Print side | Luk vindue

Pana PV60 Purple snakes - Opsamling

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=20973
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 12:00


Emne: Pana PV60 Purple snakes - Opsamling
Skrevet af: enand
Emne: Pana PV60 Purple snakes - Opsamling
Skrevet den: 19-Februar-2007 kl. 13:49

Foranlediget af denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20338&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20338& PN=1&TPN=500

vil vi nu opgøre, hvor mange, der har problemet med de såkaldte purple snakes.

Sagen er i skrivende stund, at Panasonic i England og Tyskland har erkendt problemet som en fejl, man vil udbedre. Imidlertid er Panasonic i Skandinavien fuldstændig tavse omkring problemet. Erfaringer fra Philips-tråden viser, at det er vigtigt, at få fejlmeldt sit TV, når der er noget galt med det. Denne tråd skal derfor bruges til i første gang at samle op på:

1) Hvem der har problemet i et omfang, så de gerne vil have deres tv repareret

2) Hvem der dertil har fejlmeldt deres TV til forhandleren (som er det sted, det skal gøres, med mindre man har handlet i udlandet), med krav om at skaden udbedres. Til beskrivelse af fejlen kan man evt. henvise til disse links:

http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4098901&postcount=2109 - http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4098901&po stcount=2109

http://www.box.net/public/9xigx9ejq9 - http://www.box.net/public/9xigx9ejq9

Husk at gøre det skriftligt og bed ved mails om kvittering for modtagelsen.

Vi vil samtidig  anbefale alle de som ikke ønsker at fejlmelde til købsstedet, at beklage sig til Panasonic Nordic - det er her der skal presses igennem for at få noget til at ske. 

Når I meddeler jer her,  skal jeg nok opdatere ind i mellem, så vi vedligeholder overblikket over hvad der sker. Der vil muligvis blive brug for flere oplysninger senere. Bemærk, at det er trådens formål. De emner, der diskuteres  i ovennævnte tråd, hører stadigvæk til dér.

For overskuelighedens skyld, vil Ole fra moderatorgruppen slette jeres tilmeldinger i tråden i takt med opdateringerne.

Opsamling 22/2, 15.30 (25 ialt):

Fejlmeldt:
osvan - enand - Tma86 - Jorgen - Sabre2 - ccc.lll - Taunus - van the man - M-P-A

På standby:
OveA - Ullum - troelsit - Jonathan 

Vil ikke fejlmelde eller har ikke bestemt sig:
Hancock - jesperms - Mollerup - Lennon - como - nikro_dk - 2jur - Kristensen - musicus - jeps - SJ - MartinP

Hvis nogen er fejlanbragt så meddel det her

Mvh.




Svar:
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 21-Februar-2007 kl. 22:24

Første opsamlingstråd løb af sporet. Derfor denne nye.

Den gamle diskussion findes her: Purple snakes - opsamling GAMMEL (denne tråd er låst)

Fremtidig diskussion SKAL foregå her: Panasonic UK har anerkendt PV60 Purple sn

Alle indlæg i nærværende tråd bliver slettet, så snart enand har registreret dem.

Mvh

Ole

Tilføjelse.

Nu er tråden igen blevet en diskussionstråd. Jeg kan derfor ikke længere hjælpe jer med at rydde op (det er et større arbejde en I tror at slette 3 siders indlæg)

Jeg foreslår, at Enand laver et opsamlingsindlæg en gang imellem, hvis I vil beholde overblikket.

...Ole 11/3-07



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: oldboy67
Skrevet den: 23-Februar-2007 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

vil vi nu opgøre, hvor mange, der har problemet med de såkaldte purple snakes.



Har lige tjekket med http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4098901&postcount=2109 - testen fra avforums.com  og desværre var der purple snakes ... godtnok ikke meget - generelt er jeg meget tilfreds med billedet  ... men 

Det er et 42PV60 fra TC købt primo januar. http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4098901&postcount=2109 -

Jeg vil sende en mail til Panasonic og afvente deres officielle reaktion.



Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 18:18
Ser ud til Italien er igang ...

I confirm the fix of my 37pv60 panel on 16/2/2007. The d-board has been changed. now I've a pd-rom 31.03 firmware signature. before fix i had 31.01
The dvd test v1 now is almost perfect. no snakes. thanks a lot to Panasonic Italia for the assistance. only 2 days for the change.


http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4098901&postcount=2109 - http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=4098901&po stcount=2109




-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV


Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

Første opsamlingstråd løb af sporet. Derfor denne nye.

Den gamle diskussion findes her: Purple snakes - opsamling GAMMEL (denne tråd er låst)

Fremtidig diskussion SKAL foregå her: Panasonic UK har anerkendt PV60 Purple sn

Alle indlæg i nærværende tråd bliver slettet, så snart enand har registreret dem.

Mvh

Ole


Kunne være informativt med en liste over de lande der er igang / har opdateret det nye D-board.




-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV


Skrevet af: Docboy
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 19:41

Har også problemet på min skærm(pv37). Købt for 10 dage siden i TC.

Kan dog godt leve med det, men søger gerne opdatering .  

 

Hilsen

Docboy



Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 08:36
Så er den første reaktion kommet fra Panasonic Nordic:

De berørte bedes venligst kontakte deres forhandler, og den vej reklamere
over, at der er fejl på apparatet.

Med venlig hilsen / Best regards

Henning Ahrens
Service Manager
Panasonic Danmark
Branch of Panasonic Nordic AB



-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station


Skrevet af: Docboy
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 19:59

Oprindeligt skrevet af Docboy Docboy skrev:

Så røg skærmen tilbage til TC. Ingen problemer med returretten. De er flinke og søde. Jeg tør ikke vente på en opdatering af driveren og se min returret løbe ud i sandet.

