Print side | Luk vindue

Lad være at købe PS3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=21725
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 07:55

Emne: Lad være at købe PS3
Skrevet af: pizzamandk
Emne: Lad være at købe PS3
Skrevet den: 13-Marts-2007 kl. 23:24
...i hvert det første år..mage til hysteri skal man lede længe efter...

Her er mine kontante begrundelser for IKKE at smide penge ud på den:

1. OVERHYPET - Luderjournalistikken har kronede dage og Sony bruger medierne fuldt ud for at overhype deres maskine i kampen mod Microsoft og Nintendo.

2. RINGE HARDWARE - Software PS2 emulering og det er ligemeget om det skulle være nu eller senere - det er en bevidst feature nedprioritering, foruden at bestemte spil kører slet ikke.

3. GRIMHED - PS3 ligner i mine øjne et halvt kistelåg. Det er lige før man har lyst til at åbne den.

4. PRISEN - Man kan få en halv gaming-PC for en PS3 og så har man også en mus (utroligt at endnu er der ikke noget tilsvarende til konsoller). Eller man kunne også købe en rejse, eller 2 afbudsrejser til et varmt sted.

5. AL BEGYNDELSE ER SVÆR - ikke helt færdige spil, bugs i OS og andre børnesygdomme.

Mit forslag: spar pengene eller vent et stykke tid.

Dan

Svar:
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 13-Marts-2007 kl. 23:45

Dejlig optimistik tilgang, men vil nu ikke tro at PS3'eren er et dårligt køb, men man kan da kun håbe at Blueray vinder "slaget" for ellers er det lidt skidt. :)

Det der irreterer mig mest omkring konsoller i almindelighed er de generelle priser. Det kan godt være du "kun" skal slippe 5500 for en Konsol/Blueray, men så kan du se frem til 450 pr spil plus alt det andet gejl de vil have en til at købe..

Jeg er glad for min Xbox 360 - der kan jeg så selv vælge om jeg vil hoppe på HD bølgen hvis HD DVD måske vinder, og gør de ik, så unlader jeg blot at købe drevet...

Men tror da bestemt at folk bliver glade for deres PS3 selv om den koster lidt og måske ikke kan alt fra begyndelsen... Glæder mig i hvert fald til at høre de første brugeranmeldelser! :)

MVh

Casper

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: klander
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 00:27

Jeg tror nu heller ikke at PS3 er et dårligt køb, ikke i forhold til andre konsoler, især ikke når man tænker hvad den kan fra start af. Jeg glæder mig også til læse de første bruges meninger, Jeg tro nu at min 360'er ryger engang til sommer og ind kommer PS3.

Og pizzamandk du kan få trådløs mus og tastetur til PS3.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: DrRetina
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 01:02
Jeg vil give Dan ret i alle punkter på nær "grimhed".. jeg synes ikke den er pæn, men det er dog smag og behag.

Prisen er dog helt sindssyg, og jeg synes det er en skam at de danske PlayStation fans der nu engang måtte være skal betale for Sonys hovedløse eventyr og betale det dobbelte for maskinen end f.eks. Amerikanerne.

-------------
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret

Skrevet af: Ally
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 01:18
1: Overhypet - ja, MON ikke! Det har den været fra start af.

2: Ringe hardware - at den emulerer PS2 i software betyder ikke, at det er ringe hardware. Xbox 360 emulerer også den originale Xbox i software. PS3 kan næppe siges at indeholde ringe hardware. Men jeg er enig i, at det pludselige skift til software emulering stinker. Især når prisen ikke sænkes (den er jo riiiiigeligt høj nok i forvejen).

3: Grimhed - Her er jeg så heller ikke enig. Synes faktisk den er ret flot. Jeg har dog selvfølgelig ikke set den i virkeligheden, så det er nok et lidt tyndt grundlag. Den originale PS2's design har jeg altid været vild med.

4: Prisen - Stinker! Det er nok mest hardcore gamere, der køber den til at starte med. Jeg tror ikke, den appellerer så meget til børnefamilierne. Her har Wii vist en force.

5: Al begyndelse er svær - sådan er det for alle nye produkter, der kommer på markedet. Sådan var det også for Xbox 360.

Jeg synes, konsolmarkedet er vildt spændende i øjeblikket. Xbox 360 står pt. stærkt, men Wii har vist sig som en overraskende succes. PS3 med sin høje pris... hm... det bliver spændende at se, hvad der sker :-) Jeg er dog godt tilfreds med min Xbox 360, så jeg har ingen planer andre konsoller.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 06:55
Her er min konkrete årsag til at ville have en PS3 så snart som muligt:

Det er den suværent billigste Blu-Ray afspiller!

Mit forslag: Lad være med at lytte til pizzamandk og hans hysteri (i øvrigt er de fleste af kritikpunkterne noget bavl, men det vil jeg lige komme ind på senere)

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 08:29
Den endelige pris for en PS2 her i slutfasen er omkring en tusse. Det vil PS3'eren også være på engang, men 5k + spil er hysterisk dyrt. 

Hysterisk!

Dan

Skrevet af: balker
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 08:38
http://www.cynamite.de/ps3/news/more/abwaertskompatibilitaet_der_ps3_so_siehts_aus/80987/abwaertskompatibilitaet_der_ps3_so_siehts_aus.html - ps3 kun kompatibel med 1 ud af 12 top ps2 spil

Det er vel en situation der bliver bedre, men det er godt nok ikke en flot start...

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 08:50

1. Ja, den er overhyped ligesom 1000 andre ting er hvert år. Her kan jeg så bruge mit "motto" _Det er in at være out_ tænk over den

2. Hardwaren er udemærket og at den ikke kan spille PS2 spil er næppe verdens undergang. Man kan beholde sin PS2 hvis man mener det er nødvendigt.

3. Grim eller ej, det er individuelt og det mest lamme argument at bruge for at afholde folk fra at købe noget.

4. Må folk ikke bruge deres penge som de vil? Eller er du bare missundelig over at du ikke kan ofre så meget på den? Der er ingen der tvinger DIG til at købe den, men maskinen må alligevel have været spændende for dig for ellers havde du jo ikke set det som et problem

5. Nævn noget nyt hardware uden bugs. Nævn et nyt spil der udkommer uden bugs, nævn en ny bil uden børnesygdomme, find et nyt hus uden fejl.

