Panasonic PX70/700 fælleskøb
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20956
Udskrevet den: 12-Maj-2025 kl. 18:39
Emne: Panasonic PX70/700 fælleskøb
Skrevet af: Ivanovich
Emne: Panasonic PX70/700 fælleskøb
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 16:08
Som opfølgning på fælleskøbet til Panasonic PX70 tråden kommer her en afstemning. Ifølge minhembio.com kommer PX70 i tre størrelser. Jeg har ikke kunnet finde nogen størrelser på PX700, så derfor har jeg ladet den stå alene. Mit mål er at fastslå om der er nok interesse i en eller flere af størrelserne til at vi kan få en god pris.
Ivan
|
Svar:
Skrevet af: Jasper
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 16:11
Jamen det er da lidt svært om man skal vælge en model 70 eller 700 - hvad er forskellen i "udstyr" og pris ?
Jeg er jeg på en 42" af den ene eller anden slags :)
------------- _____________
Jasper
|
Skrevet af: Steen2000
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 16:15
Fint initiativ. Men jeg må også sige at jeg er klar til en 42" men ikke afklaret om det bliver 70 eller 700. Afhænger klart af prisen.
Uanset hvad vil tilbuddet attraktivitet jo nok afhænge af hvor mange maskiner forhandleren kan afsætte uanset modellen - vil jeg. Det er vel penge i kassen der tæller..............
|
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 16:27
Hvis prisforskellen mellem 700 og 70 kommer til at lægger på samme niveau som 60/600 så snakker vi om knap en fordobling for at købe en 700. Efter min mening er PX700 grim i forhold til 70, da den kommer til at have sidemonterede højttalere mod højttalere i bunden på 70'eren. Desuden kan jeg ikke se meget forskel i funktioner osv. på den forrige 600 model og 60'eren udover 600'eren har SD-kort indgang og PCMCIA. Så er det mange penge at give. Ydermere kommer 700 først til april mens ihvertfald 42"PX70 skulle komme i midten af marts.
|
Skrevet af: munken
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 16:55
700 modellen skulle komme i 42" og opefter, og altså ikke i nogen 37" som px70.
700modellen skulle have flere HDMI porte (tror jeg nok) samt en Anti-glare behandling, som jeg tror Otto tidligere har udtalt skulle være meget virksom..(genskin ala LCD)
Men jeg er ihvertfald til een 42" px70 eller 700...
|
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 17:08
Ifølge minhembio er det netop IKKE 700 der får anti-glare, da det åbenbart vil forringe billedkvaliteten. Derimod får 70 anti-glare, men der er delte meninger om effektiviteten i det. Det er udtalelser fra en person som har været på messe. Og ja, 700 får en ekstra HDMI port på fronten til eksempelvis en playstation 3.
|
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 13:34
Så må vi om ikke det kunne bliver til noget med sådant et fælles køb - det ville være alt for fedt !
Jasper
|
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 18:26
Jeg har læst det som om at det er Px700 der får anti-glare behandling, hvorimod PZ700 modellen ikke får denne behandling.. Ja og selfølgelig heller ikke px70 modellen.. Bliver da godt med nogen konkredte informationer når de kommer... kan ik vente
< =text/>
|
Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 19:34
pz700? hvor mange modeller er der lige?:P:P
tror også jeg er frisk på en px70 42"
|
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 22:35
Hmm, kan man nu stole på denne afstemning? Der er 6! der har skrevet i tråden, men 77!!! har stemt. For at få et realistisk billede vil jeg mene at alle lige bør skrive en linje her. Kan være tallet falder når tilmeldinger skal laves. Hvem plejer at arrangere fælleskøb? Går man bare selv ud og indhenter tilbud, eller der nogen der har nogle kontakter?
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 22:41
Ivanovich skrev:
Hmm, kan man nu stole på denne afstemning? Der er
6!
der har skrevet i tråden, men 77!!! har stemt. For at få et realistisk billede
vil
jeg mene at alle lige bør skrive en linje her. Kan være tallet falder når
tilmeldinger skal laves. Hvem plejer at arrangere fælleskøb? Går man bare
selv ud og indhenter tilbud, eller der nogen der har nogle kontakter?
|
Det er udelukkende Recordere.dk der indhenter tilbud fra forhandlere.
De styrer slagets gang og informerer os om status på levering osv..
Og de er rigtig dygtige til det, så overlad det trygt til dem. Men vær lidt
tålmodig. Mange faktorer spiller ind inden der arrangeres et fælleskøb.
Såsom den rigtige forhandler (god service, pris veletableret firma osv),
leverings muligheder, interesse for produktet og mange andre faktorer.
|
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 22:51
Bendix skrev:
Ivanovich skrev:
Hmm, kan man nu stole på denne afstemning? Der er
6!
der har skrevet i tråden, men 77!!! har stemt. For at få et realistisk billede
vil
jeg mene at alle lige bør skrive en linje her. Kan være tallet falder når
tilmeldinger skal laves. Hvem plejer at arrangere fælleskøb? Går man bare
selv ud og indhenter tilbud, eller der nogen der har nogle kontakter?
|
Det er udelukkende Recordere.dk der indhenter tilbud fra forhandlere.
De styrer slagets gang og informerer os om status på levering osv..
Og de er rigtig dygtige til det, så overlad det trygt til dem. Men vær lidt
tålmodig. Mange faktorer spiller ind inden der arrangeres et fælleskøb.
