Så får vi en ringere ps3
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=21078
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 06:10
Emne: Så får vi en ringere ps3
Skrevet af: como
Emne: Så får vi en ringere ps3
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 12:12
Se her
http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=70317 - http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=70317
|
Svar:
Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 12:53
Det er sgu for ringe! Havde ellers tænkt at mig købe den på frigivelses dagen, men nu tror jeg sgu næmere jeg venter til man kan få den samme version som i USA og Japan.
Det er sgu en om'er Sony!
|
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 12:55
Vi har den også selv som nyhed her på Recordere.dk:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1100&z=19 - Europæisk PS3 mister kompabilitet.
/MichaelS
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1100&z=19 -
------------- mvh MichaelS
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 14:49
Jeg var kun en bankoverførsel fra at forudbestille en PS3, men nu skal jeg ikke have den, før den falder drastisk i pris, eller vi får den fulde version af konsollen.
|
Skrevet af: KasperM
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 16:02
MichaelS skrev:
Vi har den også selv som nyhed her på Recordere.dk:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1100&z=19 - Europæisk PS3 mister kompabilitet.
/MichaelS
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1100&z=19 -
|
Der står i artiklen:
"Desuden vil Sony tilbyde øget kompabilitet ved software- og firmware opdateringer med tiden."
Mon det indebærer kompabiliteten med gamle spil? Men ok, den med, at der kommer opdateringer som fixer "småfejl" har vi vist hørt før (kan I sige Kissssssss? ).
Det må siges at være en meget dyr konsol, selv som ny på markedet. Jeg spiller i det hele taget ikke særlig meget, så jeg har stadig kun den første Xbox. Derfor er jeg lidt nysgerrig efter at vide, hvis man ikke tænker på prisen, er PS3 så værd at investere i som en første Playstation - er den "god" i sig selv, eller er den forældet allerede ved sin ankomst?
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 16:29
SJ skrev:
Jeg var kun en bankoverførsel fra at forudbestille en PS3, men nu skal jeg ikke have den, før den falder drastisk i pris, eller vi får den fulde version af konsollen.
|
Det får vi aldrig. Det har altid været meningen, at PS2en inde i PS3-konsollen skulle fjernes, og bagudkompatibiliteten altså skulle ordnes med software i stedet for hardware understøttelse. Dette sker så bare lidt hurtigere, end 'man' havde forventet.
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 19:12
Det er så også i orden, men så burde prisen også sænkes.
Jeg er stadig i tvivl, om jeg skal bide det hele i mig og så bare forudbestille som planlagt. Jeg går ikke ud fra, at der er en prissænkning på vej før tidligst engang sidst på året?
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 19:16
De har aldrig lovet lavere pris, i forbindelse med at PS1/PS2-emulatoren skifter fra hardware til software.
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 20:16
Jeg forstår ikke den hylen op om at den er ringere, har man PS2 spil så har man vel også en PS2 og ligeså med PS1 så spil på dem. Selve PS3 er da ikke dårligere til det den skal bruges til, PS3 spil og film, det er der ikke ændret på. Det er da ligesom at sige "jeg er sur over at min nye pc ikke kan spille DOS spil". Og hvor mange PS1 og PS2 spil det går ud over ved i jo ikke endnu, det er da det samme problem med Micrsoft's hårtørre = XBox360. Det kan godt være at JAP & USA modelen af PS3 kan spille 98% af de gamle spil og så kan den EU måske får spille 70% jeg siger bare "og hvad så".
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 21:11
Du har masser af plads under/ved siden af tv'et og elsker at se masser af apparater stå og fylde kan jeg forstå. Har du stadig både en vhs, video 2000 og betamax stående?
|
Skrevet af: JBoy
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 21:20
Lige præcis Stampe, da man nu tilsynedelande ikke kan spille sine PS2 spil på den nye PS3, så kan man jo lige så godt skifte til XBOX 360 / Wii eller vente på bedre tider!
Jeg vil i hvertefælde ikke have 2 spille maskiner stående i stuen under min fladskærm, så hermed kan Sony godt vinke forvel til endnu en forudbestilt konsol. Prisen er jo latterlig (små 8 kilo når man hurtigt) og specielt hvis man samtidig skal skifte samtlige spil ud. Derudover er der ikke mange spil til mindre børn der kan spille på en PS3.
|
Skrevet af: AllanHvass
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 21:22
Det ser i hvert fald ud til, at der er basis for massiv parallel import - hvis man ellers er i stand til at tilgive Sony at worldwide lancering ikke omfattede Europa, at prisen er LANGT over US/JAP, at man ikke har et valg mellem to forskellige versioner, at standard prisen ikke omfatter noget HD kapabelt kabel til en HD kapabel spillekonsol og at man nu ikke får bagudkompatibilitet i det omfang som var lovet.