Kan virkeligt kun grine når nogen forsøger at afholde andre fra at købe den slags ting og specielt når det er begrundet med elendige argumenter.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 08:58

Jeg vil tilslutte mig en del af kritikken - nemlig prisen.

Uanset konsollens øvrige kvaliteter og blue-ray drevet så er prisen fuldstændig vanvittig, især fordi der ikke er en mulighed for at vælge at købe den uden det fordyrende blue-ray drev.

For de fleste almindelige børnefamilier der måske kan finde på at lægge en gamekonsol i prisklassen 1000-2000 under juletræet eller i fødselsdagpakken til deres børn, familier der oftest ikke er interesserede i blue-ray er Sony Playstation med PS3 ikke længere inde i overvejelserne overhovedet. Grænsen for hvad de fleste normalt betaler for en legetøjspakke til ungerne er ganske simpelt voldsomt overskredet - og de latterligt dyre priser på spil for gamekonsoller generelt er medvirkende til at gøre indkøbet endnu mere uinteressant for denne gruppe. En PS3 med efterfølgende indkøb af 10-12 spil som vel ikke er et unormalt antal løber op i nærheden af 12.000 - det er ganske enkelt vanvid for de fleste almindelige børnefamilier der måske ikke lige er blevet tilfældigt forgyldt af de sidste 10-15 års friværdistigninger i fast ejendom.

For langt den overvejende del af befolkningen er blue-ray overhovedet ikke interessant - deres interesse ligger hovedsagligt i selve spilkonsollen for ungernes skyld.

Derfor er PS3 hovedsagligt interessant for "voksne legebørn" eller købestærke teenagere der ser muligheden for at kombinere gamerkonsolen med en blue-ray afspiller - men manglen på at kunne fravælge blue-ray og blot købe konsollen til en væsentlig billigere pris vil afholde et meget stort kundepotentiale fra at købe den - ihvertfald indtil prisen kommer væsentligt ned.

På det punkt og hos den gruppe har eks. X360 med sine bedre muligheder for at skræddersy konsollen efter behov, en kæmpe fordel.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:02

Jeg vil bare sige, at jeg synes at PS3´eren er pæn nok til min stue(selv kæresten er med på den).

Jeg køber den uanset hvad andre folk siger

Jeg har stadigvæk min ps2 og det bliver jeg ved med at have (til den dør)

Sidst men ikke mindst, glæder jeg mig til: Metal gear solid 4, Gran turismo 5 HD, Tekken 6, Assasins Creed, Heavenly sword..... uuuhhhh det kilder allerede i nallerne

Så en mening fra en anden person vil aldrig få mig til at holde igen med købet. Hvis de ikke kan lide den, så lad være med at købe den

Redigeret: Nåh ja... og BLU-RAY !!! 1080P som er mindst 25% af grunden til jeg køber den

-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,

Skrevet af: tma86
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:08
Jeg ville da egentlig gerne ha beholdt min XBOX, men støjen var, ihvertfald for mig, ikke til at holde ud. Slet ikke som HD DVD afspiller. Derfor har jeg bestilt en PS3, så må man satse på at Blu-ray vinder

-------------
Mvh. Tommy

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:31

Helt ærligt hvem fanden gider at sidde og spille PS2 spil, når man først har set kvaliteten af eksempelvis XBOX 360 og når PS3 kommer, så er man da fløjtende ligeglad med de gamle spi. Og man vil alligevel hænge på den gamle konsol, for de er ikke til at få solgt. (tro mig jeg prøver som en gal).

Dernæst ser det ud til at PS3 bliver den første Blue-Ray maskine med de rette specs, blandt andet HDMI 1.3. Og så må man sige prisen er rimelig, man skal jo netop ikke se på den som spillekonsol isoleret, det er en multi-maskine for både spil i HD samt film i HD, og netop med nyeste HDMI version, som faktisk først de kommende HD-DVD og Blue-ray afspillere kan tilbyde.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet af: renevk67
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:32
Jeg vil nu hellere se en god film end spilde 5000 kr på en ps3. ;ine børn spiller mere end mig og det går de på vores gamle computer med windows 98. Men jeg gruer for den dag de vil have kraftigere grafik, bedre lyd o.l. Forhåbentlig er ps3erene nede i et normalt prisleje til den tid.

-------------
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)

Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:38
10 ting, der skal opfyldes før det kan betale sig at købe en PS3:

http://www.gamespot.com/features/6167180/index.html?tag=topslot;title;5&om_act=convert&om_clk=topslot - http://www.gamespot.com/features/6167180/index.html?tag=tops lot;title;5&om_act=convert&om_clk=topslot

Jeg har alligevel bestilt en PS3 og overvejer at sælge min XB360.  Dog kun for at købe denne igen, når den nye sorte version kommer med HDMI udgang, 120 GB harddisk, støjsvag m.v. - Jeg tror på http://www.xboxic.com/news/2565/ - rygtern http://www.xboxic.com/news/2565/ - e.

For mig har XBOX altid være den mest coole, og vil nok også altid være det - der er et eller andet hardcore-gaming over den, som Sony aldrig vil ramme.

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 09:43

Oprindeligt skrevet af pizzamandk pizzamandk skrev:

5. AL BEGYNDELSE ER SVÆR - ikke helt færdige spil, bugs i OS og andre børnesygdomme.

Folk har allerede ventet i snart et år på releasen, så mon ikke at japserne og USAnerne har brokket sig over de bugs, der nu måtte have været fra start?

I øvrigt er det pudsigt at "alle" taler om enten Blu-ray eller HD-DVD...hvorfor ikke "både og"?

Der er jo allerede præsenteret en afspiller, der kan æde begge formater, samt en skive med Blu-ray på den ene side og HD-DVD på den anden.

Så jeg ville købe den spilenhed, der passede mig bedst nu. Og skulle det vise sig at blive "både og", så ville jeg købe en stand alone-afspiller til det andet format.

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 10:01

.