Såsom den rigtige forhandler (god service, pris veletableret firma osv),
leverings muligheder, interesse for produktet og mange andre faktorer.
|
Tak for svaret.
TÅLMODIG!?!
Ej, du har ret, vi får nok ikke noget ud af at forhaste os. Især da vi har så stor interesse inden de overhovedet er kommet på markedet, bør vi sikre os grundigt mht. service, da vi jo ikke ved noget om barnesygdomme. Vi kan jo selvfølgelig håbe de har lært af sidste serie med "purple snakes". Men der kan jo altid opstå nye problemer.
Hvornår bliver et fælleskøb til? Hvis afstemingstallet er fra folk som påtænker at købe, så er vi da pænt mange. Hvor mange er der normalt om et fælleskøb?
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 23:03
Puha det svinger meget hvor mange der er på et fælleskøb, de største
sællerter har nok været Philips og Pioneer, med over 200solgte skærme i
hvert fælleskøb.
Jeg har på fornemmelsen at Recordere.dk arbejder på et fælleskøb pt.
Fæleskøbet kan sagtens blive til selvom skærmen ikke er lanceret endnu.
Jeg tror at fælleskøbet på de nye Panasonic skærme kan gå hen og blive
det største Fælleskøb her på siden. Prisen bliver uden tvivl utrolig atraktiv
og Panasonic laver gode produkter, som er tæt på den absolutte toppe af
Plasma.
Det bliver spændende at følge.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Februar-2007 kl. 23:26
Og husk,først til mølle. . . !
Erfaringen omkring større FK viser nemlig, at fra FK- deadline til de sidste produkter er leveret, går der altså et stykke tid.Produkterne plejer at blive leveret i portioner m nogle forventede datoer, - som tit udskydes lidt.I ventetiden plejer der så altid at lyde en højlydt klagesang, - specielt når det lykkes et par andre butkker at matche FKprisen,mens folk utålmodigt og trippende går og venter på levering.Og lige en ting mere - uanset om der er 5 eller 500 tilmeldinger til et FK,så ændrer det ikke på prisen !
Så er beslutningen allerede taget, - er det altså en fordel,at melde sig på FK så snart det åbner.
|
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 12:25
Ja jeg er da klar, håber bare det bliver til en god pris (og snart).
Nu virker det jo lidt som om recordere.dk har meget med TC at gøre, men håber da de indhenter flere tilbud og presser i pris.
Jeg skal bare snart have en fla´ skærm jeg er træt af mit store CRT 32" grundig der fylder som en hest !
Jasper
|
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 14:44
Bendix skrev:
Puha det svinger meget hvor mange der er på et fælleskøb, de største
sællerter har nok været Philips og Pioneer, med over 200solgte skærme i
hvert fælleskøb.
Jeg har på fornemmelsen at Recordere.dk arbejder på et fælleskøb pt.
Fæleskøbet kan sagtens blive til selvom skærmen ikke er lanceret endnu.
Jeg tror at fælleskøbet på de nye Panasonic skærme kan gå hen og blive
det største Fælleskøb her på siden. Prisen bliver uden tvivl utrolig atraktiv
og Panasonic laver gode produkter, som er tæt på den absolutte toppe af
Plasma.
Det bliver spændende at følge. |
Nu får du mig til at blive helt euforisk :D Det lyder lovende. Men hvordan bliver det så med størrelser? Er det muligt at lave et fælleskøb med flere størrelser, eller endda modeller? Umiddelbart kan jeg ikke se hvad forhandleren/importøren skulle have imod det. Der kan nok være forskel på besparelser og hvad ved jeg, men det må den enkelte vel gøre op med sig selv mht. hvad krav/pris skal være.
Og mht. det med først til mølle, husk lige hvem der startede denne afstemningstråd og dermed afgav den første stemme 
|
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 16:37
Tror vist jeg var den første der har prøvet at arrangere fælleskøb på disse fladsskærme hvis vi skal gå op i de detaljer... hehe
|
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 16:59
Ja, det er du. Men jeg påstår heller ikke andet... læs igen hvis du vil ;)
Men det er nok også først når der bliver lavet en officiel tilmelding det vil have noget at sige.
|
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 17:12
Jeg vil snart gerne have nogle ordentlig billeder.. men fandt lige lidt ekstra udstyr Sharp Introduces BD 1-Bit Theater AQUOS Audio System

|
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 17:57
av av av det ser sku nice ud
|
Skrevet af: mojo1
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 22:12
Ivanovich skrev:
Hmm, kan man nu stole på denne afstemning? Der er 6! der har skrevet i tråden, men 77!!! har stemt. For at få et realistisk billede vil jeg mene at alle lige bør skrive en linje her. Kan være tallet falder når tilmeldinger skal laves. |
På denne opfordring, vil jeg gerne vise min interesse. Har stemt.
------------- mojo
|
Skrevet af: Klaus
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 23:44
mojo1 skrev:
Ivanovich skrev:
Hmm, kan man nu stole på denne afstemning? Der er 6! der har skrevet i tråden, men 77!!! har stemt. For at få et realistisk billede vil jeg mene at alle lige bør skrive en linje her. Kan være tallet falder når tilmeldinger skal laves. |
På denne opfordring, vil jeg gerne vise min interesse. Har stemt.
|
Jeg reagere også for at vise reel interesse.