Jeg er XBox mand selv, så dette er næppe et objektivt indlæg, men i hvert fald fakta det hele.
------------- Med venlig hilsen
Allan Hvass
|
Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 21:45
Det er overordentlig sløjt, og endnu et ordentlig jok i spinatbedet fra Sony. Først var der batteri-sagen, så installerede de trojanere på vores computere og nu vil de sælge os europæere en dobbelt så dyr og halvt så god konsol som til resten af verden. Det lugter langt væk af at vi skal sørge for det projekterede turnaround som de har budgetteret med i slutningen af 2007. Jeg ved ikke med jer andre, men jeg gider ikke være med længere.
|
Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 21:49
PS3 er stadig konsolen til mig, meeeeeeen føler mig lidt trådt på
Europa (Australien) er tydeligvis ikke højeste prioritet for Sony. Det kan være lidt svært at sluge. Væsentlig højere pris, "neddroslet" PS3 og senere lancering (ikke nødvendigvis dårligt, større spiludvalg og bedre software) er bare nogle af de ting vi må leve med.
Sony skal være bedre til at informere deres kunder. Hvis de havde fortalt hvad Naiera skrev omkring software/hardware emulatoren så ville Sony nok have sparet en del sure EU borgere.
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 21:52
turbonegro skrev:
Det er overordentlig sløjt, og endnu et ordentlig
jok i spinatbedet fra Sony. Først var der batteri-sagen, så installerede de
trojanere på vores computere og nu vil de sælge os europæere en dobbelt
så dyr og halvt så god konsol som til resten af verden. Det lugter langt
væk af at vi skal sørge for det projekterede turnaround som de har
budgetteret med i slutningen af 2007. Jeg ved ikke med jer andre, men
jeg gider ikke være med længere.
|
Dobbelt så dyr i forhold til hvad? Nu har vi nogle helt anderledes
grundlønninger i forhold til mange af de andre lande, heldigvis.
Jeg er fuldstændig ligeglad med om PS3 kan eller ikke kan køre de fleste
PS2 og PS1 spil.. helt ærligt hvem fanden gider at spille PS1 spil???
Og vent nu og se den liste Sony kommer med d23marts,
Skulle nogele være interesserede så kan jeg måske finde en sega-
megadrive 16bit fra 1994, hvis man er bange for lidt grafisk ydelse.
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 22:09
Bendix, hvorfor tror du Sony venter med at offentligøre deres liste over PS2 spil der virker på PS3 til den 23. marts?
Det gør de selvfølgelig fordi de er bange for at for mange forudbestillinger vil blive afbestilt hvis listen offentligøres nu.
Der skulle ikke være det store problem med PS1 spil, men mon ikke de fleste hellere vil kunne spille deres gamle PS2 spil.
Jeg købte faktisk en PS2 til min søn et par måneder inden jul i forventning om at hans PS2 spil ville virke på PS3'en, så skuffelsen er meget stor. De ca. 15-20 PS2 spil han har, repræsentere en værdi på små 3-4000 kr. som jeg ikke har tænkt mig at smide på porten.
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 23:29
JBoy skrev:
Bendix, hvorfor tror du Sony venter med at offentligøre
deres liste over PS2 spil der virker på PS3 til den 23. marts?Det gør de
selvfølgelig fordi de er bange for at for mange forudbestillinger vil blive
afbestilt hvis listen offentligøres nu.Der skulle ikke være det store
problem med PS1 spil, men mon ikke de fleste hellere vil kunne spille
deres gamle PS2 spil.Jeg købte faktisk en PS2 til min søn et par
måneder inden jul i forventning om at hans PS2 spil ville virke på PS3'en,
så skuffelsen er meget stor. De ca. 15-20 PS2 spil han har, repræsentere
en værdi på små 3-4000 kr. som jeg ikke har tænkt mig at smide på
porten. |
Nu kender vi jo ikke listen endnu over hvilke spil der er kompitable, så
jeg ville nok vælge at lade kritikken vente.
Jeg kan da godt se problematikken i at flytte din søns PS2 derhen hvor
du vil have ps3 stående, for derefter at spille PS2 spil på din PS3, men
mon ikke du vil koncentrere dig om PS3 det næste stykke tid.
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 23:33
Bendix skrev:
helt ærligt hvem fanden gider at spille PS1 spil??? |
Det gør jeg da, men til det har jeg en modificeret PSTwo, da 80% af de PS2 og PS1-spil jeg spiller, er amerikanske eller japanske De ville jo under alle omstændigheder aldrig køre på en PS3 alligevel.
|
Skrevet den: 24-Februar-2007 kl. 23:53
Bendix skrev:
Jeg kan da godt se problematikken i at flytte din søns PS2 derhen hvor du vil have ps3 stående, for derefter at spille PS2 spil på din PS3, men mon ikke du vil koncentrere dig om PS3 det næste stykke tid.
|
Jo jeg vil helst koncentrerer mig om PS3, men min søn på 7 år vil (og må kun) spille spil for børn <= 7 plus nogle enkelte spil over 7 år.