1. OVERHYPET...

2. RINGE HARDWARE ...

3. GRIMHED ...

4. PRISEN ...

5. AL BEGYNDELSE ER SVÆR ...

Dan

1. jeg tror snare det bare er fanboys narrøve der kun lægger mærke til den journalistik som de selv vil. på gamespot har de fx lavet en artikel der hedder noget lign. "10 ting der kunne gøres bedre ved PS3 for at vi gad købe den", hvor de har spurgt 10 personer der arbejder indenfor brancen hvad de synes ville være den bedste ting sony kan ændre/gøre for at gøre ps3'en et mere attraktivt køb..

men selvfølgelig så er der nogle fanboys der snakker om at M$ har betalt gamespot for artiklen, jeg sammenligner dit punkt 1 med at du også kun omtaler det du er uenig med, som i dette tilfælde er artikler hvor folk faktisk godt kan lig ps3'en..

personligt synes jeg egentlig ikke den er overhyped, jeg læser flere negative artikler end jeg læser positive om ps3eren efterhånden.. (primært gentagelser om især software emulation)

2. ringe hardware? det er jo et stykke software du nævner  jo det er trist at de besluttede sig for dette, men så er det sku heller ikke værre end at man gamer ps3 spil indtil at de får flere spil på listen..

personligt: jeg har ikke en ps2, jeg købte en xbox (ikke 360) fordi min bror, som dog ikke bor hjemme, allerede havde en ps2. så for mig personligt er det kun en bonus at den da kan spille (nogle) ps2 spil, regner med at bruge online listen og derefter få fat i final fantasy serien og mgs serien hvis/når de kan spilles :)

3. lol. sammenlignet med 360 og wii så synes jeg ikke der er noget at komme efter, jeg vil dog påpege at vægten er lidt vild.. jeg syntes at xbox(ikke 360..) vejet meget, men ps3'en er tungere

4. kommer fuldstændigt an på indiviet. hvis vi kun snakker europa så ja, sindsyg pris indeed..  men er det sonys skyld eller vores egen moms/skat/told/whatever love skyld? og det er faktisk et spørgsmål, jeg ved det ikke :)

personligt~ jeg havde tænkt mig købe en ps3 når jeg tog til japan hvor den pt koster 3000,- (60gb, 2500,- for 20gb) men taget i betragtning at jeg ikke har nogle ps2, og meget gerne vil spille ff12 samt de andre ff spil, så vil jeg engang alligevel skulle betale godt 1000,- for en ps2. udover dette så vil jeg sku egentlig også gerne kunne gå ned i en butik og købe en blueray film hvis jeg har lyst istedet for at skulle importere dem hvergang...

så for mig var der ikke meget at tænke over.. jeg elsker at spare penge men jeg havde muligheden for en japansk ps3+dansk ps2 til 4000,- og først efter sommer - eller - jeg kunne købe en dansk ps3 til 5450 med 1 spil + 1 blueray film hvor konsollen ca. så koster 5000,-. 1000,- forskel + så skal jeg ikke vente til efter sommer.. hmm og jeg har ikke mange udgifter så det er 2-3 ekstra vagter på mit deltidsarbejde, i'll survive :)

5. spil = læs reviews inden du køber, bugs/børnesygdomme = firmware opdateringer <3

konklusion, prisen er vild ja, men det kommer an på den indivuelle person.. om andre folk har råd til den kommer jo ikke dig ved, det er sonys problem. tænk på om prisen er for meget for dig istedet. for mig der handler det om 1000,- forskel(har bestemt mig jeg vil have en, fremtidige titler så som FF,mgs,assassins creed, osv vil jeg ikke gå klip af. er allerede gået klip af for meget på ps2'eren) som jeg har fundet ud af jeg gerne vil betale for at det bliver en EU ps3 hvor der er garanti på og som jeg kan få her den 23. marts :)

ps sorry for den lange post, godt klaret til dem der kunne tygge sig igennem den

edit: glemte at sige at jeg også gerne smider de ekstra penge pga sonys langtidsplaner (10 år før en ny PS), om dette selvfølgelig holder er en anden sag :)

en fed ting ved ps3 som mange måske ikke ved så meget om: linux "systemet" http://www.gametrailers.com/ og se GDC 07 Yellow Dog Linux Interview, meget interessant

Skrevet af: Bechman
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 12:26

For mig er det simpelt. Jeg vil bare ha den ps3 NU! Jeg gider ikke vente til den bliver billigere, til der kommer bedre spil eller noget som helst. Jeg har nydt at spille ps1 og ps2, nu kommer 3´eren og så skal jeg da bare nyde livet og have den med det samme.

Livet er for kort til at vente.

og 5500 er mange penge ja, men da der er tale om en spillemaskine der med tiden nok skal give de andre baghjul, den er et glimrende mediecenter plus den har blu-ray...jeg síger ps3 - JA TAK

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 12:30

Tja tjo.. hvorfor jeg ikke køber en PS3:

1. Den er for dyr.

2. Spillene synes, at blive for dyre.

3. Den er BUTT-UGLY og grande efter min smag.

4. Den har ikke de spil jeg går efter.

5. SONY står bag.. godt nok ikke et argument der ville få lov, at bestemme hvis de 4 øverste punkter ikke var gældende, men det skal nu alligevel med. Hader SONY for deres markedsføring og jeg hader SONY for deres fanboys der udelukkende køber en PS3 fordi det er en.. ja Playstation.

Hvad jeg derimod nyder er min Wii... mage til gameplay skal man godt nok lede længe efter.

Og så venter jeg på "min" Rev.2 af Xbox360 så jeg kan komme til, at nyde Forza Motorsport 2.

Kunne jeg i fremtiden finde på, at købe en PS3? Måske. Men prisen skal ned og spiludvalget til være til ikke, at overse. Og pt. er det hamrende nemt, at overse.

Men skulle det ske, så bliver den godt nok gemt væk i et skab... nøj hvor det bløder i mine øjne at glo på den sorte pianolak sag.. yak :(

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 13:18
Nå ja jeg glemte at tilføje et vigtigt punkt:

Sony fik mere eller mindre Lik-Sang lukket. Takket være det er der nu sat punktum for en god HK butik, hvorfra man havde kunnet købe andre PS3 versioner. Tænk, engang holdt jeg med Sony ......

Og Bechman, begrebet "Mediecenter" indbefatter at : 1 man kan optage og 2: man har en ordentlig mother af en harddisk, men hvad skal jeg med 60gb?

Og jeg sværger at en PS3 ligner en halv kiste. Skal fanme ikke ha den ting i min stue.