Klaus
|
Skrevet af: hwhdk
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 00:11
Jeg er absolut også interesseret i PX 70 42"
|
Skrevet af: acaruz
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 00:29
Har hermed stemt på PX70 42"
Så er der så bare det med ventetiden 
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 00:31
ja, jeg tagerr osse en enkelt px70 42" eller hvad den nu kommer til at hedde
|
Skrevet af: friediger
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 15:27
Jeg v il også gerne skrive mig op til en px70 42" el 37", alt efter hvad man kan regne med prisen bliver, man er jo trods alt studerende
Er der nogen der ved hvornår og hvordan man kommer med en bindende tilmelding?
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 15:30
Når fælleskøbet er arrangeret vil man kunne tilmelde sig via forsiden -> fælleskøb i menuen. Der skal først hentes tilbud ind og laves en aftale med en forhandler.
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 18:32
Henrik_s skrev:
Jeg vil snart gerne have nogle ordentlig billeder.. men fandt lige lidt ekstra udstyr Sharp Introduces BD 1-Bit Theater AQUOS Audio System

|
hvad koster dyret? :P
|
Skrevet af: spooky
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 20:09
dyret koster kun 100,000.- skr.
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 21:34
det stod vist osse til 8500$ ca 48.000 kr
|
Skrevet af: MasterK
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 14:51
Så vidt jeg forstår, har PX modellerne Digital modtager indbygget
(DVB-T) Hvilket jeg absolut ikke har brug for, da jeg har kabel tv, der
kun sender digitalt i DVB-C formatet.
Vil dog gerne være med på et fælleskøb, hvis der også kan bestilles PV70 i 50" størrelse. Har ikke stemt.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 15:50
MasterK skrev:
Så vidt jeg forstår, har PX modellerne Digital modtager indbygget (DVB-T) Hvilket jeg absolut ikke har brug for, da jeg har kabel tv, der kun sender digitalt i DVB-C formatet. Vil dog gerne være med på et fælleskøb, hvis der også kan bestilles PV70 i 50" størrelse. Har ikke stemt.
|
Kan det ikke være ligemeget om den har DVB-t tuner? De har jo også normalt analog tuner samtidigt.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 17:16
Steen2000 skrev:
Kan det ikke være ligemeget om den har DVB-t tuner? De har jo også normalt analog tuner samtidigt. |
Nogen er ligeglade med det, men jeg synes det er en kæmpe fordel. Jeg bor på landet og har ret dårlige signalforhold, DR1 er næsten uudholdeligt at se på og TV2 er heller ikke for god, men med digital tuner er der ingen sne overhovedet. Desuden lukkes der for det analoge sendenet i 2009, så du skal bruge en digital tuner under alle omstændigheder. Derudover får du også DR2 via antennen med en digital tuner. Med kortindgangen i PX modellerne er vejen også banet for at vi kan se betalingskanaler over antennen i stedet for at investere i en parabol skål og receiver, dog skal man huske at sådan som udviklingen går kan der meget vel blive tale om en ny standard når dette bliver en realitet, der er IKKE tale om helgardering, det er umuligt at helgardere sig. Den indbyggede DVB tuner sparer dig også for en ekstra fjernbetjening!
For dig som bruger kabel TV har du ikke behov for den digitale tuner, medmindre det er en DVB-C tuner, men hvis du pludselig skal flytte og kommer til at bo et sted uden kabel-tv er det jo meget godt at have. Det må man jo selv vurdere.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 17:26
teoretisk set bør det vel også give lidt bedre gensalgsværdi, hvis det skulle blive relevant.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 17:28
Hmm, det er svært at sige. Det kommer helt an på hvornår du har tænkt dig at sælge igen, og om hvor længe denne standard er understøttet. Men håber da på at vi i mange år vil køre videre med denne standard, om ikke andet, så for ikke at stresse os sølle forbrugere totalt med nye ting hele tiden :)
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 22:52
Så er det kommet i Østrig!! http://metashop.at/roisz/shop.php?show=eTH42PV71F Dog en model der hedder PV71F??
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 23:19
Ivanovich skrev:
Så er det kommet i Østrig!! http://metashop.at/roisz/shop.php?show=eTH42PV71F Dog en model der hedder PV71F??
|
PV71 - Kan heller ikke se at den har DVB-T... Troede ikke de ville lave rene analog mere...
Den på billedet har ikke sidehøjttalere - Mente at det kun blev på den store 50" de forsvandt... Men kun lækkert hvis det er hele serien 
Det er dog prisen på de ca. 12000,- dkr der tiltaler mig mest 
|
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 00:56
Kunne bare godt tænke mi at vide og det er Px70 eller px700 der har det der "anti-glare"....? Kan bare ik vente på at få det i min stue!!
|
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 03:53
acaruz skrev:
Ivanovich skrev:
|
PV71 - Kan heller ikke se at den har DVB-T... Troede ikke de ville lave rene analog mere...