Min kone vil derimod ikke have alle disse kasser + kabler liggende og flyde, så hvis jeg køber en ny konsol, skal den gamle PS2 altså væk og dermed vil min søn sandsynligvis ikke kunne spille alle sine PS2 spil.
Jeg håber jeg tager fejl og er for pessimistisk mht. hvor mange PS2 spil der vil virke på PS3, men jeg syntes faktisk at der mest af alt kommer dårligt nyt fra Sony for tiden.
De få gange jeg vil spille eller se en fed Blu-Ray film er nok begrænset, så at spide 7-8000 kr efter en PS3 er ganske voldsomt, hvis ikke ens gamle spil virker!
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 00:20
Stampe skrev:
Du har masser af plads under/ved siden af tv'et og elsker at se masser af apparater stå og fylde kan jeg forstå. Har du stadig både en vhs, video 2000 og betamax stående? |
Nope der tager du meget fejl 1 stk tv 1 stk forstærker 1 stk dvdoptager 1 stk cdafspiller og 1 XBox360, når jeg køber nyt ryger det gamle ud, PS2 ryg ud da Xbox kom ind og Xboxen ryger når PS3 kommer ind, så nemt er det.
Kurt
|
Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 00:54
Nu skal jeg så absolut ikke bestemme hvad du vælger at have stående under dit fjernsyn. Men jeg har intrykke af at du godt kan lide at skifte dine ting ud, efterhånden som elektronikken udvikler sig. Derfor undrer det mig at du vil smide din xbox ud for en ps3. Det er jo ikke en udvikling, men samme generation af konsoller (derfor mener jeg også det samme gjorde du det omvendt). Det ville da være en fordel at beholde begge konsoller, så du kunne benytte dig af begge eksklusive titler. Man skal ikke lade sig nare af at ps3 bliver udgiver over et år (i europa) senere end 360'eren, de (burde) følges ad.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 01:17
Ja jeg kan "godt lide at skifte mine ting ud" mit sidste tv var 15 år . Hvad angår Xbox360 er jeg meget træt af den larm og ofte dårlig performes, spillene hakker ofte - låser i loadning osv, og de få spil jeg gider at spille på Xbox'en er der ikke mange af, jeg er mest til bilspil og dem flyder ikke med til Xbox'en. Der kommer godt nok Forza 2, alle de andre spil som skydespil osv, er pc'en langt bedre til end Xbox og for den sags skyld også PS3. Men jeg skifter nu heller ikke til PS3 lige med det samme, venter nok 4-6 md. Jeg synes bare der er for få spil til Xbox360, det er jo ligefør der er flere til PS3 allerede før den kommer til salg
Kurt
|
Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 02:07
Gamle spil skal nok komme til at virke fint. Om noget er en software løsning BEDRE end en hardware løsning - idet at den kan opdateres. Deres emulator (POPS) til PSP fungerer da fremragende, så jeg forventer da at en ret stor del spil vil virke fint.
|
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 13:49
JBoy skrev:
Lige præcis Stampe, da man nu tilsynedelande ikke kan spille sine PS2 spil på den nye PS3, så kan man jo lige så godt skifte til XBOX 360 / Wii eller vente på bedre tider!
|
JBoy skrev:
Jeg købte faktisk en PS2 til min søn et par måneder inden jul i forventning om at hans PS2 spil ville virke på PS3'en, så skuffelsen er meget stor. De ca. 15-20 PS2 spil han har, repræsentere en værdi på små 3-4000 kr. som jeg ikke har tænkt mig at smide på porten.
|
Det er nyt for mig?!? Kan man spille PS2 spil på Xbox 360 eller Wii?
Jeg synes også, at det virker mærkeligt at Sony vælger at gøre, som de gør. Men jeg forstår ikke helt din logik.
Vent nu og se, hvilke titler der ikke kan spilles. Jeg kunne forstille mig, at det IKKE er børnespil der er problemer med, men mere avancerede spil...
------------- Moderator, recordere.dk
|
Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 14:15
Ole skrev:
Det er nyt for mig?!? Kan man spille PS2 spil på Xbox 360 eller Wii?
Jeg synes også, at det virker mærkeligt at Sony vælger at gøre, som de gør. Men jeg forstår ikke helt din logik.
|
Jeg tror der menes, at siden PS3 ikke længere er (fuldt ud) bagudkompatibel, så er der ikke noget der direkte taler for at blive hos Sony.
Så hvis man skal til at købe ny konsol, og begynde at samle spil forfra, så kan man ligeså godt vælge Wii eller 360, som man kan vælge PS3. Bagudkompabilitet er vel en måde at få folk til at "blive i stalden".
