Print side | Luk vindue

Radio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=21821
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 19:04

Emne: Radio
Skrevet af: det.dean
Emne: Radio
Skrevet den: 16-Marts-2007 kl. 22:19

Hej..

Det kan godt være det her lyder kedeligt, men jeg skal have fandt i en almindelig FM-radio i prisklassen 100-200 kr.. Det er bare en gang musik til køkkenet.. Problemet er at jeg gerne vil høre en radiokanal der ligger lidt langt væk, men jeg kan lige nå et bestemt sted i stuen.. Jeg vil derfor hører om der er forskel på hvor stærkt et signal radionerne kan opfange, og i så fald hvilke der er gode til det??

Håber nogen kan hjælpe selvom det er lidt "gammeldags"..

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Marts-2007 kl. 09:50

Du skal ikke forvente at en bærbar modtager i den prisklasse kan opfange på lang afstand på FM. Det afhænger bl.a af afstanden og kvaliteten på modtageren. For at modtage svage stationer så anbefakes en extern udendørs antenne. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: det.dean
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 21:49

Hmm.. Okay.. Mange tak..

Så har jeg et andet spørgsmål.. Hvad betyder det hvis der står at en almindelig radio er digital med 20 faste stationer?

Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 22:18
At du har mulighed for at gemme op til 20 kanaler på faste programpladser, det at den er digital gør at søgningen er digital, sån' med display i stedet for en drejeknap...

Print side | Luk vindue