Recordere.dk eller.....
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22467
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 08:43
Emne: Recordere.dk eller.....
Skrevet af: MortenBby
Emne: Recordere.dk eller.....
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 10:21
Jeg sidder og filisoferer over om tiden/teknikken mon er løbet fra navnet Recordere.dk.
Som bekendt opstod forummet omkring fælleskøb af HDDrcordere og de figurerer da stadig om end i beskedent omfang. I dag kunne det ses, at ud af de sidste 100 tråde var det kun 2 (fraregnet HTPC og DVD afspillere) der omhandlede HDDrecordere. 2%!
Det er selvfølgeligt forbundet med besvær at skulle udskifte et godt og velkendt navn, men burde det ikke overvejes at finde et navn der dækkede lidt bedre. Ikke at jeg selv lige kan ryste op med et supernavn, men handler det ikke mest om AudiVisuelt gear og teknik? Måske kunne dette sættes sammen til noget brugbart...
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 10:23
Hej Morten
Har du overvejet om det ikke er fordi at der faktisk ikke er kommet nogle nye recordere i meget lang tid.
Når der kommer nye modeller med HD, så tror jeg der vil fremkomme en livlig debat herinde igen.
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 10:25
Enig....det er et "dumt" navn......hver eneste gang man fortæller om siden,og nævner navnet på den-kan man være stensikker på at folk siger....."hvad hedder den"?
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 10:34
et par hurtige forslag til nye navne:
plasma.dk (bare en lille velment provokations joke)
teknofilen.dk
tekniktossen.dk
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 10:54
Se, der har vi allerede nogle forslag Måske skulle vi lave en slags konkurrence om det bedste nye navn.
Det kræver selvfølgelig en mindre research på hvilke andre tilsvarende fora der findes, hvad de hedder og omfatter. Personligt kender jeg HIFIforall (mest om lyd) og eksperten.dk (mest om computere) men er navnet AudiVisuelt-forum mon optaget?
-------------
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 11:30
Synes nu det dækker fint. Der findes faktisk ikke mange navne der dækker sidens indhold 100%. Det ville heller ikke være godt, for så viser det bare der ikke er nogen udvikling og det har der bestemt været herinde.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 11:31
Hej Alle
Jeg kan glæde jer med, at vi allerede har et nyt navn klar, uden at jeg dog vil afsløre det her
Det nye navn vil komme i forbindelse med en finpudsning/omlægning af siderne. Datoen er ikke fastlagt endnu, men det bliver sansynligvis lige efter sommerferierne.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 11:33
Kanon...
lrev
------------- Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 11:38
Lyder spændende Lars
øv - så bliver der ingen konkurrence hvor man kan vinde en kage for bedste forslag
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 11:56
Nej, men vi kan da lave en gættekonkurrence om hvad det nye navn bliver
-------------
Morten
|
Skrevet af: Giver
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 12:09
Gæt nr1. flottenyeapparatermedimponatoreffekt.dk
------------- MVH
Giver
|
Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 12:10
Elskov.dk ville dække godt og være et navn der huskes...
"Site under construction"
------------- ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 13:04
zaboom skrev:
Elskov.dk ville dække godt og være et navn der huskes... |
Det ligger fint i forlængelse af et af de første vi tænkte på:
altdethotte.dk, eller blot dethotte.dk
Men det blev det ikke.
/Lars
PS. Domænet er til salg, hvis nogen lige savner dét navn
|
Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 21:04
Nå, ja, nu er det nok sådan at der er opstået et vist "goodwill" omkring navnet. Tror ikke man kigger så meget på betydningen af navnet, snarere er det sleve navnet der har opnået anerkendelse. Recorder.dk, det er et navn med en vis status, som er opnået gennem lang tid.
Tag for eksempel navnet "Microsoft". Der er ingen der tænker specielt over betydningen af navnet, når de hører det. Men alle ved hvad det er. Den betydning jeg ser i navnet Recorder.dk er dækkene for en række forhold der har med recording at gøre.
Det er harddisk recordere, det er HTPC recordere, det er DVD afspillere hvor man afspiller optaget materiale. Og hvad med TV hvor man viser film, der er optaget på DVD, eller som måske blot viser optagelser nedtaget på en TV tuner. Også de forskellige måder at nedtage tuner sinaler på har at gøre med optagelser, både før de modtages og siden når de gemmes. Kvaliteten er vigtig. Er det DVB-t eller C, og så videre.