Mvh Michael
------------- Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 15:01
"Krisgebis: Man skal ikke lade sig nare af at ps3 bliver udgiver over et år (i europa) senere end 360'eren, de (burde) følges ad."
Det mener jeg ikke du har helt ret i. Jo optimalt set (for Sony) var de kommet på markedet samtidigt. Men jeg mener som konsol "multimedia maskine" er Sony stadig en smule mere "nextgen" end Xbox 360. Måske ikke på grafisk ydeevne (dette tror jeg dog personligt den viser sig at være), men på hele konsolen samlet. PS3 er bare mere "nextgen" (alt er indbygget og maskinen er mere grænsebrydende end Xboxen. Der er blueray ( HD-DVD kom jo først til slut 06). Når man tager alt dette i betragtninge så er det bare en mere komplet pakke.
|
Skrevet af: Bolt
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 16:44
Wuffer skrev:
". PS3 er bare mere "nextgen" (alt er indbygget og maskinen er mere grænsebrydende end Xboxen. Der er blueray ( HD-DVD kom jo først til slut 06). Når man tager alt dette i betragtninge så er det bare en mere komplet pakke. |
Hvor har du det fra. Xbox 360 tilbyder en sammenhængende online-oplevelse (sony har ikke engang klarlagt en onlinemarkedsstrategi for udviklerne endnu), 360 tilbyder download af film og tv-shows, der klart er fremtidens måde at leje film på, den understøtter IPTV i europa i slutningen af 2007. Den samkører med dit Media Center som extender og udnytter da generelt sit potentiale ret pænt. PS3 har et lækkert styresystem, men Sony virker ikke som om de har nogle ambitioner med det, så nok er det next-gen, men spændende er det næppe.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 17:23
Bolt skrev:
Wuffer skrev:
<span>"</span>. PS3 er bare mere "nextgen" (alt er indbygget og
maskinen er mere grænsebrydende end Xboxen. Der er blueray ( HD-DVD
kom jo først til slut 06). Når man tager alt dette i betragtninge så er det
bare en mere komplet pakke. | Hvor har du det fra. Xbox 360
tilbyder en sammenhængende online-oplevelse (sony har ikke engang
klarlagt en onlinemarkedsstrategi for udviklerne endnu), 360 tilbyder
download af film og tv-shows, der klart er fremtidens måde at leje film
på, den understøtter IPTV i europa i slutningen af 2007. Den samkører
med dit Media Center som extender og udnytter da generelt sit potentiale
ret pænt.PS3 har et lækkert styresystem, men Sony virker ikke som om de
har nogle ambitioner med det, så nok er det next-gen, men spændende
er det næppe. |
Sony udtaler da netop at online delen bliver mere og mere udviklet.
Husk også browsing på nettet, og mulighed for at installere linux
styresystem på den.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 17:46
[
[/QUOTE]
Hvor har du det fra. Xbox 360 tilbyder en sammenhængende online-oplevelse (sony har ikke engang klarlagt en onlinemarkedsstrategi for udviklerne endnu), 360 tilbyder download af film og tv-shows, der klart er fremtidens måde at leje film på, den understøtter IPTV i europa i slutningen af 2007. Den samkører med dit Media Center som extender og udnytter da generelt sit potentiale ret pænt. PS3 har et lækkert styresystem, men Sony virker ikke som om de har nogle ambitioner med det, så nok er det next-gen, men spændende er det næppe. [/QUOTE]
Download af film på Xbox360 ja ja lad os nu se, det siger Sony også at PS3 kommer til. Xbox360 som extender til Media Center ja så skal den da laves mere lydløs, jeg har begge dele og har prøvet det, men den LARM nope aldrig i livet.
Kurt
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 17:58
Download af film og tv til xbox 360 er jo ikke fremtidsmusik. Det er på markedet i USA med et stadigt voksende udbud.
Men jeg er ikke blind for, at Xboxen mangler harddisk i den grad, kvaliteten er skandaløs (er pt. på min tredje konsol). Larmen er træls under afvikling af DVD-spil. drevet larmer meget, men idle-lyden er ikke stor, når man kører fra harddisken. - medmindre din xbox er defekt.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 18:08
Noget jeg ikke forstår er at MS ikke får lavet tastetur og mus og får lavet en online browser ala IE til Xbox360, jeg vil nu godt se hvordan den download af film vil ske og hvad det koster, og er filmene i HD kræver det nok også en internet forbindelse der er større end de fleste dansker har og kan få.
Kurt
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 19:46
Du kan gå ind og se Viva Piñata-filmene. De er i HD og kan downloades i DK. Næppe et fuldstændigt rimeligt sammenligningsgrundlag i forhold til fast-medie HD, da det er billige tegnefilm. Men der er der grundlagt et eller andet. - Og så er min datter pjattet med "Piñata-dyr".