Men hvad vælger man så nu!!!! Siden jeg fik øje på slangerne, ja så så man dem alle steder. Smed 3 forskellige DVD film på og hver gang en hvid baggrund med lidt skygger kom frem var der også slanger. Især serien forbrydelsen på DR1 var problematisk. Møg træls. Jeg troede lige at jeg havde fundet den rigtige skærm og så øv. Jeg er bare bitter over at skærmen kan stå så godt 90 procent af tiden og så ringe de sidste 10 procent. Det er ikke i orden. Fatter ikke at dette TV er så rost!

Venter og ser frem mod PX70. Elllers må jeg vel vente 1 til 2 år!!!

Gider ikke en halv løsning. 

     

Har også problemet på min skærm(pv37). Købt for 10 dage siden i TC.

Kan dog godt leve med det, men søger gerne opdatering .  

 

Hilsen

Docboy



Skrevet af: basse544
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 16:54

Har i september købt et 42 PV 60 hos TC, har idag d. 28/2 fejlmeldt det til TC i Århus, for at få fejlen udbedret.

Hilsen

Basse544 



Skrevet af: van the man
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 14:42

hey

vil lige høre om nogen vil forklare mig hvorfor folk tøver med at reklamere?

jo flere der gør det jo støre er sandsynligheden jo for at der sker noget!

hvis man er i tvivl om man vil benytte sig af en evt udbedrende behandling kan man jo bare vælge at lade være til den tid når og hvis panasonic acceptere det.

mvh jb



-------------
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana


Skrevet af: palle2612
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 22:09

Har  2/2-07 ringet til TC og givet "mine" purple snakes tilkende, de ville ringe tilbage.!!!

Ser/Så dem i Forbrydelsen, 24 timer = DVB Component 

Ser dem på DVD film, f.eks Black Hawk Down = JVC HDMI.

Vil beholde Pana'en, men det skal sgu laves!!! Billedet er sgu for godt til at undvære nu, hvis jeg nu, skulle til at finde et andet, blev jeg for det første skilt, (måtte kæmpe for det plasma) for det andet hvilke fejl skulle jeg så leve med, BÅDE hos ko'nen OG Tv'et

Palle.

______________________

Panasonic TH-42PV60E.      

JVC- MH-300 DVD/HDD Recorder.    

Maximum FTA-3000T DVB Tuner.                    

Logitech Z-5000 Snurre-rundt System                                            



Skrevet af: sabre2
Skrevet den: 07-Marts-2007 kl. 16:03

Har lige modtaget dette fra Panasonic nordic, hvor de anerkender problemet som en fejl.

Først og fremst vil jeg beklage at det har tatt tid å komme tilbake til deg - kanskje har du allerede gått til et verksted med ditt problem.

Fenomenet du beskriver har ikke vært helt enkelt å finne ut av - beklager at det derfor har vært vanskelig å få svar.

Om du kontakter butikken der du kjøpte din PV60, kan du reklamere på feilen og få den utbedret (servicepartnere er nå informert om feilen).

Imidlertid vil vi gjerne be om at du dokumenterer problemet om du kan - f.eks. ved å ta bilder med et digitalkamera, og legge ved (digitalt eller på print). Dette for å sikre raskere / sikrere feilsøking for verkstedet.

På forhånd takk!

mvh,

Jarle Ruud

Håper du ved dette fortsatt vil være fornøyd med din Panasonic!



Skrevet af: steger
Skrevet den: 08-Marts-2007 kl. 23:24

Har lige set denne post.

Jeg har OGSÅ purple snakes på min 37pv60e.

 Købt hos AV-centret...

--> Forventer de at man selv transporterer det kæmpe tv ind til forhandleren? Og hvor længe skal man acceptere at de beholder tv'et?



-------------
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 07:35
Forhandleren skal sørge for at skærmen bliver afhentet hos dig kvit og frit. Det er kun hvis det konstateres der ikke er en fejl du kan komme til at betale et gebyr, dette skal dog være aftalt på forhånd mellem Jer.


Lars


Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 11:25
Så har jeg også fejlmeldt mit tv.


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 11:34
Det har jeg også...


Lars


Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 17:38

Vil også melde mit PX42. CryOuch

Købt hos TC i Kbh. som sædvanen tro skal have meget ros for indsigt i faget, orden i sagerne med venteliste og alt, venlig betjening og sågar en hånd med til at lange skærmen ind i hanskerummet. Approve(man har vel råd til en ordenlig bil) Melder det nok primo næste uge, ved personlig henvendelse.

Har dog kun bemærket PS i test. Har ikke noget imod at vente til det værste pres er ovre - og rep. og afhentning er lagt ind som rutinejob.

mvh



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 17:47
Har TC ændret holdning ? ?  Mig bekendt har de  ikke bekendtgjort noget som helst mht event. løsning ? 


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 17:56
TC har dags dato accepteret min fejlmelding på "purple snakes" og meldt tilbage at de arbejder på en løsning.

"Det bekræftes hermed, at din fejlmelding er modtaget.

Vi arbejder pt. på en løsning og vender tilbage, når denne er fundet.

Med venlig hilsen

R..., Tape Connection."



Jeg kunne forestille mig de får en ordentlig ladning retur og det skal naturligvis koordineres både med afhentning og rep. på værkstedet m.m. Nu er fejlen jo blevet accepteret af Panasonic og har man meldt sin fejl dækker garantien uanset hvad. Selvom det er en irreterende fejl kan man jo stadigvæk nyde sin skærm i ro og mag.

Lars


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 18:40
Lyder absolut som om der er en form for skred i sagen.Kan bare ikke forestille mig,at TC kan "tørre det af" på Pana Nordic ? Men det er vel kun et spørgsmål om - hvor - i Panasonic organisationen man tar fat i problemet ? I bund og grund er det jo en konstruktions fejl . 


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 18:49
Jo, det ansvar skulle Panasonic have påtaget sig. Jeg kunne forestille mig der kommer lidt forhandlinger dem imellem vedrørende transport og håndtering, men det er jo heldigvis ikke vores problem.


Lars


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 18:53
Citat fra TC's eget forum og på side 1 i denne tråd:

Har lige modtaget dette fra Panasonic nordic, hvor de anerkender problemet som en fejl.