Dan

Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af balker balker skrev:

http://www.cynamite.de/ps3/news/more/abwaertskompatibilitaet_der_ps3_so_siehts_aus/80987/abwaertskompatibilitaet_der_ps3_so_siehts_aus.html - ps3 kun kompatibel med 1 ud af 12 top ps2 spil

Det er vel en situation der bliver bedre, men det er godt nok ikke en flot start...

Jeg tror de er gået mere efter at lave en bombastisk overskrift end viderebringe saglige oplysninger. De tester en maskine med firmware version 1.50, hvor der kræves 1.60 for at aktivere bagudkompatibilitet. Derfor er det egentlig lidt af et mirakel, at et af spillene ville starte  

De seneste oplysninger jeg har vedr. bagudkompatibilitet er fra en event i UK, hvor en Sonyrepræsentant sagde, at op mod 1200 PS2 titler ville være bagudkompatible med firmware version 1.60. Altså . ca. 50% kompatibilitet, hvilket ikke er så dårligt. Eneste minus er, at opdateringen formentlig ikke er installeret på maskinen, men skal hentes online.

Endelig er det vigtigt at få slået fast, at det kun er Emotion Engine (EE) som er fjernet fra PAL konsollen, hvorfor maskinen altså stadig har PS2'erens grafikkort Graphics Synthesizer (GS). Det burde alt andet lige gøre det noget nemmere at gøre maskinen kompatibel med PS2 spil, da man ikke skal emulere dens ganske komplekse arkitektur. Cell processoren er så fleksibel, at det ikke burde være uoverkommeligt at konstruere en emulator som har næsten 100% EE funktionalitet.

For midt vedkommede er det største minus ved PS3 den manglende understøttelse af 720p ved Blu-Ray playback. Understøtter ens TV ikke 1080p skaleres der ned til 1080i eller 480p.

Mvh

Anders

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 16:36

Nå ja jeg glemte at tilføje et vigtigt punkt:Sony fik mere eller mindre Lik-Sang lukket. Takket være det er der nu sat punktum for en god HK butik, hvorfra man havde kunnet købe andre PS3 versioner. Tænk, engang holdt jeg med Sony ......Og Bechman, begrebet "Mediecenter" indbefatter at : 1 man kan optage og 2: man har en ordentlig mother af en harddisk, men hvad skal jeg med 60gb?

Lukningen af Lik-Sang og det faktum at de har skræmt Play-Asia og Yes-Asia til at nægte at sælge PSP og PS3-ting til mig, er LANGT værre end alle de forfærdelige ting folk piver over Sony har lavet mht. håndteringen af PS3en generelt. Dérfor har jeg noget imod Sony lige nu. Jeg er fløjtende ligeglad med alle de 'løgne' der har været omkring PS3, som folk åbenbart går så frygtelig meget op i.

I øvrigt kan du selv putte en større harddisk i PS3en. Det står forklaret i manualen hvordan du kan gøre det.

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

For midt vedkommede er det største minus ved PS3 den manglende understøttelse af 720p ved Blu-Ray playback. Understøtter ens TV ikke 1080p skaleres der ned til 1080i eller 480p.

Nu skal der jo ikke skaleres fra 1080p til 1080i...

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 16:40

Nå ja jeg glemte at tilføje et vigtigt punkt:

Sony fik mere eller mindre Lik-Sang lukket. Takket være det er der nu sat punktum for en god HK butik, hvorfra man havde kunnet købe andre PS3 versioner. Tænk, engang holdt jeg med Sony ......

Og Bechman, begrebet "Mediecenter" indbefatter at : 1 man kan optage og 2: man har en ordentlig mother af en harddisk, men hvad skal jeg med 60gb?

"vigtigt punkt" ? det har jo nada med ps3'ens præstationer at gøre.. så det her handler altså mere om dit had til sony? lyder mere som fanboy snak.. som i dette tilfælde vel er anti-fanboy snak? :P

hvad skal du med 60gb? proppe en anden harddisk i måske? der er ikke 'lås' eller specielt udviklet "ps3 only" harddiske..

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu skal der jo ikke skaleres fra 1080p til 1080i...

Jeg lytter altid gerne til gode argumenter, men umiddelbart giver dette udsagn ikke mening.

For at gå fra 1080p til 1080i splittes signalet op i odd and even fields der hver vises 30 gange pr. sekund. Langt de fleste fladskærme kan ikke vise et interlaced signal, hvorfor odd and even fields må samles (deinterlaces) inden skærmen kan vise billedet. I det tilfælde er 1080i at betragte som 1920x540 hvilket umuligt kan være identisk med 1920x1080?

Mvh

Anders

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:20
Altså...al den her snak vil ikke standse fanboys i at købe en PS3 og anti-fanboys i at disse Sony...selv har jeg i øjeblikket et Sony WEGA fjernsyn, Sony HDD optager, Sony videokamera, Sony PS2 og også et Sony Europe spil, tror jeg...kald mig lige anti-fanboy igen!

Men jeg er lige kommet fra et rejseforedrag og så er det nok mig der er ved at blive gammel, men jeg overvejer altså om de 5.500 ikke ville være bedre brugt på en rejse. Sommeren kommer!

Ha en god dag allesammen!

Dan

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:26

Men jeg er lige kommet fra et rejseforedrag og så er det nok mig der er ved at blive gammel, men jeg overvejer altså om de 5.500 ikke ville være bedre brugt på en rejse. Sommeren kommer!

Det har du ret i, der lettes anker fra Mallorca den 12 Juni.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: ChiefHansen
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:42

1. OVERHYPET - Luderjournalistikken har kronede dage og Sony bruger medierne fuldt ud for at overhype deres maskine i kampen mod Microsoft og Nintendo.

2. RINGE HARDWARE - Software PS2 emulering og det er ligemeget om det skulle være nu eller senere - det er en bevidst feature nedprioritering, foruden at bestemte spil kører slet ikke.

3. GRIMHED - PS3 ligner i mine øjne et halvt kistelåg. Det er lige før man har lyst til at åbne den.

4. PRISEN - Man kan få en halv gaming-PC for en PS3 og så har man også en mus (utroligt at endnu er der ikke noget tilsvarende til konsoller). Eller man kunne også købe en rejse, eller 2 afbudsrejser til et varmt sted.

Dan

1. Hype har altid været til stede, når en ny konsol skulle lanceres. Sådan har det været med Nintendo, Microsoft og Sony - og sådan vil det altid være! Det ændre ikke på købsgrundlaget!