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 20:53
Mere om Sonys brøler hos The Inquirer, der sandelig ikke pakker tingene ind. Det er som taget ud af mit hoved:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37833 - Linky
Jeg er seriøst nervøs for PS3s fremtid, og Sonys også for den sags skyld. Det bliver ikke billigt det her.
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 21:30
Bolt skrev:
Larmen er træls under afvikling af DVD-spil. drevet larmer meget, men idle-lyden er ikke stor, når man kører fra harddisken. - medmindre din xbox er defekt.
|
Min Xbox360 må være defekt, eller måske er din hørelse bare ikke er så god?
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 21:55
Jeg kan ikke holde ud at være i lokale med min X360er i længere tid ad gangen, selvom den bare står og downloader et eller andet. Den konsol larmer altså VIRKELIG meget, også selvom drevet ikke kører!
|
Skrevet den: 25-Februar-2007 kl. 22:48
SJ skrev:
Min Xbox360 må være defekt, eller måske er din hørelse bare ikke er så god?
|
Ja, det må være fra min tid som kanonslagstester i Thy.
-og mine larmer altså ikke uden disk. Jeg har som sagt været igennem 3, og der er forskel på dem. Nr. 2 var stort set helt stille, men stod jo desværre også af. Jeg har dog en kammerat, hvis Xbox lyder som et jetfly uanset om han kører spil eller dashboard. Blæserne der ellers justeres efter gpu'en kører hele tiden på max og så er det en pinsel
. Måske bliver det bedre for dig med den næste dashboard-update, der skulle gøre noget ved støjen fra drevene. Om det virker/passer ved jeg ikke, men det blev rapporteret på evilavatar, at der var noget på vej.
|
Skrevet af: -PP-
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 00:20
Jeg har ladet mig fortælle at PS3 også kan bruges som netværksafspiller. Altså ligesom Pinnacle Showcenter og lignende produkter. Nogen der ved om der er hold i det?
|
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 00:22
Naiera skrev:
Jeg kan ikke holde ud at være i lokale med min X360er i længere tid ad gangen, selvom den bare står og downloader et eller andet. Den konsol larmer altså VIRKELIG meget, også selvom drevet ikke kører!
|
Enig. Jeg forstår ikke rigtig, hvordan MS har kunne få sig selv til at udgive en sådan larmende konsol. De burde have brugt lidt flere ressourcer på at få den gjort mere stille inden udgivelsen.
Jeg håber ikke, min kommende PS3 er fejlkonstrueret på det punkt, da jeg har tænkt mig, at den også skal bruges til visning af film.
|
Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 21:08
klander: Larmen må jeg ubetinget give dig ret i, den er simpelthen for høj. Selv spiller jeg med høj lyd og har en pc stående ved siden af der også larmer, men det er ingen undskyldning. Dog har jeg ikke problemer med at den larmer hvis ikke jeg spiller. Det kommer en let brummen fra den, men det er kun til at høre hvis jeg er tæt på konsollen. På det punkt skulle PS3 (heldigvis) være langt bedre.
Jeg har også haft nogle få instanser hvor konsollen har sat sig under loading som du også nævner, det har dog ikke nået at blive det store irritationsmoment for mig, da det ikke sker så hyppigt. Dog ved jeg ikke om PS3 skulle være bedre på dette punkt.
Performance mæssigt kan den i NOGLE spil godt halte lidt, ved specifikke begivenheder. Det er dog mest et tegn på dårlig programmering fra spiludviklernes side af. GoW er f.eks har den bedste grafik (ikke artistisk) pt. og det kører med solid framerate hele vejen igennem. Havde læst nogle anmeldelser nævne at de hakkede under cutscenes, men det har jeg ikke selv oplevet. Men det forlyder sig derimod at de spil der er udgivet både til 360 og PS3 skulle køre væsentligt ringere til PS3, har også læst flere anmeldelser af spil (læser dem på gamespot), hvori de decideret brokkede sig over frameraten (taler stadig om PS3 her).
Jeg ved ikke om jeg vil kalde det en forbedring mht. spileksklusivitet at skifte til PS (længere), det er nok en smagssag. Men indtil nu har de dog intet at byde på, man ikke kan få andre steder (måske med undtagelse af Resistance). Har forresten talt spiltitlerne på gamespot. 360: 147 og PS3: 24. Så ved ikke hvordan du kan få det til at være tilnærmelsesvis det samme.
Wuffer: Hvordan skulle de have udgivet et hd-dvd drev før, når de ikke var klar til produktion? Og hvornår var det lige PS3 (som godt nok har indbygget blu-ray drev) udkom i det hele taget? Det var sjovt nok også slut i 06.
