det kommer forholdvis hurtigt.

De fleste af os gav vist signalet skylden i starten.

C5 havde vist problemer allerede da han modtog tv'et..

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:05
okay, men skal man finde et mærke der ikke er noget galt med,skal vi hvis vente i 10 år.Poineer er et lækkert fjernsyn

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:10
Pioneer 50" fejler vist ikke noget !!

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:15

hvordan er det med burn in på denne model,

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:17

hvordan er det med burn in på denne model,

på 42" er det elendigt. Du kan næsten ikke undgå en lille smule. Det er dog til at leve med.

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:32

Skal ind til TC fredag og fremvise mit Pioneer 427XD, så de kan se Burn In og de omtalte skygger. Skal nok lige give lyd med deres vurdering af det bliver. Ved godt hvad min vurdering er.

Det en ommer

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:40

Skal ind til TC fredag og fremvise mit Pioneer 427XD, så de kan se Burn In og de omtalte skygger. Skal nok lige give lyd med deres vurdering af det bliver. Ved godt hvad min vurdering er.

Det en ommer

Hvilken TC skal du ind hos ?

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:41

Nå hvor langt tid gik der fra at i havde købt jeres skærm,til der var problemer.Jeg har selv tænkt mig at købe pioneer 427AX ,men er det mon nu en god ide.Alle ser jo ud til at have et eller andet problem,uanset mærke.

Jeg opdagede skyggerne efter en uges tid.

Om alle skærme har et eller andet problem, og man af den grund skal vente med at købe eller finde den skærm man bedst kal lide og så leve med de problemer der er. Er jo op til hver enkelt at bedømme. Jeg vil i hvertfald ikke bruge mellem 18 og 20 K på et TV der har de nævnte problemer. Derfor leverede jeg mit tilbage. 

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet af: Listefugl
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:45

Lahan: ser frem til at høre mere...

Til orientering købte jeg mit 427 XD for 14 dage siden. Skygger m.m. troede jeg ligeledes var dårligt signal. Men min "hvide" (læs skulle havde været hvis, var mere grumset) baggrund gjorde jeg kiggede nærmere og fandt skygger jo mere jeg kiggede. I dag sidder jeg så 14 dage senere og kan se dem tydeligt 4 meter fra...

Da jeg sidder i en større virksomhed hvor vi har Pioneer som kunde betød det også jeg fik det til særdeles god pris. Men det er stadig ikke iorden, at et TV til den pris er behæftet med de fejl.

Når det er sagt, er det således også muligt fra min side at ligge pres på de rigtige mennesker i Pioneer.

Keep in touch :-)

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 15:53
hvor købte du dit fjernsyn,hvad har du så købt

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 16:32

Det en ommer

TapeConnection

Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 16:33

Det en ommer

TapeConnection

Ok men TC i kbh, jylland eller syd-sjælland ?

Print side | Luk vindue