Først og fremst vil jeg beklage at det har tatt tid å komme tilbake til deg - kanskje har du allerede gått til et verksted med ditt problem.

Fenomenet du beskriver har ikke vært helt enkelt å finne ut av - beklager at det derfor har vært vanskelig å få svar.

Om du kontakter butikken der du kjøpte din PV60, kan du reklamere på feilen og få den utbedret (servicepartnere er nå informert om feilen).

Imidlertid vil vi gjerne be om at du dokumenterer problemet om du kan - f.eks. ved å ta bilder med et digitalkamera, og legge ved (digitalt eller på print). Dette for å sikre raskere / sikrere feilsøking for verkstedet.

På forhånd takk!

mvh,

Jarle Ruud
Panasonic Nordic

Håper du ved dette fortsatt vil være fornøyd med din Panasonic!



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 19:14

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Citat fra TC's eget forum og på side 1 i denne tråd:

Imidlertid vil vi gjerne be om at du dokumenterer problemet om du kan - f.eks. ved å ta bilder med et digitalkamera, og legge ved (digitalt eller på print). Dette for å sikre raskere / sikrere feilsøking for verkstedet.

På forhånd takk!


Denne del af svaret huer mig ikke. De bør sgu da kan få tonsvis af informationer fra deres egen organisation ? ?

Proceduren i andre lande har jo tilsyneladende været,at en tekniker kom ud til kunden og skiftede et board. I mine øjne ser det altså ud som om Pana-Nordic stadig ikke helt har fattet hvad fejlen præcis går ud på, og hvor omfattende det er nationalt og internationalt ? ?

Og TC har jo slet ikke kommenteret på indlægget i deres eget forum !

Håber jeg overfortolker tingene.  



Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 19:31
"Om du kan" betyder jo ikke at man SKAL.

Lad os nu se om ikke der snart sker noget, enten på den ene eller anden måde. Jeg aner f.eks ikke om der i det hele taget er nogen godkendte værksteder i Danmark og man kunne måske også godt forestille sig at Panasonic butikkerne ikke vil være med, da det jo ikke er købt hos dem. I udlandet benytter man sig meget af deciderede firmaer der reparerer direkte for producenten og ikke har noget med forhandleren at gøre. I dette tilfælde med så mange skærme på en gang kunne der måske være lidt problemer i den retning. Det er jo et lille lorteland.

Jeg kan desuden godt vente lidt længere og så være sikker på det kører på skinner når de går i gang.

Lars


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Marts-2007 kl. 19:50

Enig. Kan også sagtens vente. Bare der kommer en brugbar løsning.

Kunne faktisk frygtelig godt tænke mig,at se den fejlbeskrivelse,som Panasonic svarer på ? ? 



Skrevet af: steger
Skrevet den: 10-Marts-2007 kl. 14:05

Jeg er lidt nervøs for at jeg har købt det hos AV-Centret - da stort set alle andre herinde har købt hos TC. Tror jeg vil vente med at fejlmelde, intil jeg kan henvise til TC's (forhåbentlig) gode eksempel.

 



-------------
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 10-Marts-2007 kl. 14:13
Har du konstateret et problem er det da bare at fejlmelde din skærm. Når det nu åbenbart ser ud til Panasonic har erkendt problemet ser jeg ikke nogen grund til ikke at gøre det, snarere tværtimod. Det vil jo give din forhandler lidt tid til at undersøge tingene sammen med Panasonic.

Lars 


Skrevet af: steger
Skrevet den: 10-Marts-2007 kl. 15:24

Tja..

Du har en pointe - jeg fejlmelder den på mandag.



-------------
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 10-Marts-2007 kl. 18:23
Hmm. Har 1st læst om problemet idag. Det er gået min næse fuldstændigt forbi ..

Har lige testet mit tv med divx version af purple snakes testen, og jeg kan umiddelbart ikke se noget.

Nogen der kan linke til nogle flere billeder af problemet?? Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal kigge efter..

Og er der nogen der ved om der er bedre at teste med DVD-version i forhold til DivX på en HTPC..??


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 10-Marts-2007 kl. 18:37
Det du skal kigge efter er som navnet siger nogle violette "skyer" eller "slanger". Det ses på min skærm mest med mørkegrøn baggrund og i ansigter i et bestemt lys. Jeg kan begrænse fejlen lidt ved at justere på et stillbillede hvor fejlen er, men helt væk går det ikke og ofte forværrer det andre situationer.

Jeg kan tydeligt se fejlen på en almindelig digital modtager.


Lars


Skrevet af: steger
Skrevet den: 10-Marts-2007 kl. 19:26
Prøv at se fx Sin City - eller meget mørke film - og især med mørkegrønne overgange - en lille del af den farveovergang er lilla, og skiller sig dermed ud. Jeg har været opmærksom på problemet længe, og troede jeg ville leve med det. Men når så mange andre har samme problem, så...

-------------
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64


Skrevet af: Toke
Skrevet den: 11-Marts-2007 kl. 02:02
Jeg har planer om , at tage til TC i Århus om et par uger, for at købe et 37pv60, men hvad mener i , er det dumt???


Skrevet af: van the man
Skrevet den: 11-Marts-2007 kl. 11:41

nej bestemt ikke , men du kunne jo gøre dem obs på din bekymring og spørger til om det er fixet på det du køber

mvh jb



-------------
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana


Skrevet af: steger
Skrevet den: 11-Marts-2007 kl. 11:51

Nej. Næsten alle er da glade for deres pana'er, men jeg ville få tjekket og fixet de purple snakes inden du tager den med hjem.

Man kan i princippet sagtens leve med purple snakes imo...



-------------
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64


Skrevet af: Toke
Skrevet den: 11-Marts-2007 kl. 12:44
Ok, tak for svaret....


Skrevet af: sabre2
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 08:23
TC melder ud omkring purple snakes se debatten på deres side


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af sabre2 sabre2 skrev:

TC melder ud omkring purple snakes se debatten på deres side

 

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID=590 - http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 590

 



Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:12
Ja, det bliver interessant at se hvordan de rent praktisk gør det for der er jo nok rigtig mange skærme på markedet.