Den på billedet har ikke sidehøjttalere - Mente at det kun blev på den store 50" de forsvandt... Men kun lækkert hvis det er hele serien 
Det er dog prisen på de ca. 12000,- dkr der tiltaler mig mest  |
Så vidt jeg ved kommer sidehøjttalerne i PX700 modellerne, PX70'erne får højttalere i bunden ligesom 60'erne...
|
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 12:37
Nogen der har styr på den PV71F,der er begyndt at poppe op ? ?
|
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 19:23
jeg synes ikke det er kønt med højttalere i bunden kan bedre lide i siden men det må jeg så leve med hehe.
|
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 22:56
SÅDAN: http://www.crtv.dk/panasonic/th-42px70/showprodukter/844 Og 50" http://www.crtv.dk/panasonic/th-50px70/showprodukter/845
Nu skal vi snart have gang i fælleskøb :D Håber bare 37" snart kommer også!
|
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 00:01
Ivanovich skrev:
Nu skal vi snart have gang i fælleskøb :D
|
Enig... Men hvem starter dette fælleskøb op?? Opsøger forskellige leverandører, sammenligner priser, leveringstidspunkter, osv??? Er det dig Ivanovich - som har startet denne tråd? Eller skal det være en admin på sitet så som Lars som før har stået for et fælleskøb... Han har bare ikke været på banen endnu!?! Og samtidig kører der en tilsvarende tråd om fælleskøb på samme produkt - Hva skal man forholde sig til??? Vi snakker frem og tilbage om detaljerne ved dette lækre plasma - Men der er ikke rigtig nogen der bringer selve pointen videre - nemlig fælleskøbet!!
Synes vi skal nedtone hyggesnakken lidt og få gang i nogle realistiske facts omkring det her - Det savner jeg... Der er immervæk omkring 150 der har stemt - Så der er helt sikkert grobund til et stort fælleskøb...
Undskyld hvis nogle rynker bryn her - Men jeg vil efterhånden gerne se noget action, tilbagemelding og en der tager ansvar - Ellers er der sikkert snart mange der mister interessen for denne tråd - desværre!!!
Ved ikke hvordan et fælleskøb normalt starter - Så ret mig endelig hvis jeg er på afveje 
|
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 00:26
Bare rolig. Den primære grund til at der ikke lader til at være så meget "action" er jo at skærmen først lige de sidste par dage er begyndt at komme ud i butikkerne. Den jeg linker til siger jo "levering : marts 2007" så de har den ikke engang på lager endnu. Jeg har heller ikke været med til fælleskøb endnu, men der står vist et andet sted i tråden at man mente recordere.dk nok skulle gøre noget ved det og at det udelukkende er dem der henter tilbud ind, men kan godt forstå de ikke er på banen endnu da skærmen jo ikke er leveret fysisk til nogen forhandler endnu, og mange har måske ikke engang en aftale i hus endnu. Hvad ved jeg!
Jeg tror ikke du skal opgive modet. Der er som du siger rigtig mange der har ytret interesse for skærmen allerede nu. Når den kommer i fælleskøb og derfor også ud på forsiden, kunne det måske tænkes at den bliver endnu mere populær, jeg gisner :)
|
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 00:34
Der er INGEN der kan levere endnu !
Lur mig om der ikke allerede bliver arbejdet på et FK 
|
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 00:51
Okay, jeg er så ikke den eneste der famler lidt rundt her 
Som Lennon skriver bliver der sikkert allerede arbejdet på et fælleskøb via Recordere.dk... Men kan bare ikke forstå de så ikke er kommet med en udmelding endnu - et lille vink om at de kan se den store opbakning og arbejder på sagen... Det ville jo ligge lidt ro over det hele!!! Så kunne vi i stedet for bruge tiden til at opsnuse detaljer, priser og bedømmelser andre steder 
|
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 20:22
Er interesseret i et PX70 50", og har klikket på afstemningen. Prisen
ser jo lovende ud, håber lyden er rimelig i de indbyggede højtalere.
Har læst, at lyden i PX600 var rimelig god, og håber at dette også er
tilfældet for denne model??
|
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 14:26
vis lyden var god i de gamle modeller tror jeg også den er det i de nyere;)
den er måske endda endnu bedre!
|
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 14:38
Lars
Kan I bekræfte om I arbejder på et fælleskøb, eller om I venter til der rent faktisk er produkter på hylderne?
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 20:15
Steen2000 skrev:
Lars
Kan I bekræfte om I arbejder på et fælleskøb, eller om I venter til der rent faktisk er produkter på hylderne? |
Det kunne da være meget rart at vide, men det ser ikke ud til at han har lyst til at svare
|
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 22:53
gi ham nu lidt tid gutter
|
Skrevet af: JacobHL
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 19:34
Hey, jeg er ny på siden, og eftersom jeg har tænkt på at købe et PV60, og noget af det eneste der har holdt mig tilbage er manglen på DVB-T samt designet(og prisen selvfølgelig - men budgettet kan jo bøjes :D) tror jeg at jeg hopper på et PX70 37" hvis der bliver et fælleskøb.
|
Skrevet af: laush
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 19:38
Jeg er med på at købe en px70. Ville have købt en px60 idag fra TC, men de har desværre ikke fået så mange hjem og siger der ikke kommer flere hjem nu! De kunne ikke oplyse om levering for px70.
|
Skrevet af: jesper christia
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 20:23
[QUOTE=Ivanovich]Som opfølgning på fælleskøbet til Panasonic PX70 tråden kommer her en afstemning. Ifølge minhembio.com kommer PX70 i tre størrelser. Jeg har ikke kunnet finde nogen størrelser på PX700, så derfor har jeg ladet den stå alene. Mit mål er at fastslå om der er nok interesse i en eller flere af størrelserne til at vi kan få en god pris.
