Print side | Luk vindue

xbox fan skiftet til sony

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22364
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 10:59

Emne: xbox fan skiftet til sony
Skrevet af: iceman24
Emne: xbox fan skiftet til sony
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 00:53
jeg stod og var ved at købe HD-DVD drev til min Xbox 360 og jeg kørte så en kammerat til aalborg natten til fredag hvor man kunne få PS3. det endte dog med jeg købte en PS3 med hjem, da jeg må ærlig indrømme den lokkede med lækkert design, blu-ray og det hele indbygget...

da jeg havde haft PS3 i to dage endte det med jeg solgte min xbox 360, da jeg synes PS3 var så meget bedre på mange måder...

den larmer ikke - den er mere fremtids sikker pga. blu-ray 50 gb diske - HDMI - 60 gb HDD og man kan selv sætte større i - og jeg kunne blive ved..

jeg har nu haft PS3 i en uge og har allerede spillet mere på den end jeg tror jeg nogen sinde har på min Xbox 360 i det 1,5 år jeg havde den..

en af de grunde til jeg ikke brugte min Xbox 360 ret meget var pga. støjen og lidt frygt for den skulle få RINGS OF DEATH IGEN... og så synes jeg heller ikke at de spil der kom til Xbox 360 var vildt varrieret...

jeg ser bare så mange flere muligheder med PS3 end xbox 360. da jeg synes at sony f.eks. tillader bugerne at gøre meget mere med PS3 end microsoft tillader at ændre på xbox 360

jeg har ellers holdt mig hårdnakket til xbox siden den første udkom...

bare lige

Svar:
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 01:05

Det som afgør valget for mig er realsim race.

Altså Forza Motorsport 2 på Xbox360 eller GT5 på PS3.

Det spil som leverer det bedste render med sejren hvis ellers prisen på konsollen er rimelig.

En PS3 kan måske virke mere lækker.. men den er også dobbelt så dyr...

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 01:18
i mit tilfælde er PS3 lang fra dobbelt så dyr....

jeg havde premium og gav dengang vist 3600 kr da den kom frem + trådløs adapter 650 kr + jeg ville have HD-DVD drev. ca. 1400 kr

altså ca. 5650 kr for det samlet... altså i mit tilfælde dyrer.... idag er premium så faldet med godt 600 kr ca...

så nej i mange tilfælde er PS3 ikke så meget dyrer... i hvertfald ikke noget at tale om....

og jeg hvis jeg skal være ærlig når man sammenligner priserne på de to konsoller så skulle man faktisk sætte det op sådan at de matchede hinanden med hvad der er med....

når man køber xbox 360 er der ekstra udgifter hvis man ville have det "Fulde udbytte" af den ikke at det er nødvendigt....

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 01:22

Hmm.

Premium, inkl headset og trådløs controller og componentkabel, 2700,-.

Spil, 300,-

3000,- samlet.

PS3, 5500,-

Spil 500,-

6000 samlet.

Jeg ser udelukkende på hvad jeg kan købe nu, min købekraft. Og den skal pt. være dobbelt så stærk for, at jeg vælger PS3.. så det bilspil til den skal satensparkme være godt

Så enten er det ekstra godt, eller også skal PS3 falde i pris (hvilket den da også gør).

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 01:45
ps3 kan fås til 4999 kr i fona.

og igen hvis man skal være helt fair så mangler du trådløs net adapter til knap 700 kr og HD-DREV... ved godt de fleste IKKE siger de ikke bruger HD-DVD drevet men når de vil ha det koster det ca. 1400 kr ekstra. og det har man der har man allerede Blu-ray i sin PS3 ikke noget med et ekstra drev ved siden af...

så 3000 kr + 650 kr + 1400 kr + 500 kr (SPIL) = 5550 kr for samlet 360

at man så kan "SPARER" de to af tingene væk er en anden sag men så er man heller ikke på niveau med en PS3

men det er nok heller ikke mange der gider HD-DVD på xbox 360 pga. den larmer

nu er det heller ikke mange spil til 360 der koster 300 kr... så er det ihvertfald de gamle....

jeg gav selv 5400 kr for min Incl. motorstorm og solgte min Xbox for 3500 kr og sparede de 1400 kr på HD-DVD drev. altså kun en reel mer udgift for mig på 500 kr da jeg slap for at købe det hd-dvd drev...