Lars


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:38

Er der nogle af jer andre med PV60 der kan køre den "purple snake test v2"  uden problemer ???

 

har lige taget et billede af min skærm 



Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 10:17
Nu har jeg ikke set hvordan billedet skal se ud, med og uden purple snakes.. Er der ikke nogen der kan poste et billede med testen, hvor der er purple snakes på ??


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Nu har jeg ikke set hvordan billedet skal se ud, med og uden purple snakes.. Er der ikke nogen der kan poste et billede med testen, hvor der er purple snakes på ??

 

har osse lavet testet på mit gamle CRT og der er ikke de der skygge ting i det grønne ...    Det vil fremstår værre endnu hvis jeg ændrer til varm indstilling ... så tror man det er løgn...      Du kan evt selv hente den snake test og prøve den... den ændrer sig i testen... det er ikke et fast billede men ændrer sig lidt og nogle gange fremstår det meget værre på mit ihvertfald.   

 



Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af sabre2 sabre2 skrev:

TC melder ud omkring purple snakes se debatten på deres side

 

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID=590 - http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 590

 



Vi er opmærksomme på at Panasonic Nordic har anerkendt Purple Snake problematikken, vi er i øjeblikket i kontakt med Panasonic og vores leverandør og vil melde ud så snart vi har en klar melding med henblik på det videre forløb. (Forhåbentligt engang i næste uge.

"Vores leverandør" .....  i Polen ??






-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 11:25
Er jo heldigvis ikke vores problem hvor TC handler, er alle lavet samme sted alligevel. For min skyld kan de bruge en leverandør fra Mars, så længe prisen er rigtig.

Lars 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 13:08

Ku ikke være mere enig .

Polen eller Mars ? ? !- det er jo ikke TC,men Panasonic der har sendt et fejlbehæftet produkt på markedet .



Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 14:36
Det er jo TC's problem at udrede med deres leverandør, som må henvende sig til deres leverandør, som igen må henvende sig til Panasonic?!?, vores leverandør er TC, så vi behøver heldigvis ikke at gøre noget andet end at fejlmelde det.

Lars


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 20:19
Jeg har lige kørt testen via DVD istedet for DIVX på mit mediacenter.

Jeg har flg. resultat:






Skal også lige siges at det er EKSTREMT vigtigt at køre testen på normal i farve, jeg kørte 1st testen på varm indstilling og der kan man næsten ikke se problemet.

Hvad mener folk?? Er det "nok" purple snakes til en fejlmelding eller skal jeg bare "let it slide"

Er der ellers nogen der har et link til v2 testen, de links der er på av forum peger begge på v1 DVD'en???


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 21:03

okay jeg mener min er storslem i varm farve...   laver lige et par billeder mere ..

her er et link til v2 testen

 

http://www.4shared.com/file/8718626/220efba2/PanasonicP60_purplesnaketest_v2.html - http://www.4shared.com/file/8718626/220efba2/PanasonicP60_pu rplesnaketest_v2.html



Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 21:15


Skrevet af: pipper
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 21:26
Min skærm så ud ligesom Bulk's, og den røg retur.

Til Spunk.
Hvis du ikke kan frem provokere mere end det du har på billedet, ville jeg godt nok beholde skærmen, hvis jeg var dig. Det er jo en kanon skærm.

mvh


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 21:35

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Min skærm så ud ligesom Bulk's, og den røg retur.

Til Spunk.
Hvis du ikke kan frem provokere mere end det du har på billedet, ville jeg godt nok beholde skærmen, hvis jeg var dig. Det er jo en kanon skærm.

mvh

 

jeg har bare lagt mærke til det for sent    er købt 1 febuar.       Men jeg skal leje nogle dvd-film i weekenden.... så må jeg jo tage nogle billeder !.

Har gået med tanken i et par dage om at hvis man kunne levere det tilbage så kunne jeg købe den i elgiganten th42 pv45eh har nemlig ikke set nogle af de modeller omtalt med slanger....  

For hvis jeg oplever det på de film jeg vil leje i weekenden .. så vil jeg have det udbedret ell pengene retur.

 

 



Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:03
pipper -> Nu har jeg lige prøvet at fremprovokere fejlen ved at skrue op og ned for kontrasten. Og nu får jeg flg. resultat:





Nu er jeg ikke i tvivl, bare put mig på listen over folk der fejlmelder deres TV. Vidste ikke man skulle stå og justere lidt på kontrasten for at kontrollere for fejlen, men det skal man absolut huske. Hvis billedet er for lyst rammer man jo ikke lige den nuance der viser problemet. Jeg oplevede mine snakes ekstra slemt hvis jeg lod billede-menuen blive på skærmen, som i også kan se på billedet.

Øv bøv.. det bliver fejlmeldt i morgen aften.. (men det er altså stadig et kanon fjernsyn)


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:05
Og forresten, put lige mig på listen på forsiden..


Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:10
Jeg må desværre melde mig med mit TV. Der er ellers tale om 37"PV600 model - fejlen er synlig kun ved DVD visning - men det kan ses ved stort set alle film. Har talt med Panasonic, fejlen blev slet ikke diskutteret - bare send det ind til os - vi skal nok kigge på det. Samme svar fik jeg af min forhandler - Expert - de kommer, oven i købet, og henter mit TV (og stiller erstatnings TV til rådighed).  Lidt irriterende situation, jeg er ellers super glad for vores TV.
Det bliver spændende at se resultatet efter reparation.
For resten - er der nogen der kender vejen ind til service menuen i PV600. Den "vejledning" fra AV Forums (til PX/PV 60) duer ikke til mit PV600 - det eneste jeg opnår er at nulstille mit TV til fabriks  indstillinger)


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Jeg må desværre melde mig med mit TV. Der er ellers tale om 37"PV600 model - fejlen er synlig kun ved DVD visning - men det kan ses ved stort set alle film. Har talt med Panasonic, fejlen blev slet ikke diskutteret - bare send det ind til os - vi skal nok kigge på det. Samme svar fik jeg af min forhandler - Expert - de kommer, oven i købet, og henter mit TV (og stiller erstatnings TV til rådighed).  Lidt irriterende situation, jeg er ellers super glad for vores TV.
Det bliver spændende at se resultatet efter reparation.
For resten - er der nogen der kender vejen ind til service menuen i PV600. Den "vejledning" fra AV Forums (til PX/PV 60) duer ikke til mit PV600 - det eneste jeg opnår er at nulstille mit TV til fabriks  indstillinger)

 

 

tror du skal holde dig langt væk fra service menuen.