Og nyheder omkring Blu-Ray for eksempel. Er det ikke recorded materiale det handler om, bare i bedre kavlitet og opløsning? Selv Tv kort der giver mulighed for optagelser, falder ind under emnet.
Og hvad med lyd, der er uløseligt knyttet til recording? Herunder lydanlæg og højtalere. Selvfølgelig handler det om recording.
Det handler alt sammen om en ting grundlæggende, nemlig recording.
Og hvad så med et andet navn der dækker de samme områder? Er det virkelig muligt? Og hvorfor? Recorder.dk. det er et navn der har vundet anerkendelse, det er samtidig meget dækkende for det der skrives om herinde. Man skal ikke forandre blot fordi det kan lade sig gøre, der skal være et passende formål med alting. Særlig i dette tilfælde.
Tænk på de mange links der findes til navnet "rekorder.dk". Hvad med dem? De bliver pludselig forældede. Men der er økonomi i et fastslået navn, det kalder på besøgende. Det gør et nyt navn ikke i begyndelsen. der går længe før det er det samme. Man kan oven i købet miste besøgene permanent. Man skal ikke fremstå "pjattet" ved at lave noget der ikke er gennemtænkt.
Feks kan man på "Google" se masser af henvisninger til noget der er skrevet på Recorder.dk. Et nyt og anderledes navn vil feje alle de gode råd delvist bort. Ikke?
Der er mange grunde og sikkert flere til at beholde et navn der har opnået status. Man skal ikke begynde forfra, medmindre man har noget at skjule og det har recorder. dk ikke.
Blot af kedsomhed skal man ikke forandre. Kast opmærksomheden på noget andet hvis det er det.
Ken_T
|
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 22:20
Ken_T skrev:
Nå, ja, nu er det nok sådan at der er opstået et vist "goodwill" omkring navnet. Tror ikke man kigger så maget på betydningen af navnet, snarere er det slev navnet der har opnået anerkendelse. Recorder.dk, det er et navn med en vis status, som er opnået gennem lang tid. |
Det er jeg sikker på du har ret i, når det gælder brugere som ved hvad hjemmesiden står for.
Omvendt, så er det ikke alle fabrikanter som tager os seriøst som medie. I deres øjne er vi bare en samling brugere. Jeg må lige tilføje at det ikke gælder alle fabrikanter, men nogle.
Så vi tror selv på at et nyt navn kan være med til at løfte hjemmesiden et niveau højere op.
Men du har da ret - det nye navn skal "brandes" også. Omvendt håber vi at valget af navn vil have en vis effekt i sig selv ... og at de gamle brugere bliver hængende hvis ikke indhold og øvrige tilbud ændres væsentligt.
/Lars
|
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 22:23
Ken_T skrev:
Feks kan man på "Google" se masser af henvisninger til noget der er skrevet på Recorder.dk. Et nyt og anderledes navn vil feje alle de gode råd delvist bort. Ikke? |
Egentlig ikke.
Navnet recordere.dk vil stadig kunne bruges til at tilgå sitet, og dermed alle de gamle forum emner og øvrigt indhold.
På et tidspunkt vil Google have opdaget navneskiftet, og indeksere det hele igen. Så må vi bare håbe vi ikke mister for meget status hos dem.
/Lars
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 23:09
Lars skrev:
Omvendt, så er det ikke alle fabrikanter som tager os seriøst som medie. I deres øjne er vi bare en samling brugere. Jeg må lige tilføje at det ikke gælder alle fabrikanter, men nogle. |
Pioneer er et godt eksempel på en producent som ikke tager os seriøst...
|
Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 23:33
Ok, ja, Lars. Men hvordan skulle et andet navn kunne løfte hjemmesiden højere op?
Prøv at bemærke forum og de spørgsmål der stilles der. Der er aldrig spørgsmål i retning af "skal det være gulerødder eller persille jeg skal plante i min have". Nej, hvergang er det noget der er relateret til Recorder.dk og hvad navnet antyder. Hver gang! Selv de simpleste spørgsmål. Det er navnet i høj grad medvirkende til. Ingen er i tvivl om meningen med det forum der befinder sig på Recorder.dk. Alle ved hvad siden handler om. Og det gør den jo.
