Print side | Luk vindue

Kopi af Fotos til DVD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20746
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 00:01

Emne: Kopi af Fotos til DVD
Skrevet af: larshgf
Emne: Kopi af Fotos til DVD
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 20:54

Jeg har netop købt en DVD-brænder mhp at lave back-ups af mine digitale billedfiler, som hober sig op på harddisken. Jeg har kopieret 4,4 GByte fotos ned på en DVD. Jeg vil så prøve at kopiere nogle af dem over på harddisken igen i en mappe på skrivebordet (for at checke at alt fungerer). Til min overraskelse kan det ikke lade sig gøre. Jeg får en fejlmeddelelse som følger:

"Det er ikke muligt at kopiere "2004jan08 01": ugyldig MS-DOS-funktion"

Er der nogen som ved hvad der er galt? Iøvrigt - Hvis nogen af jer derude har et link til noget information om hvordan man bruger DVD-mediet til fotos (og film) så er det meget velkomment!

Mvh

Lars

Svar:
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 20:57

Jeg var lige ved at sige om det kunne være noget med filnavnet - men i disse moderne tider kan man jo kalde sine filer snart sagt hvad som helst.

Har du prøvet et andet sted end lige på "skrivebordet"?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 21:09

Det skal bare lægges over på DVDen som almindelige data, jeg bruger en DVD RW som er UDF formateret, den virker på samme måde som et fysisk drev.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: larshgf
Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 00:06

Tak for svarerne, men det burde vel kunne lade sig gøre at bruge de billigere DVD-R skiver?

Hvilket program bruger "man" til at kopiere med?

mvh Lars

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 00:33

Ja - det er ligegyldigt hvilken disc type du bruger - men der er forskel i hvilket fil system du brænder i og hvilke filnavne dette understøtter.

Du bør undgå lange filnavne eller filnavne med mellemrum som der er i 2004jan08 01 - mellemrum understøttes ikke

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 07:01
Hvorfor understøttes lange filnavne og mellemrum så på harddisken?? Hvorfor virker det ikke på data CD / DVD?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Chubbi
Skrevet den: 16-Februar-2007 kl. 07:46
Det nemmeste er at bruge stifinder til at  brænde med. Find dine filer og træk dem over i dit drev hvor du har din blanke skive i og godkend herefter. Det virke for det meste ganske udemærket. ellers er der et hav af programmer du kan brænde data med : Nero el. NTI er bare et par stykker.

-------------
LG 42PC1RR
Bose Lifestyle 28
PS3
PSP
Pace satbox

Print side | Luk vindue