Hvor gammelt er dit tv ?   ....   skal sku leje en bunke dvd film i weekenden... er der nogle der kan nogle gode film hvor der er masser af snakes i ?   for jeg skal nemlig lige fange nogle til billederne jeg skal samle til panasonic ell tc      kunne godt tænke mig og vide om th42 pv45 er snake fri ... er der nogle der har sådan en fætter ??

 

 



Skrevet af: OveA
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 23:02

Hejsa

Så er min også blevet fejlmeldt    venter på svar fra Easyshopping

Skal flyttes til fejlmeldt gruppen  Tak

 



-------------
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE


Skrevet af: HarBrug for 32
Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Min skærm så ud ligesom Bulk's, og den røg retur.

Til Spunk.
Hvis du ikke kan frem provokere mere end det du har på billedet, ville jeg godt nok beholde skærmen, hvis jeg var dig. Det er jo en kanon skærm.

mvh

 

jeg har bare lagt mærke til det for sent    er købt 1 febuar.       Men jeg skal leje nogle dvd-film i weekenden.... så må jeg jo tage nogle billeder !.

Har gået med tanken i et par dage om at hvis man kunne levere det tilbage så kunne jeg købe den i elgiganten th42 pv45eh har nemlig ikke set nogle af de modeller omtalt med slanger....  

For hvis jeg oplever det på de film jeg vil leje i weekenden .. så vil jeg have det udbedret ell pengene retur.

 

 



TC har TH 42 PV 60 EH til 9500 for tiden. Et nyt parti, så givetvis en ny produktion uden snakes. Er vel nok lige værd at undersøge.


-------------
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...


Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 20-Marts-2007 kl. 18:58
Så lige en purple snake i et split sekund , den ligesom opbyggede sig og med et var den væk. ca 5 mm bred og 2-3 cm lang. Er ellers på over 3.000 timer uden disse slanger med panaen. Tror ikke jeg havde set den hvis ikke jeg var opmærksom på dette fænomen.

Håber det blir med det. Man kan frygte det er en intern kalibrering der langsomt glider.


-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 20-Marts-2007 kl. 19:11

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Så lige en purple snake i et split sekund , den ligesom opbyggede sig og med et var den væk. ca 5 mm bred og 2-3 cm lang. Er ellers på over 3.000 timer uden disse slanger med panaen. Tror ikke jeg havde set den hvis ikke jeg var opmærksom på dette fænomen.

Håber det blir med det. Man kan frygte det er en intern kalibrering der langsomt glider.

 

Jeg tror nærmere det skyldes det kæmpe underskud som panasonic havde for nogle år siden der er ved at blive synlig på deres skærme...

men det kan selvfølgelig også være nogle af de der japanske drageslanger der måske er kravlet ind i elektronikken og har lagt æg og det er de små unger der nu er udklækket.. havde hørt der var en slange sluppet fri i silkeborg.. gud ved om han havde en panasonic skærm... sorry kunne ikke lade være...



-------------
Mvh

René


Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 20-Marts-2007 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Så lige en purple snake i et split sekund , den ligesom opbyggede sig og med et var den væk. ca 5 mm bred og 2-3 cm lang. Er ellers på over 3.000 timer uden disse slanger med panaen. Tror ikke jeg havde set den hvis ikke jeg var opmærksom på dette fænomen.

Håber det blir med det. Man kan frygte det er en intern kalibrering der langsomt glider.

 

Jeg tror nærmere det skyldes det kæmpe underskud som panasonic havde for nogle år siden der er ved at blive synlig på deres skærme...

men det kan selvfølgelig også være nogle af de der japanske drageslanger der måske er kravlet ind i elektronikken og har lagt æg og det er de små unger der nu er udklækket.. havde hørt der var en slange sluppet fri i silkeborg.. gud ved om han havde en panasonic skærm... sorry kunne ikke lade være...



Det kunne jo også være nogen  ( uden at nævne navne )  udefra der har fået sneget en virus ind ... ellers glad for jeg fik købt medens de har overskud






-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 20-Marts-2007 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Så lige en purple snake i et split sekund , den ligesom opbyggede sig og med et var den væk. ca 5 mm bred og 2-3 cm lang. Er ellers på over 3.000 timer uden disse slanger med panaen. Tror ikke jeg havde set den hvis ikke jeg var opmærksom på dette fænomen.

Håber det blir med det. Man kan frygte det er en intern kalibrering der langsomt glider.

 

  nå men vi får da opdateret tv'et med en nyere version firmware ...der måske er helt fri for slanger 

 

Jeg tror nærmere det skyldes det kæmpe underskud som panasonic havde for nogle år siden der er ved at blive synlig på deres skærme...

men det kan selvfølgelig også være nogle af de der japanske drageslanger der måske er kravlet ind i elektronikken og har lagt æg og det er de små unger der nu er udklækket.. havde hørt der var en slange sluppet fri i silkeborg.. gud ved om han havde en panasonic skærm... sorry kunne ikke lade være...



Det kunne jo også være nogen  ( uden at nævne navne )  udefra der har fået sneget en virus ind ... ellers glad for jeg fik købt medens de har overskud






Skrevet af: van the man
Skrevet den: 21-Marts-2007 kl. 19:47

nogen der har hørt udmelding fra tc?

jeg kan se Tc har købt stort ind af pv 6o som de pumper ud til spotpris,så det må vi vel se som et tegn på at de har deres ryg dækket?! mon ikk

jens



-------------
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 22-Marts-2007 kl. 13:30

Hej.