Du kan finde et andet ord for recorder, men det skal være dækkene over det samme, ellers er der ikke noget mening med et skifte og dækker det over det samme, er der heller ikke meget ide med noget andet.
Hvis man vil friske op på siden, kunne den måske godt se lidt bedre ud. Jeg ved godt jeg laver lige lovligt "friske" sider til manges smag, men formålet med en side er jo bestemmene.
Ikke at jeg syntes der er noget i vejen, det er jo praktisk i forbindelse med det "budskab" der formidles. Men måske kunne der godt gøres noget, det drejer sig jo om at sælge noget. Det er måske ikke det mest spændende look. Tag bare bjælken ude til venstre, den er faktisk grå. Grå er den mest triste farve der findes. Der kunne godt gøres en lille smule mere ud af det, uden at helhedsindtrykket forandres, ikke?
Læg mærke til hvor meget design betyder for folk der kommer ind på recorder.dk. Flotte fjernsyn med det rigtige udseende, den rigtige front på recorderen osv. I dag er der meget fokus på hvordan ting ser ud og hvordan de præsenteres, kig på forum og se emnet "fotos af din skærm". Der gøres rigtig meget ud hvordan det hele ser ud derhjemme. Men det gælder over det hele. Sådan er betingelserne. Det vil folk have, det er de forvente med.
Ken_T
|
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 23:43
Hej Ken
Ken_T skrev:
Ok, ja, Lars. Men hvordan skulle et andet navn kunne løfte hjemmesiden højere op? |
Jeg tænker på 2 ting her:
- Det redaktionelle arbejde (nyheder, anmeldelser osv)
- Nye brugere
For du har helt ret, navnet er uden betydning for de af jer som allerede kender hjemmesiden og bruger den ofte.
Angående punkt 1) så er det et problem at vi kalder os "recordere.dk" og "community". Mange fabrikanter tager os ikke seriøst, på trods af at vi er blevet et af de store sites herhjemme. Så et nyt navn skal også markere en ny tid, uden at de "gamle" brugere lades i stikken.
/Lars
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 03-April-2007 kl. 09:20
Med tanke på de høje priser på A/V-udstyr, så kunne navnet jo være:
AV-min-tegnebog.dk...
|
Skrevet den: 03-April-2007 kl. 11:00
Ken_T skrev:
Ok, ja, Lars. Men hvordan skulle et andet navn kunne løfte hjemmesiden højere op?
Prøv at bemærke forum og de spørgsmål der stilles der. Der er aldrig spørgsmål i retning af "skal det være gulerødder eller persille jeg skal plante i min have". Nej, hvergang er det noget der er relateret til Recorder.dk og hvad navnet antyder. Hver gang! Selv de simpleste spørgsmål. Det er navnet i høj grad medvirkende til. Ingen er i tvivl om meningen med det forum der befinder sig på Recorder.dk. Alle ved hvad siden handler om. Og det gør den jo.
Du kan finde et andet ord for recorder, men det skal være dækkene over det samme, ellers er der ikke noget mening med et skifte og dækker det over det samme, er der heller ikke meget ide med noget andet.
Hvis man vil friske op på siden, kunne den måske godt se lidt bedre ud. Jeg ved godt jeg laver lige lovligt "friske" sider til manges smag, men formålet med en side er jo bestemmene.
Ikke at jeg syntes der er noget i vejen, det er jo praktisk i forbindelse med det "budskab" der formidles. Men måske kunne der godt gøres noget, det drejer sig jo om at sælge noget. Det er måske ikke det mest spændende look. Tag bare bjælken ude til venstre, den er faktisk grå. Grå er den mest triste farve der findes. Der kunne godt gøres en lille smule mere ud af det, uden at helhedsindtrykket forandres, ikke?
Læg mærke til hvor meget design betyder for folk der kommer ind på recorder.dk. Flotte fjernsyn med det rigtige udseende, den rigtige front på recorderen osv. I dag er der meget fokus på hvordan ting ser ud og hvordan de præsenteres, kig på forum og se emnet "fotos af din skærm". Der gøres rigtig meget ud hvordan det hele ser ud derhjemme. Men det gælder over det hele. Sådan er betingelserne. Det vil folk have, det er de forvente med.
