Print side | Luk vindue

PS3 60gb vs. 20gb

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=21219
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 06:58

Emne: PS3 60gb vs. 20gb
Skrevet af: Bechman
Emne: PS3 60gb vs. 20gb
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 17:42

Hej

Nu varer der ikke længe før Ps3 lander i dk. Noget vi er mange der afventer med spænding.

I første omgang er det kun den store model med 60gb harddisk, der kan købes. Senere kommer formentlig 20gb udgaven og sikkert til en billigere penge.

Jeg går så og tænker på om det mon er nødvendigt med 60gb? Skulle man hellere vente på 20gb udgaven? Hvad mener I?

xbox360 klarer sig tilsyneladende fint med 20gb.

I øvrigt planlægger jeg udelukkende at bruges ps3 til spillekonsol. Altså ikke noget med musik og billeder gemt på den...

Bechman

Svar:
Skrevet af: Bolt
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 17:45
Xboxen klarer sig lige akkurat med 20gb. Ligeså snart du begynder at synes det er sjovt at hente demoer, småspil, trailere, film, musik og hvad de nye konsoller åbner mulighed for, vil du være glad for de 60gb.

Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 17:50

Men mere vil også have mere :)

Jeg klarer mig egentligt fint med 20 GB på min 360. I starten ville jeg da gerne have mere plads, men da jeg alligevel sletter eks. demoer, når jeg ikke længere gider spille dem, er det ikke et kæmpe problem.

-------------
Kim

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 18:03
Jeg skal selv, forhåbentlig, have en 20GB japaner om en lille måneds tid, hvor en bekendt tager forbi Japan. Sådan en koster 2000,-! (og måske så lidt som 1500,-, hvis 'Yodobashi Camera' stadig sælger dem til 30k yen) Til den pris kan jeg sagtens klare mig uden Wi-Fi og kortlæsere. Jeg skal bare have en Blu-Ray afspiller så billigt som muligt.

Harddisken kan man jo i øvrigt selv skifte, men en Blu-Ray afspiller klarer sig nok med 20 gigabyte

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 18:14

køber du i Japan skal du så vidt jeg ved ændre strømstikket og du får heller ingen garanti (med mindre du sender til Japan).

Jeg har nu forudbestilt en 60gb. Jeg er overbevist om at den nok skal blive alle pengene værd. Folk brokkede sig også da ps2 i sin tid kom og se, hvilken kæmpe succes den blev.

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 18:17
Ja, jeg ved godt, at strømstikket skal ændres, og mht. garanti tager jeg bare chancen. En besparelse på 3000,- i forhold til at købe en dansk konsol er, for mig, risikoen værd.

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 18:30

Det gode er at du formentlig kan spille flere af de gamle spil, hvilket den europæiske model jf. Sony ikke bliver muligt i samme grad med den danske version.

Hvad værre er, at du ikke vil kunne afspille europæiske dvd og blurayfilm, da vi i Europa kører med kode 2 (husker ikke om Japan har kode 0 eller 1).

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 18:40
Jeg spiller hovedsageligt importspil på PS2, så jeg beholder skam min, i øvrigt nyligt indkøbte, chippede PSTwo fremme.

Og det er lige præcis min intention, ikke at kunne se Region 2 Blu-Ray film. Eller rettere sagt, jeg vil kunne importere fra USA og Japan. Til det skal jeg bruge en Region A/1 afspiller, som man altså får ved at købe en amerikaner eller en japaner.

Tro mig, jeg har altså styr på det her

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 18:43

det lyder det til. Jamen bare man er klar over konsekvenserne, så er det jo godt :-)

Selv holder jeg mig at købe i dk og så spille ORIGINALE spil

Skrevet den: 27-Februar-2007 kl. 19:18
Ja, originale spil er skam også det eneste jeg spiller... Årsagen til at jeg spiller importspil er, at jeg ikke kan få alle de spil jeg vil have her i landet, og hvis de kommer, så er det ofte meget lang tid efter. F.eks. Final Fantasy XII. Og så er konverteringerne jo i øvrigt oftest elendige, selvom de dog er blevet bedre til at inkludere 60Hz modes.

Skrevet af: hedy
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 15:28

På xbox 360 er 20 Gb nok. Hvis man vil, kan man tilslutte en større disk på USB porten og derved have mere plads at boltre sig på. 

Og mon ikke det også er - eller bliver muligt på PS3'en. Har ikke læst så meget om den.

Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 20:00
Jeg ved ikke om man kan tilslutte en ekstern harddisk via usb på ps3'en (men mon ikke?). Men man kan ihvertfald skifte harddisken i den ud med en større (eller mindre) 2,5" harddisk uden at bryde garantien.

Lækker feature.

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 01-Marts-2007 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg skal selv, forhåbentlig, have en 20GB japaner om en lille måneds tid, hvor en bekendt tager forbi Japan. Sådan en koster 2000,-! (og måske så lidt som 1500,-, hvis 'Yodobashi Camera' stadig sælger dem til 30k yen) Til den pris kan jeg sagtens klare mig uden Wi-Fi og kortlæsere. Jeg skal bare have en Blu-Ray afspiller så billigt som muligt.

Harddisken kan man jo i øvrigt selv skifte, men en Blu-Ray afspiller klarer sig nok med 20 gigabyte

jeg regner selv med at jeg skal til japan i 6 ugers tid her til sommer hvor jeg vil købe mig en ps3 med hjem, men jeg blev sku lidt overrasket over du regner med en 20gb kun koster 1500-2000kr, når jeg billigst har set den til 2500kr samt 60gb til 3000kr

checkede hjemmesiden til den butik du nævner, http://www.yodobashi.com/enjoy/more/i/60379336.html , og der står der altså også 2500 kr :) kan du angive kilden til den pris du har set?

også skulle det vel ikke være sådan at du kunne tage en ekstra med hjem og sælge til mig vel? ville sku ikke have noget imod at få min ps3 nogle måneder tidligere ;)

Skrevet den: 05-Marts-2007 kl. 18:22

Importspil kan vel egentlig godt køres på den europæiske ps3 ikke? Så vidt jeg ved er spillene regionsfrie.

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 05-Marts-2007 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Bechman Bechman skrev:

Importspil kan vel egentlig godt køres på den europæiske ps3 ikke? Så vidt jeg ved er spillene regionsfrie.

ps3 er regionsfri når det kommer til ps3 spil ja... præcis ligesom psp'en er det..

Print side | Luk vindue