Print side | Luk vindue

Opdeling af LCD og Plasma fora

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=21207
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 23:18

Emne: Opdeling af LCD og Plasma fora
Skrevet af: AllanHvass
Emne: Opdeling af LCD og Plasma fora
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 13:30

Der er utrolig mange debatter under TV Apparater som udarter sig til en diskussion om fordele/ulemper ved LCD kontra Plasma. Dette forstyrrer trådene meget og koster alle tid at bladre over. For et eksempel, se her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21189&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21189& PN=1

Jeg foreslår at vi deler TV Apparater forumet i tre fora, ét for LCD, ét for Plasma og ét for Generelt. Det sidste kan så bruges til f.eks. nye TV teknologier (OLED, SED, etc.), åbne debatter om hvilken skærm man kan anbefale, andre generelle debatter om TV og selvfølgelig også den uendelige debat om LCD kontra Plasma.

Flere andre fora, f.eks. http://www.avforums.com - www.avforums.com har allerede lavet en sådan opslitning.

-------------
Med venlig hilsen
Allan Hvass

Svar:
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 13:37

Når man diskuterer fordele og ulemper ved fladskærme så bliver man nød til at se på alle de teknologier som er tilgængelige, man kan ikke dele det op.

Hvor skal indlæg som "Hvad skal jeg købe for maks 15.000" og lignende postes, i den ene eller den anden tråd eller i begge ?? Det vil hurtigt blive rodet sammen og uoverskueligt.

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 13:40
Man kan poste det i generelt. Når man vælger at placere noget i enten LCD eller Plasma, så er det fordi man ønsker at holde sig inden for én af de teknologier - f.eks. næsten alle diskussioner om en helt konkret model. Kig på AVForums, det fungerer fremragende der.

-------------
Med venlig hilsen
Allan Hvass

Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 13:41
Vil du så være mand for at dele de nuværende tråde op i de enkelte katagorier eller skal alle nuværende tråde bare smides i generelt ??

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 13:44
Sæt dem i generelt. Trådens opretter kan bede om at få dem flyttet.

-------------
Med venlig hilsen
Allan Hvass

Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 13:47
-1

Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 15:56

Ah come on - det er ikke nødvendigvis en god idé...

Mange kommer jo og spørger om hjælp til køb af fladskærm og skal de allerede på forhånd tage stilling til om de vil have LCD eller Plasma? Hvor i alverden skulle de have den baggrundsviden fra til at træffe den beslutning?

Det er jo ved at være svært at opdrive plasma-teknologien i alm. detail butikker, og sælgere, eksperter, guru'er, etc står jo og fortæller løgne oppe i hovedet på forbrugeren. Bare se det seneste eksmpel med Preben Mejer som jeg egentlig respekterede en del førhen.

Hvis tingene havde været opdelt så skarpt ville jeg idag have stået med et LCD-tv fordi ingen havde fortalt mig at Plasma rent faktisk viste flottere billeder. Jeg tog så efterfølgende ud i den virkelige verden og det viste sig jo at folkene herinde talte sandt

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 16:22

Jeg synes også det er en dårlig ide at opdele denne kategori.

Mange nye brugere på forummet ved slet ikke at plasma teknologien eksistere eller hvilke fordele (og ulemper) denne teknologi har. Derimod ved de godt hvad LCD er og har derfor en ide om at de skal have en LCD skærm og ville derfor oprette deres besked i en eventuelt LCD kategori.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Print side | Luk vindue