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 01:49
jeg finder det ikke fair at du vælger de billigste priser på xbox360 samt spil til xbox360 men kun finder de dyreste priser frem for ps3 samt spil til ps3?

PS3 = 4879,-/4888,- (+1 blu-ray film, behind enemy lines 2/talladega nights vel og mærke set til fx 280,- uden fragt)

Spil = 370,-

altså 742,- mindre end hvad du skriver, omkring 1000,- mindre hvis man tager filmens værdi med i betragtning..

hvis du mener du har ret til at bruge 5500,- samt 500,- som målebånd for ps3+spil pris, som jo er den pris sat af nordisk film, så burde du vel gøre det samme for xbox360'eren? den er vidst på 3199,-  for konsollen (premium) og ved ikke lige med spil, men omkring de 500,- er vidst ikke helt forkert..

så er der stadig 700,- forskel på prisern du nævner.. (3000,- vs 3699,-)

håber ikke jeg virker smålig men 700,- er stadig en del penge når man snakker om beløb i 3000~5000,-

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 01:52

Ja.. og nej:

Fordi PS3'en har en hel del som rager mig en høst. Fx. netop trådløst og Blu-Ray. Jeg har netkabel liggende lige bag TV alteret og jeg gider ikke satse på hverken HD-DVD eller Blu-Ray så længe det ikke ligger bare lidt mere fast hvad der bliver standarden. Og når den er valgt så invisterer jeg alligevel ikke i en afspiller før den er under 2000,- i pris. Jeg gjorde det ikke med VHS'en, jeg gjorde det ikke med DVD'en og jeg gør det heller ikke med afløseren  Kald mig bare nærig

Som du stiller det op er jeg selvfølgelig enig. Det kan vi ikke komme udenom.

Men i det jeg har af behov (en spillemaskine i HD) der er en PS3 ca dobbelt så dyr.

PS3'en har nogle spil som umiddelbart tiltaler mig.. Motorstorm er godt nok ikke en af dem.. bilerne føles som om håndbremsen er trukket?

Men Formula One og GT5 - det er titler der kan være meget afgørende. Omvendt til X360 er der Forza Motorsport 2 samt Gears of War..

Damn det er ikke nemt.. eller jo lige nu er det, pga prisen. Men når PS3 falder yderligere i pris så bliver det ikke nemt, at vælge.

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 01:53

Nekolas det er fordi jeg rent faktisk ikke ved en bønne om PS3. Den er så ny for mig, at jeg ikke rigtig har sat mig videre ind i det.

Og med Xbox360 er det kun fordi jeg lige i dag har set priser  Ellers havde jeg nok brugt standardpriserne også.

Og nej du virker ikke smålig.. 700,- er også en sjat.

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 02:14
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Som du stiller det op er jeg selvfølgelig enig. Det kan vi ikke komme udenom.

Damn det er ikke nemt.. eller jo lige nu er det, pga prisen. Men når PS3 falder yderligere i pris så bliver det ikke nemt, at vælge.

først vil jeg gerne sige jeg er glad for at det ser ud til at du forholder dig neutral i forhold til konsollerne (du ikke en fanboi ) da det gør det nemmere at snakke om konsollernes fordele og ulemper med dig, hvis du forstår hvad jeg mener :p

Men i det jeg har af behov (en spillemaskine i HD) der er en PS3 ca dobbelt så dyr.

du siger du har behov for en spillemaskine i HD, men hva så med at 360'eren ikke kan vise 1080p taget i betragtning? du nævner jo realism som en af de vigtige ting, så er det vel lidt væsenligt om spillemaskinen kan vise full HD 'grafik' eller ej :)

(og ja ved godt elite er på vej men der kommer vi nok også til at snakke om en væsenligt højere pris, med dansk moms og what not )

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 02:22

Du kan tro jeg ikke er fanboy, selvom jeg af og til kan se mig sur på bestemte konsoller. Fx. har jeg set mig sur på PS3 pga prisen... men det ændrer bare ikke ved, at det bliver den hvis det er den platform spillene kommer på.