Ivan [/QUOTE hej alle jeg er sprit ny på denne side da det er første gang jeg skriver håber jeg det er ok ..men har en aftale med en konsulent fra panasonic i sverige da dk.no.sverige er samlet der ..er selv ret intereseret i px70 fik afvide at jeg at en ca pris .15/16000 cool eller ..skal ringe igen om 3 uger for dato og pris han mener at den lander herhjemme medio april ps den er i højglans og uden højtaler i siden . prøver at skrive noget merer når jeg ved noget kan kun oplyse at de sad og testede den med xbox360 skulle være kanon og så noget pænerer at se end de gamle ....?
|
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 22:03
Alle indikationer går ellers på,at den lanceres midt/slut marts i Skandinavien ? !
Spændende om FK via TC mest har været Ottos "barn" ? - eller om de stadig er på banen - når det går løs.
Pana60 kom allersidst i april 2006 - og i kan måske m søgefunktionen afkode forløbet fra dengang, - mht bestillinger og leveringstider .
Har selv Pana600,og følger derfor kun m fra sidelinien
Et godt råd - om du så bor i en tlf-box ,så køb minimum en 42" ! ! !
|
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 23:37
Lidt fra http://www.sommer-as.dk - www.sommer-as.dk .... (Under 'TV/Panasonic/nyheder på vej')
http://www.sommer-as.dk/shop/productinfo.asp?id=720"> | |
Varenummer: TH-37PX70 Panasonic TH-37PX70
|
37" HD-Ready, 10. generation, Indbygget DVB-T, 1.500 sider Tekst-TV, 3.072 gråtoner, 10.000:1 kontrast, Digital Optimizer, Advanced 3D Colour Management, Motion Pattern Noise Reduction, Sub-Pixel Controller, Viera Link, 2 HDMI, PC input | | >
11.995,00 DKK (inkl. moms)
http://www.sommer-as.dk/shop/productinfo.asp?id=721"> | |
Varenummer: TH-42PX70 Panasonic TH-42PX70
|
42" HD-Ready, 10. generation, Indbygget DVB-T, 1.500 sider Tekst-TV, 3.072 gråtoner, 10.000:1 kontrast, Digital Optimizer, Advanced 3D Colour Management, Motion Pattern Noise Reduction, Sub-Pixel Controller, Viera Link, 2 HDMI, PC input | | >
13.995,00 DKK (inkl. moms)
http://www.sommer-as.dk/shop/productinfo.asp?id=722"> | |
Varenummer: TH-50PX70 Panasonic TH-50PX70
|
50" HD-Ready, 10. generation, Indbygget DVB-T, 1.500 sider Tekst-TV, 3.072 gråtoner, 10.000:1 kontrast, Digital Optimizer, Advanced 3D Colour Management, Motion Pattern Noise Reduction, Sub-Pixel Controller, Viera Link, 2 HDMI, PC input | | >
21.995,00 DKK (inkl. moms)
Havde ikke regnet med det store spring op til 50" - Men lad os nu få gang i det fælleskøb og se hvad vi kan få af priser og leveringstidspunkter 
|
Skrevet den: 05-Marts-2007 kl. 23:45
Nu kunne jeg godt snart tænke mig at høre om der bliver arbejdet på sagen? Der er flere brugere på forummet der taler om en lancering nu på fredag og sågar en der har fået lovning på at have det i sin stue på lørdag senest!!
|
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 00:28
Ivanovich skrev:
Nu kunne jeg godt snart tænke mig at høre om der bliver arbejdet på sagen?
|
Helt enig... Vi har kørt denne tråd længe nok uden at få en tilbagemelding fra en admin/recordere.dk... Der er over 200 der har vist interesse - Det burde være rigeligt til at starte et fælleskøb!?!
Så kom dog med en kommentar - Bliver der arbejdet på et fælleskøb eller ej??? Længere er den ikke....
Eller er selve konceptet bag fælleskøb ved at uddø?!?
Kom med en klar udmelding - Tak...
|
Skrevet af: Vinther
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 08:18
acaruz skrev:
Ivanovich skrev:
Nu kunne jeg godt snart tænke mig at høre om der bliver arbejdet på sagen?
|
Helt enig... Vi har kørt denne tråd længe nok uden at få en tilbagemelding fra en admin/recordere.dk... Der er over 200 der har vist interesse - Det burde være rigeligt til at starte et fælleskøb!?!
Så kom dog med en kommentar - Bliver der arbejdet på et fælleskøb eller ej??? Længere er den ikke....
Eller er selve konceptet bag fælleskøb ved at uddø?!?
Kom med en klar udmelding - Tak...
|
Rolig nu - Fælleskøb er ikke ved at uddø... Som du vil kunne læse af andre indlæg omkring fællesindkøb er der mange aspekter, som skal falde på plads før recorder.dk tilbyde dette til sine brugere... 
Jeg tror ikke der kan være tvivl om, at recorder.dk ønsker at kunne tilbyde et fælleskøb heraf - set i lyset af det tidligere Pana-fælleskøb... Det var da en succes... 
Desuden skal vi vel også give dem lidt arbejdsro engang imellem - de kunne jo ligesom os andre være på skiferie osv... Og desuden kan vi andre jo ikke gå ned i en forretning og købe dette tv, så vi går jo ikke glip af noget endnu....
Jeg venter blot spændt på at se hvad der sker.....