2. Der er du forkert på det. 'Out of the box' kan den ikke kører alle PS2 spil (dog de fleste PS spil) men efterhånden kommer der flere og flere til. Det var nøjagtig det samme som Xbox 360 i starten - der heller ikke understøttede så mange Xbox titler. Dertil er det et smart træk at gå fra hardware til egentlig emulation (software) da det er meget mere effektivt, og mulighederne for opskalering mm er større!

3. I mine øjne er den 100 gange mere eksklusiv og designmæssig mere lækker end eksempelvis Xbox 360 - jeg er træt af de mange apple design kopier!

4. Hvis du skal til at købe en HD afspiller til eksempelvis Xbox 360 (ja det er jo next gen), en trådløs router, kortlæser mm, så kommer du også op på samme prisniveau. Så den begrundelse holder heller ikke!

5. Igen vil det altid være sådan i starten. Nøjagtig det samme skete for Xbox 360 - bare i meget værre stil. Der var flere tilfælde med konsoller som gik i sort, overheatede osv.

Så ærlig talt kan jeg ikke rigtig følge dig!? Synes bestemt PS3'en har lige så meget (og i mine øjne mere) at tilbyde end andre af de såkaldte next gen konsoller. Og så har konsollen et utroligt potentiale. Bare vent og se - der kommer utrolig mange spændende ting til PS3! ;)

Edit: Og PS3'en kan sagtens bruges som media center, hvor du kan optage mm. Du skal bare bruge et specielt program (installeret på din PC) for at benytte dig at disse features!

Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:42

men jeg overvejer altså om de 5.500 ikke ville være bedre brugt på en rejse. Sommeren kommer!

kommer igen an på den individuelle person :P jeg er allerede i gang med at spare 20-25.000 sammen til en 6 ugers japan tur, fandt så ud af at jeg burde kunne have råd til ps3'en og stadig kunne spare det beløb sammen alligevel ..

men even so.. en rejse til 5500 kan være et par uger et sted(hvor lang tid kommer vel an på hvor langt væk), hvorimod at ps3'en jo kan give meget længere tids underholdning hvor ferien er en 1 time thing..  jeg siger ikke man kun skal bruge alle sine penge på materielle ting og aldrig fx rejse, men det er alligevel stof til eftertanke..

personligt lægger jeg ofte mærke til hvordan mine venner og bekendte kaster med penge omkring sig på 2-3 gange druk om ugen og cafe mad hver dag, hvor jeg så begrænser mit forbrug til at jeg kan købe "langtids holdbar" ting så som ps3'en .. har sku fået købt en del ved at spare på "den måde"

jo tak og i lige måde

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:46

At rejse er at dø.

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 14-Marts-2007 kl. 22:50

Mon ikke snart Sony får ordnet det med en ny firmware?

Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 08:40

Dan

Nu Pizzamand har så meget imod Sony og Ps3, så er det jo heldigt at ingen tvinger en til at købe den. Så rigtig god rejse... så spiller vi andre playstation i mellemtiden

Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 09:57

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Mon ikke snart Sony får ordnet det med en ny firmware?

Jo. Måske er det allerede rettet i firmware 1.60 som bliver frigivet 23/3.

Mvh

Anders

Skrevet af: JAP2
Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 10:21

Jeg må erkende at jeg er PC gamer, men jeg kunne godt finde på at skifte PCen ud med en PS3. Xbox 360 kan jeg ikke bruge til noget, fordi man er tvunget til at spille skydespil med deres joypad og når man er vandt til mus og tastatur er joypad sgu utilfredsstillende. Det kan godt være at en PS3 koster halvdelen af en gamerPC, men PS3en holder ca 5 år, og på de 5 år bruger jeg normalt ca 20000-30000 Kr. for at kunne spille de sidste nye spil så de ser godt ud.

Det spændende ved PS3 er at man kan snart få denne her

http://gear.ign.com/articles/769/769529p1.html - http://gear.ign.com/articles/769/769529p1.html

Skrevet af: sebbe
Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 18:46
det skulle vel ikke være helt skudt ved siden af vis man regner med at der kommer lignende mus og tastatur til 360?

Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

det skulle vel ikke være helt skudt ved siden af vis man regner med at der kommer lignende mus og tastatur til 360?

Der findes allerede en adapter som gør det muligt at anvende tastatur og mus med Xbox 360.

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 19:54

Hvem fanden køber også en ps3 for at spille ps2 spil???

Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Hvem fanden køber også en ps3 for at spille ps2 spil???

mig fx? jeg har ikke en ps2, så jeg regner med at få spillet spil som ffx, ffx-2, ffxii, mgs2 og mgs3 på ps3'en... men selvfølgelig er ps3 spil førstepriotet, men ffxii står højt på listen over mange af de ps3 spil der kommer til launch..

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 21:39
Alle USB tastaurer og mus skulle efter sigende være kompitanelt med PS3,
logitech kommer i næste uge også med et nyt system til PS3, samtidig vil
Sony snart lave en opdatering så bluetooth tastatur og mus vil virke.

Jeg har mit info fra playstadium.

Skrevet af: glade
Skrevet den: 15-Marts-2007 kl. 21:47
Så man burde kunne surfe på nettet og bruge den som noget medie center til tvet faktisk via hdmi via wifi??

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)

Skrevet af: JAP2
Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 00:42
Der findes en adaptor til Xbox 360 så man kan sætte mus og tastatur til og spille med det, men problemet er bare at det ikke virker ordentligt, efter hvad jeg har kunnet finde frem til på nettet. Microsoft er et lukket system, de har før sagt at de ikke tillader at der bliver spillet med andet end deres joypad, jeg gad ihvertifald ikke gå og vente på at de åbner op for den slags ting hos Microsoft, hvis det da nogensinde sker.

Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 07:34
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article279052 .ece

Skrevet af: ChiefHansen
Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 09:36

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article279052 .ece

Linket er forkert!

Men hvad kan man sige - det er jo hr. tanggaard der taler. Haha

Du køber sgu ikke en PS3 for at spille PS2 spil (som den nok skal understøtte med tiden) Man køber den fordi der kommer en masse fede PS3 spil, fordi man gerne vil afspille BD film (som eftersigende har de bedste kort på hånden) Alt andet er da godt og grundigt til grin. Og at Ekstra Bladet så lytter til hr. tanggaard og tager hans ord for lov, det gør det bare endnu værre!