Matzon: Software KAN være bedre ja. Men hvorfor skulle update være en fordel, hvis det virker med det samme med hardware? Jeg kan anbefale følgende artikel til at belyse sony's nye "løsnings-"forslag: http://news.yahoo.com/s/nm/20070223/tc_nm/sony_playstation_e urope_dc;_ylt=AjDbmlPU326p52vsCHQ.Qye9IxIF
Bringer her nogle uddrag der belyser det lidt:
"The backwards compatibility is not going to be as good as the U.S. and Japan models," a Sony spokesman said.
Kwiatowski said gamers with a PS2 would have to hold onto their device to play their current collection.
"Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future,
company resources will be increasingly focused on developing new games
and entertainment features exclusively for PS3," Sony Computer
Entertainment said in a statement.
|
Skrevet den: 26-Februar-2007 kl. 22:52
Hej Krisgebis Jeg kan så sige at min Xbox360 som er nummer 2 den første gik i udu, Da jag modtog nr 2 glædede jeg mig til at starte den op for den var fra october, men jeg blev hurtigt skuffet blæserne larmer ligesom i den gamle "lyder som en hårtørre i lav hastighed" og det er hele tiden. Satte så et spil i drevet og hold da kæft "undskyld mit udtryk" sikke da en larm UHA, det drev der var i den gamle hørte jeg næsten ikke men i den nye, kan jeg hører drevet kører ude i soveværelset som ligge 6 m derfra..
Ang spil jeg kikker i på hjemmesider efter spil, men hvad jeg se i forretninger og der må jeg nok sige at Xbox360 spil fylder ikke meget, jeg har max set ca 20-25 på en gang, om der findes 200 hvad hjælper det hvis jeg ikke kan købe her og nu.
Ang. Performance i spil mellem de de 2 konsoler kommer vist meget an på hvor man læser. "min mening"
Men lad os nu se når PS3 har været på markedet i 1½ år så kan snakker om hvad for en der bedst.
Kurt
|
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 11:21
Krisgebis. jeg kommenterede egentlig også bare på, at du skrev, at PS3 burde have fulgt 360 mht. lancering. Forstod det på den måde, at du mente, at folk ikke skulle tro, at PS3 grundet den senere lancering var en teknisk bedre konsol end 360.
PS3 blev netop forsinket fordi de tekniske forbedringer (eks. Blueray) skulle i maskinen, som standard og ikke som add on. Ingen kritik af 360 og dets HD-DVD drev.
Helt personligt mener jeg stadig er PS3 mere nextgen. Du har ret i at div. anmeldelser af spil viser at NOGLE spil har en dårligere framerate end 360 udgaven. Du har også ret i at der er flere spil (af gode grunde) til 360. Meeeen vi snakker stadig launch titler og det kan vel ikke forventes at PS3ens spil katalog er større eller lig med en konsol der har 1 års forspring. Desuden er jeg lidt overrasket over at launch titlerne stortset formår at følge 360 grafisk.
Mht. spileksklusivitet, så tror jeg vi kommer til at se færre og færre af dem. Men begge konsoler har deres del af gode eksklusive titler.
Der hvor jeg synes PS3 er langt fra 360 er jo LIVE. Her har MS styr på tingene, men igen Sony er godt på vej og de skal nok komme efter det.
|
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 11:26
Har lige set at spilpriserne (UK) til PS3 er blevet offentliggjort 39.99£
Det er sgu da nice
http://www.psu.com/node/8232 - http://www.psu.com/node/8232
|
Skrevet af: Jønsson
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 11:41
I EB-games ligger spil priserne på 550 kr. Så det er jo heldigvis ikke så dyrt som nogle mente at de ville koste
|
Skrevet af: Bechman
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 17:58
Jeg vil ikke gå ind i om den ene konsol er bedre end den anden, det er nok smag og behag. Selv har jeg altid været sony-mand og vil nok også være det fremover, trods sonys åbenlyse bommerter i den sidste tid.
Som jeg ser det bliver det afgørende for succes i fremtiden udelukkende, hvilke spil der kommer til henholdsvis ps3 og x360.
Jeg mener at det er flot at sony lancerer 35-30 titler sammen med konsollen, men jeg må da tilstå at der ikke er ret mange af dem som ser særligt attraktive ud. Jeg savner en virkelig basker som GT5, Metal Gear eller måske Assasins Creed, som virkelig kunne overbevise en om et køb.
X360 har selvfølgelig mange titler på banen nu, men jeg synes faktisk ikke der er ret mange fede titler. Vist er Gears of War uovertruffent fedt og vist er der andre udemærkede spil, men der er som jeg ser slet slet ikke nok kvalitet bag kvantiteten. Havde der været det og havde x360 været lydløs (går amok over den larmer så meget når jeg er på besøg hos en x360 ejer ), så havde jeg da overvejet at købe den, da den jo er noget billigere.