Hvordan får jeg brændt testen ned på en skive?

Hilsen Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: vesterby
Skrevet den: 22-Marts-2007 kl. 18:44

Hej

Jeg ved ikke om det her er de omtalte snakes, men sådan her ser min skærm ud da jeg tændte for den her kl 18.30

Ligemeget hvilket signal jeg prøver ser det sådan ud



-------------
       Vesterby

Samsung UE55F7005



Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 22-Marts-2007 kl. 20:13
dette tv http://hifipriser.dk/Products/go.asp?Navn=464&Pos=1&Kode=219601&Afd=Hardware&Kat=&Pris=10948&WWW=http%3A%2F%2Fwww%2Edigital4all%2Edk%2Fshop%2Fdefault%2Easp%3Fsetlng%3D26%26productid%3D882201 - http://hifipriser.dk/Products/go.asp?Navn=464&Pos=1& Kode=219601&Afd=Hardware&Kat=&Pris=10948&WWW =http%3A%2F%2Fwww%2Edigital4all%2Edk%2Fshop%2Fdefault%2Easp% 3Fsetlng%3D26%26productid%3D882201
 
en px model. nogen der ved om den også lider af "snakes"? eller er det kun pv?
ved godt det er et dumt spørgsmål men aner ikke om det kun er nogle specielle modeller eller hvad det er,, bær over med mig!


Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 25-Marts-2007 kl. 23:43
Var lige i 7eleven, deres Sony 40"/42" havde også disse contour effekter og purple snakes ..............





-------------
Panasonic 50PX600E Plasma TV


Skrevet af: DerAlte
Skrevet den: 26-Marts-2007 kl. 12:31

Hej

 

Har lige afleveret mit 42PV60 til service. Problemet med "purple snakes" og "lilla plamager" blev lige pludselig værre inden for den sidste måneds tid.

mvh



-------------
Alt under 40" er kun til computerbrug.


Skrevet af: jesperms
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 08:12

Hej venner.

Ville lige høre om der er nogen der har fået foretaget dette indgreb med succes??? Kontaktede igår min forhandler, Eayshopping.dk, og blev mødt med følgende melding: Vi kender ikke til problemet, men hvis det kan dokumenteres at Pana. har anerkendt dette vil det blive fikset... Så langt så godt. Desværre står der i E.shop. forretningsbestemmelser at, hvis man selv har afhentet ved køb, skal man selv betale for porto til og fra dem i tilfælde af rep. Så nu står jeg foran en udskrivning på ca 2x250 kr til porto + forventet rep. tid på 2-3 uger....

Nogen der har fået opdateret i midtjylland? Pris?  Vil evt. godt selv betale for dette, hvis jeg kunne medbringe panelet til service-center, vente, og tage det med hjem igen...

 

På forhånd tak.

Mvh Jesper



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af jesperms jesperms skrev:

Desværre står der i E.shop. forretningsbestemmelser at, hvis man selv har afhentet ved køb, skal man selv betale for porto til og fra dem i tilfælde af rep. Så nu står jeg foran en udskrivning på ca 2x250 kr til porto + forventet rep. tid på 2-3 uger....

Det vilkår er ugyldigt efter købeloven, da berettigede reklamationer skal ske uden udgift for forbrugeren. Om du har afhentet ved køb eller fået TVet sendt til dig er fuldstændigt ligegyldigt i denne sammenhæng.

Jeg vil ikke tage stilling til om "purple snakes" er en defekt (mangel) eller en plasma feature, men hvis det anerkendes som en defekt, er transporten frem og tilbage butikkens problem, ikke dit.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af jesperms jesperms skrev:

Ville lige høre om der er nogen der har fået foretaget dette indgreb med succes???

Jeg er også MEGET interesseret i at se et PV60 efter opdatering, så når der er nogen der har fået foretaget opdateringen, og kunne tænke sig at lægge stue til, vil jeg meget gerne kigge forbi.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 10:16

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Var lige i 7eleven, deres Sony 40"/42" havde også disse contour effekter og purple snakes ..............

Jeg HAR jo lissom forsøgt at sige at dén slags problemer bare findes på fladskærme, i forskellige afskygninger, og at jeg _altid_ vil kunne finde test-billeder ala dem der afslører purple snakes, som ser helt horrible ud, på et _hvilket_ som helst tv. Det er dét der er baggrunden for  min undren over at dette problem er blæst så kraftigt op. Jeg afviser ikke at det er et problem, eller at det er et problem der kan løses, jeg undrer mig bare over at folk hidser sig så meget op over det at det skal betyde at man ikke vil købe det, og at man så køber et LCD-tv i stedet for - som har lignende problemer _hele tiden_, ikke bare lige når billedet indeholder en bestemt sammensætning af farve og lysstyrke. I har tydeligvis ikke kigget mig over skulderen, når jeg tester tv, jeg kan på et hvilket som helst tv finde de første 10 test-billeder der giver langt værre billed-problemer end purple snakes.

Jeg siger det igen: Fint nok at Panasonic gør noget ved kritikken, det er kun godt og Panasonic fortjener stor ros for dette, men hvis Purple Snakes i sig selv gør et Panasonic tv "defekt", så er samtlige LCD-tv på markedet "defekte".



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 10:32

Det var da et svar!

Sådan Otto!



Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 12:31
Det ved jeg da ikke rigtigt, det er helt klart en defekt og kan fejlen ikke udbedres må handlen ophæves. Jeg synes det er ret uvedkommende at andre også har denne fejl, den skal bare rettes.


Lars


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 14:30
Er det nogen der kan sige mig hvad seneste nyt med Purple Snakes problemet er? Jeg står og overvejer at købe et fra TC, men jeg orker ikke problemer med forsendelser frem og tilbage osv!