Efter jeg har set LittleBigPlanet, HOME, Rachet & Clank, Motorstorm, Heavenly Sword osv osv, så skal den helt sikkert ejes. ......undskyld hvis jeg lige glemte at nævnte Barbies Super Adventure til PS2 som den beklageligvis ikke kan afspille. lol

Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 09:39

ja forstår ikke det whine over ps2 spil... de er håbløst forældet.. kom videre...

Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 11:15
Ja, Shadow Of The Colossus er håbløst forældet.  Okami er også håbløst forældet. DDR-serien er der ingen der gider spille, så det er ligemeget den ikke kan afspilles. Hvis bare man har EA's *indsæt produktnavn og produktionsår +1*  så er man glad.

Dan

Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 11:32
Nu er der jo altså alle muligheder for, at både Ico, SOTC, Okami og de fleste DDR-spil er blandt de 1200 titler den kan køre fra starten. Al det her bagudkompatibilitetsbrok er fuldstændig ude af proportioner. Det var berettiget da X360eren kom og var kompatibel (og dårligt, endda) med velsagtens 5% af udgivne Xbox spil. PS3en kører, procentvis, ti gange så mange. Fra starten.

Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 11:40

Al det her bagudkompatibilitetsbrok er fuldstændig ude af proportioner. Det var berettiget da X360eren kom og var kompatibel (og dårligt, endda) med velsagtens 5% af udgivne Xbox spil. PS3en kører, procentvis, ti gange så mange. Fra starten.

...siger Sony.

Lad os nu se. Bekymringen er reel.

Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 11:44

så behold jeres ps2, kan virkelig ikke se problemet.

men det er generelt herinde... det mindste lille bitte problem skal altid blæses op og dvs medier osv skal blandes ind og hele verden går under. hvis det ikke bliver løst inden 5 min.. seriøst... get real

Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 19:04

Nu er der jo altså alle muligheder for, at både Ico, SOTC, Okami og de fleste DDR-spil er blandt de 1200 titler den kan køre fra starten. Al det her bagudkompatibilitetsbrok er fuldstændig ude af proportioner. Det var berettiget da X360eren kom og var kompatibel (og dårligt, endda) med velsagtens 5% af udgivne Xbox spil. PS3en kører, procentvis, ti gange så mange. Fra starten.

HELT ENIG med Naiera!!!

folk skal holde op med det evindelige tuderi om bagudkompatibilitet. Ps3 kommer uden tvivl til at køre mange gamle spil og hvis det er så vigtigt at spille gamle spil, fremfor de nye som maskinen kommer til at få masser af, ja så behold dog ps2 maskinen eller lad være med at købe ps3...

Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 23:44

Nej. Der er faktisk en meget lille chance for at disse spil kan køre fra start af. Sony selv hævder at omkring 1000 spil, hvilket er omkring 40%, vil være kompatible fra starten. Den tyske test viste omkring 8%. Sandheden ligger jo nok et sted midt imellem, men når man nu kender lidt til Sonys ufattelige langmodighed hvad angår patches, så skal man nok ikke sætte alt for mange penge på det væddemål.
Og ja, jeg kunne gemme min gamle PS2, men hvorfor? Det var jo netop meningen fra starten at den skulle erstattes med en PS3 - som Sony lovede vi kunne, og som bl.a. Elgiganten slår på i deres stort opsatte annonce i denne uge. Og jeg vil i de næste par år formodentlig stadig vende tilbage til nogle af de gamle PS2-spil, eller rettere min dreng vil, da jeg ikke regner med at udvalget af børnevenlige spil vil være kolonormt fra start af.
Jeg føler mig røvrendt af Sony, og det har medført at jeg i hvert fald ikke vil stå med læderet fremme om 1 uge. Jeg håber mange Europæere har det på samme måde, Så kan de lære det på den hårde måde de lede risgnaskere :( (ironi eller bidende sarkasme er muligvis anvendt i den sidste sætning)

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 00:11
1200 spil hævder de, men listen med spillene kommer jo på release så man kan jo altid checke inden man trækker "læderet frem".. hvis man har preordered så kan man nok godt få sine moneys tilbage alligevel ..

angående tysk test, kommer der så ikke en firmware update på launch dagen..? muligvis med den kompatibilitet der kræves til de 1200 spil? som ville forklare hvorfor de test PS3'er der er sendt ud har dårlig kompatibilitet

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 02:38
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Den tyske test viste omkring 8%.

Den tyske test er baseret på en maskine der slet ikke burde have kørt et eneste PS2-spil! De havde ikke den rette update, så ingen af de testede spil burde have kørt.

Iøvrigt er jeg temmelig sikker på, at Sony aldrig har lovet FULD bagudkompatibilitet. Der var faktisk også en længere liste med PS1-spil, der ikke kunne køre på PS2. Deriblandt, så vidt jeg husker, genudgivelser af flere af de store SNES rollespil, som FFVI og Chrono Trigger. Det har også altid været meningen, at hardware bagudkompatibiliteten skulle udskiftes med software. At det sker allerede nu er en overraskelse, men man er nok en smule sart hvis man føler sig direkte røvrendt af omkring 50% bagudkompatibilitet, fra starten, som altså jævnligt vil blive forbedret via updates. Inden du ved af det er de sikkert på 70-80%, og så godt som ingen kan komme på spil de savner kompatibilitet med.

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 17:47
Er jeg så den eneste der er utilfreds med at folk i andre verdensdele får 95-97% bagudkompatibilitet fra dag 1, og vi andre må nøjes med MÅSKE højst 40%, og MÅSKE mere i de næste måneder.

Og jeg er stadig vældig interesseret i helt præcis hvor i alle ved fra at det var meningen at der med tiden skulle indføres softwareemulation af PS2. Hvorfor ikke gøre det fra start af? Hvis det kan lade sig gøre så let som i tror skulle det da være en smal sag for Sony's kæmpeapparat at fyre sådan en simpel gang kode af, og så er de da for snotdumme at de har kørt hardware vejen i USA og Japan. Eller er der en grund til at man selv den dag i dag ikke er i stand til at emulere PS2 spil på selv den kraftigste PC....

Men pyt. I det mindste får vi da lov til at betale noget nær det dobbelte for en dårligere maskine, så helt ringe kan det da ikke være.