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 09:30
Ivanovich skrev:
Nu kunne jeg godt snart tænke mig at høre om der bliver arbejdet på sagen? Der er flere brugere på forummet der taler om en lancering nu på fredag og sågar en der har fået lovning på at have det i sin stue på lørdag senest!!
|
Var det ikke først 15/3-det var lovet? (det er da vist ikke "på Lørdag")
"Jeg har netop været i kontakt med en forhandler der har talt med Panasonic Danmark idag. De har lovet ham med 99,9 procent sikkerhed for at PX70 42" kommer til butikkerne d. 14/3. Jeg har også bestilt dette tv og har fået lovning på at have det i min stue d. 15/3."
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet af: brr_dk
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 09:45
Vinther skrev:
Rolig nu - Fælleskøb er ikke ved at uddø... Som du vil kunne læse af andre indlæg omkring fællesindkøb er der mange aspekter, som skal falde på plads før recorder.dk tilbyde dette til sine brugere... 
|
Ikke desto mindre fes det sidste fælleskøb på Sharp gevaldigt ud i sandet, hvor der foregik en masse ekstra-arbejde i kulissen for at skaffe folk deres tv.....
Om dette har været så stor en lærestreg for de ansvarshavende, at lysten til at kaste sig ud i et stort anlagt fælleskøb er mindsket eller ikke tilstede er så spørgsmålet????
I hvert fald tror jeg ikke på, at der blive udmeldt noget førend man er 100% sikker i sin sag - og har fundet en solid leverandør, der kan stå inde for levering af de ca. 200 enheder....
Endvidere kunne jeg også frygte lidt, at leverandørerne er blevet en smule bange for at sælge i så store mængder, idet recorder.dk står lige lovligt stærkt overfor leverandører i evt. kommende "reklamationssager", og måske kan presse forhandlerne til at sluge nogle kameler, som de ved alm. privatsalg ikke ville være udsat for.
Og med alle de ekstra features ved teknologien, som vi på de senste har været vidner til, kan forhandleren ikke i alle tilfælde forvente at kunne tørre vores utilfredshed af på producenten. Og hånden på hjertet så har stemningen på et så stort forum som recorder.dk nemt ved at gå i selvsving.....
Med venlig hilsen Brian R.
|
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 10:29
11.704 kr hos Ney.se til levering 10 marts http://www.ney.se/ShowProduct.aspx?prodid=1036&cat=162 - link! og de skulle få leveret fra Panasonic Sverige, i kan osse følge Minhembios debat http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=145999&searchtime= - her
|
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 12:35
Hey Irev.
Ved hvilken forhandler har du bestilt dette tv, og til hvilken pris?
Tror bare jeg købe fjernsynet ved en forhandler, for det her fælleskøb ligger vist lidt ude i fremtiden...
|
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 13:04
Hvis man bare kunne få et svar på om det anti-glare er værd at vente på i px700 modellen... Fryter nemlig lidt for meget genskin på px70, da min fladskærm kommer til at sidde tæt på et vindue samt at jeg har lamper bag ved sofaen som kan give genskin...??? Selvom designet på pc70 udentvivl er pænere, end px700..
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 13:05
munken skrev:
Hey Irev.
Ved hvilken forhandler har du bestilt dette tv, og til hvilken pris?
Tror bare jeg købe fjernsynet ved en forhandler, for det her fælleskøb ligger vist lidt ude i fremtiden...
|
Irev har ikke købt noget tv - jeg tror han er ganske tilfreds med det han har 
|
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 14:14
Hej!
Korrekt......jeg har "tv til lårene"......du misforstår mig:Jeg citerede bare en anden i mit indlæg.
Har som sagt selv købt i fælleskøb her i efteråret.
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 16:00
var det ikke px700 der havde højttalere i siden???! ifølge billedet i det link henrik kom med er det px70?
|
Skrevet den: 06-Marts-2007 kl. 23:08
lrev på jobbet skrev:
Ivanovich skrev:
|
Var det ikke først 15/3-det var lovet? (det er da vist ikke "på Lørdag")
"Jeg har netop været i kontakt med en forhandler der har talt med Panasonic Danmark idag. De har lovet ham med 99,9 procent sikkerhed for at PX70 42" kommer til butikkerne d. 14/3. Jeg har også bestilt dette tv og har fået lovning på at have det i min stue d. 15/3."
lrev |
Jeg bøjer mig i støvet. Du har selvfølgelig ret. Dum fejl :) Så er der lidt tid at løbe på.
Det kan godt være at der nogle negative ting for en forhandler i sådan et fælleskøb. Men! Hvis jeg havde en Radio/TV biks ville jeg da være enormt glad for sådan en ordre. Han kan jo nok få rabat hos producenten også, så mon ikke indtægterne kan opveje eventuelle komplikationer?
|
Skrevet af: bkhansen
Skrevet den: 07-Marts-2007 kl. 16:37
Jeg har i de sidste par dage spekuleret MEGET på hvilken skærm jeg skulle købe mig. Men har besluttet jeg venter til der er fælles-køb på denne skærm hvis den kommer ned under 10.000 kr (det mener flere vidst?)