Jeg har også set mig sur på X360 fordi den absolut skal larme sådan...

Og så har jeg set mig sur på N-Wii fordi det er så umådeligt ringe det spiludvalg der pt. er.

Men fanboy bliver jeg aldrig... kan sagtens se det gode og det dårlige ved alle konsoller. Om det hedder det ene eller det andet er ikke vigtigt for mig, det som er vigtigt er indholdet og ikke navneskiltet.

Ang. HD, så har jeg ikke et fullHD TV, så om det er 720p eller 1080p kommer vist ud på et

Pt. hælder jeg faktisk mest til PS3.. den støjer mindre (af hvad jeg kan læse rundt omkring) og så har den nogle titler her og nu som tiltaler mig og nogle titler i fremtiden også.

Hvis GTA4 kommer til PS3 og GT5 bliver et hit, så ender det nok med en PS3...

Men igen det med prisen.. damn den må godt tage og falde lidt  Ellers må jeg tage pant i huset..

Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 03:33
nekolas:
Jeg kan glædeligt oplyse dig at xbox360 såmen sagtens kan vise et 1080p signal. Det rettede de i en software update sidste år. Faktisk er det således at xbox'en får udgivet flere 1080p titler end PS3 gør, hvilket er lidt ironisk.

MartinJohansen:
God holdning at gå efter den konsol med de eksklusive spiltitler man er til, det er altid en vinder. Hvis ikke man er konsol ejer (og derfor ikke har nogen præference af spil endnu) vil jeg dog anbefale den konsol ens venner har (da man så kan spille sammen og låne spil af hinanden).

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 04:39
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:

nekolas:
Jeg kan glædeligt oplyse dig at xbox360 såmen sagtens kan vise et 1080p signal. Det rettede de i en software update sidste år. Faktisk er det således at xbox'en får udgivet flere 1080p titler end PS3 gør, hvilket er lidt ironisk.

foregår det så igennem hdmi -> vga converter? siden der ikke er så mange tv der har vga indgang ?_?

http://www.gamespot.com/features/6168148/index.html?tag=topslot;title;1&om_act=convert&om_clk=topslot - http://www.gamespot.com/features/6168148/index.html?tag=tops lot;title;1&om_act=convert&om_clk=topslot

er der nogle speciel grund til at denne artikel kun nævner 1080p movies og 1080p movie playbacks men ikke spil?

også synes jeg egentlig ikke det er så ironisk at 360'eren får/har fået flere 1080p titler so far hvis den har haft muligheden for det siden fall 2006 og allerede havde været ude i godt et år inden det :)

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:44
Alle de X360 titler jeg har set, har kun 1080i

Skrevet af: fbpdk
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:52

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

jeg har nu haft PS3 i en uge og har allerede spillet mere på den end jeg tror jeg nogen sinde har på min Xbox 360 i det 1,5 år jeg havde den..

At du ikke vælger at bruge din Xbox360 med de verdensklasse spil der findes (GOW, Oblivion, Rainbow Six osv.) siger mere om dig end om konsollen.

-------------
TH42PX60EN - XBOX360

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:58

En Xbox premium kan fås ned til 2300, et hd drev kan fåes helt ned til 1000-1200kr hvis man søger efter det og en trådløs adapter til 600kr.

Det er stadig under 4000, men maskinen har se'følig også været på markedet længere. Men 4000 er vel også en slags penge. Xbox er specielt attraktiv hvis man IKKE vil bruge den til HD film elelr have den på nettet

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 12:06

2300?? På spilpriser står den til 2600,- som det billigste...

Det som gør X360 attraktiv for mig er prisen. Jeg er ikke så meget titel-bundet, men mere genrebundet.

PS3 har for mig Gran Turismo og Formula One inden for bilgenren. X360 har kun Forza Motorsport 2 som har interesse.

PS3 har GTA4, det har X360 også. Og så er der Gears of War på X360 som er hamrende flot. Men PS3 har Resistance of Fall (tror jeg nok det hedder) som for mig er det samme.

Pt. har PS3 mere der tiltaler mig men den er bare alt for dyr pt. Så enten får jeg en hjerneblødning og køber en snart, eller også tvinger jeg mig selv til, at vente til jeg kan købe den billigere.