Eller noget....

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 18:15

Det er da øv at maskinen ikke har den hardware emu som i USA og Japan, men røvrendt...

Anywhoo så vendt til efter launch for at se hvad den egentlig kan. Patch 1.6 (mener jeg det er) kommer først ved launch d. 23, hvorfor maskinen først der kan kører de 1200 PS2 titler. Mht. software opdateringer, virker det som om Sony har været gode til jævnligt at udsende dem.

Glæder mig medet til PS3 og med nyheden om HOME såååå ;)

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 18:40

Er jeg så den eneste der er utilfreds med at folk i andre verdensdele får 95-97% bagudkompatibilitet fra dag 1, og vi andre må nøjes med MÅSKE højst 40%, og MÅSKE mere i de næste måneder.

Nu skal du altså lige prøve at holde lidt igen med at manipulere med tallene. Du får så meget som 50% bagudkompatibilitet fra starten, når du får hentet updaten d. 23., ikke 'MÅSKE 40%', og de andre regioner har alligevel ikke perfekt bagudkompatibilitet med 95% af PS2-spillene. Der er flere spil der virker for det meste, men har større eller mindre mangler. En hurtig googling finder nemt lister over spil der ikke kører perfekt, så det er altså ikke fordi det er lutter lagkage i USA og Japan.

Og jeg er stadig vældig interesseret i helt præcis hvor i alle ved fra at det var meningen at der med tiden skulle indføres softwareemulation af PS2. Hvorfor ikke gøre det fra start af?

De gør det ikke fra starten af, fordi programmørerne skulle have noget mere tid til at finde ud af at ordne bagudkompatibiliteten med software. Det var nemmere at smide noget mere af PS2en i maskinen så, lige til at starte med. Vigtigt at huske i denne sammenhæng er også, at AL PS2-hardware ikke er fjernet fra PS3en. I en pc, som du henviser til, er der INGEN PS2-hardware at finde.

Jeg ved dette fordi jeg har fulgt med og læst ting og sager. Sådan er det bare, når man læser mange forskellige artikler, og læser dem ordentligt, og ikke lader sig forblænde af hypen. Nogle mener så, at fjernelsen af PS2-hardware fra PS3en skulle komme i forbindelse med et prisfald, hvilket ikke ligefrem er det vi får her i Europa, men lige præcis dén vinkel havde jeg ikke fået med.

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 19:03
det ser ud til at både USA og Japan får den samme ps3 som os med software emulation af ps1/2 spil fra april/maj af.. så vil der ikke være mere "uretfærdighed" angående det... tilgængel vil alle dem med hardware emulation chip komme til at klage over dette!:

"One other advantage that these latest PS3s will have is that selected PS1 and PS2 titles can be upscaled into 720p/1080i High-Definition"

det menes at dette ikke vil være muligt med hardware emulation ps3'erne!

source: http://www.gwn.com/news/story.php/id/11712/US_PS3_Will_Lose_ PS2_Emulation_Chip.html

selve citatet er fra younewb linket som er i ovenstående artikel

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 19:05

Et muligvis dumt spørgsmål:

Hvis US-modellerne er mærkbart billigere og bedre, hvad ligger så til hinder for at købe en PS3 on-line i US?

Bortset fra told og moms kan jeg ikke komme på noget, med mindre at de slet ikke må sælge disse til EU-lande...

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 19:22
Sony er MEGET imod at man parallel-importerer deres maskiner. De lukkede Lik-Sang fordi de solgte PSP og PS3 (ved pre-order) til Europæere, og samme aktion fik så truet butikker som Play-Asia og Yes-Asia til at stoppe med at sende PSP og PS3 software og hardware herover.

Men hvis man kender folk i USA eller Japan kan det da sagtens lade sig gøre. eBay er også en mulighed. Men når alt kommer til alt, og dansk told & afgifter er betalte, så er det lige pludselig ikke så fantastisk billigt længere. En 20gb PS3 fra Japan kan fås for omkring 3500,-, hvis man undgår told/skat, men så er vi jo kun 1500,- fra hvad en dansk 60gb konsol, inkl. et eller andet spil, kan købes for hos Elmutanten på fredag.

For mig er der dog ingen tvivl; jeg skal have en japaner, så jeg kan se amerikanske og japanske Blu-Ray film. Jeg nægter at begrænse min kommende samling til det patetiske EU-udvalg, og sågar betale den slags priser, Blu-Ray film går for i de danske butikker.

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Et muligvis dumt spørgsmål:

Hvis US-modellerne er mærkbart billigere og bedre, hvad ligger så til hinder for at købe en PS3 on-line i US?

Bortset fra told og moms kan jeg ikke komme på noget, med mindre at de slet ikke må sælge disse til EU-lande...

region lock på ps1/ps2 spil, dvs. du kun kan spille US ps1 og ps2 spil

region lock på blueray (region A), dvs. du kun kan afspille US og JAP blueray film

hvis der sker noget med din ps3 kan du ikke få den byttet/fixed herhjemme, hvor vidt om du kan sende den til forhandleren i USA ved jeg ikke noget om

der er nogle spil(motorstorm fx) som bruger dedikeret servere. men jeg ved stadig ikke om disse spil checker hvilken region spillet er fra, eller om hvor ps3'eren er fra. ind til da må det ses som en mulighed at man med nogle spil + en US ps3 kun vil kunne spille på US servere. hvis andre ved mere om dette så sig endelig frem :)

PS3'ere med hardware emulation chippen (det som gør den "bedre" end EU ps3'en) skulle umiddelbart ikke kunne opskalere de ps1 og ps2 spil som vil supporte dette i fremtiden

det var hvad jeg lige kunne komme på.. hvad koster en ps3 fra usa? ca. 4100-4200 kr med forsendelse? og i elgiganten kommer den til at koste 4888 kr? så man kan spørge sig selv om ovenstående "ulemper" er 700-800 kr værd

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 19:43

Tænk hvis der var en tråd hvor brugerne af forum kunne klage sig over at DVDafspillere ikke var VHS-kompatible. Det kunne virkelig være sjovt.