Til slut er den dødærgerligt med ps2 spillene. Jeg har da titler som jeg gerne vil hive frem i ny og næ, og man gider da ikke have en ps2 stående og flyde (LÆS: Det tillader kæresten i hvert fald ikke ), men jeg er overbevist og at Sony med tiden nok skal få flere spil til at virke. Jeg har dog kun 3 gode ps2 spil.
|
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 17:14
Nu har Sony udtalt at der er 1000 spil fra PS2 og PS1 som er kombitabelt til
PS3, så det er gode nyheder.
Jeg kan tilføje at spillene på Playstation Store kommer til at ligge på 7.5kr til
74.5kr, så det må man sige er yders fordelagtige priser.
Tekken Dark Resurrection til 74.50 kan jeg sagtens magte
|
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 23:31
Det er altsammen meget godt. Men som Inquirer så rigtigt pointerer, kan Sony meget vel have skudt sig selv i foden ved at ændre i hardware konfigurationen på den europæiske PS3, da en af de største fordele ved en konsol netop er at spiludviklerne nøjagtig ved hvad de har med at gøre hardwaremæssigt, så de aldrig skal bekymre sig om forskellig hardware som ved fx. PC spil. Man ved at det spil man udvikler dag 1 også kan spilles om 4 år, og det spil man udvikler om 4 år kan spilles på en 4 år gammel maskine. Derudover er der en masse kunder, der har betalt forud for et produkt som pludselig er blevet ringere - groft sagt kan det sidestilles med et fælleskøb hvor fladskærmen fra producentens side ændres til kun at vise sort/hvid, det ville vel heller ikke gå stille af?
Så det kan godt være de fedter med billige spil til download, men jeg ville foretrække at få det produkt de havde lovet fra start.
|
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 23:58
Udviklere der laver spil til PS3 kan selvfølgelig være ligeglade; de har intet at bruge PS2-hardware til.
Og nej, det kan ikke sammenlignes med, at fladskærmen lige pludselig kun kan vise sort/hvid. Maskinen mister intet mht. til PS3-spil og Blu-Ray funktionalitet.
|
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 07:29
Naiera skrev:
Udviklere der laver spil til PS3 kan selvfølgelig være ligeglade; de har intet at bruge PS2-hardware til.
Og nej, det kan ikke sammenlignes med, at fladskærmen lige pludselig kun kan vise sort/hvid. Maskinen mister intet mht. til PS3-spil og Blu-Ray funktionalitet. |
Det er jo netop det der ikke er til at forudse. Faktum er at hardware er ændret i den europæiske model. Nu er jeg ikke programmør, men jeg kan da sagtens forestille mig at en smart en af slagsen vil kunne lave nogle ting som udnytter PS2 chippen i PS3 maskinen - men altså vil disse spil så ikke fungere i Europa. Og alt sammen lavet af Sony for at spare penge!
|
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 11:50
Så dumme er Sony selvfølgelig ikke. Udviklingsværktøjerne til PS3-spil tillader selvfølgelig slet ikke indblanden fra PS2 hardwaren, der i øvrigt altid har været planlagt, skulle fjernes igen på et senere tidspunkt.
|
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 11:54
Enige med Naiera, det betyder ikke noget for udviklerne at der er disse ændringer på PS3 i EU-
|
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 16:27
Hmm, det må vi jo så lade fremtiden vise. Nyeste bulletiner siger som sagt kompatibilitet med 1000 PS2 titler hvilket er et pænt stykke under halvdelen af de 2451 PS2 titler der er til at købe i øjeblikket (ifølge comon.dk)
Jeg er ked af at være (den eneste?) sortseer her hvad angår den europæiske lancering af PS3. Måske havde jeg sat forventningerne for højt, men jeg føler mig altså snydt i forhold til hvad de andre verdensdele får - og har haft adgang til i lang tid nu, og snydt i forhold til hvad Sony har lovet os indtil for nogle dage siden hvor alt pludselig blev ændret til et ringere produkt. Og produktet ER altså ringere - software kan på ingen måde klare renderingen af PS2 spil på niveau med hvad hardware kan klare, uanset hvor mange patches der bliver smidt efter den døde sild. At tro på det svarer til at købe alt hvad der bliver tilbudt dig i din email indbakke i den tro at det virker
Og hvor ved du fra, Naiera, at det hele tiden har været planen at fjerne hardware kompatibiliteten på et senere tidspunkt? Gerne et link. Jeg tror det bliver en svær kamel at sluge for japanerne og amerikanerne når den tid kommer.