Skrevet af: Krisgebis
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:12
nekolas:
Component MÅ ikke skalere dvd film op, dertil skal benyttes vga eller hdmi. Component og vga (de almindelige kabler til xbox'en will suffice) kan godt køre 1080p. Læste dog om nogle folk i okt./nov. der havde problemer med det over deres fjernsyn, men det stemmede vist fra at deres tv ikke accepterede 1080p ved dets component indgang.

Det ironiske kommer af at PS3 hele tiden har sagt at HD først blev skudt igang, når DE sagde det det. Og selvfølgeligt at x360 ikke var kraftig nok til 1080p osv. Men flere multiplatform spil understøtter på deres x360 udgave 1080p men på PS3 udgaven "kun" 720p. Hmmmm...

MartinJohansen:
Jeg kan måske anbefale PGR3 på x360, jeg synes ihvertfald det er rigtigt godt.

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:27
det meget sjovt at prisen bliver nævnt, det klart en individuel sag om ps3'en er pengene værd eller ej.. jeg kan nemlig godt bruge nogle af de ting som man obligatorisk får med i ps3'en, som ville være meget dyrere hvis jeg skulle købe det ved siden af..!

fx så vil jeg tage brug af blu-ray drevet til blu-ray film når jeg engang efter sommer køber et 1080p tv(eller 720p, kommer an på market til den tid). den billigste stand-alone(ikke pc-drev?) blu-ray afspiller jeg lige kunne finde hurtigt var samsung BD-P1000 til 4850,-.

jeg har ikke en ps2, så det at der der er PS1 og PS2 bagudkompatibilitet gør at jeg ikke behøver at købe en PS2 - billigste nypris på sådan som jeg lige kunne finde var 1069,-.  ja jeg vil gerne spille ps1/2 spil  der en masse klassikere som skal games *

så for mig der koster PS3'en som PS3 spillemaskine, 4888-(4850+1069) = -1031,-? ved godt det lidt langt ude, men et eller andet sted, så lige præcis for mig der kan man hører det er pengene værd..

yderligere, så som spillemaskine der er der bare flere eksklusive titler som appellere til mig.. fx FF(tror at XIII kommer til 360 også, men versus XIII skulle være eksklusiv), MGS, Lair..

*og det skal måske lige nævnes at jeg allerede ejer en xbox, derfor vil jeg ikke "spare" penge på bagudkompatibilitet på samme måde med en 360 som en PS3. igen meget individuelt 

Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:49

KRisgebis jeg har haft PGR (1?) til den gamle Xbox, det fangede mig ikke rigtig omend det var et flot spil.

Jeg er meget kræsen ang. spil.. det er faktisk ikke ret meget jeg gider spille så en rigtig spillefreak er jeg nok ikke

Skrevet af: argiex
Skrevet den: 31-Marts-2007 kl. 21:25
Jeg er selv tekniknørd og har haft 360´eren og Wii´en siden de udkom, og har her igår købt PS3.

Det var først meningen at jeg ville vente og se om "det uundværelige spil" kom til PS3, men jeg er glad for at jeg hoppede på vognen allerede nu.

Den er superfed, larmer næsten ikke, og virker bare gennemtænkt, og så står billedet så knivskarpt via hdmi, at det virkelig gør en forskel.

Eneste minus er kontrolleren, den er for dårlig at holde på og har ikke rumble.

Jeg har spillet meget på min 360´er, og det er stadig en fed konsol, med verdens bedste kontroller, men jeg tror kun jeg vil spille Forza 2 på den (når det kommer), og så kan kæresten ellers bruge den til alle de små puzzle spil hun spiller.

Wii har stadig Zelda, og jeg håber der snart kommer nogle flere sjove spil der udnytter wiimoten optimalt, ellers tror jeg sgu den dør langsomt ud.

Men der er ingen tvivl om at PS3 er kommet for at blive, og hvis de spil jeg er interesseret i, udkommer både til 360 og PS3, vælger jeg klart PS3 versionen.
Nu håber jeg bare der snart kommer en god kontroller med rumble, ellers må jeg lave en 360->PS3 kontroller konvertering ;-)

-------------
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii

Print side | Luk vindue