Ken_T
|
Med et forum af denne slags er der altid en del afvejninger
der må gøres. Skal man prioritere vil jeg sige at mangfoldigheden må stå højt.
Selv om utroligt mange tråde udgøres af folk der bare vil have bekræftet at
deres valg af fladskærm nu er OK eller nybegyndere der ikke kan finde ud af at
sætte et kabel i, så skal der være plads til det. Også selvom det kan være
irriterende igen og igen at skulle svare på spørgsmål som ”hvilken ….er den
bedste…” Det er en kvalitet ved sitet, at der med både nybegyndere og gamle teknikkere skabes en spændvidde hvor alle kan føle sig velkomne.
Men måske er det denne spændvidde i forum der gør at vi ikke altid bliver
taget lige seriøst af producenterne. Det er en skam, for det er netop i fora af
denne slags de kan blive kloge på kundernes krav, produkternes gode og mindre
gode sider mm. Lytter de ikke til folk som os, vil det i det lange løb gå ud
over dem selv i form af klager og dalende salgstal. Så kunsten i et recordere.dk version 2.0 må være at
bevare en vis service overfor nye, og samtidigt gøre sitet så spændende at
gamle superteknikkere stadig gider være med. Kan vi det, tror jeg ikke vi skal
være bange for at droppe det gamle navn.
Sammen med et opfrisket design vil
brandingen måske komme af sig selv, men det forhindrer os ikke i fortsat at
gøre reklame for den glimrende protal vi har med at gøre.
-------------
Morten
|
Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 03-April-2007 kl. 12:08
Jeg tror også det er mest dækkende med et nyt navn, eftersom det som jeg ser det, handler om stort set alt fra DVD til HiFi anlæg.
- Det er interessant at forum ofte har flere side bemærkninger til andre tekniske ting, som giver både viden og indsigt.
- Et samarbejde med de forskellige producenter, kan måske også forbedre siden. Uden det går for meget ud over det, det hele handler om:
Debat mellem os forbrugere om teknik og løsninger.
Samt bevarelse af de gamle indlæg og den personlige tilgang til siden.
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 06-April-2007 kl. 15:04
MortenBby skrev:
Jeg sidder og filisoferer over om tiden/teknikken mon er løbet fra navnet Recordere.dk.
Som bekendt opstod forummet omkring fælleskøb af HDDrcordere og de figurerer da stadig om end i beskedent omfang. I dag kunne det ses, at ud af de sidste 100 tråde var det kun 2 (fraregnet HTPC og DVD afspillere) der omhandlede HDDrecordere. 2%! |
Hjemmesiden og forum var allerede godt igang længe før det første fælleskøb - blot til info. Og for 5 år siden var det nok ikke så interessant at snakke om fjernsyn, men til gengæld meget interessant at snakke om HDD-optagere, der var noget nyt dengang.
Idag snakkes der mest om fjernsyn - fordi fladskærmsfjernsyn i god kvalitet til den almindelige bruger er et forholdsvist nyt emne - og fordi udviklingen stadig er i fuld gang. Til gengæld er der ikke så meget nyt at sige om HDD+DVD-optagere lige p.t., men når HD-DVD og Blu-ray bliver mere almindeligt stiger interessen for at snakke om det nok igen.
Jeg er umiddelbart ret enig i Ken_t og kan ikke lige se formålet med et nyt navn - men jeg er da spændt på hvad de ho'der nu har fundet på.
Hjemmesidens design synes jeg er rigtigt godt og langt bedre end det var før. Det er mere lyst og venligt nu.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 10:46
Lars skrev:
Hej Alle
Jeg kan glæde jer med, at vi allerede har et nyt navn klar, uden at jeg dog vil afsløre det her
Det nye navn vil komme i forbindelse med en finpudsning/omlægning af siderne. Datoen er ikke fastlagt endnu, men det bliver sansynligvis lige efter sommerferierne.
/Lars
|
Hvordan mon det går det med det nye navn og tilhørende justeringer?
-------------
Morten
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 11:12
Jeg har gættet det, men vil ikke afsløre det. Lidt DK-Hostmaster-arbejde afslører ALT for meget
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 12:47
Ja, hvad mon det bliver til - det er måske ikke klar til at blive afsløret?
