Kære forum
Jeg prøvet i hifi-gruppen, men der er tilsyneladende ingen der ved noget om dette så jeg prøver her i stedet.
Jeg har netop købt mig en PS3'er. Den er forbundet til tv via HDMI og til surround 5.1 forstærker via optisk toslink. Mit problem er at min forstærker "cutter" lyd-forbindelsen til Ps3'en 2-3 gange i minuttet for derefter af vende tilbage. Med andre ord er der lydudfald.
Det ses under afspining af blu-ray og under afvikling af spil der understøtter dolby digital. "Digital" mærket forvinder simpelthen i displayet på min forstærker i 1 sek. for derefter af vende tilbage - sammen med lyden.
Jeg har undersøgt fænomenet heftigt (og nu kommer der noget teknisk mombojumbo som jeg ikke helt forstår - men som jeg prøver at genfortælle som jeg har læst det). Nogle mener at det kan skyldes at blu-ray afspilleren smider digital lyd ud med meget højere frekvens end en normal dvd-afspiller. For at undgå overload reagerer min forstærker (Technics sa-dx 940) på dette ved at gå ind med mellemum og afbryde forbindelsen kortvarigt.
Det lyder som en forklaring, men er der nogen der ved om det er rigtigt?
Og ikke mindst om der er andet at gøre end at købe en ny forstærker (øv - det er sgu ved at blive en dyr ps3)
Kan man overhovedet få nedbtragt frekvensen på signalet fra min ps3?
Hvad med eventuelt at konvertere signalet til coaxial (converter med strømforsyning kan købes hos av-connenction) vil det hjælpe?
På forhånd tak
------------- " I have made good judgements in the past. I have made good judgements in the future." George W. Bush
|