Så jeg er også klar på et fælles-køb (for første gang) på 42"eren :-)
|
Skrevet af: llr dk
Skrevet den: 07-Marts-2007 kl. 18:39
Så er der kommet lidt ofiicielt infp om px70 på panasonics engelske side:
http://www.panasonic.co.uk/plasma-tv/index.htm - http://www.panasonic.co.uk/plasma-tv/index.htm
Lad os håbe det kan skyde købet igang...
|
Skrevet den: 07-Marts-2007 kl. 19:48
Nå nu har jeg bestemt mig for den px70 i 42", gider sku ik vente på px700 selvom den har det anti-glare.. Designet er også pænere på px70, så nu glæder jeg mig bare til at få den ind af døren...
|
Skrevet den: 07-Marts-2007 kl. 23:06
Hvad betyder det her helt præcist?
1080p Digital Processing Chip-Set
1080p Digital Re-Mastering Processor | For skulle da ikke mene at PX70'erne understøtter 1080p? Er det ikke fullhd?
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 07-Marts-2007 kl. 23:17
Det betyder at den understøtter et input på 1080p, men det skaleres ned til 1024x768 da panelet netop ikke er full hd.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 00:01
Er det ikke bare at skrive 1080i så?
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 00:42
Nej - skærmens opløsning og evt. nedskalering har ikke noget at gøre med forskellen på 1080i og 1080p - det er begge samme opløsning, nemlig 1920x1080, men i betyder interlaced og p betyder progressivt.
Alle HD-ready skærme kan modtage og behandle et 1080i signal, selvom de efterfølgende nedskalerer opløsningen, men de fleste kan ikke modtage et 1080p signal som det eks. ligger på en blue-ray eller hd-dvd
Det er nyt i PX70 at den kan modtage og billedbehandle et 1080p signal - det giver et bedre billede når der skal afspilles blue-ray og hd-dvd, fordi både materialet og skærmen er progressivt, afspilleren skal altså ikke først lave det progressive materiale om til interlaced, inden det sendes ind i skærmen og skærmen skal heller ikke efterfølgende lave det interlacede signal om til progressivt.
Det er stadig ikke Full HD fordi panelet ikke er Full HD så den kan ikke vise den fulde opløsning, men er stadig nødt til at nedskalere.
Men man sparer altså den kvalitetsforringende interlacing og deinterlacing når man har en ægte 1080p kilde man vil vise på skærmen.
her kan du læse mere om interlaced og progressiv scan
http://en.wikipedia.org/wiki/Interlaced - http://en.wikipedia.org/wiki/Interlaced
http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_scan - http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_scan
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 07:08
Hej!
"Designet er også pænere på px70".....skrev munken.
Det forstår jeg ikke at du skriver:Der er i det nye nummer af HEMMABIO et specielt Panasonic tillæg vedlagt-med billeder af dem begge,og jeg synes da bestemt at px700 er klart federe!!
Men det er selvfølgelig smag og behag.
Iøvrigt tror jeg godt at du kan regne med væsentlig flere forskelle på de 2-end bare "antiglare" behandlingen
Mon ikke der mindst er de samme forskelle som idag:bedre Remote,bedre lyd,flottere finish,menu etc.
lrev
|
Skrevet af: Tortex
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 08:49
Hvor er det lige man kan se billeder af de to typer (udover Hemmabio)?
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 09:41

|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 09:50
Tak - og det er pænt - men hvad med 700'eren?
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 09:52
Hej!
Ja-den er straks værre-har ikke lige kunnet finde billeder af den.
Men prøv at søge på den-den er jo først planlagt til at komme noget senere,så måske er det grunden til at der ikke er lige så meget info om den endnu.
lrev
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 10:20
Ved ikke om det er dette. Det er taget fra http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200702/14/20070214172530_MKF070/20070214172530_MKF070.dbp.asp - www.prylportalen.se , hvor de skriver det er PX70, men det har jo højttaler i siden.

------------- Mvh Jesper
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 10:30
Og da er prisen jo på 16.000 svenske kroner? Har hørt her inde i mener den kommer ned på ca. 10.000 kr? Det kan da snart ikke passe hvis den koster 16.000 i Sverige.
Vi må vel bare vente og se ...
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 11:49
Hej!
Det er ikke px70-og det ligner heller ikke det px700 som JEG har set.
Dette ligner jo nærmest en Samsung eller LG..
lrev
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 12:43
http://www.panasonic.co.uk/plasma-tv/index.htm Der er PX70'erne beskrevet og med billeder.
Spawn -> Tak for din fine forklaring af 1080p :)
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 17:42
Jeg var nede i den lokale panasonic forhandler idag og købe en selector til mit kommende tv og forhørte mig om de nye modeler, de var skam bestilt og skulle muligvis komme til næste fredag sådan cirka, der var 4 nye 42" modeller på vej kunne ikke lige se hvad der stod på papirene, men fik oplyst a px 70 kostede 14000 kr og pv70 13500... hvad de 2 andre var for nogen kunne de ikke lige finde ud af....
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 19:08
Det er vel en px700 og en pv700, men disse skulle først komme om over 1 måned..
Glæder mig til jeg får min Px70 snart..
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 19:09
Har lige "sakset" dette link,som der henvises til i en anden tråd. Og det er både spændende,samtidig med at det giver svar på ca lanceringstider :
http://81.92.65.172/mkf/ - http://81.92.65.172/mkf/
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 22:26
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har lid svært ved at finde rundt i de modeller?
Der er disse modeller: px 70 (til ca 14.000 ifølge Henrik S) pv70 (til ca 13.500 ifølge Henrik S) px700 pv700
Hvem kan kort forklare hvilke forskelle der er ?