Thorvald.
|
Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 13:35
pilehave skrev:
Jeg har gættet det, men vil ikke afsløre det. Lidt DK-Hostmaster-arbejde afslører ALT for meget |
hehe dem har jeg også fundet nu, men jeg skal nok også lade være med at afsløre det her.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 13:44
Jeg har lige prøvet at indtaste en URL, som for en del tid siden blev nævnt her på forummet, og hvor landede man henne, jo her på forummet, så mon ikke at det vil være det nye navn.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 13:58
Har været inde på DK-hostmaster for at lege spion for en stund, men mine evner udi denne geschæft er åbenbart begrænsede; jeg kan ikke umiddelbart greje hvordan i søger, så jeg må pænt vente med ÅBENBARINGEN til det behager de højere web-magter
-------------
Morten
|
Skrevet af: Shovel79
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 13:58
spawn skrev:
et par hurtige forslag til nye navne:
plasma.dk (bare en lille velment provokations joke)
teknofilen.dk
tekniktossen.dk |
LOL - havde selv den tanke for et stykke tid siden
|
Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 15:00
Jeg tror ikke det er nogle af dem der står hos http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=E1086-DK&ar=2&submit.x=36&submit.y=8 - DK-Hostmaster.dk
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 15:14
Jo, det tror jeg det er, Lars Ladingkær dukker op på en bestemt søgning, og det er ikke recordere.dk
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 15:16
Jeg syntes ikke der er nogle der passer på både AV og HTTP
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 15:23
Jo, det gør navnet nu alligevel ganske godt, når man tænker over det.
|
Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 15:34
Fandt lidt forskelligt på hostmaster som var registreret her i 2007.
Så vidt jeg lige husker mindede de nu meget om hinanden. Så hvis det var de rigtige jeg fandt, er det et ganske godt navn, det dækker over det meste :)
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 15:51
skal-du-ha-en-flad.dk AV-kat.dk (udtales avekat.dk) AV-min-tegnebog.dk cAVe.dk
|
Skrevet af: fumper
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 16:06
Non-Desperado skrev:
cAVe.dk
|
de andre er jeg med på, men ?? hvad
Mvh Ole
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 16:36
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 22:10
Mollerup skrev:
Jeg tror ikke det er nogle af dem der står hos http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=E1086-DK&ar=2&submit.x=36&submit.y=8 - DK-Hostmaster.dk |
Jo det gør de, man skal sådan set bare søge rigtig. Man kan finde det meste derinde, især efter den nye antiterror lov, så skal alle oplysninger kunne findes.
|
Skrevet den: 19-September-2007 kl. 23:37
MortenBby skrev:
Hvordan mon det går det med det nye navn og tilhørende justeringer? |
Vi har valgt den afventende strategi. Altså at give os selv god tid til at vurdere hvad vi vil, og dermed hvor hjemmesiden skal bevæge sig hen.
Så lige nu er der ikke nogen erstatning, som står klar til at tage over. Der er en række ideer til design, og nogle ideer til et nyt navn, men det er ikke afgjort endnu.
På den redaktionelle side har vi valgt at opprioritere anmeldelserne og nyhederne bliver langsomt bredere og bredere. Begge de tiltag er en del af den overordnede strategi.
Det kunne være sjovt hvis jeg kunne præsentere en ny hjemmeside nu, men jeg må nøjes med at smile over det engagement i lægger for dagen mht. at gætte mulige navne
Men at lede på DK-Hostmaster kan nok være mindst lige så vildledende som vejledende. Årsagen er at der løbende har været registreret domæner. Nogle bedre end andre, men eftersom den nye side ikke findes endnu, så gør navnet som sådan heller ikke. Altså udover, at der er et navn vi selv er blevet gladest for, men det er indtil videre hemmeligt
/Lars
|
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 08:48
Tak for svar, Lars. Jeg tænkte nok du sad og grinede i skægget over vores higen og søgen.
Ud over det er det vel begrænset hvor meget i kan lave om på designet. Sidens set-up er vel et færdigkøbt produkt - set andre steder - som man kun kan ændre farve/tema mv. på. Det indikerer desværre nok også at det bliver svært at gøre noget ved det eneste rigtigt irriterende ved siden, nemlig ventetiden. Og dog; hvis der er mulighed for at i kan lægge den over på en mere muskuløs server så slap vi måske for "venter på recordere.dk". Vi venter fortsat spændt; tak for jeres arbejde.