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 14:35

Oprindeligt skrevet af Marqzen Marqzen skrev:

Er det nogen der kan sige mig hvad seneste nyt med Purple Snakes problemet er? Jeg står og overvejer at købe et fra TC, men jeg orker ikke problemer med forsendelser frem og tilbage osv!

Tag det roligt-der er ikke større fare for fejl her,end der er på et hvilket som helst andet fladt tv på markedet.

lrev



-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 14:55
Ok - nu er der bare en hel tråd dedikeret til denne model :D


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af Marqzen Marqzen skrev:

Ok - nu er der bare en hel tråd dedikeret til denne model :D

Jeg har selv købt en TH42PV60EH fra TC for ca 3uger siden - super fed skærm! Har ikke set skyggen af de snakes - så jeg tror sgu det er mere opreklameret hos "freaks" end det burde være.....køb du roligt en skærm derfra , kan varmt anbefale den!



-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 16:19
Måske du ikke ved hvad du skal kigge efter? Måske er det anderledes på din skærm end på andres. Lad være med at udtale dig om noget du helt klart ikke aner noget om.

Kan man vente med at handle vil jeg anbefale dette indtil vi har en endelig afklaring på situationen.

Lars


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 16:44

Det er en klokkeklar kendsgerning,at der er purple snakes på NOGLE Pana60/600 og ,at NOGLE Pana60/600 mystisk nok går fri .

Min kammerat købte en Pana60 i april 2006 (altså en af de første) - 100% sikkert ingen purple snakes ! Han solgte den - og skiftede til en Pana60 m digital tuner i feb 2007 -  ingen purple snakes.Nu har han så handlet sig til Pana70-ingen purple snakes .

 Jeg har Pana600 m purple snakes,og vi har testet m forskelligt kildemateriale der hos mig HVER gang fremprovokerer purple snakes. 

Tro mig ! - I er ikke i tvivl når i ser fænomenet



Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 17:06
Enig og det virker som om det bliver værre og værre.

Lars


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tro mig ! - I er ikke i tvivl når i ser fænomenet

Jeg mangler stadig at se et PV60 uden. Fænomenet var der også på de første leveringer. Har du set samme test-billeder på hans tv, hvor de ikke var der? I så fald, så vil jeg stadig gerne aflægge et besøg hos én der har et PV/PX60 hvor fænomenet ikke findes, hvadenten det er fordi det er blevet opgraderet, eller aldrig har været der.

Bemærk, som det har været oppe at vende før, alt efter justeringen af tv'et, så "flytter" problemet sig.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tro mig ! - I er ikke i tvivl når i ser fænomenet

Jeg mangler stadig at se et PV60 uden. Fænomenet var der også på de første leveringer. Har du set samme test-billeder på hans tv, hvor de ikke var der? I så fald, så vil jeg stadig gerne aflægge et besøg hos én der har et PV/PX60 hvor fænomenet ikke findes, hvadenten det er fordi det er blevet opgraderet, eller aldrig har været der.

Bemærk, som det har været oppe at vende før, alt efter justeringen af tv'et, så "flytter" problemet sig.

Tar lige tråden op lidt senere- er på vej ud. Men Pv60´eren er afhændet til Kerteminde og PX60´eren til Sønderborg -begge måske lidt langt væk ! ?



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 19:03

 

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tar lige tråden op lidt senere- er på vej ud. Men Pv60´eren er afhændet til...

Jeg vil hellere se et PV/PX 60. PX70 skal jeg nok nå at få kigget nærmere på.

 



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 19:07

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Det ved jeg da ikke rigtigt, det er helt klart en defekt og kan fejlen ikke udbedres må handlen ophæves. Jeg synes det er ret uvedkommende at andre også har denne fejl, den skal bare rettes.

Jeg kan isoleret set sådan set godt give dig ret - hvis det er et issue du ikke kan leve med, så må du jo returnere skærmen. Dét jeg undrer mig over, er at det er et kæmpe problem på Panasonic plasma, uden at én har mukket over det på LCD, hvor det er langt mere udbredt. Jeg gætter på at det er fordi LCD tv'ene har så mange andre issues på billedkvaliteten at banding'en træder lidt i baggrunden...

Altså: Jeg siger ikke at det ikke er et problem, og jeg siger ikke at du ikke skal klage over det hvis det generer dig. Jeg undrer mig bare over at der er folk der har returneret Pana'en specifikt på grund af dette, og købt et LCD i stedet, når LCD'erne generelt har issues som dette i _langt_ mere udpræget grad.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 19:53
Folk gør jo mange underlige ting af forskellige årsager, men et er helt sikkert og det er at jeg ikke kan leve med denne fejl. Det er synd, for det er ellers en fed skærm og jeg håber ligesom de fleste at det snart finder sin løsning.


Lars


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 20:10

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Måske du ikke ved hvad du skal kigge efter? Måske er det anderledes på din skærm end på andres. Lad være med at udtale dig om noget du helt klart ikke aner noget om.

Kan man vente med at handle vil jeg anbefale dette indtil vi har en endelig afklaring på situationen.

Lars

Slap dog af!.......Kommer bare med mit synspunkt på min skærm - ved udmærket godt hvad jeg skal kigge efter , men jeg forholder mig herefter tavs.....du er åbenbart bedrevidende.....slut



-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: sabre2
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 09:26

Det største problem med purple snakes er dog at det med 100% sikkerhed bunder i noget som udvikler sig over tiden.

Problemet på min skærm er blevet mange gange forværret over nogle måneder.

Dertil vil jeg lige knytte at det ikke " bare " er fordi jeg nu er mere opmærksom. Jeg har undersøgt og iagtaget meget struktureret og ved derfor at dette er fakta. 

Jeg er derfor overbevist om at Panasonic har et issue her.

En medfødt egenskab vil være statisk og ikke udvikle sig voldsomt over tid.

Desværre har vi ikke endnu fået de første udbedringer her i danmark, min egen incl. - men i Tyskland er udbedringen i fuld gang og der berettes om stor succes - med forbehold for oprigtigheden via de tyske fora.