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 22:29
Pv = Analog tuner
PX= Digital (og analog) tuner
700 har bedre højtalere, andet design og 1 HDMI port mere end model 70
700 er toplinjen og dyrere end 70 modellen
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 22:41
Steen2000 skrev:
Pv = Analog tuner
PX= Digital (og analog) tuner
700 har bedre højtalere, andet design og 1 HDMI port mere end model 70
700 er toplinjen og dyrere end 70 modellen |
Perfekt. Lige det jeg søgte :-) Så håber jeg der kommer fælleskøb på px70 - og at prisen kommer til at ligge på omkring 10.000 som "lovet" her inde hehe
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 22:42
Lennon skrev:
Har lige "sakset" dette link,som der henvises til i en anden tråd. Og det er både spændende,samtidig med at det giver svar på ca lanceringstider :
http://81.92.65.172/mkf/ - http://81.92.65.172/mkf/
| Er fläktar det samme som blæsere? Er px-modellerne uden blæsere?
Veronica |
Jag har läst om att PV60 ska ha problem med högt ljud (surrande fläktar?). Kommer PX70 vara tystare? |
Jarle Ruud |
Hej, Det stämmer at det finns fläktar i PV60, och i helt tysta rum kan nog dessa höras. PX70, däremot, är helt utan fläktar. mvh, Jarle |
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 22:45
hejsa, skal man vælge px modellen for at kunne klare fremtidens tv signal evt fra tdc/kabeltv mv..
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 22:49
Hvis man bare omregner 18.000 SEK til DKK så skulle 42" PX700 komme til at ligge i 14.500. Sådan læser jeg ihvertfald nedenstående - at det er PX700 han giver prisen på.
|
Hej, kommer ersättaren till PV600 (PX700?) samtidigt som PX70? Vad blir priset på den? |
Hej, PX700-modellerna kommer i april - ca. en månad efter PX70. Riktpriset på 42" blir 18.000 kr, och skillnaderna till PX70 är extra HDMI kontakt (3 vs.2), läsare för SD-kort, bättre ljud, annan design etc. mvh, Jarle
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 23:08
Henrik_s skrev:
hejsa, skal man vælge px modellen for at kunne klare fremtidens tv signal evt fra tdc/kabeltv mv..  |
Nu ved jeg ikke lige hvad fremtidens signal er, men nej, px kan ikke modtage digital tv fra TDC, hvis det er hvad du mener, du skal have en ekstern DVB-C modtager
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 23:37
tak for svaret. Og angående fælleskøb,(cirka tider) en måned til start ca. en uge til at afslutte bestillinger, og 3-4 uger for at levere ca 200 tv, er der ikke sådan cirka det kommer til at foregå.... der er ikke lige noget for min tålmodighed , nå nu indkøbstilladelsen er givet af forbruger/finansministeren....
|
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 23:42
cnn3 skrev:
Henrik_s skrev:
hejsa, skal man vælge px modellen for at kunne klare fremtidens tv signal evt fra tdc/kabeltv mv..  |
Nu ved jeg ikke lige hvad fremtidens signal er, men nej, px kan ikke modtage digital tv fra TDC, hvis det er hvad du mener, du skal have en ekstern DVB-C modtager |
Rigtigt, men den er "fremtidssikret" mht. tuner, dvs. alm. antenne tv. Og så har den kortindgang til hvis der skulle blive åbnet op for betalingstv over antenne, hvilket der ikke er endnu. Kun i Sverige.
|
Skrevet af: Riot
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 00:07
Hva med 1080p/FullHD serien? Kom der ikke såen én? Eller er det bare dem som kommer nu, som kan modtage og behandle et 1080p progressivt, som bliver lanceret som 1080p tv??
|
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 00:17
Riot skrev:
Hva med 1080p/FullHD serien? Kom der ikke såen én? Eller er
det bare dem som kommer nu, som kan modtage og behandle et 1080p
progressivt, som bliver lanceret som 1080p tv??
|
Jo der kommer 1920*1080 displays, de starter med en 50" til 40 af de store grimme, godt nok svenske, jvf Panasonic
PZ700, tror jeg nok serien kommer til at hedde, se linket til
onlinechatten med Pana chef på forrige side, der er masser af
interessant info
|
Skrevet af: Vinther
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 08:04
Okay - efter at have ledt og ledt efter nyt tv (32") har jeg bestemt mig for at tage det roligt.... Købe Pana 32LXD70 til soveværelse og evt. børneværelset: http://www.crtv.dk/panasonic/tx-32lxd70/showprodukter/864 - http://www.crtv.dk/panasonic/tx-32lxd70/showprodukter/864 og derefter vente på at et fælleskøb kommer op på Pana 50PX70: http://www.crtv.dk/panasonic/th-50px70/showprodukter/845 - http://www.crtv.dk/panasonic/th-50px70/showprodukter/845 ....
Lyder det ikke som en plan ? 
Så f*** om jeg lige har købt (3 mdr. siden) et Pana 42PV60.... 
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 10:10
MasterK skrev:
Jo der kommer 1920*1080 displays, de starter med en 50" til 40 af de store grimme, godt nok svenske, jvf Panasonic
|
Sådan én tror jeg sgu, at jeg køber. Det er jo højest 32.000 kr.
Der står endda "under 40.000 SEK", så deeet...
|
|