Personligt synes jeg at det er en SKANDALE at min sony 710 ikke kan vise mine gamle VHSere. Særligt dem som jeg selv har optaget fra DR2 når de har sendt temalørdag om tegneserier og lignende. Nej dem er jeg nødt til at optage over fra min gamle VHS-maskine. Og ikke nok med det de skal optages i HQ og derefter føres over på DVD i SP for at minimere billed og lydstøj. Det er da for dårligt at den ikke bare kan vise dem, jeg har prøvet men det er ikke til at få det bånd ind i den lille DVD-sprække. Så ja, jeg forstår jer så ganske godt. PS3 skulle kunne bruges til alle spil også vore gamle Commodore 64 spil som pga inkompatibilitet ligger og trækker støv på loftet.

-------------
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 20:22
Sikke noget vrøvl.

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 21:33

Sikke noget vrøvl.

Hvilken del ? det om PS3 eller det om VHS og DVD. Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener

-------------
Renevk67

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 22:01
Jo du gør. Sony har lovet PS1/PS2-kompatibilitet på PS3. Alt hvad du siger har INTET med den situation at gøre.

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 22:53
yep, det har jo ikke noget med at folk bare gerne vil have de kan spille alle gamle ting på ps3'en

det handler om at sony næsten fra begyndelsen har udtalt sig om at ps3'eren vil kunne gøre det, så forventer man også at den kan gøre det, og det er derefter klart at folk bliver muggen hvis de ikke gør som de "lover ^^

Skrevet af: nygaardinc
Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 23:23

hmm.. Xbox360, bruger den ikke en software emulator til at afvikle alle gl. xbox spil med ?

-------------
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB

Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af nygaardinc nygaardinc skrev:

hmm.. Xbox360, bruger den ikke en software emulator til at afvikle alle gl. xbox spil med ?

Jow, men der er ikke mange spil den klare , og vil man bruge det, skal man sku have en pc med internet og så downloade det, og der stopper det ikke, nej man skal også have en brænde i pc'en og en brændbar cd. JOW JOW MS det er noget der dutter. Var der nogen der sagde Xbox Live LOOL. Ved PS3 kan man hente det direkte på PS3'eren

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 18-Marts-2007 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Det er da øv at maskinen ikke har den hardware emu som i USA og Japan, men røvrendt...

Anywhoo så vendt til efter launch for at se hvad den egentlig kan. Patch 1.6 (mener jeg det er) kommer først ved launch d. 23, hvorfor maskinen først der kan kører de 1200 PS2 titler. Mht. software opdateringer, virker det som om Sony har været gode til jævnligt at udsende dem.

Glæder mig medet til PS3 og med nyheden om HOME såååå ;)

Nu ved jeg ikke om der er nogen der har haft en af de tidlige Sony mp3-walkmen. Der gik mere end et år før de patchede den medfølgende software, der var så fyldt med fejl at man ikke kunne bruge den til at overføre sange med. Alle brugte tredje-parts software til det formål.
Men de var da dygtige til at putte spionsoftware på vores computere hvis man forsøgte at konvertere en Sony udgivelse til mp3, det skal man da give deres programmører, at der er da et eller andet de er gode til.

Jeg tror stadig jeg venter - der er kommet nyt liv i PS2 efter HDloader og en 250 gb harddisk er installeret, så kan jeg se om Sony virkelig er så dygtige som det lader til at flertallet herinde synes.

Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 18-Marts-2007 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Jow, men der er ikke mange spil den klare , og vil man bruge det, skal man sku have en pc med internet og så downloade det, og der stopper det ikke, nej man skal også have en brænde i pc'en og en brændbar cd. JOW JOW MS det er noget der dutter. Var der nogen der sagde Xbox Live LOOL. Ved PS3 kan man hente det direkte på PS3'eren

Hvad snakker du om? Xboxen henter da selv alle updates automatisk?

Skrevet den: 18-Marts-2007 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Viking30 Viking30 skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hvad snakker du om? Xboxen henter da selv alle updates automatisk?

Ja, men ikke den der gør at den kan spille de gamle Xbox spil, den må man sku selv hente, det gjorde jeg, og den hjalp hat og briller.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 18-Marts-2007 kl. 12:52

Jeg kan selvfølgelig ikke gøre mig klog på hvad du har gjort. Men som standard er opdateringen af bagud kompatible spil automatisk, så at man skal have en pc osv. er forkert.

Du kan læse mere her.: http://www.xbox.com/da-DK/games/backwardscompatibility.htm - http://www.xbox.com/da-DK/games/backwardscompatibility.htm

Skrevet den: 18-Marts-2007 kl. 13:40

Hej Viking30

Tag eks. Toca Race driver 3, og vil spille den på 360'eren så får du at vide at du skal gå op på nettet et eller andet link og hente  bagud kompatible  sotfeware til den. Altså den skulle hentes på MS's hjemmeside via en PC og brændes ud på en cd og så sættes i 360'eren, der er ikke særligt meget automatisk i det. Det kan godt være at de har fået styr på det idag.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 18-Marts-2007 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

yep, det har jo ikke noget med at folk bare gerne vil have de kan spille alle gamle ting på ps3'en

det handler om at sony næsten fra begyndelsen har udtalt sig om at ps3'eren vil kunne gøre det, så forventer man også at den kan gøre det, og det er derefter klart at folk bliver muggen hvis de ikke gør som de "lover ^^

Det handler om politik, udvikling og spil for galleriet. Poul Nyrup sagde også at han ikke ville røre efterlønnen. Det værste var der var nogen der faktisk troede på ham. Men der er åbentbart også nogen som tror på Sony. Var det ikke dem som George Michael engang kladte Phony?

-------------
Renevk67

Skrevet den: 18-Marts-2007 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af renevk67 renevk67 skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Det handler om politik, udvikling og spil for galleriet. Poul Nyrup sagde også at han ikke ville røre efterlønnen. Det værste var der var nogen der faktisk troede på ham. Men der er åbentbart også nogen som tror på Sony. Var det ikke dem som George Michael engang kladte Phony?

"Men der er åbentbart også nogen som tror på Sony" nårh ja fordi hvis der er så mange som ikke har tiltro til sony så giver det da også mening at de har solgt 120 millioner ps2'ere og at ps3 er den hurtigst sælgende playstation til dato.

at gå rundt og have ingen tiltro til producenters udtalelser som udgangspunkt kan jeg ikke helt forholde mig til.. men det er bare endnu en ting der gør os forskellige ^^

Print side | Luk vindue