Jeg vil opfordre alle der har fejlmeldt deres pv60'ere at melde tilbage her så snart der er skred i tingene.



Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 09:44
Jeg vil ikke skrive noget om Panasonic da jeg ikke har set det, blot konstatere at det med fejl i skærmen sagtens kan være usynligt i starten og først komme efter længere tids brug.

Pt. kører der i Sverige en del sager omkring LG 42PM1M(A) som jeg er den glade ejer af.

Her er der 2 problemer, det ene er lodrette skygger/streger i billedet, det andet er "dansende pixels" der ikke slukker korrekt men står og blinker/flimrer.

Førstnævnte fejl kan udbedres med et nyt "control module" mens sidstnævnte vist nok kræver et nyt panel. Ingen af fejlene har jeg heldigvis endnu.

Der er ikke nogen tvivl om at Panasonic skal håndtere sagen på samme måde som i tyskland, reparer skidtet eller tilbyd kunderne pengene retur.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 10:46

EDIT: Ups, smutter...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 16:25
Nogen der har hørt noget nyt ang. dette problem.. ?

Jeg har fejlmeldt mit TV (og de har besvaret) men siden har jeg ikke hørt noget fra Tapeconnection...


Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 16:35
Jeg tror at TapeConnection går efter at blive den butik med dårligst service i DK, det er meget lidt info der kommer fra dem.


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 11-April-2007 kl. 21:51
Ærgeligt.. Specielt fordi Tapeconnection har stået som en eksemplarisk forhandler....

Men de kunne da som minimum lige sende en update til de folk der har fejlmeldt...


Skrevet af: van the man
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 00:33

jeg fejlmeldte mit hos Tc for en måneds tid siden og da  jeg intet hørte fra dem skrev jeg igår en mail som jeg så fik svar på idag. heri skriver de at de arbejder på en løsning hvor servicefolk kan lave pana hjemme hos folk så vi er fri for at undvære dem(for dem er det nok fordi det vel er en billigere løsning end at skulle afhente dem og bringe dem igen) men jeg syntes sgu stadig at de nøler noget med løsningen og det er sgu for ringe at de ikke melder ud hvad der sker.

mvh jb



-------------
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 01:19
Det lyder godt. Jeg ser frem til en næsten fejlfri PV60 skærm (min skærm har desværre også en tydelig pixelfejl, som jo ikke kan laves) og en fejlfri PS3 (min PS3's blæser larmer).

Utroligt at alt jeg har investeret i i 2006 og op til nu har været fejlbehæftet (6 fladskærme og en PS3). Jeg kan snart ikke klare mere. 




Skrevet af: bulk
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af van the man van the man skrev:

jeg fejlmeldte mit hos Tc for en måneds tid siden og da  jeg intet hørte fra dem skrev jeg igår en mail som jeg så fik svar på idag. heri skriver de at de arbejder på en løsning hvor servicefolk kan lave pana hjemme hos folk så vi er fri for at undvære dem(for dem er det nok fordi det vel er en billigere løsning end at skulle afhente dem og bringe dem igen) men jeg syntes sgu stadig at de nøler noget med løsningen og det er sgu for ringe at de ikke melder ud hvad der sker.

mvh jb

 

Tror grunden til de hellere vil lave det hos kunden...  Er fordi ellers skal de vel sende det til tyskland !!  da de jo ikke er købt gennem Panasonic Nordic  (DK) ...



Skrevet af: bulk
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

 

Altså: Jeg siger ikke at det ikke er et problem, og jeg siger ikke at du ikke skal klage over det hvis det generer dig. Jeg undrer mig bare over at der er folk der har returneret Pana'en specifikt på grund af dette.

 

Blir nødt til at spørge dig her, da du endnu ikke har svaret på den private pb.     Kender du nogle der har leveret det tilbage efter de 14 dages returret ?    For jeg er træt af mine slanger, og håber de tager det tilbage.  For så køber jeg en PV70 ell PX70 istedet.

 



Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 09:08
intet ord omkring hvad deres løsnng er??

Hvis det bare er en Firmware opdatering hvor de fjerner de nuancer der giver problemet vil jeg på ingen måde godtage løsningen.

Tapeconnection skrev flg. til mig:
"Software løsningen frygter jeg at den vil fjerne måske 5-10% af de farver den kan vise. Dvs. Vil ingen purple snakes men dårligere farve overgang."

Hvis det er løsningen syntes jeg ærligt talt at vi (forummet - recordere.dk) skal ligge noget mere pres på panasonic. Kan ikke være rigtigt vi skal acceptere et dårligere produkt fordi pana laver en bøf... Så skal man da som minimum ha' noget kompensation.



Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 09:27
Det er sku da ingen løsning at fjerne farver, tænk sig hvis man kommer på værksted med fladt dæk og værksteder bare fjerner dækket


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Kan ikke være rigtigt vi skal acceptere et dårligere produkt fordi pana laver en bøf... Så skal man da som minimum ha' noget kompensation.


Jeg ville ikke brokke mig hvis de smed en PX70 efter mig


Skrevet af: brian s f
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 16:00

Ny mand på forum-siden, men har fulgt debatten i lang tid.

Jeg kontaktede ligeledes Tapeconnection for mere end en måned siden angående purple snakes problemet. Jeg har siden ringet og mailet masser af gange, men de er tilsyneladende ligeglade med deres kunder. Det kan da ikke passe at de kan slippe afsted med at ignorere deres kunder.  Jeg kan ikke få oplyst hvornår de har tænkt sig at foretage sig noget, og de vil heller ikke oplyse om jeg kan retunere mit PV60 TV.

Hvad gør vi?? Skal man sende en skriftlig klage til forbruger klage nævnet, eller findes der en anden løsning på problemet



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-April-2007 kl. 16:31

Hvis du har kontaktet en forhandler uden at du føler at de vil tage din reklamation seriøst, eller gør noget ved den, bør du klage til forbruger klage nævnet.

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K



Print side | Luk vindue