Og den billige 20 gb model får vi så heller ikke her i Europa, men det kan jeg trods alt bedre leve med.
|
Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 02-Marts-2007 kl. 22:19
Jeg køber nu ikke en ps3 for at spille ps2 spil. Det klarer jeg på min ps2 maskine (V7, med 200gb HDD). Så det bekymrer ikke mig, og kan heller ikke forstå hvorfor det er det store samtale emne på mange fora. men det er nok bare mig Næh bare den for upscaling af mine dvd´ere og der kommer nogen fede spil. I denne firmware-tidsalder, kommer alt til den der venter.(næsten)
|
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 00:21
Bornholmeren skrev:
Jeg køber nu ikke en ps3 for at spille ps2 spil. Det klarer jeg på min ps2 maskine (V7, med 200gb HDD). Så det bekymrer ikke mig, og kan heller ikke forstå hvorfor det er det store samtale emne på mange fora. men det er nok bare mig Næh bare den for upscaling af mine dvd´ere og der kommer nogen fede spil. I denne firmware-tidsalder, kommer alt til den der venter.(næsten) |
Ja, det er selvfølgelig en oplagt mulighed at gemme sin gamle PS2, men det var jo netop et af Sony's største argumenter for at vi skulle investere i en PS3 at den ville være bagud kompatibel, og det er den så pludselig ikke længere.
|
Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 09:47
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 17:34
turbonegro skrev:
Ja, det er selvfølgelig en oplagt mulighed at gemme sin gamle PS2, men det var jo netop et af Sony's største argumenter for at vi skulle investere i en PS3 at den ville være bagud kompatibel, og det er den så pludselig ikke længere.
|
Hvis det er sandt, så har Sony da en mærkelig markedsføringsafdeling.
Sonys største argument for at købe PS3 er at man kan spille PS2-spil på den?!?
Så har jeg en billigere løsning: http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=103204 - Link
------------- Moderator, recordere.dk
|
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 21:25
turbonegro skrev:
Og hvor ved du fra, Naiera, at det hele tiden har været planen at fjerne hardware kompatibiliteten på et senere tidspunkt? Gerne et link.
|
Det er sådan nogle ting de har omtalt for længe, længe siden. Jeg kan ikke give noget link, da jeg ærligt talt ikke kan huske hvor jeg læste det. Men jeg troede egentlig også, at det mere eller mindre var almen viden. Det er jo også et oplagt sted at spare, når de med tiden gerne vil lave konsollen billigere at producere.
|
Skrevet den: 03-Marts-2007 kl. 21:48
Ole skrev:
turbonegro skrev:
|
Hvis det er sandt, så har Sony da en mærkelig markedsføringsafdeling.
Sonys største argument for at købe PS3 er at man kan spille PS2-spil på den?!?
Så har jeg en billigere løsning: http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=103204 - Link |
Hehe, klodset formuleret af mig kan jeg godt se. Selvfølgelig er det ikke hovedargumentet, men en af de væsentlige grunde til at fortsætte med at bruge Sony's produkter så. Det er jo velkendt at udbuddet af spil, og i særdeleshed gode spil, ikke er voldsomt omkring lanceringstidspunktet. Der er vel omkring 30-40 PS3 titler på nuværende tidspunkt, hvoraf vel kun 5-10 stykker er eksklusive PS3 titler. At lancere en ny spilleplatform med et gigantisk bagkatalog er jo alt andet lige genialt, men sådan skulle det så ikke være, i hvert fald ikke her i Europa. Jeg er stadig mere end almindeligt lun på PS3, men har nu valgt at vente til udbuddet af spil, og især børnevenlige, er tilfredsstillende. Derudover giver det jo den fordel at prisen formodentlig falder i løbet af det næste års tid. Alternativet er at håbe på en hurtig mod-chip, så man kan snuppe en med hjem fra USA og få det bedste af alle verdener.
|
Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 08:03
De fleste ser ud til at mene, at der bliver langt færre eksklusivtitler med denne generation. Flere titler der i sin tid blev annonceret som eksklusive PS3 (eller 360) titler bliver multiplatform. Udviklingsomkostningerne stiger hele tiden.
Men ellers har det stensikre argument jo altid været. Køb den konsol, der har de spil du vil spille.
|
Skrevet den: 04-Marts-2007 kl. 09:23
Battlefield Bad company
|
Skrevet af: Bechman
Skrevet den: 05-Marts-2007 kl. 18:17
jeg har lige benyttet EB games tilbud om at aflevere sin ps2 incl 10 spil (uanset hvilke spil man har) og så få 1600 i rabat på ps3. Så nu har jeg ikke så mange ps2 titler jeg kan spille, men helt ærligt, man køber vel ikke ps3 for at spille ps3 spil?? jo da nogle enkle spil i ny og næ, men 98% af tiden bør da være helliget de kommende spil, ellers var der da ingen grund til at købe maskinen.
Nej lad os nu glæde os til den lander om 2 uger og jeg tror den vil vise sit værd i løbet af året...
Jeg GLÆÆÆÆDER mig
|
|