-------------
Morten
|
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 09:26
At lede på dk-hostmaster er lige så meget sporten i det. Når der er flere navn registreret, så kan vi jo kun gætte, og her er det ikke engang sikkert. Men det er stadig sjovt man kan.
|
Skrevet den: 22-September-2007 kl. 15:01
MortenBby skrev:
Og dog; hvis der er mulighed for at i kan lægge den over på en mere muskuløs server så slap vi måske for "venter på recordere.dk". |
Den del er ikke selve hardwaren, men software som ind imellem får database serveren til at "gå amok" og bruge al CPU kraft.
Vi er opmærksomme på det, men fejlen er periodisk og indtil videre er det ikke lykkedes at finde tilbage til kilden.
/Lars
|
Skrevet den: 25-September-2007 kl. 08:14
Nej, nu ved jeg hvad det skal hedde....
PioPanaPlasma.dk
Hvorfor? Jo, for lige meget hvad folk spørger efter, er svaret altid enten Pioneer- eller Panasonic-plasma.
"Davs, hvilken 23" LCD-skærm til køkkenet vil I anbefale?" Pioneer PDP-508XD.
"Jamen, det var en 23" LCD-skærm og til max. 5000 kr., jeg efterspurgte." Det kunne du jo have sagt straks...Så køb et Panasonic TH-50PX700.
|
Skrevet af: Soko
Skrevet den: 25-September-2007 kl. 08:27
Non-Desperado skrev:
Nej, nu ved jeg hvad det skal hedde....
PioPanaPlasma.dk
Hvorfor? Jo, for lige meget hvad folk spørger efter, er svaret altid enten Pioneer- eller Panasonic-plasma.
"Davs, hvilken 23" LCD-skærm til køkkenet vil I anbefale?" Pioneer PDP-508XD.
"Jamen, det var en 23" LCD-skærm og til max. 5000 kr., jeg efterspurgte." Det kunne du jo have sagt straks...Så køb et Panasonic TH-50PX700.
|
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 25-September-2007 kl. 09:05
hahahahaha.... det var dog den bedste!!!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 25-September-2007 kl. 09:20
Lars skrev:
Vi er opmærksomme på det, men fejlen er periodisk og indtil videre er det ikke lykkedes at finde tilbage til kilden.
|
periodisk........mjaaa, jeg synes snarere det er dagligt man skal vente for længe. Har i overvejet en anden software eller prøvet med en opdatering?
-------------
Morten
|
Skrevet den: 25-September-2007 kl. 11:34
MortenBby skrev:
periodisk........mjaaa, jeg synes snarere det er dagligt man skal vente for længe. Har i overvejet en anden software eller prøvet med en opdatering? |
Der kørter rigtig meget forskellig software på sådan en server, med de enkelte komponenter er dybt integreret med hinanden. Ikke noget der let lader sig hverken opdatere eller udskifte.
Jeg så godt du på et tidspunkt var inde på, at sådan en software vist bare var noget man downloader og så lægger på. Men det kan jeg så fortælle at det ikke er her. Der ligger nok de første 500 timers arbejde gemt i opbygning af site software alene. Men det er bygget ved hjælp af forskellige købe-komponenter, ikke bygget helt fra grunden, men det er en almindelig måde at bygge sådan noget op på
/Lars
|
Skrevet den: 25-September-2007 kl. 12:13
Jeg ved godt det ikke bare lige er noget man gør; på mit arbejde med 200 ansatte har vi 13 servere og 8 it-medarbejdere ansat. Der er så også en del mere at holde styr på men det siger noget om at der ligger arbejdstimer bag vedligeholdelse, udvikling og opdatering.
Jeg huskede heldigvis at sige tak for jeres arbejde men tilfredse kunder betyder ikke at man ikke bør udvikle sig og søge at forbedre. Og det var det jeg mente med at i det nye set-up ville det måske være ønskeligt hvis svarhastigheden kunne optimeres.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så hænger vi nok på alligevel. Og igen: tak for jeres arbejde.
-------------
Morten
|
Skrevet den: 25-September-2007 kl. 13:01
Jeg synes nu generelt også at svarhastighederne er gode... Men det er nok forskelligt fra bruger til bruger.
Thorvald.
|
|